Projekt ustawy wyrównujący szanse kierowców i pieszych

Data: 2019-11-23 14:35:39
Autor: kk
Projekt ustawy wyrównujący szanse kierowców i pieszych
Korzystając z okazji, że zgromadziło się tutaj grono najznamienitszych prawników i kierowców, chciałem przedstawić moją propozycję uregulowań prawnych zapewniających bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. Można komentować, start

Projekt ustawy wyrównujący szanse kierowców i pieszych

1. Pieszych obowiązuje całkowity zakaz korzystania z urządzeń wymagających od nich interakcji takich jak telefony, tablety, gry elektroniczne itp na przejściach dla pieszych.

Sankcja: 3 dni aresztu domowego

Uzasadnienie:

2. Pieszy zamierzajcy przejść przez przejście musi zatrzymać się przed nim i poczekać 3 sekundy nim wejdzie na przejscie.

Sankcja: 1 dzień aresztu domowego?

Uzasadnienie:

3. Wejście na przejście przez pieszego dozwolone jest dopiero kiedy wszystkie samochody zatrzymają się przed nim.

Sankcja:

Uzasadnienie:

3. Pieszy z upośledzonym zmysłem wzroku lub słuchu moze przejsc przez przejscie tylko pod opieka przewodnika. Nie dotyczy to przejść z sygnalizacją świetlną i akustyczną.

Sankcja:

Uzasadnienie:

4. Pieszy który zatrzymał się przed przejsciem musi rozpocząć korzystanie z przejscia w ciagu 3 sekund od upłynięcia czasu o którym mowa w pkt 2.

Sankcja:

Uzasadnienie:

5 Pieszych obowiązuje całkowity zakaz zatrzymnywania i zawracania na przejściach z wyjątkiem przypadków wynikających z warunków ruchu.

Sankcja:

Uzasadnienie:

6. Pieszy ktory przeszedł przez przejscie nie moze z niego skorzystać ponownie w ciagu 30 sekund włączając przebywanie w strefie bezpośrednio przylegającej do przejścia.

Sankcja:

Uzasadnienie:

7. Pieszy musi obserwowac jezdnie i nasłuchiwać nadjeżdżających pojazdów. Wprowadza się okresowe kontrole tego obowiązku podczas których pieszy kłania się pojazdowi kontrolującemu na znak, że wypełnił obowiązek. Sposób sygnalizacji kontroli w rozporządzeniu.

Sankcja: tydzień aresztu domowego, przy kolejnych wykroczeniach czas ten jest podwajany kazdorazowo.

Uzasadnienie:

8. Pieszy przechodzac przez przejscie jest zobowiazany do używania odzieży z elementami odblaskowymi. Szczegóły odzieży określa odpowiednie rozporzadzenie.

Sankcja:

Uzasadnienie:

Data: 2019-11-23 15:37:21
Autor: Kviat
W dniu 23.11.2019 o 14:35, kk pisze:
[...]

1. Kierowców obowiązuje całkowity zakaz korzystania z urządzeń
wymagających od nich interakcji takich jak telefony, nawigacje, tablety, gry elektroniczne, samochody, motocykle, traktory itp podczas jazdy.

Sankcja: 3 dni aresztu domowego

Sankcja: dożywotnie odebranie prawa jazdy

Uzasadnienie:

2. Pieszy zamierzajcy przejść przez przejście musi zatrzymać się przed nim i poczekać 3 sekundy nim wejdzie na przejscie.

2. Kierowca zamierzajcy przejechać przez przejście musi zatrzymać się przed nim i poczekać 3 sekundy nim wjedzie na przejscie.

[...]

3. Wjazd na przejście przez kierowcę dozwolone jest dopiero kiedy
wszyscy piesi znajdujący się na przejściu i piesi zamierzający przejść przez przejście przejdą.

Głupia ta zabawa. Szybko się nudzi.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-23 19:54:30
Autor: kk
On 2019-11-23 15:37, Kviat wrote:
[...]

ROTFL, przecież obowiązuje.

Data: 2019-11-24 11:33:20
Autor: Kviat
W dniu 23.11.2019 o 19:54, kk pisze:
On 2019-11-23 15:37, Kviat wrote:
[...]

Jesteś pewien, że masz prawo jazdy?

"korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku;"

Bo widzisz, interakcja z czymś nie kończy się na trzymaniu tego czegoś w ręku. Sam zaproponowałeś.
Tylko nie zrozumiałem, dlaczego podzieliłeś społeczeństwo na godnych interakcji z telefonem (kierowcy) i tych niegodnych (piesi).
Nie rozumiem dlaczego kierowcy chcesz pozwolić na równoczesną interakcję z telefonem oraz z biegami, klimatyzacją, pedałem sprzęgła, hamulca (generalnie z samochodem), a pieszemu chcesz zabronić interakcji z samym telefonem?
Gdy kierowca wysiada z samochodu i staje się pieszym, to chyba jest mu łatwiej mieć interakcję z samym telefonem, niż z telefonem i samochodem równocześnie, bo absorbuje go tylko telefon, a nie telefon i obsługa jadącej maszyny.
Czy nie? Czy może wszyscy piesi są upośledzeni i trzeba im zabronić korzystania z jednego urządzenia, a kierowcy to kasta wybrańców, którzy jako jedyni posiedli umiejętność korzystania z kilku urządzeń równocześnie i dodatkowo przy tym, równocześnie, potrafią zachować szczególną ostrożność przed i na przejściach dla pieszych, a pieszy z samym telefonem już tego nie potrafi?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-24 19:14:48
Autor: kk
On 2019-11-23 15:37, Kviat wrote:
[...]

Czemu sądzisz, że mam prawo jazdy?

"korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku;"

Bo widzisz, interakcja z czymś nie kończy się na trzymaniu tego czegoś w ręku. Sam zaproponowałeś.

Jeśli się czepiać to tak, zaproponowałem coś więcej bo tyle według mnie potrzeba.

Tylko nie zrozumiałem, dlaczego podzieliłeś społeczeństwo na godnych interakcji z telefonem (kierowcy) i tych niegodnych (piesi).

Dlatego, że problem jest z pieszymi a nie z kierowcami.

Data: 2019-11-24 21:36:35
Autor: Kviat
W dniu 24.11.2019 o 19:14, kk pisze:

Dlatego, że problem jest z pieszymi a nie z kierowcami.

Coś ci się pomyliło. Albo piszesz nieprawdę celowo.
Tylko dlaczego miałbyś to robić? Więc pewnie ci się pomyliło.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-11-24 22:47:36
Autor: przemek.jedrzejczak
Projekt ustawy wyrównujący szanse kierowców i pieszych
-- Hmm, to piesi zabijają kierowców?

logika suwerena mowi ze pieszy jest winny bo umierajac na przejsciu pakuje suwerena do pierdla wiec jest ZLY :-)

Data: 2019-11-23 19:37:46
Autor: LordBluzg(R)
Projekt ustawy wyrównujący szanse kierowców i pieszych
W dniu 2019-11-23 o 14:35, kk pisze:

Wykroczenie:
Pieszy zabija/uszkadza kierowcę.

Sankcja:
Zabić/uszkodzić pieszego.

Wykroczenie:
Kierowca uszkadza/zabija pieszego.

Sankcja:
Zabić/uszkodzić kierowcę.

Ciekaw jestem tych statystyk :]

Jakby coś z tego "sensu" nie dotarło do twojego pustego łba to nie moja wina :]
--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-11-25 07:02:41
Autor: sczygiel
On Saturday, 23 November 2019 07:35:45 UTC-6, kk  wrote:
[...]

Mi sie podoba.
Ale bardziej mi sie podoba jak konstruktywnie niezgodni z tym sa tutejsi obroncy pieszych.
Pare punktow jest przeciez niekontrowersyjnych.
Np ten o telefonach i o zatrzymywaniu sie pojazdow. Ale nikt z nich sie do tego nie odniosl.
Znaczy sie zadna tam troska o zycie pieszego, zwykly trolling.

I w sumie za to Ci Bolko dziekuje. Za obnazenie troli.

Data: 2019-11-27 00:31:20
Autor: kk
On 2019-11-25 16:02, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

No dokładnie. Po to to powstało by pokazać, że da się pracować na bezpieczeństwem pieszego inaczej niż utrudniając życie kierowcom.

I w sumie za to Ci Bolko dziekuje. Za obnazenie troli.

Bolko, Bolko ...

Data: 2019-11-27 07:22:08
Autor: sczygiel
On 2019-11-25 16:02, sczygiel@gmail.com wrote:
> [...]

> I w sumie za to Ci Bolko dziekuje. Za obnazenie troli.

Przepraszam, kk, kk, kk :)
Nie wiem czemu mi tak sie zasugerowalo.

Projekt ustawy wyrównujący szanse kierowców i pieszych