Profile lotnicze

Data: 2011-09-25 15:00:02
Autor: Konrad
Profile lotnicze
Witam. Potrzebuję charakterystyki profili lotniczych a w szczególności
profilu: "MB253515 15.0% smoothed"
czyli tego: http://www.worldofkrauss.com/foils/1125  Dla liczb Re od
200000 do ok 4000000.
Czy ktoś wie może skąd można takie coś wytrzasnąć??

Pozdrawiam.
Konrad

Data: 2011-09-26 16:44:08
Autor: V
Profile lotnicze
W dniu 2011-09-26 00:00, Konrad pisze:
[...]

To jakaś modelarska Re, co budujesz? "Dmuchnę" Ci ten profil. Wystarczy dla alfa -14 do +16 zmiana co dwa stopnie?

V.

Data: 2011-09-26 16:50:46
Autor: V
Profile lotnicze
W dniu 2011-09-26 16:44, V pisze:
[...]

Ups..., sorry, zgubiłem zero przy górnym zakresie Re :)
V.

Data: 2011-09-26 12:59:59
Autor: Konrad
Profile lotnicze
On 26 Wrz, 16:50, V <reksiousunto...@gmail.com> wrote:
W dniu 2011-09-26 16:44, V pisze:

> [...]
> dla alfa -14 do +16 zmiana co dwa stopnie?

> V.

Ups..., sorry, zgubiłem zero przy górnym zakresie Re :)

ten dolny zakres też mnie interesuje...
A co masz dojście do tunelu aerodynamicznego?
Projektuję ultralekki szybowiec do startu z nóg czyli lotnię sterowaną
aerodynamicznie, coś podobnego do tego:
http://www.youtube.com/watch?v=b_EjsgLXdb8&feature=BFa&list=PL289C27943E0DB98E&lf=results_main
tylko trochę inaczej. Ale to raczej jeszcze trochę odległy temat, na
razie zbuduję duży model RC żeby zobaczyć jak się ta konstrukcja
sprawdzi.
Jeden już zbudowałem:
https://picasaweb.google.com/102344371273034720233/ProjektX
Lata świetnie ale trochę zmieniła mi się koncepcja więc kombinuję
dalej.

Pozdrawiam
Konrad

Data: 2011-09-27 11:33:44
Autor: V
Profile lotnicze
W dniu 2011-09-26 16:44, V pisze:

[...]

Poszło na priv. Ambitny projekt, powodzenia.
V.

Data: 2011-09-27 11:04:36
Autor: Konrad
Profile lotnicze
Dzięki  :-)
Pozdrawiam
Konrad

Data: 2011-09-26 23:20:19
Autor: JasiekS
Profile lotnicze

Użytkownik "Konrad" <kn2622@gmail.com> napisał w wiadomości news:48078e33-2ab3-419a-bad9-24bd08b54f23i23g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Próbowałeś tutaj?
http://www.ae.illinois.edu/m-selig/pd.html
Sprawdź 'Summary of Low-Speed Airfoil Data - Vol 1'. Niestety tylko Re=20000-100000, wyłącznie Cz i Cm (wydmuchane!).

--
JasiekS

Profile lotnicze