Program Uwaga Pirat

Data: 2012-12-03 10:02:55
Autor: Mirek Ptak
Program Uwaga Pirat
Dnia 2012-12-02 13:29,  *Rybak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
"wyprzedzal pan na podwojnej ciaglej". Czy to jest roznica dla
kierujacego, ze linia jest podwojnie ciagla, czy tez jednostronnie, ale
dla kierujacego i tak ciagla? Przeciez to w sumie to samo - nie mozna
przekraczac i juz.

Kiedys tu była dyskusja - różnia się oczywiście.
Podwójna ciagła to zakaz przekraczania, włącznie z powrotem na swój pas po wyprzedzaniu. Natomiast w przypadku przerywanej dla pasa przeciwnego to OIDP powrót na swój pas nie jest wykroczeniem - znaczy mozna legalnie kończyc na niej manewr wyprzedzania, ale nie wolno zaczynać.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2012-12-03 11:45:57
Autor: Bydlę
Program Uwaga Pirat
On 2012-12-03 10:02:55 +0100, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> said:

[...]

I już piszesz nie na temat.

--
Bydlę

Data: 2012-12-03 12:50:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Program Uwaga Pirat

On 2012-12-03 10:02:55 +0100, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> said:

[...]

  Ale za to można zacząć flejm na zupełnie inny ;) (temat)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-03 15:04:31
Autor: Bydlę
Program Uwaga Pirat
On 2012-12-03 12:50:52 +0100, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

Ale za to można zacząć flejm na zupełnie inny ;) (temat)

Touché!
:)

--
Bydlę

Data: 2012-12-03 14:17:51
Autor: Mirek Ptak
Program Uwaga Pirat
Dnia 2012-12-03 11:45,  *Bydlę* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Wydaje Ci się - temat jest o ciągłej podwójnej lub jednostronnie przerywanej - pisząc przerywana miałem na myśli ta drugą :)

Data: 2012-12-03 15:00:20
Autor: Liwiusz
Program Uwaga Pirat
W dniu 2012-12-03 14:17, Mirek Ptak pisze:
[...]

Jest jeszcze pojedyncza ciągła.

Ale skoro przekroczył dwie ciągłe linie, to nie można powiedzieć, że przekroczył ciągłĄ liniĘ, tylko dwie ciągłE linie, czyli bardziej zrozumiale - podwójną ciągłą :)

--
Liwiusz

Data: 2012-12-03 15:08:05
Autor: Bydlę
Program Uwaga Pirat
On 2012-12-03 15:00:20 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> said:

[...]

OK, to kupujemy.
Tzn. kierowca kupuje: pojedynczą za 100 zł, podwójną za...

TAK! 200!
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-12-03 14:18:53
Autor: AZ
Program Uwaga Pirat
On 2012-12-03, Bydlę <pan.bydle@gmail.com> wrote:

OK, to kupujemy.
Tzn. kierowca kupuje: pojedynczą za 100 zł, podwójną za...

TAK! 200!
:-)

Jakby nie bylo 2x pojedyncza ciagla = 1x podwojna ciagla ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-03 15:12:24
Autor: Bydlę
Program Uwaga Pirat
On 2012-12-03 14:17:51 +0100, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> said:

[...]

A teraz już na temat.
:-)))

--
Bydlę

Data: 2012-12-03 12:57:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Jednostronnie przerywana, bylo: Program Uwaga Pirat
On Mon, 3 Dec 2012, Mirek Ptak wrote:

[...]

  Tak z ciekawości, przepis przeczytałeś?
  Nie ma tam aby słów "przy linii przerywanej", z naciskiem na słowo "na"?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-03 14:32:25
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-12-03 12:57,  *Gotfryd Smolik news* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Tak i zaczynam mieć wątpliwości.

/P-3 linia jednostronnie przekraczalna oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany pred wyprzedzaniem/

Moim zdaniem spójnik "i" zakaz najeżdzania jest doprecyzowaniem pierwszej części zdania zakazującej przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej. Jednak dość łatwo jest to zdanie zinterpretować inaczej :), stąd moje wątpliwości.

Data: 2012-12-03 15:52:49
Autor: J.F
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50bca9e9$0$1301$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Sluszna uwaga, swoja droga trzeba by wszystkie kwiatki z kodeksu zaczas spisywac, bo pelno takich.

Tym niemniej ... intencja ustawodawcy jest tu w miare jasna.

A co z podwojna ciagla? Zlamawszy przepis raz i przejezdzajac za nia, to za powrot na swoj pas nalezy sie drugi mandat ?

A jak ktos przejechal na przeciwny pas na linii przerywanej, a potem pojawila sie ciagla, to ma tak jechac az do wypadku ? :-)

J.

Data: 2012-12-04 08:01:31
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-12-03 15:52,  *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A jak ktos przejechal na przeciwny pas na linii przerywanej, a potem
pojawila sie ciagla, to ma tak jechac az do wypadku ? :-)

To jedno wykroczenie moim zdaniem, choc w świetle zapowiadanych przez strażników wiejskich kontroli kaskadowych nic juz pewne nie jest :)

Data: 2012-12-04 19:19:51
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-12-04 08:01, Mirek Ptak pisze:
[...]

Cóż, doprowadzenie do wypadku to już nie jest wykroczenie, więc w tych
kategoriach raczej tego rozpatrywać nie należy.

choc w świetle zapowiadanych przez
strażników wiejskich kontroli kaskadowych nic juz pewne nie jest :)

Już tutaj pisałem, że w niektórych miejscach obronią swoje pomysły, ale
gdzie indziej polegną. Pisałem również, że te pomysły SM (stołecznej),
które były opisywane, mnie nie przekonują i jestem im zasadniczo
przeciwny (nie w ogóle, tylko w szczegółach), niemniej jak kogoś złapią
na 2 kilometrach 3 razy na przekroczeniu prędkości, to są to dla mnie
3 wykroczenia, a nie jedno. Raz się można pomylić na podwyższeniu do
70km/h na zabudowanym, ale nie 3. Tym bardziej, że pomiar będzie pow.
80km/h.

Data: 2012-12-04 13:57:58
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.12.2012 15:52, J.F pisze:

A jak ktos przejechal na przeciwny pas na linii przerywanej, a potem
pojawila sie ciagla, to ma tak jechac az do wypadku ? :-)

W takie sytuacji wyprzedzający jest winny rozpoczęcia wyprzedzania bez
upewnienia się, czy ma dość miejsca.

Czyli mamy dwa wykroczenia: nieprawidłowe rozpoczęcie wyprzedzania i
najechanie na ciągłą.

Data: 2012-12-04 14:33:35
Autor: J.F
Jednostronnie przerywana, bylo: Program Uwaga Pirat
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał
[...]

Ale jak nie najedzie na ciagla, to nie ma wykroczenia ?

J.

Data: 2012-12-04 15:55:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 4 Dec 2012, J.F wrote:

Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał

Czyli mamy dwa wykroczenia: nieprawidłowe rozpoczęcie wyprzedzania
i najechanie na ciągłą.

Ale jak nie najedzie na ciagla, to nie ma wykroczenia ?

  Jeszcze trzeba powoli wyprzedzać, żeby wystarczyło pojazdów
wyprzedzanych aż do końca ciągłej; inaczej będzie naruszenie
nakazu jazdy możliwie z prawej :P

  Swoją drogą, konstrukcja nielogiczna ale wychodzi że prawnie
prawidłowa.
  No, zawsze można się sądzić o "stwarzanie zagrożenia" :]

  I pozostaje jeszcze wersja optymistycznego założenia iż jednocześnie:
- linia podwójna z mocy innych przepisów powinna znajdować się wyłącznie
  w miejscach, w których jednocześnie obowiązuje zakaz wyprzedzania
- faktycznie tak jest :P

 Ale wtedy pytanie brzmi: "po co mandat za samą linię".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-04 17:09:59
Autor: J.F
Jednostronnie przerywana, bylo: Program Uwaga Pirat
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w
On Tue, 4 Dec 2012, J.F wrote:
[...]

No nie, bo znaki wazniejsze niz przepisy ogolne ustawy - nie wolno zjechac, to nie.
Nawet przy grozacej czolowce nie wolno, bo to tylko przepis ogolny, znaki wazniejsze  :-P

 Swoją drogą, konstrukcja nielogiczna ale wychodzi że prawnie
prawidłowa.
 No, zawsze można się sądzić o "stwarzanie zagrożenia" :]

Trudno, takie znaki :-)

[...]

Nie, bo waskie pojazdy wyprzedzac wolno.
Poza tym ... zakaz wyprzedzania zakazuje tylko wyprzedzania, nie nakazuje powrotu na swoj pas :-)

Ale wtedy pytanie brzmi: "po co mandat za samą linię".

Zebys jej nie przejezdzal ani na nia nie najezdzal :-)

J.

Data: 2012-12-05 08:47:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.12.2012 14:33, J.F pisze:
[...]

Jest - rozpoczęcie wyprzedzania bez dostatecznego miejsca na wyprzedzanie.

Data: 2012-12-05 10:15:55
Autor: J.F
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości
[...]

Zima idzie, snieg na drodze moze miejscami lezec :-)
Jesienia byla jak zwykle kampania buraczana, bloto lezalo ..

J.

Data: 2012-12-05 12:55:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.12.2012 10:15, J.F pisze:

Jest - rozpoczęcie wyprzedzania bez dostatecznego miejsca na
wyprzedzanie.

Zima idzie, snieg na drodze moze miejscami lezec :-)
Jesienia byla jak zwykle kampania buraczana, bloto lezalo ..

A policjant widział... znaczy się masz kiepski wzrok i trzeba cię wysłać
na badanie i być może odebrać prawko ;->

Program Uwaga Pirat