Profile Peyret 16% - geometria ?

Data: 2009-05-23 00:37:26
Autor: Tomasz_XX
Profile Peyret 16% - geometria ?
Gdyby nie podniesiona krawędź spływu to wychodzi mi wstępnie  NACA 6314 lub NACA 66214

Tomek

Użytkownik "Tomasz_XX" <tom_xx@op.pl> napisał w wiadomości news:gupp23$kd4$1news.onet.pl...
Witam,]
przeszukałem już parę dużych baz profili ale nie mogę się doszukac geometrii profilu Peyret 16 %, który był użyty na szybowcu ABC.
Docelowo chodzi mi o profil użyty na szybowcu Wrona - mam kształt żebra ale nie mam typu profilu.

Także może pomożecie :-)

Tomek

Data: 2009-05-23 19:35:30
Autor: JasiekS

Użytkownik "Tomasz_XX" <tom_xx@op.pl> napisał w wiadomości news:gv79f1$bco$1news.onet.pl...
Gdyby nie podniesiona krawędź spływu to wychodzi mi wstępnie  NACA 6314 lub NACA 66214

Raczej nie sądzę. Ten pierwszy jest wklęsło-wypukły, ten drugi dwuwypukły. Żaden nie ma płaskiej dolnej powierzchni. Znalazłem kilka lepiej pasujących, ale to nadal nie to. Problemem jest podniesienie krawędzi spływu - trochę małe jak na profil samostateczny.

Płaską (albo prawie płaską) dolną powierzchnię mają Clark Y,  Clark Y-H (jak już pisałem, ma nawet podniesiony spływ), Rhode St Genese 34, Dayton-Wright 6, N-10, N-22, kilka Go, itd. Na razie nie udało mi się dopasować.

Przy okazji chciałbym podać ciekawy adres, pomocny przy poszukiwaniach:
http://worldofkrauss.com/
Strona zatytułowana 'Airfoil Investigation Database' ma interfejs pozwalający odszukanie profilu na podstawie kilku parametrów geometrycznych. Po najechaniu myszką na nazwę profilu wyświetla się podgląd. Można porównywać 2 profile. Prawdopodobnie korzystają ze znanej bazy http://www.ae.uiuc.edu/m-selig/ads.html. Uwaga! W danych geometrycznych zdarzają się grube błedy ('wyskakujące' punkty), ale łatwo je wyłapać.

--
JasiekS

Data: 2009-05-23 22:58:52
Autor: Tomasz_XX
Profile Peyret 16% - geometria ?
Witam,
napisałem wstępnie, bo użyłem wzorów służących do nadawania nazw profilom NACA cztero i pięciocyfrowych
które miałem na  mechanice lotu np. posiadanej geometrii.
Strzałka ugięcia wyszła mi 61 mm - czyli 6% w odległości 506mm od noska, położenie max wartości strzałki  0,34c -
grubość 14 % co dało mi NACA 6314

Tą stronę którą podajesz, znalazłem i ja wczoraj.
Bardzo ładanie zrobiona.
Wczoraj ja też wstępnie przeszukałem ją i np. nie znalazłem np. profilu G365 -  z szybowca CWJ i G378 z szybowca Salamandra. Szukamy dalej

Jak rozumiem geometria do Ciebie dotarła ?
Tomek
Patrzyłem na G 623 i G 530

Data: 2009-05-24 11:13:43
Autor: JasiekS

Użytkownik "Tomasz_XX" <tom_xx@op.pl> napisał w wiadomości news:gv9o27$17v$1news.onet.pl...

[...]

Go-365 jest na portalu  http://www.ae.uiuc.edu/m-selig/ads.html (szukaj Goe 365).

Jak rozumiem geometria do Ciebie dotarła ?

Tak. Według niej profil Wrony ma grubość 13.87% na 30% cięciwy i strzałkę szkieletowej ~7% również na 30% cięciwy. Ze szkieletową mam pewien zgryz, ponieważ dla profili płasko-wypukłych cięciwa profilu pokrywa się z jego dolną powierzchnią, tj. nie łączy noska i spływu. Efektywnie strzałka szkieletowej wynosi jakieś 3-3.5%.

--
JasiekS

Data: 2009-05-24 23:20:16
Autor: Tomasz_XX
Profile Peyret 16% - geometria ?
Po długich bojach najbardziej podobny jest Dayton Wright 6, Clark YH a NACA 4415 jest z tego najlepszy do zastosowania z/w na łatwe krycie płótnem. Taki profil jest na Gapie. Poza tym ma dobre charakterystyki aerodynamiczne dla tego celu.