Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Progi

Progi

Data: 2010-10-02 08:16:38
Autor: to
Progi
Odkryłem ostatnio kilka rdzawych kropek na progach od dołu w moim struclu. Oczywiście zrobię to bez dwóch zdań, ale wolałbym wiosną, bo chciałem wrzucić na auto mały body-kit, a bez sensu byłoby przed zimą. No ale same progi warto byłoby chyba zrobić, tyle, że niespecjalnie mu się chce jeździć dwa razy. Czy jest jakiś sensowny sposób, żeby te progi zakonserwować jakoś własnoręcznie do wiosny? Czy raczej się nie bawić i jednak to zrobić? Po za tym rdzy żadnej nigdzie nie ma i raczej szybko nie będzie, niestety progi często dostają od dołu kamieniami i stąd taki przykry efekt.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-02 14:41:20
Autor: Plumpi
Progi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca6ea66$0$20994$65785112news.neostrada.pl...

Odkryłem ostatnio kilka rdzawych kropek na progach od dołu w moim
struclu. Oczywiście zrobię to bez dwóch zdań, ale wolałbym wiosną, bo
chciałem wrzucić na auto mały body-kit, a bez sensu byłoby przed zimą. No
ale same progi warto byłoby chyba zrobić, tyle, że niespecjalnie mu się
chce jeździć dwa razy. Czy jest jakiś sensowny sposób, żeby te progi
zakonserwować jakoś własnoręcznie do wiosny? Czy raczej się nie bawić i
jednak to zrobić? Po za tym rdzy żadnej nigdzie nie ma i raczej szybko
nie będzie, niestety progi często dostają od dołu kamieniami i stąd taki
przykry efekt.

Zeszlifować papierem ściernym lub szczotką drucianą i pomalować brunoxem. Na to troszkę lakieru w sprayu i powinno wytrzymać.

Data: 2010-10-02 14:11:39
Autor: to
Progi
begin Plumpi
Zeszlifować papierem ściernym lub szczotką drucianą i pomalować
brunoxem. Na to troszkę lakieru w sprayu i powinno wytrzymać.

Oj, to nie wiem czy ta operacja w moim wykonaniu tylko nie pogorszy. Generalnie te plamki są wyłącznie od spodu, nie chciałbym go zapaskudzić po bokach bo będzie to paskudnie wyglądało. Zauważyłem to tylko dlatego, ze zajrzałem pod auto. A nie ma czegoś co by to lekko zakonserwowało jak pofajdam je po wierzchu (tylko od spodu)?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-02 23:48:58
Autor: Plumpi
Progi
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca73d9b$0$27045$65785112news.neostrada.pl...

Zeszlifować papierem ściernym lub szczotką drucianą i pomalować
brunoxem. Na to troszkę lakieru w sprayu i powinno wytrzymać.

Oj, to nie wiem czy ta operacja w moim wykonaniu tylko nie pogorszy.
Generalnie te plamki są wyłącznie od spodu, nie chciałbym go zapaskudzić
po bokach bo będzie to paskudnie wyglądało. Zauważyłem to tylko dlatego,
ze zajrzałem pod auto. A nie ma czegoś co by to lekko zakonserwowało jak
pofajdam je po wierzchu (tylko od spodu)?

No toż to właśnie napisałem, ze brunox :)
On wiąże rdzę, ale nie licz na to, ze zabezpieczy strupy. Jęzlei są pęcherze to tym kolwiek byś nie popaćkał to i tak rdza będzie swoje robić. Trzeba zedrzeć co się da, a resztę rdzy zamalować brunoxem. To jest preparat, który wiąże rdzę i zatrzymuje rdzewienie.

Data: 2010-10-03 01:17:34
Autor: Lewis
Progi
W dniu 2010-10-02 23:48, Plumpi pisze:
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości
news:4ca73d9b$0$27045$65785112news.neostrada.pl...

Zeszlifować papierem ściernym lub szczotką drucianą i pomalować
brunoxem. Na to troszkę lakieru w sprayu i powinno wytrzymać.

Oj, to nie wiem czy ta operacja w moim wykonaniu tylko nie pogorszy.
Generalnie te plamki są wyłącznie od spodu, nie chciałbym go zapaskudzić
po bokach bo będzie to paskudnie wyglądało. Zauważyłem to tylko dlatego,
ze zajrzałem pod auto. A nie ma czegoś co by to lekko zakonserwowało jak
pofajdam je po wierzchu (tylko od spodu)?

No toż to właśnie napisałem, ze brunox :)
On wiąże rdzę, ale nie licz na to, ze zabezpieczy strupy. Jęzlei są
pęcherze to tym kolwiek byś nie popaćkał to i tak rdza będzie swoje
robić. Trzeba zedrzeć co się da, a resztę rdzy zamalować brunoxem. To
jest preparat, który wiąże rdzę i zatrzymuje rdzewienie.

Ostatnio słyszałem że jest coś takiego jak R-stop z firmy APP, podobno Brunox przy tym to szmelc... Też mam drobne punkty do zaprawek i tak myślę czy nie spróbować...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-10-04 12:04:29
Autor: Jakub Witkowski
Progi
W dniu 2010-10-02 23:48, Plumpi pisze:

No toż to właśnie napisałem, ze brunox :)
On wiąże rdzę, ale nie licz na to, ze zabezpieczy strupy.

Tylko należy dodać że przy temperaturach takich jak ostatnio, brunox
będzie lepki przez tydzień, a ponadto, jeśli przedtem wyszlifuje się
solidnie do gołego gładkiego metalu, to brunox nie będzie miał się
czego trzymać i może odpryskiwać nawet po mocniejszym nacisnięciu paznokciem
(tak, tak, osobiście testowane)

Jeśli już byłoby odczyszczone bardzo dobrze, to nastepnie bym odtłuścił
i poleciał podkładówką antykorozyjna, np. spirytusowe corrina, corr-active,
jak dla mnie takie działały najlepiej, chyba że ktoś umie i potrafi
chemoutwardzalnymi.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-10-04 10:36:37
Autor: krzysiek82
Progi
W dniu 2010-10-02 10:16, to pisze:
Odkryłem ostatnio kilka rdzawych kropek na progach od dołu w moim
struclu.

Proponuje spojrzeć do wnętrza progu, zapewne jest już tam sporo korozji. A jak już korozja tam jest to żadna konserwacja nie pomoże. Jedyne wyjście wyciąć, wypiaskować podproże i wstawić nowy próg.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-04 12:10:28
Autor: Jakub Witkowski
Progi
W dniu 2010-10-02 10:16, to pisze:
Odkryłem ostatnio kilka rdzawych kropek na progach od dołu w moim
struclu. Oczywiście zrobię to bez dwóch zdań, ale wolałbym wiosną, bo

Ale jeśli to są samoistne krostki, a nie skutek ewidentnych mechanicznych
ubytków, to masz już dziury na wylot, i możesz sobie darować amatorskie zabiegi.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-10-04 14:13:42
Autor: to
Progi
begin Jakub Witkowski
Ale jeśli to są samoistne krostki, a nie skutek ewidentnych
mechanicznych ubytków, to masz już dziury na wylot, i możesz sobie
darować amatorskie zabiegi.

Uściślę. Te progi są tak skonstruowane, że co jakiś czas mają takie "wyoblenia". Te wyoblenia zostały "wypiaskowane" przez syf spod kół i w tych miejscach pozbawionych z grubsza lakieru pojawił się rdzawy nalot. Nie ma żadnych purchli wyłażących spod dobrego lakieru.

--
ignorance is bliss

Progi

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona