Prognoza W20

Data: 2009-02-22 16:52:29
Autor: IZI
Prognoza W20
Witam,

Mam w XTB otwarte pozycje ( małe), a ponieważ w tej chwili są tak duże rozbieżności w opiniach "fachowców" (czyt. znanych analityków), również na forach internetowych, postanowiłem sam spróbować stworzyć prognozę, żeby zdecydować, czy dokonać większych zakupów.

Czy ktoś mógłby ocenić mój wykres, zaznaczam, że nie znam się na analizie technicznej, więc moje wypociny na pewno zawierają błędy.

Nie brałem pod uwagę analizy fundamentalnej, (wszędzie mówi się, że jest bardzo źle, a będzie jeszcze gorzej - mało, kto podaje jednak zakres tego "źle" - poza tym nie znam się na tym).

Po prostu przeczytałem o teorii Fal Elliota i postanowiłem wykreślić kilka kresek (dodam, że nie wgłębiałem się w lekturę).

Podczas "rysowania" nie brałem pod uwagę żadnych innych wskaźników (wstawiłem tylko fibo).

Proszę o rzeczowe uwagi, tylko, co do konstrukcji samego wykresu.

Proszę o nie pisanie "jest źle" bez opisu, na czym polega błąd.

Pozdrawiam

http://c.wrzuta.pl/wi9623/2751982d000fdba849a15e96/Prognoza%20laika?type=i&key=7Y7DDyMdX3&ft=f

Data: 2009-02-22 20:40:23
Autor: DeJotTe
Prognoza W20
Witam

Jeśli chodzi o poziomy fibo to musiałbyś zdefiniować jakie warunki muszą zostać spełnione by uznać dany punkt za szczyt i dołek. Szczyt wszyscy widzimy, ale dołka nadal nie widać. By określić dołek ceny powinny wzrosnąć np o jakiś procentowy poziom lub przebić kilka słupków. Wówczas precyzyjnie moglibyśmy ustalić wg wybranych kryteriów dołek.

Teoria fal Elliota oraz czerwone kreski na tym wykresie to bardzo subiektywna metoda, więcej w niej sztuki artystycznej niż prawdziwej analizy. Bez obaw można o nich zapomnieć.

Na podstawie tego wykresu wnioskuję, że w sierpniu tego roku osiągniemy poziom ok 1900.
Czy dysponujesz środkami mogącymi ukształtować rzeczywistość wg wyrysowanego schematu?
Jeśli nie, to szanse realizacji takiego scenariusza są niepewne, stąd lepiej przyjąć założenie, że przyszłości tak odległej, w tak precyzyjny sposób nie będziesz w stanie przewidzieć.
Zatem bez obaw i te kreski możesz usunąć.

Proponuję byś zrobił sobie taki oto test. Wstaw dane liczbowe: data, OHLC do Excela i spróbuj napisać formuły, które wyznaczą narysowane na tym wykresie kreski. Następnie ustal warunki jakie muszą nastąpić byś dokonał transakcji kupna i sprzedaży. Dokonaj oceny czy przyjęte założenia spełniają Twoje oczekiwania w zakresie ryzyka, oczekiwanej skuteczności i innych parametrów, które uznasz za istotne. Jeśli będziesz miał przekonanie, że podejmowane decyzje oparte są na rzetelnej analizie, zwiększenie pozycji będzie uzasadnione.

Pozdrawiam
DeJotTe

Data: 2009-02-22 21:27:22
Autor: IZI
Prognoza W20
Witam,

Bardzo dziękuję za odpowiedź, z przy ustaleniu fibo rozumiem, że zbyt wcześnie
(chyba "bardzo" za wcześnie) ustaliłem poziom.

Teorie Fal po prostu przeanalizowałem-przeczytałem i spróbowałem "z książką w ręku" wyznaczyć linie,  przyjmowałem założenia opisane w tej teorii, starałem się nie sugerować wynikami, termin sprawdziłem po skończeniu wykresu - tu zresztą jest duża tolerancja czasowa w zależności jak "pociągnie się linię" - racja bardzo subiektywna metoda.

Jeżeli chodzi o same transakcje to, ponieważ nie mam doświadczenia w analizie i prawdopodobnie czas pokarze, że "kreski są w całkiem innej części obrazka".

Co do samego kupna, przyjąłem założenie, że będę dokupywał

0,1 Lota L (w XTB to 10 zł -1 pkt czyli jak jeden kontrakt - o ile się nie mylę) po każdym spadku o 100 pkt., i że każda transakcja jest zabezpieczona do ok. 600 pkt - taką widziałem najgorszą prognozę - w tym wypadku stracę.

Założyłem, że od ok. 1570 pkt. będę ustawiał SL o ok. 50-70 pkt poniżej ceny zamknięcia, wcześniej czy później WIG wróci do połowy swojej najwyższej wartości, wtedy w zależności od sytuacji sprzedam pozycje albo będę podciągał nadal SL.

Nie mam natomiast koncepcji, w którym momencie dokupywać w przypadku wzrostów - tzn. jak rozpoznać, że to już trend wzrostowy - nad tym popracuję.

Czy to w ogóle jakaś strategia?

Dzięki za uwagi - nad Excelem popracuję

Pozdrawiam

 wzrosnąć Witam

Data: 2009-02-22 22:06:48
Autor: DeJotTe
Prognoza W20
[...]

Znasz zasadę nie uśredniaj w dół?
Łamiesz ją, powiekszajac pozycje w trendzie spadkowym. Znacznie lepiej robic to w trendzie wzrostowym. Nie znamy poziomow docelowych, ani terminu w jakim zostaną osiągnięte. Przyjmujac taka taktyke ryzykujesz znaczacym obsunieciem kapitalu, ktore moze trwac wiele miesiecy.

[...]

Stopy powinny byc przemyslane i precyzyjnie ustawione. 50pkt przy poziomie 1000 to 5%, ale przy poziomie 2000 to już tylko 2.5%. Więc może punkty lepiej zamienić na procenty.

Nie mam natomiast koncepcji, w którym momencie dokupywać w przypadku wzrostów - tzn. jak rozpoznać, że to już trend wzrostowy - nad tym popracuję.

Rozpoznanie trendu to kluczowa i podstawowa kwestia.

Czy to w ogóle jakaś strategia?

To jest cząstka strategii:)

Data: 2009-02-22 22:54:25
Autor: Dieter
Prognoza W20
Madrze napisane.

D.

Data: 2009-02-22 23:28:53
Autor: skippy
Prognoza W20

Użytkownik "IZI"

Proszę o nie pisanie "jest źle" bez opisu, na czym polega błąd.

Jest źle
(2) musi byc pomiędzy (1) a początkiem (1).
Więcej nie pisze, bo bez tego zapomnij o TFE

Pozdrawiam

Data: 2009-02-23 06:24:18
Autor: non4me
Prognoza W20

Użytkownik "IZI"

> Proszę o nie pisanie "jest źle" bez opisu, na czym polega błąd.

Jest źle
(2) musi byc pomiędzy (1) a początkiem (1).
Więcej nie pisze, bo bez tego zapomnij o TFE

Przecież jest pomiędzy (1) a początkiem (1).
A może rozchodzi Ci się, że (2) nie może być utworzone z najniższej i najwyższej ceny w trendzie bocznym ??

Muszę chyba bardziej zainteresować się falami Eliota.

Data: 2009-02-23 06:55:28
Autor: skippy
Prognoza W20

Użytkownik <non4me@op.pl>

Przecież jest pomiędzy (1) a początkiem (1).

Nie.
Jest miedzy 1 a 3.

Prognoza W20