Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.

Data: 2020-01-31 15:57:30
Autor: Romek5
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/zwiekszamy-bezpieczenstwo-ruchu-drogowego

Większa ochrona pieszego w rejonie przejść dla pieszych.
Zatrzymywanie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h także poza
obszarem zabudowanym.
Zrównanie prędkości w obszarze zabudowanym do 50 km/h w dzień i w nocy.

Treść projektu :
https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12329701/12659956/12659957/dokument436536.pdf

Data: 2020-01-31 16:13:52
Autor: Romek5
Użytkownik "Romek5" <bakloastraew@supok.pl> napisał w wiadomości
[...]

Wyciąg z projektu :

w art. 26 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie
narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się w tym miejscu lub na
nie wchodzącego, i ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na to
przejście albo znajdującemu się na tym przejściu.";

Data: 2020-01-31 17:12:17
Autor: wowa
[...]

Ależenibyco? To brzmi tak jak do tej pory. Czyżby ktoś znalazł jednak rozum?
Wojtek

Data: 2020-01-31 17:30:09
Autor: Cavallino
W dniu 31-01-2020 o 17:12, wowa pisze:
[...]

Nie bardzo właśnie.
Dodano "wchodzącemu".
A to zasadniczo zmienia postać rzeczy.

Pytanie czy ostatecznie dodano też pieszym obowiązek zatrzymania się przed wejściem na przejście, jak planowano?

Data: 2020-01-31 18:28:01
Autor: Romek5
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości

[...]

Nie, nic nie jest napisane o obowiązku zatrzymania się.

Data: 2020-01-31 19:07:15
Autor: 'Tom N'
Romek5 w <news:r11o43$3cr$1gioia.aioe.org>:

[...]

Czyli jak to PIS... <cite było>

"Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem"
</cite>

<cite ma być>
w art. 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
,,1. Pieszy wchodzący na jezdnię lub torowisko albo pieszy przechodzący przez
jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz,
z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy
znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem."
<cite PISidiota>

<cite ma być>
[...]

<cite jest>
Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
pieszemu znajdującemu się na przejściu.
</cite>

Idioci...

--
'Tom N'

Data: 2020-01-31 19:16:31
Autor: Cavallino
W dniu 31-01-2020 o 18:28, Romek5 pisze:

Pytanie czy ostatecznie dodano też pieszym obowiązek zatrzymania się przed
wejściem na przejście, jak planowano?

Nie, nic nie jest napisane o obowiązku zatrzymania się.

Czyli trup będzie się słał gęsto, a płynność ruchu odejdzie do przeszłości.

Data: 2020-01-31 16:19:20
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Mieszkam w najbardziej zakorkowanym mieście w Polsce. Coś takiego jak płynność ruchu tutaj nie istnieje.

Data: 2020-02-03 14:00:18
Autor: yabba
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Mieszkam w najbardziej zakorkowanym mieście w Polsce. Coś takiego jak płynność ruchu tutaj nie istnieje.

Najbardziej ucierpi płynność ruchu poza miastami. Są drogi z przejściami poza terenem zabudowanym. W nocy lampy uliczne oświetlają czasem praktycznie tylko zebrę na asfalcie i metr chodnika.
Trzeba będzie zwalniać do 20 km/h przed każdym takim przejściem.

yabba

Data: 2020-02-03 05:52:24
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
Trzeba będzie zwalniać, a jak ktoś będzie się kiwal w pobliżu to się zatrzymywać. Nie dbają ludzie o swoje interesy to jest jak jest. Ci co rządzą sprawdzają ile ludzie mogą wytrzymać.

Data: 2020-02-03 15:21:13
Autor: viktorius
[...]

Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia podziemne? Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami, nie przepisami. Ale taka inwestycja w bezpieczeństwo przecież kosztuje...
Taniej jednym przepisem nakazać kierowcy się zatrzymać, a jak kogoś skasuje, to jego wina.

Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.
Kiedyś to się zesra, bo są granice ludzkiej percepcji. Jak nie tym, to kolejnym obowiązkiem osiągną granicę, po której nie damy rady fizycznie i psychicznie prowadzić samochodu zgodnie z dziesiątkami przepisów.

--
viktorius

Data: 2020-02-03 16:48:45
Autor: Cavallino
W dniu 03-02-2020 o 15:21, viktorius pisze:
[...]

Już nie dajemy, dlatego na przejściach, znajdujących się często co 50 czy 100 m, nikt normalny nie hamuje specjalnie....

Data: 2020-02-03 21:18:08
Autor: Shrek
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
W dniu 03.02.2020 o 15:21, viktorius pisze:

Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia podziemne?

Tak tak przejście podziemne w każdej wiosce;)

Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami,

Ciebie odseparować;)

Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.

Obowiązku nie ma.

--
Shrek

Data: 2020-02-03 14:38:26
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 14:18:49 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 03.02.2020 o 15:21, viktorius pisze:

> Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia > podziemne?

Tak tak przejście podziemne w każdej wiosce;)

Tam gdzie jest sens jest warto.
Niestety to wiele nie zmieni. Nawet jakby dac je wszedzie gdzie jest sens.
Ale bedzie lepiej.

> Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami,

Ciebie odseparować;)

Tyle ze to prawda. Jak sie separuje ruch przez wykluczenie samochodow z deptakow czy centrow miast to ci pasuje. Czyz nie?

> Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas > jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.

Obowiązku nie ma.

Wiele rzeczy nie jest obowiazkowych ale warto robic.
A jak sie zyje razem to warto niektore czynnosci wspoldzielic aby wszystkim bylo lepiej.

Co z tego ze pieszy ma pierwszenstwo jak nie pokorzysta bo nie zyje?

Wlasnie byla dyskusja na redicie ameryka vs reszta swiata.
Temat byl o dzieciaku ktory szedl do autobusu (w ameryce) i kierownik by go przejechal.
I tam ladnie bylo widac podzial miedzy tymi co "dziecko swiete, gupie, caly swiat ma sie wokolo niego obracac!" a tymi co rozumieja ze jak dziecko wie co i jak to pod kola nie wlezie. No i jak statsy pokazuja, w ameryce dzieci maja sporo ochrony i nie chodza zbytnio a gina rownie czesto jak w eu.
https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api/Public/ViewPublication/812681
table 2

214 zabitych (350mln ludzi)

europa - troche mniej niz 300 dzieci na rok (500mln ludzi)
https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/statistics/dacota/bfs20xx_pedestrians.pdf
figure 4a

Nie wiem czy sie nie machlem gdzies ale wyglada sensownie.
Wnioski sa proste. Trza patrzec i byc ostroznym. Po obu stronach kierownicy..

Data: 2020-02-04 06:34:05
Autor: Shrek
W dniu 03.02.2020 o 23:38, sczygiel@gmail.com pisze:

Tak tak przejście podziemne w każdej wiosce;)

Tam gdzie jest sens jest warto.

Problem w tym, że w we wiosce jest to bez sesnu,

Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami,

Ciebie odseparować;)

Tyle ze to prawda. Jak sie separuje ruch przez wykluczenie samochodow z deptakow czy centrow miast to ci pasuje. Czyz nie?

Pasuje. Tyle że przedpisca chce separować piszych od kierowców a nie na odwrót.

[...]

Miałem na myśli, że obowiązku jazdu jak kogoś to przerasta nie ma.

Co z tego ze pieszy ma pierwszenstwo jak nie pokorzysta bo nie zyje?

Choćby to, że kierowca poniesie karę? Na tej zasadzie to większość prawa jest bez sensu.

Nie wiem czy sie nie machlem gdzies ale wyglada sensownie.
Wnioski sa proste. Trza patrzec i byc ostroznym. Po obu stronach kierownicy.

Dokładnie tak.

--
Shrek

Data: 2020-02-03 23:24:21
Autor: Polkot
Projekt. Kaczyńskiemu nie opłaca się.
Użytkownik "viktorius" <viktorius@interia.pl> napisał w wiadomości

Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia
podziemne? Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami, nie
przepisami. Ale taka inwestycja w bezpieczeństwo przecież kosztuje...
-- viktorius

Wódz Kaczyński PiS nie ma pieniędzy na bezpieczeństwo. Nie opłaca mu się
inwestowanie w bezpieczeństwo - to przynosi mały efekt podczas wyborów.
Bardziej opłacalne jest danie pieniędzy dla Partii Watykańskiej,
dla propagandy TVPiS i dla zatrudnionych PSów w rozdętych spólkach skarbu
państwa.

Data: 2020-02-04 11:56:12
Autor: ąćęłńóśźż
Projekt. Kaczyńskiemu nie opłaca się.
Weź jakieś narzędzie samochodowe i pie....nij się zdrowo w łeb.

-- -- -
Bardziej opłacalne jest danie pieniędzy dla Partii Watykańskiej

Data: 2020-02-04 22:50:46
Autor: Czarek

W dniu 04.02.2020 o 11:56, ąćęłńóśźż pisze:
Weź jakieś narzędzie samochodowe i pie....nij się zdrowo w łeb.

Prawda w oczy kole PISuarze?

--
Czarek

Data: 2020-02-03 20:57:08
Autor: Feliks
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych. Obowiązek zwolnić i nie narazić.
Użytkownik "yabba" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:5e381963$0$555$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Obecnie jest obowiązujący przepis nakazujący zwolnić,
gdy jest pieszy wchodzący na przejście
i nie wolno pieszego narazic na niebezpieczeństwo.

Data: 2020-02-03 21:06:08
Autor: yabba
W dniu 03-02-2020 o 20:57, Feliks pisze:
[...]

Obecnie pieszemu nie wolno wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd, czyli pieszy musi się upewnić czy nic nie jedzie i musi dać szansę na zauważenie siebie i zatrzymanie pojazdu.
Po nowemu każde przejście trzeba będzie traktować jak skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem przejazdu. Pieszy nie będzie zobowiązany do zastanawiania się czy coś nadjeżdża czy nie.

yabba

Data: 2020-01-31 19:53:44
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2020-01-31 o 15:57, Romek5 pisze:

Treść projektu :
https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12329701/12659956/12659957/dokument436536.pdf

A osoba do lat 10, kierująca rowerem, która jest pieszym, na przejście "wchodzi" czy "wjeżdża"? ;)

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-01 00:08:45
Autor: Shrek
W dniu 31.01.2020 o 19:53, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Skoro jest pieszym to w myśl ustawy wchodzi.

--
Shrek

Data: 2020-02-01 13:14:43
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
W dniu 2020-01-31 o 15:57, Romek5 pisze:
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.

Zawsze bawi mnie termin "konsultacje społeczne". W jaki sposób mogę wziąć w nich udział?
Zapytają radę (bez)ruchu drogowego, tam dziadki stwierdzą, że super, a najlepiej żeby przed samochodem biegł człowiek z czerwoną flagą. Potem skonsultują  to między ministerstwami i w poczuciu demokratycznego spełnienia klepną to w sejmie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2020-02-01 12:41:31
Autor: MF
On 01/02/2020 12:14, Pawel "O'Pajak" wrote:
[...]

W dupach się poprzewracało. Mamy demokrację reprezentatywną, więc Twój reprezentant w Twoim imieniu skonsultuje projekt ustawy. Chyba nie sądzisz, że polscy i katoliccy posłowie wybrani z bożej woli mieliby słuchać głosu przypadkowych ludzi, plebsu?

A w takiej Nowej Zelandii na głównej stronie parlamentu jest wyraźny odsyłacz i wystarczą 4 kliknięcia (właśnie sprawdziłem), żeby znaleźć listę projektów ustaw z odsyłaczami do prostych, przejrzystych formularzy, dzięki którym każdy może się wypowiedzieć i nawet zgłosić, że chciałby się wypowiedzieć publicznie przed podkomisją. No ale to antypody, koniec świata, kraj ludożerców, gdzie lokalne dzikusy chodziły w spódniczkach z trzciny i zjadały się bez soli, gdy my byliśmy przedmurzem chrześcijaństwa, no kto to słyszał, żeby z kogoś takiego brać przykład.

--
MF

Data: 2020-02-01 14:10:07
Autor: kk
On 2020-02-01 13:41, MF wrote:
[...]

No tak, ale wiesz jak by się plebs wypowiedział w tym przypadku ...

Data: 2020-02-01 18:06:35
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Feb 2020 12:41:31 +0000, MF napisał(a):
[...]

a) a kto to czyta ?
b) co zrobi podkomisja, jak sie jej 1000 chetnych zglosi ?

[...]

kiedys trafilem na fajnego bloga.
Jedna scenka: po serii napadow taksowkarze zaczeli sie domagac, aby
rzad im nakazal montowac szyby na srodku. Samemu zamontowac ... jakze to - bez przepisu ?

J.

Data: 2020-02-01 16:20:40
Autor: Iguan_007
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
JF,
Jedna scenka: po serii napadow taksowkarze zaczeli sie domagac, aby
rzad im nakazal montowac szyby na srodku. Samemu zamontowac ... jakze to - bez przepisu ? Mowisz o sytuacji w Australii? Taksowkarze chcieli tego przepisu bo wiekszosc pojazdow nie jest wlasnoscia kierowcy a firmy przewozowej. Wiec taksowkarz sam nie bedzie inwestowal w firmowy samochod kiedy jutro moze dostac inny.

Data: 2020-02-01 14:10:06
Autor: Romek5
Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych. Komentarz.

Komentarz do projektu :
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12329701/komentarz

link jest też na tej stronie :
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12329701

Data: 2020-02-01 14:29:38
Autor: Shrek
W dniu 01.02.2020 o 14:10, Romek5 pisze:

[...]

Problem w tym, że tam trzeba napisać coś konstruktywnego, a nie "przepisami fizyki nie zmienisz", "bendom trupy", "duży może więcej", "proponuje pierwszeństwo pieszych na przejazdach kolejowych", "skąd mam wiedzieć, że pieszy idzie w stronę przejścia, żeby przejść", "na cmentarzach są aleje tych z pierwszeństwem", "mam siem zatrzymywać przed każdym przejściem?", "święte krowy!", "piesi wtargujaom!", "tu jest polska nie europa"

Akurat Paweł to pewnie potrafi coś po polsku a nie prolsku napisać, tym niemniej argumentów wiele mu nie zostanie.

--
Shrek

Data: 2020-02-01 18:03:48
Autor: 703
Shrek w <news:5e357d41$0$547$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

I znowu się mijasz z prawdą zielony stworku...
Nawet konstruktywna, i krytyka i akceptacja jest niewiążąca...

--
'Tom N'

Data: 2020-02-01 18:08:02
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Feb 2020 13:14:43 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
[...]

Wyslij do biura poselskiego "swojego" posla, do poslow z komisji ...
i do gazety. Choc moze lepiej do telewizji :-)

J.

Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.