Projekt zmian w PORD

Data: 2015-07-08 12:01:06
Autor: Marek Pazio
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 11:44, Hinek pisze:
Jeżeli nawet o jeden dzień spóźnimy się na obowiązkowe badania
techniczne naszego auta,
zapłacimy za tę usługę podwójną stawkę – informuje "Dziennik Gazeta
Prawna".
Wynika to z zapisów projektu założeń do nowelizacji prawa o ruchu
drogowym. Zdaniem gazety
to jeden z wielu kontrowersyjnych zapisów. I tak np. poza pieczątką w
dowodzie rejestracyjnym
trzeba będzie wozić z sobą specjalne zaświadczenie ze stacji
diagnostycznej, każde przeglądane
auto będzie fotografowane, a na przedniej jego szybie pojawi się
specjalna nalepka.

To juĹź nie jest normalny kraj.

Czyli mówiąc językiem zrozumiałym, to jest projekt służący temu aby diagnosta więcej zarobił bez wykazywania dochodu! ;-)

Data: 2015-07-08 20:27:43
Autor: t
Projekt zmian w PORD
Jeżeli nawet o jeden dzień spóźnimy się na obowiązkowe badania
techniczne naszego auta,
zapłacimy za tę usługę podwójną stawkę – informuje "Dziennik Gazeta

To jest chore. Nawet za granica tak nie ma. Mogę to nawet opisać na swoim przykładzie.
Mam starsze auto (drugie) .  Mechaniczne zadbane, ale buda sie posypała. Z tego powodu stoi od dłuzszego czasu u blacharza
bo nie mam cisnienia na szybką robotę .Ma być wolniej ale solidniej. I tylko dlatego, że chcę zdbac o auto to mam płacić podwójnie?
Uprzedzając komentarze. Tak, przegląd się skończył jakos w lutym i auto pojechało na lawecie do blacharki.

Pozdrawiam
Tor

Data: 2015-07-08 20:59:56
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 20:27, t pisze:
[...]

Przecież i tak nieterminowe przeglądy wychodzą drożej, bo musisz brać
lawetę na dojazd na przegląd.

A sama dodatkowa opłata ma racjonalny sens - jako motywator dla tych co
to "a to jeszcze miesiąc pojeżdżę bo konsekwencji i tak nie ma".

Uprzedzając komentarze. Tak, przegląd się skończył jakos w lutym i auto
pojechało na lawecie do blacharki.

Twój wybór. Niezajmowanie się samochodem na bieżąco zwykle generuje
dodatkowe koszty.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 12:37:26
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
chyba Ci odbiło z braniem lawety.

Data: 2015-07-08 21:40:43
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
chyba Ci odbiło z braniem lawety.

Zenek, idĹş sobie dyskutuj z Tomem N, trzymacie poziom.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 12:48:47
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Jasne że trzymamy poziom. Ty za to byś się zesrał żeby pokazać jaki jesteś praworządny. Dla mnie tak jesteś praworządny że pięciu dych bym Ci nie pożyczył. Dokąd nie wprowadszą jakiegoś rozwiązania yupu kamera, satelita jakaś centralna baza przeglądów to tak jak do tej pory srałem na przeglądy będę srał dalej.

Data: 2015-07-09 01:40:21
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
[...]

Mam małą sugestię - naucz się wpierw pisać. Albo nie pisz po pijaku.
I naucz się cytować.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-11 11:54:27
Autor: t
Projekt zmian w PORD

chyba Ci odbiło z braniem lawety.

Tobie chyba odbiło z zaśmiecaniem grupy swoimi mądrościami. Weź sobie lepiej znajdź jakąś ściane i się mocno pierdolnij o nią. Może zmądrzejesz - albo nie. W sumie co ściana winna  :D

A do innych mądrali grupowych. Laweta po to, że było zerwane mocowanie sanek silnika i zawieszenia do nadwozia. Wiem, że wy może byście pojechali, ale mi życie miłe i nie mam ochoty na rozmowy z prokuratorem jakby co.

Pozdrawiam
Tor

Data: 2015-07-11 04:57:27
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
To ja dorzucę jeszcze że chcę za +10 zatrzymanie PJ na pół roku. Za +30 dwa lata zakazu kierowania, powyżej zatrzymanie PJ na stałe. Limit punktów zmniejszyć o połowę. Dopuszczalne stężenie alkoholu 0,00. Trzy dowolne mandaty w roku i uprawnienia wygasają.

Data: 2015-07-11 13:00:43
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

To ja dorzucę

W jakim sensie: dorzucisz?

Data: 2015-07-11 19:41:19
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Sat, 11 Jul 2015 13:00:43 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

To ja dorzucę

W jakim sensie: dorzucisz?

Musisz dociekać? To i tak nieistotne.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-07-11 19:00:30
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...

To ja dorzucę

W jakim sensie: dorzucisz?

Musisz dociekać? To i tak nieistotne.

Wierze w inteligencje czlowieka.

Data: 2015-07-11 13:13:15
Autor: masti
Projekt zmian w PORD
Zenek Kapelinder wrote:

[...]

typowy komuch

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 07:55:08
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
A w ramach przeglądu zakaz podbicia dowodu rejestracyjnego jak w samochodzie są nie oryginalne części. Oczywiście żadne ulepszające przeróbki niedopuszczalne i karane grzywną do 5000.

Data: 2015-07-14 16:59:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Projekt zmian w PORD
On Sat, 11 Jul 2015, Zenek Kapelinder wrote:

A w ramach przeglądu zakaz podbicia dowodu rejestracyjnego jak w samochodzie są nie oryginalne części.

  Błąd. Poważny błąd.
  Niehomologowane i bez naklejki homologizacyjnej, wydawanej w tym samym
trybie co naklejki akcyzowe np. na alkohol.
  W niedopuszczalny sposób usiłujesz zmniejszyć dochody Skarbu Państwa.

  No dobra, już nie pamiętam który rząd usunął ileś tam (kilkanaście bodaj)
najgorzej "wypadających" podatków, AFAIR 1. miejsce zajmowała "opłata
przesyłowa" płacona przez kurierów, koszt ściągania ponad 3x przekraczał
wpływy...

Oczywiście żadne ulepszające przeróbki niedopuszczalne i karane grzywną do 5000.

  Oczywiście będzie to powodem łapówkarstwa, którego ściganie pozwoli wydać
kilkadziesiąt milionów miesięcznie (na ściganie) :>

  Nie ma to jak wygenerować czarną strefę za pomocą zakazów :> (patrz
"dopalacze").

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-08 20:00:43
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Raz drozej, raz taniej - wazne, ze to własciciel auta moze sobie policzyc.

A sama dodatkowa opłata ma racjonalny sens - jako motywator dla tych co
to "a to jeszcze miesiąc pojeżdżę bo konsekwencji i tak nie ma".

Jak to nei ma konsekwencji?
Konsekwencje sa, o ile jezdzi sie autem bez przegladu.
A jak sie nie jezdzi to i konsekwencje niepotrzebne.
Było madrze - teraz bedzie głupiej.

Uprzedzając komentarze. Tak, przegląd się skończył jakos w lutym i auto
pojechało na lawecie do blacharki.

Twój wybór. Niezajmowanie się samochodem na bieżąco zwykle generuje
dodatkowe koszty.

Na razie jego wybór... Ale niedługo beda naklejki...

Data: 2015-07-09 01:42:42
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 22:00, Budzik pisze:
UĹźytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

No i tak samo może sobie policzyć, czy może jednak warto przygotować
samochód na przegląd "za miesiąc", czy olać sprawę i pójść na droższy
przegląd za 3 miesiące.

Za to zmniejszy się liczba tych, co to rzeczywiście zapominają o
przeglądzie, bo po pierwszym razie zapomnienia dostaną po kieszeni,
wówczas będą pamiętać za rok. Kasandryczne artykuły "w onetach" też
zrobią swoje.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-09 04:00:51
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

W imie czego?
Potrafie wyobrazic sobie 20 innych bezsensownych kar i danin - pytaie tylko jaki jest cel?

[...]

Zapomniec o przeglądzie nie jest tak łatwo - stacje diagnostyczne biją sie o klienta - kiedys wysyłały pocztówki, teraz coraz czesciej przechodzą na smsy.

Natomiast tutaj dorabia sie ideologie do prostej sprawy, nakłada dodatkowa danine na rzecz stacji kontroli (ostatnio była omawiana kwestia podniesienia ceny za przeglad, bo stacji rozmnozyło sie jak mrówków, czyzby to był efekt lobbingu?)
Ta danina nic nie da, nie poprawi bezpieczenstwa na drodze, sprawi tylko kolejna, byc moze mała, ale jednak niedogodnosc dla kierowców. A powinno sie te niedogonosci likwidować.

Reasumujac - zamiast poprawy idiotycznego systemu przerejestrowania samochodu, mamy kolejna wlepkę na szybę i kolejną kare.
Czyzby lud był az tak ciemny, ze przed wyborami kupi to jako działanie dla jego dobra?

Data: 2015-07-08 21:10:39
Autor: Tom N
Projekt zmian w PORD
Liwiusz w <news:mnjrvm$r85$1node1.news.atman.pl>:

Przecież i tak nieterminowe przeglądy wychodzą drożej, bo musisz brać
lawetę na dojazd na przegląd.

ROTFL

[...]

Czego dzieciaku nie zrozumiałeś w zdaniu: "Mechaniczne zadbane, ale buda sie
posypała. Z tego powodu stoi od dłuzszego czasu u blacharza bo nie mam
ciśnienia na szybką robotę"

--
'Tom N'

Data: 2015-07-08 21:23:32
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 21:10,  (Tom N) pisze:
[...]

Czego nie zrozumiałeś, debilku, z tego, że nawet sprawnym samochodem nie
możesz jeździć bez badania technicznego?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 12:42:08
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
dlaczego nie można? Można ale nie wolno.W sytuacji przypadkowej kontroli zapomina się dowodu rejestracyjnego i przyjmuje na klatę 50 zyli mandatu. Taniej wychodzi niż przegląd.

Data: 2015-07-08 12:42:08
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD

Data: 2015-07-08 21:00:42
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Czego dzieciaku nie zrozumiałeś w zdaniu: "Mechaniczne zadbane, ale
buda sie posypała. Z tego powodu stoi od dłuzszego czasu u blacharza
bo nie mam ciśnienia na szybką robotę"

Czego nie zrozumiałeś, debilku, z tego, że nawet sprawnym samochodem
nie możesz jeździć bez badania technicznego?

Ale on nie chce nim jezdzic...
Auto stoi i jest sukcesywnie naprawiane.
To jak zrobic przegląd?
I po co?

Temat w sumie bardzo podobny do dawnej rozmwoy z tomkiem Stillerem o naklejce potwierdzajacej zapłacone OC - kolejny przykład ze jak panstwo nie radzi sobie ze swoimi obowiazkami to zrzuca jakies bzdurne obowiazki na obywatela.
Naklejki... boshhh...

Swoja droga - czy zły stan samochodów stał się nagle z dnia na dzien jakims problemem powodujacym niebezpieczesntwo na drogach? Statystyki policyjne mówia cos o tym w kontekscie przyczyn wypadków?

Data: 2015-07-09 01:44:44
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 23:00, Budzik pisze:
[...]

A ktoś mu każe robić? Skoro nie chce robić przeglądu, to po co gardłuje,
"Ĺźe drogi"?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-09 05:00:41
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

"że drogi"?

Przepisy kaza mu robic jak juz auto naprawi.
I wtedy, niewiadomo ani dlaczego, ani po co - zapłaci 2 x stawka.
I dodatkowo dostanie kolejna wlepkę na szybe.

Nie ma w tym ani krzty sensu, jest tylko dodatkowa upierdliwośc.

Data: 2015-07-09 07:24:51
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 07:00, Budzik pisze:
[...]

Nie, jeśli nie chce jeździć. A podobno nie chce.

I wtedy, niewiadomo ani dlaczego, ani po co - zapłaci 2 x stawka.
I dodatkowo dostanie kolejna wlepkę na szybe.

Nie ma w tym ani krzty sensu, jest tylko dodatkowa upierdliwośc.

Jest mnĂłstwo innych mniej sensownych rzeczy, np. zmiana tablic po
sprzedaży samochodu poza powiat, czy jaki tam obszar się liczy...

--
Liwiusz

Data: 2015-07-09 18:00:38
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Nie ma w tym ani krzty sensu, jest tylko dodatkowa upierdliwośc.

Jest mnóstwo innych mniej sensownych rzeczy, np. zmiana tablic po
sprzedaży samochodu poza powiat, czy jaki tam obszar się liczy...

Zgadzam sie. Ale czy to jest argument, zeby dokładac kolejna?
Nie rozumeim takiej argumentacji.

Data: 2015-07-09 09:04:59
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 09 Jul 2015 01:44:44 +0200, Liwiusz
A ktoś mu każe robić? Skoro nie chce robić przeglądu, to po co gardłuje, "że drogi"?

Ja czasem odnoszę wrażenie, że ludzie gardłują dla zasady (albo na
zamówienie). Jeszcze nic nie wiadomo, bo jest mowa o "projekcie założeń"
(hehe), na dodatek powyrywane z kontekstu bez szczegółów, ale już piana
utrzepana.

Sam czekam od 2008 na zmiany w przepisach, dotyczące np. przerejestrowania
auta i tych nieszczęsnych tabilc rejestracyjnych (w tym "imiennych" --
które przez przypadek posiadam, a które bezsensownie stracę przy zmianie
auta). --
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-12 13:54:32
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 21:23, Liwiusz pisze:

Czego nie zrozumiałeś, debilku, z tego, że nawet sprawnym samochodem nie
możesz jeździć bez badania technicznego?

Prześledziłem z nudów ten wątek.
Gdzie ten przepis znajdę? Ten zabraniający jeździć sprawnym samochodem
(ale bez potwierdzenia tego w DR)?

Data: 2015-07-12 14:02:11
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 13:54, cef pisze:
[...]

Czy samochód jest sprawny, to tego nie wiadomo, ale nawet jeśli jest
sprawny to następuje zatrzymanie DR. W przypadku AC jest to zwykle brak
wypłaty ubezpieczenia.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 14:26:13
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 14:02, Liwiusz pisze:
[...]

A odpowiedź na pytanie

Data: 2015-07-12 14:52:56
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 14:26, cef pisze:
[...]

A odpowiedĹş na pytanie

No właśnie była, czytaj proszę - zatrzymanie dowodu i ewentualny brak
odszkodowania z AC.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 07:06:22
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Mijasz się z prawą z tym OC. Brak wyplaty z OC jest niemozliwy nawet w sytuacji jak sprawca nie miał OC. W przypadku kupienia przeglądu na niesprawny pojazd dochodza inne paragrafy przy których brak przeglądu w sprawnym samochodzie można potraktować jak pogrożenie palcem.

Data: 2015-07-12 15:57:57
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

Ten o AC, ten o OC - zenujące...

Data: 2015-07-12 16:10:21
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 14:52, Liwiusz pisze:

[...]

Ale co ma zatrzymanie dowodu do zakazu jazdy bez wbitych badań?
Czy jakieś tam wypłaty z AC - kogo to obchodzi - ja nie mam AC.
Jaki przepis zabrania jeździć?
Podaj przepis albo wiesz co pomyślę :-)

Data: 2015-07-12 16:17:02
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 16:10, cef pisze:
W dniu 2015-07-12 o 14:52, Liwiusz pisze:

Gdzie ten przepis znajdę? Ten zabraniający jeździć
sprawnym
samochodem
(ale bez potwierdzenia tego w DR)?

Czy samochĂłd jest sprawny, to tego nie wiadomo, ale nawet
[...]

No, mniej więcej to samo, jak to, że można kraść, tylko kara jest.

Czy jakieś tam wypłaty z AC - kogo to obchodzi - ja nie mam AC.
Jaki przepis zabrania jeździć?
Podaj przepis albo wiesz co pomyślę :-)

Zawsze to jakiś plus, zaczniesz myśleć ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 16:23:00
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 16:17, Liwiusz pisze:

Jaki przepis zabrania jeździć?
Podaj przepis albo wiesz co pomyślę :-)

Zawsze to jakiś plus, zaczniesz myśleć ;)

Czyli nie ma przepisu zakazującego.

Data: 2015-07-12 16:40:11
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 16:23, cef pisze:
W dniu 2015-07-12 o 16:17, Liwiusz pisze:

Jaki przepis zabrania jeździć?
Podaj przepis albo wiesz co pomyślę :-)

Zawsze to jakiś plus, zaczniesz myśleć ;)

Czyli nie ma przepisu zakazującego.

No nie ma. Nie ma też przepisu "nie wolno zabijać".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 17:16:10
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 16:40, Liwiusz pisze:
[...]

Skończmy już tę dyskusję ślepego z głuchym,
nie ma paragrafu, to nie ma o czym mówić.

Data: 2015-07-12 17:44:21
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 17:16, cef pisze:
[...]

To jeździj bez badań. Konsekwencje wówczas poznasz. Dupa zaboli mimo
braku paragrafu, niesamowite ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 12:48:21
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Nie strasz, nie strasz bo się zesrasz.

Data: 2015-07-12 18:12:07
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 17:44, Liwiusz pisze:

Skończmy już tę dyskusję ślepego z głuchym,
nie ma paragrafu, to nie ma o czym mówić.

To jeździj bez badań. Konsekwencje wówczas poznasz. Dupa zaboli mimo
braku paragrafu, niesamowite ;)

Nie chodzi o to czy zaboli czy nie, tylko jaki jest na to
zapis prawny. Pytam ze zwykłej ciekawości.

Jak nie potrafisz wskazać albo jakoś udowodnić
z jakiego paragrafu należy się kara, to trudno,
mnie to aż tak bardzo do szczęścia nie jest potrzebne.
Nie umiesz udowodnić w prosty sposób swojej racji?

Data: 2015-07-14 16:49:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Projekt zmian w PORD
On Sun, 12 Jul 2015, Liwiusz wrote:

No nie ma. Nie ma też przepisu "nie wolno zabijać".

  Ale jest "kto zabija człowieka".

  Mogę prosić ad rem, czyli możliwe maksymalne konsekwencje
jazdy bez terminowo zrobionego badania?

1. Zatrzymanie DR, pod warunkiem wpadnięcia na kontrolę

  Coś jeszcze? Tak, wiem, może być jakiś haczyk, ukryty
głęboko w ustawie ratyfikującej konkordat albo jakimś
innym miejscu (podobnie do znanych przypadków zakazu
fotografowania), dlatego jeśli są znana, dobrze by
było je ujawnić.

  AC pomijam - sporo kierowców nie korzysta z przyczyn różnych,
obliga nie ma.
  Ewentualnie można podzielić skutki na bezwarunkowe
i "występujące jeśli" (warunkowo).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-14 19:06:05
Autor: Tom N
Projekt zmian w PORD
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1507141643400.1996quad>:

[...]

Chodzi o A)"kto porusza się pojazdem bez ważnych badań ale ma DR" B)"kto porusza się pojazdem z badaniami i ma DR bez pieczątki" C)"kto porusza się pojazdem ale w trakcie kontroli nie okaże DR"

:D

1. Zatrzymanie DR, pod warunkiem wpadnięcia na kontrolę

Tylko A i B

w przypadku C 50PLN

Coś jeszcze?

Ewentualne lawetowanie

--
'Tom N'

Data: 2015-07-12 16:24:33
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 16:17, Liwiusz pisze:

Ale co ma zatrzymanie dowodu do zakazu jazdy bez wbitych badań?

No, mniej więcej to samo, jak to, że można kraść, tylko kara jest.

O, nie zauważyłem tej odpowiedzi.
Ale na kradzież jest paragraf jakiś.
A na jazdę bez wbitych badań jest tylko kara?
Chyba nawet nie ma kary.

Data: 2015-07-08 22:31:29
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Wed, 8 Jul 2015 20:27:43 +0200, t
Ma być wolniej ale solidniej. I tylko dlatego, że chcę zdbac o auto to mam płacić podwójnie?

Jesteś niestety w mniejszości, co dostanie za ignorantów. Jak zwykle. Ew. może uwzględnią takie sytuacje i wystarczy się zgłosić za wczasu o odroczenie przeglądu ze względu na remont auta?

Ja się dzisiaj spiąłem z łotwocką paniusią na parkingu, bo mi jej dzieciak
przy otwieraniu drzwi dwukrotnie palnął skrzydłami w auto -- a paniusia z
wargami na mnie, że to moja wina, bo za blisko jej stanąłem, ba, jak już
parkowałem to ona widziała jak się wciskam na żyletki. Hihi, no, tak
stanąłem "na żyletki": http://emide.pl/wot.jpg Jak mi ciśnienie skakało na jej głupotę i bezczelność, to akurat policja
się "napatoczyła" -- stanęli, wyjaśnili paniusi że jest w mylnym błędzie, a
przy okazji wertowania papierów "ujawnili", że od kwietnia bez przeglądu
jeĹşdzi.

I po tej dzisiejszej sytuacji, to jestem nawet za potrójną stawką dla
takich ignorantów (inaczej się pokory i obowiązków nie nauczą), oby tylko
jakaś centralna ewidencja była eliminująca możliwość korupcji diagnosty. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-08 14:43:18
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Kłamiesz.

Data: 2015-07-08 23:00:53
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Kłamiesz.

Kto i co?

Data: 2015-07-09 01:46:47
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
Kłamiesz.

Zenku, cytuj kto kłamie, bo tak to nawet nie wiadomo do kogo twoje
kalumnie odnieść.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 21:00:43
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Dowalic wszystkim, bo trafiłes na idiotkę? Hmm...

Data: 2015-07-08 23:13:09
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
On Wed, 8 Jul 2015 21:00:43 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Dowalic wszystkim, bo trafiłes na idiotkę? Hmm...

Jakim wszystkim? No, tak, wszystkim którzy w nosie mają obowiązek zrobić przegląd na czas. Tylko przypominam kontrolnie, sprawdź do czego konkretnie się odnosiłem.

Z drugiej strony trafisz kiedyś na idiotkę co Ci wjedzie w tyłek i kark przetrąci, bo zapomniała przegląd zrobić na którym by wyszło że ma hamulce niesprawne, to może się tak bardzo nie będziesz dziwić. Hmm...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-07-08 21:14:21
Autor: masti
Projekt zmian w PORD
Myjk wrote:

[...]

nie ma obowiązku mania przeglądu dopóki sie nie jeździ.
Więc nie ma też terminu czyli nie ma za co naliczać podwyższonej opłaty

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-08 23:00:53
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Jakim wszystkim? No, tak, wszystkim którzy w nosie mają obowiązek zrobić przegląd na czas. Tylko przypominam kontrolnie, sprawdź do czego konkretnie się odnosiłem.

Nie ma obowiązku robienia przegladu na czas.
Jest zakaz jezdzenia samochodem bez przegladu (a zeby spojrzec szerzej, to niesprawnym)

Z drugiej strony trafisz kiedyś na idiotkę co Ci wjedzie w tyłek i kark przetrąci, bo zapomniała przegląd zrobić na którym by wyszło że ma hamulce niesprawne, to może się tak bardzo nie będziesz dziwić. Hmm...

I zapewne w ramach nowych przepisów naklejka zadziała jak airbag i nic mi sie nie stanie...

Zapomnijmy na chwile o rzadowo mediowej demagogi - czy sa jakies merytoryczne przesłanki, ze niesprawne samochody sa na polskich drogach jakims problemem?

Data: 2015-07-09 08:36:40
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Wed, 8 Jul 2015 23:00:53 +0000 (UTC), Budzik
[...]

Jeśli auto będzie miało przegląd, to prawdopodobieństwo przyłożenia Ci w
wyniku usterki technicznej, np. niespawnych hamulców, będzie dążyło do
zera. Oczywiście, poza przeglądami technicznymi pojazdów jestem również za
obowiązkowym okresowym sprawdzaniem "stanu technicznego" samych kierowców
-- to jest większa zmora niż stan techniczny auta.

Zapomnijmy na chwile o rzadowo mediowej demagogi - czy sa jakies merytoryczne przesłanki, ze niesprawne samochody sa na polskich drogach jakims problemem?

Są przesłanki, że wypadków spowodowanych złym stanem technicznym jest tak
mało*, bo przeglądy są obowiązkowe.

*) Ile ich jest wg statystyk? Ile nie jest ujawnionych w statystykach, bo
zenek co przydzwoni błaga na kolanach żeby polismenów nie wzywać i czym
prędzej podpisuje oświadczenie, itp.? --
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 11:29:37
Autor: dddddddd
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 08:36, Myjk pisze:

[...]

szczególnie że co 12 miesięcy przegląd przechodzą auta które zrobią w tym czasie 1000km, jak i te które zrobią 120.000km, a od nowości to 3 lata możesz jeździć i nie naprawiać. Pewnie że tak robią tylko debile, ale równie głupie jest stwierdzenie, że przegląd raz do roku coś pomoże..

Łukasz

Data: 2015-07-09 12:03:10
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 09 Jul 2015 11:29:37 +0200, dddddddd
szczególnie że co 12 miesięcy przegląd przechodzą auta które zrobią w tym czasie 1000km, jak i te które zrobią 120.000km,

I raczej te co przejeżdżają 120 tkm mają bardziej świadomych kierowców, bo
jak ktoś tyle jeździ, to musi być to jego narzędzie pracy i taki zawodnik
nie może sobie pozwolić żeby stanąć gdzieś w polu albo rozbić się na
trzepaku.

a od nowości to 3 lata możesz jeździć i nie naprawiać.

No, dlatego dla nowych aut jest pierwszy przegląd po 3 latach. Następny po 2 latach, a kolejne co rok.

Pewnie że tak robią tylko debile, ale równie głupie jest stwierdzenie, że przegląd raz do roku coś pomoże..

Nie no, pewnie, lepiej zrobić wolną amerykankę, szkody pokryją ubezpieczenia...

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 12:30:52
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Thu, 9 Jul 2015 12:03:10 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

[...]

Niekoniecznie. Kierowca to nie zawsze właściciel auta. A pracodawca
może sobie przyoszczędzić na serwisowaniu auta, w końcu to nie są małe
koszty. I często się okazuje, że takie trzyletnie auto jest w
katastrofalnym stanie. Ale co tam, leasing się skończył, bierzemy
następne. I kolejne trzy lata z głowy.

Data: 2015-07-09 18:00:39
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

Byc moze.
Wiec po co zmieniac zasady podnoszac niepotrzebnie poziom upierdliwości?

Naprawde nie widzisz lobbingu diagnostów?

Data: 2015-07-10 00:14:01
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

-- -
Ja nie widzę. To raczej efekt oddania władzy.

Data: 2015-07-10 04:00:36
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik re re@re.invalid ...

Naprawde nie widzisz lobbingu diagnostów?
-- -
Ja nie widzę. To raczej efekt oddania władzy.

Cóz...
Pamietasz dyskusje sprzed paru miesiecy o podniesieniu stawki za badanie?

Data: 2015-07-09 19:00:48
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

Ale ja pisałem wyraźnie ze teraz tez jest obowiazek posiadac przegląd.
Ja sie pytam, w czym pomoze naklejka i ewentualna zdublowana opłata?

Data: 2015-07-10 23:14:21
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-09 08:36, Myjk wrote:

Jeśli auto będzie miało przegląd, to prawdopodobieństwo przyłożenia Ci w
wyniku usterki technicznej, np. niespawnych hamulców, będzie dążyło do
zera.

Sczególnie w kraju gdzie przegląd normalny kosztuje 100 a przegląd samego dowodu 150.

Shrek.

Data: 2015-07-10 15:10:20
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Obstawiam że 1/4 samochodów w Polsce uczciwego przeglądu by nie przeszła. Niedużo jeżdzę, trochę widać z chodnika. 1/4 samochodów to wraki.

Data: 2015-07-11 05:00:32
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

ROTFL...

Data: 2015-07-11 11:07:26
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 00:10, Zenek Kapelinder wrote:
Obstawiam że 1/4 samochodów w Polsce uczciwego przeglądu by nie przeszła. Niedużo jeżdzę, trochę widać z chodnika. 1/4 samochodów to wraki.

Ja powiem więcej - mój przeszedł uczciwy przegląd (z dogrywka, bo się okazało że tylny stabilizator się wypiął, nie było mocowania od aku - nawet nie wiedziałem, że musi być, wcześniej 4 przeglądy przeszedł i lekko pociła się pompa wspomagania) - diagnosta był nieugięty - poprawić i wrócić. Tak zrobiłem - wspomniał jeszcze o tarczach z tyłu, że są na wykończeniu i warto by zmienić, ale widział gorsze i skoro na ścieżce zdrowia wyszło ok to nie ma podstaw, żeby nie przybić. Więc przegląd był jak najbardziej uczciwy.

Wymieniłem tarcze dwa miechy później - okładzina z tarcz odpadła mniej więcej na 1/4 powierzchni BTW okazało się, że orginały - 14 lat i 190kkm na liczniku - ile naprawdę to w Polsce nigdy nie wiesz. Więc nawet uczciwy przegląd nie daje żadnej gwarancji. A przecież jest sporo ludzi, których auta widzą mechanika raz do roku na przeglądzie (albo i nie) albo jak się coś zepsuje, że nie da się jechać.

Wraki to może nie 1/4 (choć widać czasem trupy, które z pewnością przeglądu przejść nie powinny). I myslę, że rzeczywiście coś koło 1/4 rzeczywiście przy uczciwym przeglądzie kwalifikowałoby się na dogrywkę, ale diagności po prostu każą zrobić i przybijają pieczątkę - część zrobi, częśc pojedzie za rok na inna stację i numer powtórzą. Dopóki są to drobne sprawy, to problemu nie ma. Ale widziałem już auta jeżdzące "bokiem" i takie TDI, ze trzeba było za nimi obieg wewnętrzny włączać:( Ba, część autobusów miejskich jakby im wsadzić sonde analną powinno wylądować na warsztacie, co niestety widać i czuć czasem.

Shrek.

Data: 2015-07-11 10:00:30
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Ba, część autobusów miejskich jakby im wsadzić sonde analną powinno wylądować na warsztacie, co niestety widać i czuć czasem.

No własnie - moze zacznijmy od uczciwych przeglądow autobusów pks? :)

Data: 2015-07-11 12:41:36
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 12:00, Budzik wrote:

Ba, część autobusów miejskich jakby im wsadzić sonde analną powinno
wylądować na warsztacie, co niestety widać i czuć czasem.

No własnie - moze zacznijmy od uczciwych przeglądow autobusów pks? :)

Zwłaszcza PKS Grodzisk Mazowiecki;)

Ale przykro jest, że nawet wśród przewoźników pod marką ZTM Warszawa, zdarzają się takie trupy, że trzeba obieg wewnętrzny ustawiać stojąc w korku (choć rzeczywiście rzadko).

Shrek.

Data: 2015-07-11 13:00:42
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

A no wlasnie!

Ale przykro jest, że nawet wśród przewoźników pod marką ZTM Warszawa, zdarzają się takie trupy, że trzeba obieg wewnętrzny ustawiać stojąc w korku (choć rzeczywiście rzadko).

Dzwon - 911 :)

Data: 2015-07-11 19:42:38
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Fri, 10 Jul 2015 15:10:20 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> wrote:

Obstawiam że 1/4 samochodów w Polsce uczciwego przeglądu by nie przeszła. Niedużo jeżdzę, trochę widać z chodnika. 1/4 samochodów to wraki.

Pztypomnij mnie, bo zapomniałem, z którego roku są Twoje wraki?

Data: 2015-07-11 12:24:12
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Nie możesz sobie przypomnieć czegoś czego nie wiesz. Chyba że wizjoner jesteś to sobie z kuli wywróż.

Data: 2015-07-13 01:17:19
Autor: Smok Eustachy
Projekt zmian w PORD
W dniu 09.07.2015 o 01:00, Budzik pisze:
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...
/.../
Zapomnijmy na chwile o rzadowo mediowej demagogi - czy sa jakies
merytoryczne przesłanki, ze niesprawne samochody sa na polskich drogach
jakims problemem?

Bez przeglądu a nie niesprawne.
Zmniejszają słuszne świadczenia należne.

Data: 2015-07-13 05:00:23
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Smok Eustachy smok@wurg.pl ...

[...]

:)
No toż od początku piszę ze tylko o kase chodzi...

Data: 2015-07-08 23:18:07
Autor: Hinek
Projekt zmian w PORD
UĹźytkownik "Myjk"  napisał

Z drugiej strony trafisz kiedyś na idiotkę co Ci wjedzie w tyłek i kark przetrąci, bo zapomniała przegląd zrobić na którym by wyszło że ma hamulce niesprawne, to może się tak bardzo nie będziesz dziwić.

Wypadki spowodowane złym stanem technicznym są sporadyczne.
Popatrz moĹźe do statystyk.

--
Hinek

Data: 2015-07-08 23:38:25
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
On Wed, 8 Jul 2015 23:18:07 +0200, "Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote:
Wypadki spowodowane złym stanem technicznym są sporadyczne.
Popatrz moĹźe do statystyk.

Ale są powodowane. To wystarczy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-07-08 22:09:35
Autor: masti
Projekt zmian w PORD
Myjk wrote:

On Wed, 8 Jul 2015 23:18:07 +0200, "Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote:
Wypadki spowodowane złym stanem technicznym są sporadyczne.
Popatrz może do statystyk.

Ale są powodowane. To wystarczy.

znany jest przypadek ranienia kierowcy przez meteoryt.
Zakazać spadania meteorytów?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-09 04:00:52
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik masti gone@to.hell ...

[...]

Zadaszyc wszystkie drogi - w koncu po ostatnich dniach widac, jak niebezpieczne sa spadajace gałezie.

Data: 2015-07-09 08:13:00
Autor: masti
Projekt zmian w PORD
Budzik wrote:

[...]

jakie gałęzie? przecież wszystkie przydrożne drzewa są wycięte

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-09 18:00:39
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

Widocznie trzeba wycinac dalej.
Wytnijmy wszystkie drzewa - spadajace gałęzie zabijaja.

Data: 2015-07-09 10:32:38
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 9 Jul 2015 04:00:52 +0000 (UTC), Budzik
[...]

I powaşnie nie odróşniacie losowego zdarzenia od zwyczajnej ignorancji? Bo
za takie należy uznać jazdę niesprawnym samochodem, tu przy założeniu
olania/zapomnienia obowiązku przeglądu okresowego. Smarowania diagnoście,
mając świadomość niesprawności samochodu, w ogóle tu nie poddaję pod
dyskusję, bo to już kompletne przegięcie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 11:26:39
Autor: dddddddd
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 10:32, Myjk pisze:
[...]

źle zakładasz, że samochód bez przeglądu to niesprawny samochód.
Ja mam 4 samochody i prawie co rok zapominam o przeglądzie jednego z nich... na jednym czy dwóch nawet przypomina mi o przeglądzie...miesiąc wcześniej, więc zapominam
A na przegląd dodatkowy zajeżdżam raz - dwa razy w roku - za 20zł sprawdzają mi zawieszenie jak coś zaczyna stukać żebym wiedział jakie części zamówić

Łukasz

Data: 2015-07-09 11:59:27
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 09 Jul 2015 11:26:39 +0200, dddddddd
[...]

Nic takiego nie zakładam. Zakładam, że auto ma być sprawdzone o czasie.

Ja mam 4 samochody i prawie co rok zapominam o przeglądzie jednego z nich... na jednym czy dwóch nawet przypomina mi o przeglądzie...miesiąc wcześniej, więc zapominam

Źle zakładasz, że skoro Twoje auta są sprawne, to inne też są sprawne.
Powiem więcej, jeśli ktoś zapomina o przeglądzie, to jest spora szansa, że "zapomni" także naprawić auto.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 12:11:35
Autor: dddddddd
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 11:59, Myjk pisze:

[...]

właśnie tu nie widzę związku, z resztą choćby hamulce - dziś sprawne - a tydzień po przeglądzie będzie 1000km więcej i trzeba wymienić, a i zawieszenie na dziurach dostanie po dupie... jak ktoś zechce to następne 11 miesięcy będzie tak jeździł. Lepiej niech ITD sprzeda FR i kontroluje sprawność osobówek i wtedy dowala kary

Łukasz

Data: 2015-07-09 12:20:51
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 09 Jul 2015 12:11:35 +0200, dddddddd
[...]

Tylko auto ma być sprawne, nawet jeśli przeszło przegląd. Ergo, masz
obowiązek o nie dbać. Przegląd niejako zmusza kompletnych ignorantów aby
zadbali o nie choćby RAZ w roku.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 19:57:52
Autor: re
Projekt zmian w PORD

UĹźytkownik "Myjk"

Tylko auto ma być sprawne, nawet jeśli przeszło przegląd. Ergo, masz
obowiązek o nie dbać. Przegląd niejako zmusza kompletnych ignorantów aby
zadbali o nie choćby RAZ w roku.
-- -
Znaczy jak auto stoi w garażu (a nie jeździ) to ma być sprawne ? Bo takie jest założenie projektu

Data: 2015-07-09 19:58:54
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 19:57, re pisze:

UĹźytkownik "Myjk"

[...]

Nie musi być sprawne, może stać bez przeglądu (a na przykład OC musi
mieć, i to jest większy absurd).

--
Liwiusz

Data: 2015-07-09 23:56:52
Autor: re
Projekt zmian w PORD

UĹźytkownik "Liwiusz"

[...]

Może stać bez przeglądu, ale wtedy jakby psuje się bardziej i/lub więcej trzeba za przegląd zapłacić. To to jest większy absurd niż sam wymóg przeglądu. Czy OC jest zależy od tego, w jakim konkretnie celu jest OC. Ja ciągle nie widzę by te samochody same jeździły i chyba nawet OC przed tym właśnie nie zabezpiecza by było uzasadnione płacenie za stojący samochód. Ale jak z czasem zaczną same jeździć to czemu nie.

Data: 2015-07-10 04:00:36
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Oczywiscie ze obowiazek posiadania Oc na samochód ktory nie jezdzi to jeszcze wiekszy absurd niz te nowe pomysły z przeglądami.

Ale dlaczego tak jest? Powód jest ten sam - nieudolni urzednicy ktorzy boja sie ze nie wyłapią aut bez OC.
I 10 lat temu mieli rację. Ale przy dzisiejszej technice i infrastrukturze?
Zart...

Data: 2015-07-10 10:34:57
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Fri, 10 Jul 2015 04:00:36 +0000 (UTC), Budzik
Oczywiscie ze obowiazek posiadania Oc na samochód ktory nie jezdzi to jeszcze wiekszy absurd niz te nowe pomysły z przeglądami.

Nie jest to absurd, bo to Ĺźe auto akurat teraz nie jeĹşdzi, nie znaczy Ĺźe
zaraz nie może pojechać. Wtedy, jak dojdzie do wyapdku, to kto będzie
płacił za zniszczenia? I pół biedy jeśli kierujący nie ucieknie z miejsca
wypadku (chociaż i tak wtedy droga sądowa trwająca wiadomo ile), ale jak
ucieknie albo auto zostanie skradzione i złodziej doprowadzi do wypadku?
Umarł w butach.

Chodzi o proste zabezpieczenie tych, co się mogą na taki wyjątek nadziać. Jest auto zarejestrowane, ma być ubezpieczone i ma mieć aktualny przegląd.
AĹź tyle i tylko tyle.

Z mojej strony EOT.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-07-10 08:46:45
Autor: masti
Projekt zmian w PORD
Myjk wrote:

Jest auto zarejestrowane, ma być ubezpieczone

tak

i ma mieć aktualny przegląd.

nie

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-10 10:00:46
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Oczywiscie ze obowiazek posiadania Oc na samochód ktory nie jezdzi to
jeszcze wiekszy absurd niz te nowe pomysły z przeglądami.

Nie jest to absurd, bo to że auto akurat teraz nie jeździ, nie znaczy
że zaraz nie może pojechać. Wtedy, jak dojdzie do wyapdku, to kto
będzie płacił za zniszczenia?

Napisałes dokładnie to samo co ja powyzej - urzednicy boja sie ze nie wyłapią aut jezdzacych ktore nie maja OC.
Kto zapłaci? UFG i potem sciagnie z delikwenta.
Czy ludzie beda ryzykowac? OC kosztuje 300zł, straty jakie mozna wywołac sa wielosetkrotnie wieksze.

I pół biedy jeśli kierujący nie ucieknie
z miejsca wypadku (chociaż i tak wtedy droga sądowa trwająca wiadomo
ile), ale jak ucieknie albo auto zostanie skradzione i złodziej
doprowadzi do wypadku? Umarł w butach.

Patrz, a teraz nie trzeba miec ciagłosci przegladu i jakos problemem to nie jest.
Czyzby ludzie byli jednak w miare przezorni?

Chodzi o proste zabezpieczenie tych, co się mogą na taki wyjątek
nadziać. Jest auto zarejestrowane, ma być ubezpieczone i ma mieć
aktualny przegląd. Aż tyle i tylko tyle.

Jasne, o ile dotyczy to samochodów jezdzacych.

Z mojej strony EOT.

No to pa.

Data: 2015-07-10 11:00:53
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-10 o 10:34, Myjk pisze:
[...]

Ba, auto może nawet "stać" i wyrządzić szkody, więc mówienie "że ja nie
jeżdżę" nie oznacza, że "mój samochód nie może zrobić szkód".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-10 13:46:33
Autor: dddddddd
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-10 o 11:00, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-07-10 o 10:34, Myjk pisze:
Oczywiscie ze obowiazek posiadania Oc na samochĂłd ktory nie jezdzi to
jeszcze wiekszy absurd niz te nowe pomysły z przeglądami.
Nie jest to absurd, bo to Ĺźe auto akurat teraz nie jeĹşdzi, nie znaczy Ĺźe
zaraz nie może pojechać.

szczególnie jakby koło tego auta stanęło przedszkole w przyszłości...

Ba, auto może nawet "stać" i wyrządzić szkody, więc mówienie "że ja nie
jeżdżę" nie oznacza, że "mój samochód nie może zrobić szkód".

dom też może wyrządzić szkody, a nie ma obowiązkowego OC, dziecko też, każda wykonana usługa także...
moĹźe doliczmy jeszcze ze 2% podatku na poczet ubezpieczenia od wszystkiego

Łukasz

Data: 2015-07-11 12:36:47
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-10 11:00, Liwiusz wrote:

Ba, auto może nawet "stać" i wyrządzić szkody, więc mówienie "że ja nie
jeżdżę" nie oznacza, że "mój samochód nie może zrobić szkód".

Ba, nawet nie musi to być kompletne auto. Na przykład z akumulatorem na jajach jeszcze nikt nie kłamał. No dobra to tylko taka filmowa sztuczka, bo 12V... Ale mało tego. Nawet nienaładowany akumulator z niekompletnego auta może zrobić komuś krzywdę, np. spadając z półki na głowę. Albo ktoś słuchjąc "Acid Drinkers" zapragnie napić się elektrolitu...

Tak więc - żeby kupić akumulator trzeba mieć OC na auto. I nie mówcie, ze nie macie auta, bo na chuj wam akumulator (choć ten akumulator na jajach jajach jest przereklamowany, to nie próbujcie tego w domu)... No i pozostaje problem sklepów z akumaltorami, gdzie jeszcze nie ma OC na auto, a już może komuś na głowę spaść...

PS - jeśli czyta to jakiś oseł, to informuje, że to tylko głupie szutki i nie należy brać ich zbyt poważnie.

Shrek.

Data: 2015-07-11 13:00:42
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Ale np. 1000 amperow...

Ale mało tego. Nawet nienaładowany akumulator z niekompletnego auta może zrobić komuś krzywdę, np. spadając z półki na głowę. Albo ktoś słuchjąc "Acid Drinkers" zapragnie napić się elektrolitu...

Prawda ze tak mozna kazda glupote przepchnac? Odrobine demagogii
 i voila.
Zarejestrujmy wszystkie noze - one tez moga zrobic krzywde.
I penisy! :))

[...]

Dobrze ze to powiedziales bo jeszcze jakis nawiedzony uwierzy :)

Data: 2015-07-11 15:05:02
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 15:00, Budzik wrote:

Ba, nawet nie musi to być kompletne auto. Na przykład z akumulatorem na
jajach jeszcze nikt nie kłamał. No dobra to tylko taka filmowa sztuczka,
bo 12V...

Ale np. 1000 amperow...

A pan Om mówi, że nie bardzo:P

Zarejestrujmy wszystkie noze - one tez moga zrobic krzywde.
I penisy! :))

Penisy masz z grubsza, poza przypadkami wątpliwymi zarejestrowane i możesz wyciągnąć z PESELa;)

Shrek.

Data: 2015-07-11 19:00:30
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Ale nie musze robic regularnych przegladow! :)

Data: 2015-07-11 12:00:10
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-10 10:34, Myjk wrote:

Nie jest to absurd, bo to Ĺźe auto akurat teraz nie jeĹşdzi, nie znaczy Ĺźe
zaraz nie może pojechać. Wtedy, jak dojdzie do wyapdku, to kto będzie
płacił za zniszczenia?

Fundusz gwarancyjny?

[...]

A co będzie jak ucieknie taki z ważnym przeglądem?

Shrek.

Data: 2015-07-12 23:11:31
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

Powiedzmy, że absurdem jest, że nie można samochodu wycofać czasowo z użycia tak by nie płacić OC.

[...]
Przecież urzędnicy nie tworzą prawa. Chyba, że chodzi Ci o polityków. Ale oni dupy pilnują, by miała na czym siedzieć.

Data: 2015-07-12 14:30:03
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Nie używany samochód może wyrządzić szkody. Może na przykład się zapalić. OC jest ubezpieczeniem soli farnym. Dlatego składki są na możliwym do przelkniecia poziomie.

Data: 2015-07-12 22:00:24
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Nie używany samochód może wyrządzić szkody. Może na przykład się zapalić

ROTFL
Dom tez, a jednak nie ma obowiązkowego ubezpieczenia...

Data: 2015-07-12 16:20:31
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Wiem że śmieszne ale trudno taki argument obalić. Przerdzewieć może zbiornik paliwa i ktoś zadzwoni po straż. Prtzyjadą, zbiorą rozlane paliwo, jak będzie co zbierać bo może zdąrzyć odparować, chyba że to ropa. Teraz jest pierdolec na temat ekologi. Ktoś będzie musiał zapłacić za całą operację. OC jest krzywdzące dla tych co postanowili odbudować jakiegoś złoma. Mają rozebrany samochód a płacą jak by sztuka nówka była. Z przeglądami też śmiesznie bo napierw 3 lata, potem dwa, po pięciu latach co rok. A jak samochód co ma 25 lat przerobić na zabytkowy to jeden przegląd do końca jego żywota. Wychodzi że tablica rejestracyjna z wymalowanym samochodzzikiem chroni przed rdzą, zużywaniem się części itp. Dla mnie ten co to wymyśla jest do uśpienia.

Data: 2015-07-13 05:00:23
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Wiem że śmieszne ale trudno taki argument obalić.

To jest wymówka a nie argument.
Wiadomo, ze nie chodzi o o to co napisałes, tylko o to, ze rzad boi się, ze nigdy by nie wyłapał tych co jezdza bez OC, zwłaszcza, ze w bazie cepik burdel i sami nie wiedza ile z tych aut rzeczywiście istnieje.
I 10 lat temu pewnie mieliby nawet racje.
Ale nie dzis.

Podałem kontrargument ale nie odpisałes. Dlaczego domy/mieszkania nie maja obowiązkowego OC? Podpalić łatwo, zalać sąsiada jeszcze łatwiej a jednak OC wymagane nie jest...

Data: 2015-07-12 23:34:58
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
OC jest ubezpieczeniem soli farnym

LOL, co za tłumok.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 15:53:35
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za rzadka.

Data: 2015-07-13 05:00:22
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za rzadka.

To a propos Twoich umiejetnosci kostruowania postów?

Data: 2015-07-12 23:27:32
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-12 o 23:11, re pisze:

UĹźytkownik "Budzik"

[...]

Ale dlaczego tak jest? PowĂłd jest ten sam - nieudolni urzednicy ktorzy boja
[...]

re, takie pytanie w temacie - co sądzisz o OC na przyczepy?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-13 16:39:47
Autor: re
Projekt zmian w PORD

UĹźytkownik "Liwiusz"

[...]

To samo co o OC na wiertarki. Chyba jakieś ogólne (a nie konkretnie komunikacyjne i inne) ubezpieczenie powinno być na określoną wartość powstałej szkody.

Data: 2015-07-14 17:07:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Projekt zmian w PORD
On Thu, 9 Jul 2015, re wrote:

Użytkownik "Liwiusz"

[...]

  To jest raczej "sprowadzenie do wspólnego mianownika" ze sporą częścią
administracyjnie narzuconych obowiązków w innych dziedzinach.
  Miałem do czynienia z instalacjami w mieszkaniu, nieużywanymi
(bo poprzedni właściciel zamierzał sprzedać a nie mieszkał).
  Do jakiegoś czasu (elektryczna - AFAIR rok, gaz chyba krócej), mimo
że licznik był zdjęty, po prostu zakładają nowy i używasz.
  Przekroczysz ten rok - ma być kwitek od uprawnionego elekstryka.
  I tak dalej.

  No to dlaczego dla auta UZASADNIENIE miałoby być inne?
"Przegląd szczegółowy" ;>
  :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-14 17:34:00
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

  No to dlaczego dla auta UZASADNIENIE miałoby być inne?
"Przegląd szczegółowy" ;>

Ale to jest podejscie od dupy strony.
Czy uwazasz, ze przepis o instalacji ma sens?

Data: 2015-07-22 01:59:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Projekt zmian w PORD
On Tue, 14 Jul 2015, Budzik wrote:

Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

  No to dlaczego dla auta UZASADNIENIE miałoby być inne?
"Przegląd szczegółowy" ;>

Ale to jest podejscie od dupy strony.

  Zgadza się.

Czy uwazasz, ze przepis o instalacji ma sens?

  Jakbym uważał, to bym nie marudził :>
  Najzwyczajniej ktoś uznał że "czemu w autach ma byc inaczej".
  Można to nazwać równaniem w dół, oczywiście przepisogenerator
będzie uważał że "w górę".
  Ja zaś jedynie stwierdziłem, że to jest "wyrównywanie"...

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-14 17:41:06
Autor: re
Projekt zmian w PORD

[...]

No właśnie, uzasadnienie zawsze się znajdzie a głupi w nie wierzą

Data: 2015-07-09 12:27:24
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Thu, 9 Jul 2015 10:32:38 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

I poważnie nie odróżniacie losowego zdarzenia od zwyczajnej ignorancji? Bo
za takie należy uznać jazdę niesprawnym samochodem, tu przy założeniu
olania/zapomnienia obowiązku przeglądu okresowego

A od kiedy to ważny przegląd = sprawny pojazd?

Data: 2015-07-09 18:08:53
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 09 Jul 2015 12:27:24 +0200, jerzu
[...]

Błagam, nie zmuszaj tego rozkładać na czynniki pierwsze...

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 18:00:39
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

A co ma niesprawnosc samochodu do przegladu?
Jak ma przeglad to musi byc sprawny? Przez rok / dwa nie ma prawa nic sie zepsuc?

Naprawde uwazasz, ze stan techniczny samochodów spowodowany spóźnieniem sie na badanie to jest jakis duzy problem na naszych drogach?
Nie widzsz, ze to temat wyciagniety przez lobbing diagnostów?

Data: 2015-07-11 11:55:59
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-09 10:32, Myjk wrote:
Thu, 9 Jul 2015 04:00:52 +0000 (UTC), Budzik

Smarowania diagnoście,
mając świadomość niesprawności samochodu, w ogóle tu nie poddaję pod
dyskusję, bo to już kompletne przegięcie.

A szkoda, bo to leży u postawy tego, że cokolwiek byś nie robił, to jak masz gówno na wejściu to ciężko spodziewać się czego innego niż szamba na wyjściu. To SKP a nie oczyszczalnie scieków;)

Czyli właśnie przeglądy "na sam dowód i załacznik" , których nawet nie poddajesz pod dyskusję są właśnie argumentem, które dowolny następony argument mnożą przez zero.

Shrek.

Data: 2015-07-08 23:00:52
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Wypadki spowodowane złym stanem technicznym są sporadyczne.
Popatrz może do statystyk.

Ale są powodowane. To wystarczy.

ROTFL
Coz za urzednicze myslenie - strzelajmy do komarów z armat!

Data: 2015-07-09 12:26:04
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Wed, 08 Jul 2015 23:13:09 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Z drugiej strony trafisz kiedyś na idiotkę co Ci wjedzie w tyłek i kark przetrąci, bo zapomniała przegląd zrobić na którym by wyszło że ma hamulce niesprawne, to może się tak bardzo nie będziesz dziwić.

A jak jest różnica, jak trafi Ciebie idiotka, która ma niesprawne
hamulce, a jednak przegląd ma. Przez rok to z autem różne rzeczy się mogą stać. Skoro tak, to może
jednak trzeba przeglądy robić co miesiąc? I mieć naklejone nalepki z
ostatnich dwunastu miesiący, a w DR kwity z dwunastu ostatnich
przeglądów?

Data: 2015-07-09 18:06:15
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 09 Jul 2015 12:26:04 +0200, jerzu
A jak jest różnica, jak trafi Ciebie idiotka, która ma niesprawne hamulce, a jednak przegląd ma. Przez rok to z autem różne rzeczy się mogą stać.

Toteż przegląd nie zwalnia z dbania o posiadanie sprawnego pojazdu. Ale
przynajmniej raz w roku zmusza się "nieco" głębiej zainteresować jego
stanem -- więc prawdopodobieństwo jest jednak minimalizowane w wyniku
obowiązkowego przeglądu. Wiadomo, przypadki nagłych awarii się zdarzają,
tak samo jak przypadki walnięcia w samochód przez meteoryt czy drzewo.

Skoro tak, to moĹźe
jednak trzeba przeglądy robić co miesiąc? I mieć naklejone nalepki z
ostatnich dwunastu miesiący, a w DR kwity z dwunastu ostatnich
przeglądów?

Jeszcze trochę ignorancji co poniektórzy wykażą (co ciekawe, najczęściej do
uszczelniania prawa przyczyniają się ci, co z nim usilnie "walczą" i lewają
to "lekkie" istniejące), i się doigrają. Doigramy, bo ja też za tych
"walecznych", co zawsze i wszędzie wiedzą lepiej i na wszystko mają swoje
"lepsze" sposoby, będę bekać.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-08 23:09:30
Autor: Hinek
Projekt zmian w PORD
UĹźytkownik "Myjk"  napisał

jestem nawet za potrójną stawką dla
takich ignorantów (inaczej się pokory i obowiązków nie nauczą), oby tylko
jakaś centralna ewidencja była eliminująca możliwość korupcji diagnosty. :P

Widzisz, ja np. odrestaurowuję youngtimera. Kupiłem go w częściach.
Ostatni przegląd był w 1999r. Powinni mnie rozstrzelać, czy wystarczy
więzienie?

PS
Gdyby ta baba miała przegląd, to by ci auta nie obtłukła?

--
Hinek

Data: 2015-07-08 23:33:30
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
On Wed, 8 Jul 2015 23:09:30 +0200, "Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote:
Widzisz, ja np. odrestaurowuję youngtimera. Kupiłem go w częściach.
Ostatni przegląd był w 1999r. Powinni mnie rozstrzelać, czy wystarczy więzienie?
 To nowe prawo zadziała na Ciebie? Co tam piszą na temat takich sytuacji jak Twoja? Wiesz chociaĹź?

PS
Gdyby ta baba miała przegląd, to by ci auta nie obtłukła?

Przegląd ma być i koniec. Tutaj wyszedł brak jak paniusia w miejscu stała -- dasz sobie palec uciąć Ĺźe ma sprawne hamulce i Ĺźe komuś krzywdy nie zrobi? Nieustannie dziwi mnie taka swobodna  tolerancja dla wszelakich ignorantĂłw.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-07-08 23:00:53
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

PS
Gdyby ta baba miała przegląd, to by ci auta nie obtłukła?

Przegląd ma być i koniec. Tutaj wyszedł brak jak paniusia w miejscu stała -- dasz sobie palec uciąć że ma sprawne hamulce i że komuś krzywdy nie zrobi? Nieustannie dziwi mnie taka swobodna  tolerancja dla wszelakich ignorantów

A mnie taka wiara w urzednicze absurdy.
Przeglad ma byc jak auto jezdzi.
Jak auto nie jedzi, to przeglad nie potrzebny.

A jak panstwo nie radzi sobie z kontrolą czy przypadkiem auta bez przegladu nie jezdza to wymysla jakies głupie protezy bo tak łatwiej.

Data: 2015-07-09 08:01:54
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
[...]

Urzędnicze absurdy biorą się głównie z ignorancji ludzi.
Takich czy innych zenków, co prostych i podstawowych rzeczy nie potrafią zrobić, bo zawsze wiedzą lepiej...

Przeglad ma byc jak auto jezdzi.

Wskaż, że tak nie będzie, bo póki co trzepiecie pianę na podstawie niewiadomo nawet czego.

Jak auto nie jedzi, to przeglad nie potrzebny.

Więc teraz jeżdżą i też przeglądów nie mają.

A jak panstwo nie radzi sobie z kontrolą czy przypadkiem auta bez przegladu nie jezdza to wymysla jakies głupie protezy bo tak łatwiej.

Podaj rozwiązanie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 18:00:38
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

To zes teraz wymyslił...
Zmiana tablic rejestracyjnych przy przerejestrowaniu jest spowodowana działalnoscią zenków?

Przeglad ma byc jak auto jezdzi.

Wskaż, że tak nie będzie, bo póki co trzepiecie pianę na podstawie niewiadomo nawet czego.

To moze ja czegos nie zrozumiałem w tych nowych przepisach.
Mam auto zapasowe ktorym nie jezdze.
Obecnie moge je trzymac bez przegladu i tenze zrobić jak bedzie potrzeba.
Według nowych przepisów robiac przeglad "jak potrzeba" zaplace 2 x wiecej.
Cos źle zrozumiałem?

Jak auto nie jedzi, to przeglad nie potrzebny.

Więc teraz jeżdżą i też przeglądów nie mają.

Powaznie? To jest jakis duzy problem na drogach?
Raczej widze, ze stan aut sukcesywnie sie poprawia.

A jak panstwo nie radzi sobie z kontrolą czy przypadkiem auta bez przegladu nie jezdza to wymysla jakies głupie protezy bo tak łatwiej.

Podaj rozwiązanie.

Podawałem je nieraz, ostatnio przy okazji podobnej rozmowy na temat pomysłu naklejki potwierdzajacej zapłacone OC.

W Polsce mamy mnóstwo miejsc gdzi na drodze sa kamery podlaczone do systemów typu via toll.
Zaprzegnac do tych kamer system ktory
- czyta nr rejestracyjny
- sprawdza w bazie czy jest OC i przeglad.
- jak brak to urzad wie ze auto bez OC lub przeglądu to nie jest jakas martwa dusza tylko realny, poruszajacy sie po drogach pojazd i sciga włascicela.

Data: 2015-07-11 11:16:05
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-09 08:01, Myjk wrote:

Podaj rozwiązanie.

Z dniem w którym kończy ci się przegląd masz zanieść tablice do Urzędu Komunikacji. W sumie podobnie mogłoby być z ubezpieczeniami na pół roku, choć z drugiej strony w przypadku motocykli i quadów składki i tak są kalkulowane z uwzględnieniem, że większość w zimę nie jeździ. Zostają kabriolety;)

Inna sprawa, że u nas pewnie opłaty za dokonanie tak skomplikowanej czynnosci były by pewnie na poziomie opłaty za przegląd.

Podłączenie się do ViaTolla czy innych systemów monitorowania ruchu pomijam, bo u nas kosztowałoby to grube miliony a na końcu okazałoby się, że nie działa.

Shrek

Data: 2015-07-11 10:00:30
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Widze ze chcesz zastąpić jedna upierdliwośc drugą...
Hmm...
Ludzie to jednak lubią, jak im urzednik członka trzyma w rece, zeby sobie spodni nie polali...

Data: 2015-07-11 12:43:36
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 12:00, Budzik wrote:

Widze ze chcesz zastąpić jedna upierdliwośc drugą...
Hmm...
Ludzie to jednak lubią, jak im urzednik członka trzyma w rece, zeby sobie
spodni nie polali...

Wiesz, jak masz restaurować oldtimera to nie jest to jakiś duży problem. Pomijam już fakt, że w czasie jak go robisz, to niby jakim cudem miałbyść przejść przegląd;)

Shrek.

Data: 2015-07-11 13:00:43
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

A no wlasnie.
Tu nie chodzi o to czy problem jest duzy czy maly - kazde 100zl dodatkowego podatku mozna przeciez zbyc stwierdzeniem - daj spokoj, to tylko stowa.
Ale tej stowy jakos nikt za darmo nie chce dac. A 10 x 100 to juz 1000zl...

Chodzi o to ze w Polsce jest wiele rzeczy ktore zamiast byc proste - sa upierdliwe.
A glupi urzednicy zamiast chociaz jedna sprawe na rok uproscic - wymyslaja jakby tu jeszcze uprzykrzyc.
Naklejka na szybe... noz pojebalo ich kompletnie!

za chwile zmiana szyby bedzie wymagala odwiedzenia polowy urzedow.

Data: 2015-07-11 10:24:11
Autor: masti
Projekt zmian w PORD

On 2015-07-09 08:01, Myjk wrote:

Podaj rozwiązanie.

Z dniem w którym kończy ci się przegląd masz zanieść tablice do Urzędu Komunikacji.

gość nie pamięta o przeglądzie a będzie pamiętał o zaniesieniu tablic?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 12:44:25
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 12:24, masti wrote:

Podaj rozwiązanie.

Z dniem w którym kończy ci się przegląd masz zanieść tablice do Urzędu
Komunikacji.

gość nie pamięta o przeglądzie a będzie pamiętał o zaniesieniu tablic?

"jak auto nie jeździ".

Shrek.

Data: 2015-07-11 10:49:49
Autor: masti
Projekt zmian w PORD

On 2015-07-11 12:24, masti wrote:

Podaj rozwiązanie.

Z dniem w którym kończy ci się przegląd masz zanieść tablice do Urzędu
Komunikacji.

gość nie pamięta o przeglądzie a będzie pamiętał o zaniesieniu tablic?

"jak auto nie jeździ".

to na pewno wszyscy będą lecieć z tablicami. A skoro auto stoi to i tak
nikt tego nie sprawdzi

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 12:59:26
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 12:49, masti wrote:

Podaj rozwiązanie.

[...]

W sumie dla samego przeglądu rzeczywiście może szkoda zachodu.

Co do sprawdzenia - cepik chyba powinien z automatu być w stanie wypluć pojazdy zarejestrowane ale bez przeglądu.

Shrek.

Data: 2015-07-11 13:00:41
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

W sumie dla samego przeglądu rzeczywiście może szkoda zachodu.

Co do sprawdzenia - cepik chyba powinien z automatu być w stanie wypluć pojazdy zarejestrowane ale bez przeglądu.

No i?
Przeszkadza ci w czyms niejezdzacy samochod bez przegladu czy OC?

Data: 2015-07-11 15:11:22
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 15:00, Budzik wrote:

[...]

Zasadniczo - różnie bywa. Jak ktoś sobie dłubie jakiś zabytek, to fajnie. Jak ktoś zastawia dwa miejsca parkingowe w mieście trupem cieniasa, to już trochę tak. Niby ma prawo, ale mnie osobiście wkurwa.

Ale pytanie nie było o to czy mi przeszkadza, a o to czy sprawdzą. No wiec nie trzeba nawet z biura wychodzić.

Shrek.

Data: 2015-07-13 01:52:03
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

Mnie nie, ale urzędnik pierdzący w stołek ... no nie wypada. Trzeba go wyposażyć w bacik by nim wymachiwał. A głupi wierzą, że to dla bezpieczeństwa obywateli. K... tych wybranych

Data: 2015-07-11 13:00:41
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

Sytuacje sa rozne - czasami nie chce zrobic przeglady tylko dlatego, ze nie ma czasu a samochod i tak stoi.
Ale zgadzam sie - idiotyczny pomysl godny urzedniczego myslenia.

Data: 2015-07-09 19:35:01
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

To mi się od razu rodzi pytanie czy ... ja sam, mógłbym ten przegląd zrobić

A jak panstwo nie radzi sobie z kontrolą czy przypadkiem auta bez przegladu
nie jezdza to wymysla jakies głupie protezy bo tak łatwiej.
-- -
Państwo chce zarabiać. Wszystko co przynosi dochód i da się jakoś uzasadnić.

Data: 2015-07-09 19:00:48
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Jezeli masz uprawnienia diagnosty...

[...]

Wszystko prawda tylko ze tutaj nie o zarobku Panstwa rozmawiamy...

Data: 2015-07-09 12:11:33
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Jeśli ma uprawnienia diagnosty to może zrobć sobie przegląd pod warunkiem że zrobi go na stacji posiadającej zezwolenie na wykonywanie przeglądów. Takie chuje sprytne są.

Data: 2015-07-10 00:15:00
Autor: re
Projekt zmian w PORD

[...]

Mnie się wydaje, że każdy powinien móc sobie zrobić przegląd :-)

Data: 2015-07-09 07:08:46
Autor: twistedme
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 23:33, Myjk pisze:
[...]

I myślisz, że na 100% nie dostanie pieczątki od znajomego diagnosty? "Tak, tak, naprawię, prosto do warsztatu jadę od pana" haha Sam tak kiedyś zrobiłem, tyle, że faktycznie naprawiłem. Chodziło o końcówkę drążka.

Data: 2015-07-09 08:04:20
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 9 Jul 2015 07:08:46 +0200, twistedme
I myślisz, że na 100% nie dostanie pieczątki od znajomego diagnosty?

Wiadomo wszem i wobec, że każdy właściciel samochodu ma co najmniej trzech
znajomych diagnostów w każdym mieście! :>
 --
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 08:08:57
Autor: twistedme
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 08:04, Myjk pisze:
[...]

no jest tyle tych stacji teraz, że trudno nie mieć :). Z resztą moja historia była u nieznajomego.

Data: 2015-07-09 08:45:40
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 9 Jul 2015 08:08:57 +0200, twistedme
no jest tyle tych stacji teraz, że trudno nie mieć :).

Ja nie mam ani jednego znajomego diagnosty -- może dlatego, że do szczęścia mi nie są potrzebni. :P

Z resztą moja historia była u nieznajomego.

Dlatego, o ile dobrze rozumiem "przecieki", diagności mają też być "uszczelnieni". Powinni być.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 19:39:42
Autor: re
Projekt zmian w PORD

UĹźytkownik "Myjk"

no jest tyle tych stacji teraz, że trudno nie mieć :).

Ja nie mam ani jednego znajomego diagnosty -- moĹźe dlatego,
że do szczęścia mi nie są potrzebni. :P
-- -
Pozbyłeś się samochodu ?

Data: 2015-07-11 11:24:00
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-09 08:04, Myjk wrote:

I myślisz, że na 100% nie dostanie pieczątki od znajomego diagnosty?

Wiadomo wszem i wobec, że każdy właściciel samochodu ma co najmniej trzech
znajomych diagnostów w każdym mieście! :>

Ja osobiście nie znam, ale jak kiedyś mi przeglądu nie podbili (dogrywka), to co druga osoba która się o tym dowiedziała proponowała namiar na właśnie takiego, co to "na pewno przejdzie" - jeden nawet proponował, żeby mu dowód dać, to po weekendzie wróci z pieczątką. Więc jakbym rzeczywiście potrzebował, to znałbym 5 choć nie w każdym mieście;) Dlatego mam zerową wiarę w przeglądy jeśli chodzi o eliminację rzeczywistych trupów. Zawracanie kijem Wisły.

Shrek.

Data: 2015-07-11 11:00:42
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Ale z drugiej strony przeglądy są ok dla tych ktorzy uczciwie jada, motywowani terminem, aby dowiedziec sie co do stanu swojego auta.

Pytanie, dlaczego policja nie wyłapuje takich trupów..

Data: 2015-07-11 13:09:18
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 13:00, Budzik wrote:

Ale z drugiej strony przeglądy są ok dla tych ktorzy uczciwie jada,
motywowani terminem, aby dowiedziec sie co do stanu swojego auta.

Pytanie, dlaczego policja nie wyłapuje takich trupów..

Dla tych co chcą uczciwie, to wystarczyłby obowziązek przeglądu w dowolnym warsztacie - przy okazji za jednym zamachem mógłby naprawić, co miałoby większy wpływ na bezpieczeństwo;)

Mnie osobiście wkurza, że mam LPG i płacę dodatkowo, za okazanie certyfikatu butli - jakby przynajmniej wzieli i sprawdzili szczelność instalacji...

Shrek.

Data: 2015-07-11 13:00:43
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

Ale przeciezj uz teraz jest sporo stacji gdzie jednoczesnie jest warsztat.
Wiec taka mozliwosc masz.
Z drugiej strony przeglad w dowolnym warsztacie? Hmm... Tam raczej nie maja narzedzi do mierzenia sily hamowania.

Mnie osobiście wkurza, że mam LPG i płacę dodatkowo, za okazanie certyfikatu butli - jakby przynajmniej wzieli i sprawdzili szczelność instalacji...

Dokladnie.

Data: 2015-07-13 01:54:31
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

....a hamulce naprawiają. Jak to jest ? :-)

Data: 2015-07-13 05:00:23
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Naprawić hamulec ktory nie działa, a sprawdzić siłe hamowania to jednak dwie rózne sprawy.

P.S. Poodpowiadałbym chetnie na Twoje pozostałe posty, niestety nie mam ochoty poprawiać recznie kazdego postu w zakresie cytowania a nie chce robić burdelu.
Szkoda.

Data: 2015-07-13 16:48:29
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

Jednak ... jak stwierdzić, że się je naprawiło nie sprawdzając tej siły hamowania

P.S. Poodpowiadałbym chetnie na Twoje pozostałe posty, niestety nie mam
ochoty poprawiać recznie kazdego postu w zakresie cytowania a nie chce
robić burdelu.
-- -
A propos burdelu, twoje artykuły są przygotowane niewłaściwie przez połamanie linii które powinny pozostać niepołamane na potrzeby swobodnej prezentacji. Taka zasada wynikająca z nieznajomości możliwości wyświetlacza na którym wiadomość będzie prezentowana. Są do tego odpowiednie kodowania takie jak: base64, quoted-printable i/w tym flowed (ze względu na cytowania). Sens ma też HTML.

Szkoda.
-- -
Po prostu mniej swojego śmiecia w odpowiedziach wyślesz :-) Ale ogólnie potwierdzam, że istnieje tu powszechny  problem komunikacyjny biorący się z zaszłości historycznych które niektórzy wykorzystują do snobowania się na inne kodowania, inne standardy ... ile to lat minęło a dalej to samo.

Data: 2015-07-13 16:57:23
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Niby prawda, ale jednak jakos mechanikom sie udaje. Widać hamulce nie az takie skomplikowane.
W razie watpliwości - zawsze mozna skorzystać z usług stacji.
Przednie sprawdzić łatwiej - jak beda łapać nierówno, to przy silniejszym hamowaniu auto bedzie sciagać.

[...]

Nie na usenecie.
Tutaj sa okreslone konkretne zasady.
Nie ma być HTML.
A linijki mają być połamane po bodaj maks 76 znakach (o ile dobrze pamietam)

[...]

Chyba nic dziwnego, skoro standard sie nie zmienił, a wiekszosc ma czytniki  ktore obsługuja standard ustalony a nie ten, co komus sie wydaje ze jest wygodniejszy.
Twoje "-- -" jest dla wiekszosci totalnie nieczytelne w dłuższych, wiekopoziomowych watkach chocby ze wzgledu na brak kolorowania cytatów konkretnego poziomu. Rozumiesz jak to działa?
To nie jest snobowanie - to jest wygoda o ktorej dzis modne fora moga tylko pomarzyc.

Data: 2015-07-13 21:31:30
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

Co to ma do rzeczy ? Koło generalnie prostsze jest od hamulca a jednak do naprawy potrzeba wyważarki.

W razie watpliwości - zawsze mozna skorzystać z usług stacji.
-- -
Hehe. A kiedy tych wątpliwości nie ma ?

Przednie sprawdzić łatwiej - jak beda łapać nierówno, to przy silniejszym
hamowaniu auto bedzie sciagać.
-- -
W samochodzie z popularnym ABS nic Ci ściągać nie będzie.

[...]

I widzisz, nie masz pojęcia o czym mówisz. Przeczytaj sobie najpierw na temat tego łamania. Co dokładnie specyfikacja na jego temat mówi. To zrozumiesz jakie gówno wysyłasz.

[...]

Przecież Ty żadnego standardu nie znasz byś mógł zauważyć, że się zmienił. Se właśnie coś uważasz a gówno na ten temat wiesz.

[...]
Ale nie mówimy teraz o tym jak źle Microsoft napisał swój program tylko jakie gówno Ty wysyłasz. Zainteresuj się jak to naprawdę powinno być. Na razie tylko snobujesz się na "inne kodowania, inne standardy ... ".

Data: 2015-07-13 20:00:40
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Z netykiety:
Dopilnuj by długość linii w pisanym liście nie przekraczała 80 znaków (z uwagi na możliwość późniejszego cytowania i dodawania nowych znaków odpowiednią długością będzie ok. 72 znaki).

[...]

Sie człowiek dowiaduje po prawie dwudziestu latach korzystania...

[...]

... ".

Nie odpowiedziałes na pytanie, czy rozumiesz, o czym ja pisze i jak prawidłowy post powinien wygladac w porzadnym czytniku a jak Twój wyglada.
Rozumiesz róznice?

Ja wiem jak powinno być.
Zreszta nikt poza Toba uwagi mi nie zwraca.
Za to Tobie uwage zwracało osób juz pewnie nascie albo i dziesiat.
Zreszta - ja swoje twierdzenie poparłem odpowiednim punktem netykiety.

Nie wiem co MS źle napisał - skoro wiesz, ze narzedzie jest zle, to je zmien.
Mozesz tez poprawiac posty recznie.

Data: 2015-07-13 21:39:12
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-13 o 21:31, re pisze:

Ale nie mówimy teraz o tym jak źle Microsoft napisał swój program tylko
jakie gówno Ty wysyłasz. Zainteresuj się jak to naprawdę powinno być. Na
razie tylko snobujesz się na "inne kodowania, inne standardy ... ".

Co by nie mówić i nie pisać za wiele - jakoś inne posty
się nie wyróżniają i da się je normalnie czytać i cytować.
Tylko Twoje odstają od średniej :-) - nie znam się na standardach
usenetowych, kodowaniach itp, ale jeśli ktoś coś robi do dupy tutaj, to
pierwszy się kwalifikujesz.

Data: 2015-07-13 21:41:22
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-13 o 21:39, cef pisze:

Co by nie mówić i nie pisać za wiele - jakoś inne posty
się nie wyróżniają i da się je normalnie czytać i cytować.
Tylko Twoje odstają od średniej :-)

No jeszcze kogutek jest w tej samej klasie :-)

Data: 2015-07-13 15:23:51
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
weź się odpierdol. Nie jestem ekspertem komputerowym tylko użytkownikiem komputera. Kupiłem, bo podpierdolić się nie dało, tableta. W nim jest jakiś android i ma wszystko co potrzeba żeby korzystać z netu. Nie ma w nim zajebistego programu co kolorowe linie robi i inne gówna. Jest okienko do pisania na grupach to w nim piszę. I koło wentla mi lata jak toto formatuje, cytuja albo wysyła. Dla mnie istotne że działa. Onet poczytam, na Pejsbuka wejdę, na grupy wejdę poczytam i popiszę, przelew zrobię, Nie zamierzam robić doktoratu z pisania na grupach. Kup se tableta to też będziesz miał komfort.

Data: 2015-07-14 04:57:25
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
 Onet poczytam, na Pejsbuka wejdę

I może na tym poprzestań swoją aktywność internetową, zgodnie ze swoją
inteligencją.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-14 02:37:28
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Spierdalaj mundrusiu.

Data: 2015-07-14 10:00:45
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Kup se tableta to też będziesz miał komfort.

Nie dziekuje, nie kupuje badziewia ktore spełnia swoja role w 20%...

Data: 2015-07-14 20:08:05
Autor: cef
Projekt zmian w PORD
weź się odpierdol. Nie jestem ekspertem komputerowym tylko użytkownikiem komputera.

Ale Ty przynajmniej nie twierdzisz, że coś robisz poprawnie :-)

Data: 2015-07-14 14:10:59
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
A co można dobrze albo źle zrobi jak jest ramka w którą wpisuje się tekst? Coraz więcej widzę takich co korzystają z tabletów albo smartfonów. Nie jest mi znana metoda jakigokolwiek formatowania tekstu na tych urządzeniach.

Data: 2015-07-14 23:12:54
Autor: Liwiusz
Projekt zmian w PORD
[...]

Kup sobie normalny komputer. Ale raczej nie licz na zrzutkę.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-13 23:26:54
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "cef"

[...]

Taki program

Data: 2015-07-14 10:00:45
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik re re@re.invalid ...

Taki program

Uff, czyli udało sie ustalić ze to jednak Ty smiecisz. Super.
to teraz moze konstruktywnie podejdziesz do problemu i go rozwiazesz?

wiesz, ja tez bym mogł pisac, ze sieje smieci, bo pisze w notatniku.
Oczywiste wydawałoby sie zatem zaczac pisac w czyms normalnym. Ale wiadomo, ze najprostsze rozwiazania sa zazwyczaj najtrudniejsze do zauwazenia...

Data: 2015-07-14 16:55:27
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

Taki program

Uff, czyli udało sie ustalić ze to jednak Ty smiecisz. ...
-- -
Udało się ustalić, że program. Reszta twoich wywodów równie durnowata jest.

Data: 2015-07-14 17:34:00
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

Program wysyła sam z Twojego komputera - masakra. Moze to jakis wirus?

Data: 2015-07-11 13:17:22
Autor: masti
Projekt zmian w PORD
Shrek wrote:

Mnie osobiście wkurza, że mam LPG i płacę dodatkowo, za okazanie certyfikatu butli - jakby przynajmniej wzieli i sprawdzili szczelność instalacji...

hmm. u mnie zawsze sprawdzali. A legalizację butli za pierwszym razem
wrzucili do komputera i sami wiedzieli kiedy się kończy

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 15:21:07
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 15:17, masti wrote:

[...]

Gdzie? I może jeszcze spaliny sprawdzali? Bo u mnie jak kiedyś zapytałem, to powiedzieli, że jak chcę to mi sprawdzą, ale co jak nie wyjdą? Wyszły... ;)

Shrek.

Data: 2015-07-11 13:42:48
Autor: masti
Projekt zmian w PORD

On 2015-07-11 15:17, masti wrote:

[...]

Gdzie?

w warszawie

I może jeszcze spaliny sprawdzali?

też

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 16:47:57
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD

On 2015-07-11 15:17, masti wrote:

[...]

Ale gdzie - że w Warszawie, to się domyśliłem. Nie pytam złosliwie, tylko skoro już płacę, to może zrobię u nich.

Shrek.

Data: 2015-07-11 15:45:36
Autor: masti
Projekt zmian w PORD

On 2015-07-11 15:17, masti wrote:

[...]

nie pamiętam już gdzie robiłem z gazem bo to trochę temu było. Ale
bardzo porządnie sprawdzają na stacji przy Modlińskiej róg
Kołacińskiej/Światowida

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 19:51:30
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Sat, 11 Jul 2015 15:45:36 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

nie pamiętam już gdzie robiłem z gazem bo to trochę temu było. Ale
bardzo porządnie sprawdzają na stacji przy Modlińskiej róg
Kołacińskiej/Światowida

Mnie spalin nie sprawdzali nawet na dość upierdliwej SKP na
Migdałowej. Ostatni raz to gdzieś koło 2000 roku w SKP przy ASO Fiata
na 1-go Sierpnia.

Data: 2015-07-11 18:47:54
Autor: masti
Projekt zmian w PORD
jerzu wrote:

[...]

ci na 1 sierpnia to luzaki były :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-11 20:55:03
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 19:51, jerzu wrote:
[...]

No mi też tylko raz (tak sami z siebie)na Conrada, a diagnosta ogólnie upiardliwy (co akurat sobie cenię). Jak zapytałem czy mogą to zażartował? że może ale co będzie jak nie wyjdą. Wyszły;) Swoją drogą ciekawe co by zrobił jakby nie wyszły?

Shrek.

Data: 2015-07-13 01:53:14
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

I znowu nie będę mógł nieniepokojony przez miasto przejechać ?

Data: 2015-07-09 08:22:06
Autor: Tomasz Pyra
Projekt zmian w PORD
Dnia Wed, 08 Jul 2015 23:33:30 +0200, Myjk napisał(a):

[...]

A ile wypadków spowodowanych jest przez pojazdy _jednocześnie_ nie mających
przeglądu i z powodu złego stanu technicznego pojazdów (bo żadne inne w tym
wypadku nie są znaczące).
I czy ta ilość uzasadania jakiekolwiek grzebanie w systemie?

Data: 2015-07-09 10:21:45
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 9 Jul 2015 08:22:06 +0200, Tomasz Pyra
A ile wypadków spowodowanych jest przez pojazdy _jednocześnie_ nie mających
przeglądu i z powodu złego stanu technicznego pojazdów (bo żadne inne w tym
wypadku nie są znaczące).

Możesz jeszcze dodać zmienną pt. pojazdy mające przegląd, a jednocześnie
mające zły stan techniczny... Nie wiem jakie są statystyki, zresztą
statystyki i tak rzadko kiedy oddają stan faktyczny.

I czy ta ilość uzasadania jakiekolwiek grzebanie w systemie?

Co wg Ciebie by dopiero uzasadniało? Ja uważam że lepiej tak doszczelnić,
gdzie dostaną po dupie głównie ignoranci, niż niedoszczelniać a dopłacać do
leczenia poszkodowanych.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 11:36:01
Autor: dddddddd
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 10:21, Myjk pisze:
[...]

po dupie dostaną zapominalscy/zapracowani. Tak samo po dupie dostaję jak się jeden dzień spóźnię z zapłatą zusu, rozumiem że według ciebie to też jest ok i trzeba wprowadzić więcej takich restrykcji (np. odcinają ci prąd dokładnie o północy w dniu terminu zapłaty, szef wywala cię z roboty za jedno spóźnienie itd...)

Łukasz

Data: 2015-07-09 12:10:13
Autor: Myjk
Projekt zmian w PORD
Thu, 09 Jul 2015 11:36:01 +0200, dddddddd
[...]

No jeśli są zapominalscy tudzież zapracowani, to jest spore prawdopodobieństwo, że są też zbyt zapominalscy i zapracowani, żeby zadbać o poprawny stan techniczny auta.

Tak samo po dupie dostaję jak się jeden dzień spóźnię z zapłatą zusu, rozumiem że według ciebie to też jest ok

Rozczula mnie takie tłumaczenie. Rozumiem zapomnieć pierwsze 3 miesiące po
założeniu DG, ale później zapominać to już czysta ignorancja o którą się
także w tym wątku, odnośnie przeglądu, rozbiega.

i trzeba wprowadzić więcej takich restrykcji (np. odcinają ci prąd dokładnie o północy w dniu terminu zapłaty, szef wywala cię z roboty za jedno spóźnienie itd...)

Skoro ludziom brakuje instynktu samozachowawczego, w zamian muszą mieć bat
nad tyłkiem, to widać trzeba. Dlaczego nie zadbasz o to żeby się mieścić w
ustalonych od dawna i znanym wszystkim terminach -- czy to powaĹźnie
przekracza Twoje możliwości? Przeciez to przez Takich właśnie ludzi to
prawo jest głupkowato zaostrzane. --
Pozdor Myjk

Data: 2015-07-09 12:41:09
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Thu, 9 Jul 2015 12:10:13 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

No jeśli są zapominalscy tudzież zapracowani, to jest spore prawdopodobieństwo, że są też zbyt zapominalscy i zapracowani, żeby zadbać o poprawny stan techniczny auta.

Mie widzę związku. Ja miałem taki przypadek, że pojechałem na
przegląd, będąc w pełni przekonany, że przegląd mam za tydzień. A
jednak się okazało, że jeździłem bez przeglądu dwa dni. Dla Twojej
informacji, auto przechodzi przegląd bez żadnego problemu. Raz mnie
jeden filut odrzucił, bo się nie paliła z przodu żarówka od świateł
postojowych. No usterka tak zagrażająca bezpieczeństwu na drodze, że
klękajcie narody.

Data: 2015-07-09 12:54:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Projekt zmian w PORD
Hello jerzu,

[...]

A na jakiej stacji są takie obyczaje, że się klienta wyrzuca zamiast
wymienić (lub pozwolić wymienić) żarówkę?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-07-09 13:23:33
Autor: J.F.
Projekt zmian w PORD
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9153899206$20150709125458@squadack.com...
Hello jerzu,
[...]

Eee ... stacja nie serwis, zarowek nie ma.
Klient tez nie serwis, podejrzewam ze wiekszosc zarowek przy sobie nie ma.
Stacja ma zarabiac, a nie stac i czekac az klient zarowke zmieni.

A jak wyglada zmiana zarowki w nowoczesnych samochodach, to chyba czytales.

A tak nawiasem mowiac - czemu klient nie obejrzal swiatel przed przegladem ?

J.

Data: 2015-07-09 13:43:29
Autor: dddddddd
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 13:23, J.F. pisze:

A tak nawiasem mowiac - czemu klient nie obejrzal swiatel przed
przegladem ?

bo pewnie tak jak ja - jest pewny że auto sprawne i jedzie w ciemno, jak świeciła w poniedziałek to dziś pewnie też świeci...
akurat żarówki dość często mają na SKP

Łukasz

Data: 2015-07-09 14:01:40
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Thu, 9 Jul 2015 13:23:33 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A tak nawiasem mowiac - czemu klient nie obejrzal swiatel przed przegladem ?

Przejrzał. Żarówki mają to do siebie, że potrafią się spalić w
najmniej odpowiednim momencie :)

Data: 2015-07-09 14:12:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Projekt zmian w PORD
Hello J.F.,

[...]

Ja zawsze mam w swoim samochodzie co najmniej po jednej żarówce...

[...]

Żarówka nie mogła się spalić w międzyczasie? Jesteś w stanie to
wykluczyć?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-07-09 19:54:47
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "J.F."

A tak nawiasem mowiac - czemu klient nie obejrzal swiatel przed
przegladem ?
-- -
Przed przeglądem mogła świecić

Data: 2015-07-11 11:29:13
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-09 13:23, J.F. wrote:

A tak nawiasem mowiac - czemu klient nie obejrzal swiatel przed
przegladem ?

Akurat Jerza o to bym nie podejrzewał, ale obstawiam, że 90% kierowców przez cały rok ani razu postojowych nie włącza, a jakieś 30% ma tylko mgliste pojęcie o ich istnieniu.

Shrek.

Data: 2015-07-09 14:00:37
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Thu, 9 Jul 2015 12:54:57 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

A na jakiej stacji są takie obyczaje, że się klienta wyrzuca zamiast
wymienić (lub pozwolić wymienić) żarówkę?

Oficjalnie na każdej, to nie jest serwis. Na jednej przymkną oko, na
drugiej nie. I za dodatkowe badanie 20 PLNów.

P.S. SKP Renault Warszawa

Data: 2015-07-09 13:41:48
Autor: dddddddd
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-09 o 12:10, Myjk pisze:
[...]

brak związku

[...]

Ĺźe tak powiem: gĂłwno prawda
bo składkę do zapłaty wylicza ci księgowa, możesz mieć niefart i otrzymać od niej wyliczenie 15-go czy nawet 14-go, a na maila zerknąć 5-go po poludniu

[...]

w 99% przypadków się mieszczę. Ale w tym przypadku karany mam być za ten 1%
Odnośnie płatności - okazało się że za ten rok nie płaciłem w domu za wywóz śmieci - bo płacę to raz do roku, a żadnego pisma do kolejnej zapłaty nie otrzymałem i wyleciało mi z głowy. Zdarza się że firmy przesyłają mi fakturę kilkanaście dni po wystawieniu i pozostaje mi np 1 dzień na zapłatę - a faktura, jak każda inna firmowa ląduje na stosie "do wprowadzenia w najbliższym tygodniu - bo nie mam zamiaru co noc siadać i wklepywać faktur...

Łukasz

Data: 2015-07-09 18:00:38
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

poważnie przekracza Twoje możliwości? Przeciez to przez Takich właśnie
ludzi to prawo jest głupkowato zaostrzane.

I rozumiem, ze ten brak instynktu widzisz na drogach własnie w postaci tragicznego stanu technicznego samochodów?
Bo ja widze czasami wariatów wyprzedzajacych na chama, jadacych na autostradzie na zderzaku itp ale raczej w coraz lepszych autach...

Data: 2015-07-09 19:52:12
Autor: re
Projekt zmian w PORD

UĹźytkownik "Myjk"

[...]

W ogóle jest spore prawdopodobieństwo, że losowo wybrany samochód jest niesprawny. A to dlatego, że przegląd jest raz do roku a nie non-stop.

[...]

A mnie się wydaje, że chodzi o to, by DWA RAZY WIĘCEJ PŁACIĆ

Data: 2015-07-10 00:34:02
Autor: Tomasz Pyra
Projekt zmian w PORD
Dnia Thu, 9 Jul 2015 10:21:45 +0200, Myjk napisał(a):

[...]

A ile może być wypadków spowodowanych złym stanem technicznym pojazdu,
jednocześnie pojazdem nie mającym przeglądu, jednocześnie pojazdem który
tego przeglądu by nie dostał (czyli nie dałoby się go załatwić w żaden
sposób, za żadną flaszkę), i jednocześnie których kierowcy nie zdecydowali
by się jechać tym samochodem bez przeglądu.

Bo tylko tym zdarzeniom w których _wszystkie_ te kryteria zostały
spełnione, uszczelnienie systemu mogło by zapobiec.

I jeżeli tych zdarzeń jest dużo, ginie w nich znaczna ilość osób, to wtedy
uzasadniałoby to tego typu uszczelnianie systemu.
Obawiam się że takich wypadków może być mniej niż tych, które mają miejsce
w drodze na obowiązkowy przegląd.

Projekt zmian w PORD