Data: 2009-05-23 00:37:26 | |
Autor: Tomasz_XX | |
Profile Peyret 16% - geometria ? | |
Gdyby nie podniesiona krawędź spływu to wychodzi mi wstępnie NACA 6314 lub NACA 66214
Tomek Użytkownik "Tomasz_XX" <tom_xx@op.pl> napisał w wiadomości news:gupp23$kd4$1news.onet.pl... Witam,] |
|
Data: 2009-05-23 19:35:30 | |
Autor: JasiekS | |
Profile Peyret 16% - geometria ? | |
Użytkownik "Tomasz_XX" <tom_xx@op.pl> napisał w wiadomości news:gv79f1$bco$1news.onet.pl... Gdyby nie podniesiona krawędź spływu to wychodzi mi wstępnie NACA 6314 lub NACA 66214 Raczej nie sądzę. Ten pierwszy jest wklęsło-wypukły, ten drugi dwuwypukły. Żaden nie ma płaskiej dolnej powierzchni. Znalazłem kilka lepiej pasujących, ale to nadal nie to. Problemem jest podniesienie krawędzi spływu - trochę małe jak na profil samostateczny. Płaską (albo prawie płaską) dolną powierzchnię mają Clark Y, Clark Y-H (jak już pisałem, ma nawet podniesiony spływ), Rhode St Genese 34, Dayton-Wright 6, N-10, N-22, kilka Go, itd. Na razie nie udało mi się dopasować. Przy okazji chciałbym podać ciekawy adres, pomocny przy poszukiwaniach: http://worldofkrauss.com/ Strona zatytułowana 'Airfoil Investigation Database' ma interfejs pozwalający odszukanie profilu na podstawie kilku parametrów geometrycznych. Po najechaniu myszką na nazwę profilu wyświetla się podgląd. Można porównywać 2 profile. Prawdopodobnie korzystają ze znanej bazy http://www.ae.uiuc.edu/m-selig/ads.html. Uwaga! W danych geometrycznych zdarzają się grube błedy ('wyskakujące' punkty), ale łatwo je wyłapać. -- JasiekS |
|
Data: 2009-05-23 22:58:52 | |
Autor: Tomasz_XX | |
Profile Peyret 16% - geometria ? | |
Witam,
napisałem wstępnie, bo użyłem wzorów służących do nadawania nazw profilom NACA cztero i pięciocyfrowych które miałem na mechanice lotu np. posiadanej geometrii. Strzałka ugięcia wyszła mi 61 mm - czyli 6% w odległości 506mm od noska, położenie max wartości strzałki 0,34c - grubość 14 % co dało mi NACA 6314 Tą stronę którą podajesz, znalazłem i ja wczoraj. Bardzo ładanie zrobiona. Wczoraj ja też wstępnie przeszukałem ją i np. nie znalazłem np. profilu G365 - z szybowca CWJ i G378 z szybowca Salamandra. Szukamy dalej Jak rozumiem geometria do Ciebie dotarła ? Tomek Patrzyłem na G 623 i G 530 Użytkownik "JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gv9c56$377$1news.onet.pl...
|
|
Data: 2009-05-24 11:13:43 | |
Autor: JasiekS | |
Profile Peyret 16% - geometria ? | |
Użytkownik "Tomasz_XX" <tom_xx@op.pl> napisał w wiadomości news:gv9o27$17v$1news.onet.pl... Tą stronę którą podajesz, znalazłem i ja wczoraj. Go-365 jest na portalu http://www.ae.uiuc.edu/m-selig/ads.html (szukaj Goe 365). Jak rozumiem geometria do Ciebie dotarła ? Tak. Według niej profil Wrony ma grubość 13.87% na 30% cięciwy i strzałkę szkieletowej ~7% również na 30% cięciwy. Ze szkieletową mam pewien zgryz, ponieważ dla profili płasko-wypukłych cięciwa profilu pokrywa się z jego dolną powierzchnią, tj. nie łączy noska i spływu. Efektywnie strzałka szkieletowej wynosi jakieś 3-3.5%. -- JasiekS |
|
Data: 2009-05-24 23:20:16 | |
Autor: Tomasz_XX | |
Profile Peyret 16% - geometria ? | |
Po długich bojach najbardziej podobny jest Dayton Wright 6, Clark YH a NACA 4415 jest z tego najlepszy do zastosowania z/w na łatwe krycie płótnem. Taki profil jest na Gapie. Poza tym ma dobre charakterystyki aerodynamiczne dla tego celu.
Użytkownik "JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvb34b$jqh$1news.onet.pl...
|
|