Program do wył±czania dysku w WIN XP

Data: 2010-02-26 05:13:49
Autor: Bartek
Program do wył±czania dysku w WIN XP
Witam

Czy zna kto¶ jaki¶ programik za pomoc± którego można szybko i łatwo
wył±czyć dysk pod WIN XP. Tak jak to robi Win XP gdy dysk jest
nieużywany przez np. 20 min.

Problem z wbudowana funkcja WIN XP jest taki, że gdy wejdę w moj
komputer albo cos robi w emule (bez dostepu do tego dysku) itp.  to
dysk się wł±cza i tak co chwile a, że jest to dysk na który przegrywam
dane od czasu do czasu to chciałbym jako¶ obej¶ć Win XP i wł±czać go
tylko wtedy kiedy potrzebuje.

Pozdrawiam
Bartek

Data: 2010-02-26 14:15:39
Autor: Radosław Sokół

http://www.ntg.prv.pl/

dysk się wł±cza i tak co chwile a, że jest to dysk na który przegrywam
dane od czasu do czasu to chciałbym jako¶ obej¶ć Win XP i wł±czać go
tylko wtedy kiedy potrzebuje.

Kup kieszeń USB albo eSATA i podł±czaj dysk, gdy jest po-
trzebny. W ten sposób zabezpieczysz go też przed strat± w
razie awari zasilacza lub kradzieży komputera.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-27 00:20:03
Autor: ejek
Program do wyłączania dysku w WIN XP
W dniu 2010-02-26 14:13, Bartek pisze:

wyłączyć dysk pod WIN XP. Tak jak to robi Win XP gdy dysk jest
nieuĹĽywany przez np. 20 min.

revoSleep

http://revosleep.realspooky.de

--
Wojtek

Data: 2010-02-27 00:57:08
Autor: JoteR
"ejek" napisał:

wyłączyć dysk pod WIN XP. Tak jak to robi Win XP gdy dysk jest
nieuĹĽywany przez np. 20 min.

revoSleep

Taaak, próbowałem go kiedyś...
Dysku IDE-0 nie wyłączy - bo system (ErrorCode 32).
Dysku IDE-1 nie wyłączy - bo pagefile.
Dysku SCSI nie wyłączy - bo nie umie: "Niepoprawna funkcja (ErrorCode 1)".
Dysku USB nie wyłączy - bo nie: "Żądanie nie jest obsługiwane (ErrorCode 50)".

Może w nowszej wersji coś poprawili, ale nie zmienia to faktu, że takie programowe wyłączanie to głupiego robota. Dawno temu, gdy miałem głównie dyski SCSI i dedykowane narzędzie Adapteca do wyłączania tychże dysków - szału można było dostać. Każde niebaczne kliknięcie Mój komputer, odpalenie MS Word czy wpisanie z ręki adresu w przeglądarce powodowało wybudzenie całej tej menażerii, żeby było śmieszniej - sekwencyjne. Trwało to kilkadziesiąt sekund, w tym czasie komputer był całkowicie "martwy". Podejrzewam, że jeśli nawet uda się ów zbędny dysk wyłączyć czy uśpić programowo, to i tak któraś z wymienionych akcji (lub jakaś inna, np. antywirus, indeksacja itp.) co i raz będzie apiać go załączać. To już lepiej dla niego, żeby się kręcił non stop. A jako że to grupa sprzętowa, więc rozwiązanie powinno być również sprzętowe: wyłacznik zasilania dysku. A w razie potrzeby można go włączyć i (chyba) podmontować bez restartu Windy.

JoteR

Data: 2010-02-27 18:48:29
Autor: Tomek Głowacki
[...]

Hehe, takie rzeczy to tylko na amidze miały jakikolwiek sens - wył±czało się bez większego problemu, a zrobienie czegokolwiek w systemie nie wybudzało konkretnego dysku.

W WinXP to raczej nie koniecznie możliwe (albo co¶ zablokowane, albo co¶ ci±gle uzyskuje dostęp do dysku).

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-03-01 23:54:39
Autor: orcio
Bartek pisze:
[...]

http://www.drivepowermanager.com/
takie co¶ przez przypadek znalazłem może pomoże

orcio

Program do wył±czania dysku w WIN XP