Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.

Data: 2019-12-10 10:54:34
Autor: yabba
W dniu 10-12-2019 o 09:39, Willom pisze:
Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.

04 grudz 2019 -
Skierowano do I czytania w komisjach,
do Komisji Infrastruktury.

Tekst projektu :
http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/C415F07836EA2283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf http://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=48

Chwila moment. Dlaczego tramwaj nie musi ustępować pieszemu chcącemu wejść na przejście? Czy kierujący tramwajami są mniej europejscy? Czy może przerasta ich kulturalne zachowywanie się w ruchu drogowym?

yabba

Data: 2019-12-10 02:20:38
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 6:54:48 PM UTC+9, yabba wrote:
> [...]
> Chwila moment. Dlaczego tramwaj nie musi ustępować pieszemu chcącemu wejść na przejście? Czy kierujący tramwajami są mniej europejscy? Czy może przerasta ich kulturalne zachowywanie się w ruchu drogowym?

Może dlatego, że sumarycznie motorniczowie nie zapier........ ile fabryka dała, i nie rozjeżdżają pieszych, w przeciwieństwie do Wolaków z cebulą we krwi?

Ale może się mylę, to daj jakieś dane na temat pieszych rozjechanych przez tramwaje, na pasach.

Data: 2019-12-10 11:17:21
Autor: pueblo
Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
Witaj , 10 gru 2019 w
napisałeś/aś:

[...]

Taa, no i przed takimi zaprdalaczami ma pieszych uchronić przepis, który będzie utrudniał życie pozostałym w miarę normalnym kierowcom.

Data: 2019-12-10 22:12:24
Autor: Kviat
napisałeś/aś:

[...]

Czy zgodzisz się, że normalny kierowca to taki, który jeździ zgodnie z przepisami?

Jeżeli tak, to ten przepis na pewno nie utrudni jazdy normalnym kierowcom, którzy do tej pory jeździli zgodnie z przepisami. Dla nich nic się nie zmieni.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-12-10 22:01:27
Autor: pueblo
Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
Witaj , 10 gru 2019 w news:5df00a38$0$17346$65785112news.neostrada.pl
napisałeś/aś:

[...]

Nie. Chyba nikt nie jeździ zawsze zgodnie z przepisami, a na pewno nie zgodnie z ograniczeniami prędkości.

Data: 2019-12-10 22:26:40
Autor: kk
napisałeś/aś:

[...]

Ty nie jeździsz zgodnie z przepisami.

Data: 2019-12-10 11:41:37
Autor: yabba
W dniu 10-12-2019 o 11:20, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Ten wyciąga 70 km/h.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Swing

Muszę przy okazji sprawdzić czy na dłuższych odcinkach pomiędzy przystankami nie wyciągają tyle.

Myślisz, że każdy wypadek na pasach jest związany z jazdą z maksymalną prędkością jaką jest w stanie rozwinąć dany samochód?

Ale może się mylę, to daj jakieś dane na temat pieszych rozjechanych przez tramwaje, na pasach.

Nie mogę znaleźć statystyk urzędowych, ale nawet googlując to trochę tych zdarzeń jest:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sxsrf=ACYBGNTRPEt-66aVSgOle0iutxUcGCh95w:1575973948619&q=tramwaj+potr%C4%85ci%C5%82&sa=X&ved=2ahUKEwiXyIe78KrmAhUFAhAIHV0RBGoQ1QIoAXoECAsQAg&biw=1536&bih=752

Będzie ich na pewno mniej niż kolizji z samochodem, ponieważ ilość tramwajów jest znacznie mniejsza.

yabba

Data: 2019-12-10 02:57:18
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 7:41:42 PM UTC+9, yabba wrote:

> [...]

Myślisz, że każdy wypadek na pasach jest związany z jazdą z maksymalną prędkością jaką jest w stanie rozwinąć dany samochód?

Myślę, że wypadków z udziałem pieszych i tramwajów na pasach jest skrajnie mało. Co wykazałeś, wlepiając poniższy link.

> [...]

Będzie ich na pewno mniej niż kolizji z samochodem, ponieważ ilość tramwajów jest znacznie mniejsza.

Fajnie, ale wlepiłeś linki, jak ktoś wtargnął na torowisko. Miałeś znaleźć, że tramwajarze nałogowo rozjeżdżają pieszych na pasach, nie znalazłeś?

PS. motorniczy musi zdać test psychologiczny, zwykły kierowca z cebulą w żyłach - nie. Mam wrażenie, że taki test byś zwyczajnie oblał, z prostego powodu - masz za dużo cebuli w żyłach.

Data: 2019-12-10 12:12:52
Autor: yabba
W dniu 10-12-2019 o 11:57, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Ale są i trzeba coś z tym zrobić, żeby motorniczowie nie zabijali pieszych.

[...]

Masz rację, nigdzie nie napisali czy to było na pasach czy poza nimi.

PS. motorniczy musi zdać test psychologiczny, zwykły kierowca z cebulą w żyłach - nie. Mam wrażenie, że taki test byś zwyczajnie oblał, z prostego powodu - masz za dużo cebuli w żyłach.

Oho, zaczyna brakować Ci argumentów i przechodzisz do ataków personalnych. Odpowiem jednak merytorycznie. Jak widać z linków, test psychologiczny nie zapewnia, że będzie się ostrożnie prowadzić pojazd i nie wpadać nim na pieszych.

yabba

Data: 2019-12-10 03:27:37
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 8:12:56 PM UTC+9, yabba wrote:

> [...]

> Oho, zaczyna brakować Ci argumentów i przechodzisz do ataków personalnych. Odpowiem jednak merytorycznie. Jak widać z linków, test psychologiczny nie zapewnia, że będzie się ostrożnie prowadzić pojazd i nie wpadać nim na pieszych.

Odsapnij sobie, a potem przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś. Bo silisz się strasznie by błysnąć, a jak zwykle wychodzą ci bzdury.

Data: 2019-12-11 12:18:22
Autor: yabba
W dniu 10-12-2019 o 12:27, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Konkretne argumenty poproszę, a jeśli ich nie masz, to czas zakończyć dyskusję z Tobą.

yabba

Data: 2019-12-10 15:00:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
Hello yabba,

Tuesday, December 10, 2019, 10:54:34 AM, you wrote:

[...]

Fpisójcie kraje, w kturych tramwaje ustempujom!

--
Best regards,
 RoMan

Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.