Prognozy Gallettiego a rzeczywisto??

Data: 2011-02-07 14:37:58
Autor: wiLQ
Prognozy Gallettiego a rzeczywisto??
Data: 2011-02-07 15:02:22
Autor: Tomasz Radko
Prognozy Gallettiego a rzeczywisto??
W dniu 2011-02-07 14:37, wiLQ pisze:
Tomasz Radko napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

http://arturogalletti.wordpress.com/2010/10/15/2011-nba-now-rankings-2-0-final-pre-season-build-part-2-the-build-2011-v1-and-the-best-team-in-the-nba/

Najpierw prognoza, potem projekcja obecnych bilansów
(http://www.basketball-reference.com/friv/playoff_prob.cgi) Jak się
komuś chce, może dorzucić projekcję wg Hollingera

http://sonicscentral.com/apbrmetrics/viewtopic.php?t=2618&postdays=0&postorder=asc&start=45

(Line - prognoza Las Vegas, JH Hollinger, KP Pelton, KD Dwyer, WP
wiadomo - na koniec dorzuciłem obecną projekcję, całkiem na koniec
prognostyka, który na razie jest najcelniejszy)

EAST
(O/U Line  - JH/KP/KD/WP - '10-11)
MIA   64.5 - 66/60/70/70 - 59 KP
ORL   56   - 55/52/60/50 - 53 KP
BOS   53.5 - 51/42/50/58 - 60 WP
CHI   47   - 48/51/49/54 - 56 WP
ATL   46.5 - 46/35/48/46 - 49 KD
MIL   46   - 49/42/48/39 - 36 WP
CHA   39   - 30/32/38/36 - 33 KP
NYK   36   - 37/44/41/34 - 42 KD
PHI   35.5 - 43/33/35/20 - 40 JH
IND   34.5 - 31/34/28/22 - 37 KP
WAS   33   - 30/22/31/ 4 - 24 KP
DET   31.5 - 32/27/19/30 - 32 JH
CLE   29.5 - 29/39/12/36 - 15 KD
TOR   26.5 - 22/35/31/26 - 25 WP
NJN   25.5 - 26/40/27/41 - 25 JH

WEST
(O/U Line  - JH/KP/KD/WP - '10-11)
LAL   57   - 56/46/57/61 - 55 JH
OKC   52   - 49/48/47/45 - 52 JH
POR   51.5 - 55/55/50/67 - 42 KD
SAS   50.5 - 54/49/55/58 - 64 WP
DAL   50.5 - 48/48/52/46 - 55 KD
UTH   49   - 47/41/52/46 - 45 WP
HOU   47.5 - 46/36/46/38 - 40 WP
DEN   43.5 - 46/49/50/45 - 48 KP
PHX   41.5 - 38/37/52/43 - 38 JH
NOH   41   - 45/49/44/45 - 50 KP
MEM   38.5 - 36/39/40/37 - 42 KD
LAC   37   - 27/27/38/22 - 33 KD
GSW   32   - 32/49/21/46 - 36 JH
SAC   28.5 - 28/43/26/43 - 23 KD
MIN   23.5 - 26/30/13/22 - 21 WP

JH - 7
KP - 7
KD - 8
WP - 8

Hmmmm....

Przydałoby się na koniec sezonu zrobić dwie rzeczy. Policzyć trafialność
poszczególnych prognostyków, średni błąd etc. WP nie wypadnie pewnie
najlepiej, bo jeżeli się myli, to jest to odchył spektakularny.

 I sprawdzić, kto wypadł najlepiej w stosunku do Vegas. Zwłaszcza w
przypadku prognoz wyraźnie odbiegających od linii LV (bo jeżeli linia
jest 43, to prognoza 44 niespecjalnie zachęca do zagrania, nawet gdyby
było to legalne). Przypuszczam, że trzeba by jakoś uwzględnić zdarzenia
losowe - kontuzje, transfery etc. Nie mam pomysłu, jak. Być może case by
case.

Data: 2011-02-07 06:29:20
Autor: Leszczur
On 7 Lut, 15:02, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
Przydałoby się na koniec sezonu zrobić dwie rzeczy. Policzyć trafialność
poszczególnych prognostyków, średni błąd etc. WP nie wypadnie pewnie
najlepiej, bo jeżeli się myli, to jest to odchył spektakularny.

