Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Programy premiowe dla instalatorów, a klient

Programy premiowe dla instalatorów, a klient

Data: 2018-01-14 19:26:19
Autor: Mateusz Bogusz
Programy premiowe dla instalatorów, a klient
Sytuacja wygląda tak:

Instalator ma wykonać usługę za kilkadziesiąt tysięcy zł. Na miesiąc przed terminem wykonania dzwoni i namawia na lepsze rozwiązanie - "różnica w cenie minimalna" (to fakt) oraz że "lepszy serwis" i "lepsze wsparcie" (urządzenie posiada dużo opcji sterowania i numer wersji na ekranie, to fakt). Klient po potwierdzeniu parametrów technicznych, zgadza się.

Następuje instalacja, klient zadowolony. Po miesiącu klient nadal jest z urządzenia zadowolony, ale dowiaduje się że "przypadkiem" jego instalator znajduje się w systemie premiowym tego drugiego producenta, którego ostatecznie polecał (premia 1000zł).

Pytanie. Czy w tym momencie lub gdyby urządzenia w rozsądnym czasie możliwości zapoznania się z nim (do dwóch lat? - okres gwarancji) zaczęło sprawiać dotkliwe problemy użytkowe czy klient może "czuć nosem" coś więcej niż tylko przygnębienie z nieudanego zakupu? :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-01-14 22:31:49
Autor: Robert Tomasik
Programy premiowe dla instalatorów, a klient
W dniu 14-01-18 o 19:26, Mateusz Bogusz pisze:
Sytuacja wygląda tak:

Instalator ma wykonać usługę za kilkadziesiąt tysięcy zł. Na miesiąc
przed terminem wykonania dzwoni i namawia na lepsze rozwiązanie -
"różnica w cenie minimalna" (to fakt) oraz że "lepszy serwis" i "lepsze
wsparcie" (urządzenie posiada dużo opcji sterowania i numer wersji na
ekranie, to fakt). Klient po potwierdzeniu parametrów technicznych,
zgadza się.

Następuje instalacja, klient zadowolony. Po miesiącu klient nadal jest z
urządzenia zadowolony, ale dowiaduje się że "przypadkiem" jego
instalator znajduje się w systemie premiowym tego drugiego producenta,
którego ostatecznie polecał (premia 1000zł).

Pytanie. Czy w tym momencie lub gdyby urządzenia w rozsądnym czasie
możliwości zapoznania się z nim (do dwóch lat? - okres gwarancji)
zaczęło sprawiać dotkliwe problemy użytkowe czy klient może "czuć nosem"
coś więcej niż tylko przygnębienie z nieudanego zakupu? :-)

Premia dla instalatora jest sprawą wewnętrzną pomiędzy instalatorem, a
producentem (czy kto tam tę premię wypłaca). Absolutnie nie ma żadnego
przełożenia na zadowolenie lub nie klienta.

Bez względu na tę premię klient jest chroniony w jednakowy sposób. Gdyby
dało się dowieść, że to droższe urządzenie było gorsze, to ewentualnie
można by patrzeć w kierunku oszustwa. Wówczas ujawniona dodatkowa
korzyść byłaby ewentualnie jakąś poszlaką.

Data: 2018-01-15 11:43:41
Autor: rg
Programy premiowe dla instalatorów, a klient
Sun, 14 Jan 2018 19:26:19 +0100, w <p3g7cd$l69$1@node1.news.atman.pl>, Mateusz
Bogusz <mabakay@o2.pl> napisał(-a):

Sytuacja wygląda tak:

Instalator ma wykonać usługę za kilkadziesiąt tysięcy zł. Na miesiąc przed terminem wykonania dzwoni i namawia na lepsze rozwiązanie - "różnica w cenie minimalna" (to fakt) oraz że "lepszy serwis" i "lepsze wsparcie" (urządzenie posiada dużo opcji sterowania i numer wersji na ekranie, to fakt). Klient po potwierdzeniu parametrów technicznych, zgadza się.

Czyli lepsze urządzenie za prawie taką samą cenę, tak?

Następuje instalacja, klient zadowolony. Po miesiącu klient nadal jest z urządzenia zadowolony, ale dowiaduje się że "przypadkiem" jego instalator znajduje się w systemie premiowym tego drugiego producenta, którego ostatecznie polecał (premia 1000zł).

No cóż, jeżeli chodzisz do lekarza to jest tak samo :)

Pytanie. Czy w tym momencie lub gdyby urządzenia w rozsądnym czasie możliwości zapoznania się z nim (do dwóch lat? - okres gwarancji) zaczęło sprawiać dotkliwe problemy użytkowe czy klient może "czuć nosem" coś więcej niż tylko przygnębienie z nieudanego zakupu? :-)

Może czuć jeszcze rozpacz :)
Zepsuje się to serwis/wymiana. Możesz wtedy negocjować wymianę na inny
model/zwrot kasy itp.

Data: 2018-01-15 13:49:43
Autor: J.F.
Programy premiowe dla instalatorów, a klient
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3g7cd$l69$1@node1.news.atman.pl...
Instalator ma wykonać usługę za kilkadziesiąt tysięcy zł. Na miesiąc przed terminem wykonania dzwoni i namawia na lepsze rozwiązanie - "różnica w cenie minimalna" (to fakt) oraz że "lepszy serwis" i "lepsze wsparcie" (urządzenie posiada dużo opcji sterowania i numer wersji na ekranie, to fakt). Klient po potwierdzeniu parametrów technicznych, zgadza się.
Następuje instalacja, klient zadowolony. Po miesiącu klient nadal jest z urządzenia zadowolony, ale dowiaduje się że "przypadkiem" jego instalator znajduje się w systemie premiowym tego drugiego producenta, którego ostatecznie polecał (premia 1000zł).

A sprawdzilesz, czy nie znajduje sie w systemie premiowym pierwotnego urzadzenia ? :-)

Pytanie. Czy w tym momencie lub gdyby urządzenia w rozsądnym czasie możliwości zapoznania się z nim (do dwóch lat? - okres gwarancji) zaczęło sprawiać dotkliwe problemy użytkowe czy klient może "czuć nosem" coś więcej niż tylko przygnębienie z nieudanego zakupu? :-)

Raczej nie - prowizja rzecz normalna :-(
A skoro jest gwarancja/rekojmia, to sie domagac naprawy.

Urzadzenie nadal w sprzedazy ?


J.

Programy premiowe dla instalatorów, a klient

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona