Projekt zmian w PORD

Data: 2015-07-08 17:05:44
Autor: Irokez
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 11:44, Hinek pisze:
Jeżeli nawet o jeden dzień spóźnimy się na obowiązkowe badania techniczne naszego auta,
zapłacimy za tę usługę podwójną stawkę – informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Wynika to z zapisów projektu założeń do nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Zdaniem gazety
to jeden z wielu kontrowersyjnych zapisów. I tak np. poza pieczątką w dowodzie rejestracyjnym
trzeba będzie wozić z sobą specjalne zaświadczenie ze stacji diagnostycznej, każde przeglądane
auto będzie fotografowane, a na przedniej jego szybie pojawi się specjalna nalepka.

To juĹź nie jest normalny kraj.

Zobacz we Włoszech ile mają lepek.
Jestem ZA lepkami, przegląd + OC ma być lepka, tak aby policja mogła od razu stwierdzić czy prawnie jest OK.
A dlatego, żeby potem nie było wałowania się z ubezpieczycielem jak taki bez OC/przeglądu przywali Ci w samochód.
Jest to mądrzejsze niż ta idiotyczna lepka z numerem rejestracyjnym za szybą.

Co do "zaświadczenia" to nie wiem po co, niech se sprawdzą w CEPiK'u.

--
Irokez

Data: 2015-07-08 08:27:15
Autor: sczygiel
Projekt zmian w PORD
W dniu środa, 8 lipca 2015 17:05:48 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:
> [...]

Co do "zaświadczenia" to nie wiem po co, niech se sprawdzą w CEPiK'u.

Nalepki be.
Już lepiej karteczki tak jak w irlandii.
Bo po zbiciu szyby trzeba by cały cyrk odczynić aby być znowu legalnym.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2015-07-08 09:49:06
Autor: WS
Projekt zmian w PORD
W dniu środa, 8 lipca 2015 17:05:48 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:
Jestem ZA lepkami, przegląd + OC ma być lepka, tak aby policja mogła od
Co do "zaświadczenia" to nie wiem po co, niech se sprawdzą w CEPiK'u.

Ja tu widze pewna sprzecznosc ;) Niech zrobia ta baze porzadnie (np. scigaja ubezpieczycieli, ktorzy nie robia wpisow)i wtedy zadne nalepki sensu nie maja... Jesli nie ma w bazie, to z automatu grzywna np. poprzez ubezp. fundusz gwaranc. - jesli dostana odwolwnie, ze ubezpieczyciel nie wpisal, to niech sam placi ;)

WS

Data: 2015-07-08 17:19:13
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

[...]
Ano własnie.
epanstwo a oni znowu w naklejki sie bawia, ktore nikomu do nieczego nie sa potrzebne.

Data: 2015-07-08 17:19:13
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Irokez no.email@wp.pl ...

A dlatego, żeby potem nie było wałowania się z ubezpieczycielem jak taki
bez OC/przeglądu przywali Ci w samochód.

Mozesz wytłumaczyc co miałes na mysli?

Jest to mądrzejsze niż ta idiotyczna lepka z numerem rejestracyjnym za szybą.

A ja myslałem, ze obie sa bez sensu...

Data: 2015-07-08 22:19:43
Autor: Irokez
Projekt zmian w PORD
W dniu 2015-07-08 o 19:19, Budzik pisze:
Użytkownik Irokez no.email@wp.pl ...

A dlatego, żeby potem nie było wałowania się z ubezpieczycielem jak taki
bez OC/przeglądu przywali Ci w samochód.
Mozesz wytłumaczyc co miałes na mysli?

Brak polisy w postaci braku karty/lepki za szybą jest na tyle widoczny, że część osób się zastanowi zanim wyjedzie.
Teraz jest jak z jazdą po kilku piwach - a kto to zauważy...
Więc spadnie prawdopodobieństwo kolizji z takim delikwentem (bo ich mniej) i związanych z tym późniejszych walk z ubezpieczalnią, UFG, itp itd.

--
Irokez

Data: 2015-07-08 21:00:43
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
[...]

A nie lepiej załatwić to systemowo i wyłapywać takich delikwentów na bramownicach z kamerami ktorych mamy juz bardzo duzo?
Zczytanie numerów, sprawdzenie w bazie czy ma oc i przeglad - jak nie to postepowanie.
Dzieki temu mamy pewnosc, ze urzadzenie nikomu nie przepusci, policja nie bedzie musiała tracic cennego czasu na pierdoły, nie bedzie problemu z czasem bez przegladu jezeli auto nie jezdzi, to samo mogłoby wtedy dotyczyc tez OC... Tylko trzeba chciec rozwiazać problem (o ile taki istnieje) a nie kombinowac, jak kolejna naklejke sprzedac...

Data: 2015-07-09 01:15:52
Autor: Tomasz Pyra
Projekt zmian w PORD
Dnia Wed, 08 Jul 2015 22:19:43 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Akurat tak dalece bezproblemowego załatwienia likwidacji, jak w przypadku
nieubezpieczonego sprawcy, to nie będziesz miał od żadnego ubezpieczonego
:)

Projekt zmian w PORD