Założę się, że wyniki będą zbliżone do tego co dostałem analizując
projekcje statystyk pod kątem ich przydatności w fb.
~25% będzie miało błąd na granicy pozwalającej uznać je za dobre, 25%
będzie wymagało "uwzględnienia okoliczności", a 50% będzie zupełnie do
kitu.

Nie mam pomysłu, jak. Być może case by case.

Uuuuu. Dorzucanie subiektywnej oceny do modelu (bo zakładam, ze
prognozy powstały w oparciu o matematykę a nie "bartkowy romantyzm" i
ocenę na oko) powoduje że można je sobie wsadzić w obuwie.
To już chyba lepiej byłoby zrobić rozkład "przypadków losowych" (tym
bardziej, że jeśli mają wpływ na wyniki to zwykle jest on znaczący) i
spróbowac nałożyć na model. Zwiększasz (niestety) ilość zmiennych i to
bez gwaracji sukcesu, ale przynajmniej robisz to w oparciu o rzetelne
dane.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-02-07 15:26:48
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2011-02-07 15:29, Leszczur pisze:
[...]

Chciałbym jednakoż wiedzieć, dlaczego model się rozjeżdża. Czy jest to
czynnik losowy (James i Wade rozsypują się na czterdzieści meczów),czy
też immanentna wada modelu.

pzdr

TRad

Data: 2011-02-07 15:17:09
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2011-02-07 15:02, Tomasz Radko pisze:
[...]

Może wyjaśnię. Grając wg WP obstawiałbym następująco:

(O/U Line  - JH/KP/KD/WP - '10-11)
MIA   64.5 - 66/60/70/70 - 59 KP
ORL   56   - 55/52/60/50 - 53 KP under (na razie +)
BOS   53.5 - 51/42/50/58 - 60 WP over +
CHI   47   - 48/51/49/54 - 56 WP over +
ATL   46.5 - 46/35/48/46 - 49 KD
MIL   46   - 49/42/48/39 - 36 WP under +
CHA   39   - 30/32/38/36 - 33 KP
NYK   36   - 37/44/41/34 - 42 KD
PHI   35.5 - 43/33/35/20 - 40 JH under -
IND   34.5 - 31/34/28/22 - 37 KP under -
WAS   33   - 30/22/31/ 4 - 24 KP under +
DET   31.5 - 32/27/19/30 - 32 JH
CLE   29.5 - 29/39/12/36 - 15 KD over -
TOR   26.5 - 22/35/31/26 - 25 WP
NJN   25.5 - 26/40/27/41 - 25 JH over ??

WEST
(O/U Line  - JH/KP/KD/WP - '10-11)
LAL   57   - 56/46/57/61 - 55 JH
OKC   52   - 49/48/47/45 - 52 JH under ??
POR   51.5 - 55/55/50/67 - 42 KD over -
SAS   50.5 - 54/49/55/58 - 64 WP over +
DAL   50.5 - 48/48/52/46 - 55 KD under -
UTH   49   - 47/41/52/46 - 45 WP
HOU   47.5 - 46/36/46/38 - 40 WP under +
DEN   43.5 - 46/49/50/45 - 48 KP
PHX   41.5 - 38/37/52/43 - 38 JH
NOH   41   - 45/49/44/45 - 50 KP over +
MEM   38.5 - 36/39/40/37 - 42 KD
LAC   37   - 27/27/38/22 - 33 KD under +
GSW   32   - 32/49/21/46 - 36 JH over +
SAC   28.5 - 28/43/26/43 - 23 KD over -
MIN   23.5 - 26/30/13/22 - 21 WP

Na razie 10+, 6-, 2 na granicy.

Nie obstawiałbym Lakers, bo nie typuję drużyn, którym kibicuję, ani
Miami, bo 64,5 to cholernie dużo, uruchamia się blokada antyświrowa.

Chciałoby się komuś zrobić podobne experymenty dla pozostałych prognostyków?

Data: 2011-02-07 16:16:23
Autor: wiLQ
> [...]

> było to legalne).

Może wyjaśnię. Grając wg WP obstawiałbym następująco:
[...]
[...]

W losowym punkcie sezonu to chyba strata czasu, nie?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-02-07 16:15:50
[...]