Programowe postarzanie sprz臋tu?

Data: 2014-06-14 21:25:51
Autor: ZakonSpirowany
Programowe postarzanie sprz臋tu?
A konkretnie smartfon贸w? Mam Xperi臋 U od 20 miesi臋cy. Demonem pr臋dko艣ci nigdy nie by艂a, ale na pocz膮tku dzia艂a艂a p艂ynnie, po prostu prawid艂owo. I od razu zaznacz臋, 偶e nie jestem typowym u偶yszkodnikiem, kt贸ry instaluje apki, dop贸ki mu fizycznej pami臋ci w telefonie starczy.
Wi臋cej program贸w odinstalowa艂em ni偶 zainstalowa艂em. Nawet jedn膮 jedyn膮 gr臋, kt贸ra si臋 instaluje z systemem, wywali艂em.
Tymczasem ostatnio zacz膮艂em intensywniej u偶ywa膰 telefonu (bo router z pi臋tra wy偶ej przenios艂em na swoje i pr臋dko艣膰 na WiFi skoczy艂a do przyzwoitej) i zwr贸ci艂em uwag臋, 偶e telefon nie dzia艂a jak na pocz膮tku 鈥 jak s艂aby pecet na XP Pro, ale raczej taki sam z preinstalowan膮 Vist膮 Home Basic. Pod艂膮czy艂em do laptopa, ale brak aktualizacji dla systemu. Ale co艣 mnie podkusi艂o, by skorzysta膰 z opcji "przywracania systemu", czyli 艣wie偶ej instalacji najnowszej dost臋pnej wersji. I co si臋 okaza艂o? Tak, aktualizacja jednak by艂a i na nowym Andrucie "404" smartfon zn贸w dzia艂a p艂ynnie, nale偶ycie.
Spisek 偶ar贸wkowy nie jest fikcj膮, urojeniami konserwatyst贸w i popapra艅c贸w (ka偶dy widzia艂 ten dokument? https://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU), wi臋c dlaczego mam ufa膰, 偶e producenci nie robi膮 tego samego poprzez oprogramowanie, aby po dwudziestu miesi膮cach u偶ywania telefonu mie膰 go ju偶 do艣膰 i wymieni膰 na nowszy model?

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2014-06-14 23:30:13
Autor: J.F.
Programowe postarzanie sprz臋tu?
Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:25:51 +0200, ZakonSpirowany napisa(a):
A konkretnie smartfon體? Mam Xperi U od 20 miesi阠y. Demonem pr阣ko禼i nigdy nie by砤, ale na pocz眛ku dzia砤砤 p硑nnie, po prostu prawid硂wo. I od razu zaznacz, 縠 nie jestem typowym u縴szkodnikiem, kt髍y instaluje apki, dop髃i mu fizycznej pami阠i w telefonie starczy.
Wi阠ej program體 odinstalowa砮m ni zainstalowa砮m. Nawet jedn jedyn gr, kt髍a si instaluje z systemem, wywali砮m.
Tymczasem ostatnio zacz背em intensywniej u縴wa telefonu

Bez programow ? Co wiec znaczy "uzywac" ?

Ale co mnie podkusi硂, by skorzysta z opcji "przywracania systemu", czyli 秝ie縠j instalacji najnowszej dost阷nej wersji. I co si okaza硂? Tak, aktualizacja jednak by砤 i na nowym Andrucie "404" smartfon zn體 dzia砤 p硑nnie, nale縴cie.
Spisek 縜r體kowy nie jest fikcj, urojeniami konserwatyst體 i popapra馽體 (ka縟y widzia ten dokument? https://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU)

Akurat jak ostatnio liczylem, to mi wyszlo ze zarowki powinny ze 300h
pracowac, aby klient mial najtaniej.

Ale ... znany jest problem zamulania dyskow SSD/kontrolerow pamieci
flash, wiec moze to nie celowe dzialanie, tylko zwykla
nieumiejetnosc/brak informacji ...

J.

Data: 2014-06-14 23:53:25
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 14-06-2014 23:30, J.F. pisze:
Bez programow ? Co wiec znaczy "uzywac" ?

Z podstawowymi programami typu przegl膮darka internetowa, jutubowa, openoffice i niestety ca艂ym tym dziadostwem, kt贸re wciska Orange.
Ale po tej "reinstalacji" Xperia od偶y艂a i na nowo si臋 w niej zakocha艂em, a to ledwie 512 MB RAM. :)

Akurat jak ostatnio liczylem, to mi wyszlo ze zarowki powinny ze 300h
pracowac, aby klient mial najtaniej.

A gdyby ich trwa艂o艣膰 by艂a jednak wi臋ksza (przy tej samej cenie), to by艂by stratny? Zaciekawi艂e艣 mnie... Rozwiniesz w膮tek?

Ale ... znany jest problem zamulania dyskow SSD/kontrolerow pamieci
flash, wiec moze to nie celowe dzialanie, tylko zwykla
nieumiejetnosc/brak informacji ...

Jaki/czyj brak umiej臋tno艣ci? Je艣li telefon na 艣wie偶ym systemie od operatora dzia艂a prawid艂owo, p艂ynnie, a dopiero z czasem, mimo dbania o system, u偶ywania takich program贸w jak "Greenify" (jeszcze nie zainstalowa艂em, bo w tej chwili nie widz臋 potrzeby) zaczyna 'muli膰', to co艣 jest nie tak.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2014-06-15 00:49:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Programowe postarzanie sprz阾u?

"ZakonSpirowany" 539cc457$0$2141$65785112@news.neostrada.pl

A gdyby ich trwa硂舵 by砤 jednak wi阫sza (przy tej samej cenie), to by砨y stratny? Zaciekawi砮 mnie... Rozwiniesz w眛ek?

S 縜r體ki 秝iec眂e wiecznie, ale ciemno. ;)
Ty tak縠 jeste 縜r體k -- 秝iecisz temperatur 37 stopni Celsjusza.
Im ja秐iej 秝ieci 縜r體ka, tym kr骳ej. Ale im ciemniej, tym wi阠ej
pobiera energii na wytworzenie tej samej ilo禼i 秝iat砤.

Nie jest to (powy縮ze) prawd.

Mam 縜r體ki halogenowe 秝iec眂e jasno i d硊go -- kilkana禼ie lat.
(nie bez przerwy, ale po kilka godzin na dob)
S wyprodukowane przez wsp蟪autora wiadomej intrygi -- Philipsa. :)
痑r體ka mo縠 秝ieci i jasno, i d硊go -- ale musi to by 縜r體ka
halogenow, w kt髍ej nast阷uje odzysk wyparowanego wolframu.

Ale ... znany jest problem zamulania dyskow SSD/kontrolerow pamieci
flash, wiec moze to nie celowe dzialanie, tylko zwykla
nieumiejetnosc/brak informacji ...

Jaki/czyj brak umiej阾no禼i? Je秎i telefon na 秝ie縴m systemie od operatora dzia砤 prawid硂wo, p硑nnie, a dopiero z czasem, mimo dbania o system, u縴wania takich program體 jak "Greenify" (jeszcze nie zainstalowa砮m, bo w tej chwili nie widz potrzeby) zaczyna 'muli', to co jest nie tak.

Te pami阠i tak maj. Trzeba je trymowa. Trymerki s w golarkach. ;)

   http://blog.pclab.pl/mieszko/Dlaczego.m骿.smartfon.zamula.si.po.pewnym.czasie,312

Nie narzekam na szybko禼i swoich dw骳h urz眃ze, ale ze stabilno禼i Monstera jest 糽e.
Natomiast Overmax chodzi doskonale, ale 砤dowa warto via USB, nie via koncentryk.
Oczywi禼ie nie u縴wam wyrafinowanych metod -- trim.

Data: 2014-06-15 01:02:38
Autor: J.F.
Programowe postarzanie sprz臋tu?
Dnia Sat, 14 Jun 2014 23:53:25 +0200, ZakonSpirowany napisa(a):
[...]

Zarowka zasilana wiekszym napieciem ma krotszy zywot, ale wieksza
wydajnosc. A nizszym odwrotnie. Sa na to wzory.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lamp_rerating

I teraz tak - wezmy zwykla zarowke 60W ale na 200V. Trwalosci ma
standardowe 1000h. Zasilmy ja 230V, czyli 15% wiecej, to sie okaze ze:
a) mocy bierze 75W,
b) swieci jak "zwykla zarowka" 100W,
c) zywot spadl do 187h (przy wykladniku -12)

Porownujac ze "zwykla 100W", nasza zarowka daje tyle samo swiatla,
ale przez te 186h pobiera 25W mniej. Co uzbiera 4.6kWh, przy
dzisiejszych cenach oszczedzisz ponad 2.50. A zarowka kosztowala 1zl
zanim unia ich zakazala.

A na 15% oszczednosc sie nie konczy.

Ale ... znany jest problem zamulania dyskow SSD/kontrolerow pamieci
flash, wiec moze to nie celowe dzialanie, tylko zwykla
nieumiejetnosc/brak informacji ...

Jaki/czyj brak umiej阾no禼i?

programistow/konstruktorow.

[...]

Ale niekoniecznie celowo.

J.

Data: 2014-06-15 18:33:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Programowe postarzanie sprz阾u?

"J.F." frdophatjybz$.1lbh4o25g4g.dlg@40tude.net

I teraz tak - wezmy zwykla zarowke 60W ale na 200V.
Trwalosci ma standardowe 1000h. Zasilmy ja 230V,
czyli 15% wiecej, to sie okaze ze:

a) mocy bierze 75W,

Wzrasta napi阠ie -- > wzrasta nat昕enie, ale wzrasta te
temperatura wi阠 i rezystancja, czyli nat昕enie spada.
Sk眃 wiesz, 縠 to 75 W?

Data: 2014-06-16 11:13:32
Autor: J.F.
Programowe postarzanie sprz阾u?
U縴tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisa
[...]

Tak wynika ze wzorow z linku.
Owszem - rosnie rezystancja, prad rosnie nieproporcjonalnie mniej niz napiecie i dlatego moc jest proporcjonalna do U^1.6, a nie do U^2.

Zdecydowanie wiekszy efekt jest na tym ze rosnie sprawnosc - im wyzsza temperatura tym wiecej promieniowania jest w pasmie widzialnym a nie w podczerwieni.
Stad strumien swiatla ~ U^3.4

Data: 2014-06-17 00:36:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Programowe postarzanie sprz阾u?

"J.F." 539eb540$0$2365$65785112@news.neostrada.pl

Tak wynika ze wzorow z linku.

A link -- sk眃 on czerpie sw wiedz?
Z do秝iadczenia?

Data: 2014-06-15 09:48:11
Autor: fifak
Programowe postarzanie sprz臋tu?
  I co si臋 okaza艂o?
Tak, aktualizacja jednak by艂a i na nowym Andrucie "404" smartfon zn贸w
dzia艂a p艂ynnie, nale偶ycie.

to normalne, m贸j smartfon te偶 tak ma, m贸j tablet te偶 tak ma, baaa m贸j pecet na win 7 te偶 tak ma :)

艣miecie z systemu spowalniaj膮

Data: 2014-06-15 11:30:02
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 15-06-2014 09:48, fifak pisze:
艣miecie z systemu spowalniaj膮

Tak, ale po odbiorze z salonu wywali艂em zb臋dne aplikacje. I nie instalowa艂em jakich艣 zasobo偶ernych widget贸w. TotCmd, Illumination Bar Notification (dla Xperii U to opcja obowi膮zkowa), jak膮艣 latark臋, kt贸rej w systemie jeszcze nie by艂o, kompas, monitor GPS i to wszystko.
Natomiast Andrut instalowany przez PC Companion pochodzi od Orange i 'reinstalacja' przywraca pomara艅czowe programy, kt贸rych nie u偶ywam, bo kosztuj膮 ekstra (nawigacja, telewizja). Tak 偶e sprawa jest dla mnie wci膮偶 podejrzana.

A tak w og贸le, to nawet nie wiedzia艂em, 偶e Xperia U ma tylko 512 MB RAM. Powszechna opinia jest taka, 偶e to za ma艂o dla smartfona. A tu niespodzianka 鈥 dzia艂a, dop贸ki automagicznie nie zostanie za艣miecona.
No i teraz mam jeszcze wi臋ksz膮 rozterk臋, bo czasu na wypowiedzenie umowy coraz mniej (ju偶 tylko miesi膮c), a ja wci膮偶 nie wiem. Ale najprawdopodobniej przejd臋 si臋 do salonu, z艂o偶臋 rezygnacj臋 i jak zadzwoni膮 z sensown膮 ofert膮, to j膮 zaakceptuj臋, a jak nie, to przynajmniej do ko艅ca roku poci膮gn臋 na jakim艣 prepaidzie.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Data: 2014-06-15 11:59:20
Autor: the_foe
W dniu 2014-06-14 21:25, ZakonSpirowany pisze:
[...]

sprawa analogiczna z PCet贸w. 10 lat temu FF zajmowa艂 30 MB ramu dzi艣 300. Apki w najnowszych aktualizacjach tez puchn膮 - system musi czesciej nimi 偶onglowa膰. Niewystarczaj膮ca ilosc RAMu to najwezsze gard艂o w kazdym systemie. A andku doraznie pomaga ograniczanie ilosci program贸w kt贸re robi膮 cos w tle (np. widzet Facebooka zajmuje ca艂y czas 26 MB

--
@foe_pl

Data: 2014-06-17 22:15:22
Autor: user
Programowe postarzanie sprz臋tu?

Zainstaluj apk臋 z marketu o nazwie LagFix, uruchom a nast臋pnie mi podzi臋kuj... ;)

Data: 2014-06-17 23:51:06
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 17-06-2014 22:15, user pisze:
W dniu 2014-06-14 21:25, ZakonSpirowany pisze:

Zainstaluj apk臋 z marketu o nazwie LagFix, uruchom a nast臋pnie mi
podzi臋kuj... ;)

Postaram si臋 zapami臋ta膰, bo po tej reinstalacji nie mam 偶adnych lag贸w. :)

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹

Programowe postarzanie sprz臋tu?