Projekt zmian w PORD

Data: 2015-07-09 12:24:33
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Prawdopodobnie bardzo dużo samochodow nie ma ważnego przeglądu. Z opłat za przeglądy daje się zaplanować wplywy do budżetu. Znana jest ilość samochodów, koszt przeglądu, wysokośc podatków. I ni chuja się nie zgadza jak rząd podsumuje bo dostaje dużo mniej. Wypadki spowodowane skrajnie niesprawnymi pojazdami to jakiś margines i pewno statystyk nie da się zrobić. O kasę idzie. Sama idea że przegląd ma być co określony okres czasu jest do dupy. Powinien być wymog robienia przeglądów co określony przebieg.

Data: 2015-07-09 22:35:58
Autor: J.F.
Projekt zmian w PORD
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
[...]

Ty sie tak znasz na podatkach jak i na ubezpieczeniach.

Aczkolwiek potwierdza sie, ze w kazdej legendzie jest ziarnko prawdy :-)

Wypadki spowodowane skrajnie niesprawnymi pojazdami to jakiś margines i pewno statystyk nie da się zrobić.

Czemu nie ? Chocby ich raz bylo 5, a w kolejnym zero, to ciagle jest statystyka ...

O kasę idzie. Sama idea że przegląd ma być co określony okres czasu jest do dupy.
Powinien być wymog robienia przeglądów co określony przebieg.

Niby tak, ale kto ma odczytywac licznik ?
Poza tym - rdza sie na licznik nie patrzy ...

J.

Data: 2015-07-10 04:00:37
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]

Co sie nie zgadza?
O jakich danych mówisz?
Jakie wpływy do budzetu ze stacji diagnostycznych?

Sama idea przeglądów co jakis czas moze i jest do dupy na pierwszy rzut oka a przegląd co jakis przebieg wydawałby sie rozsadniejszy ale jednak jakos ta idea sie sprawdza - na ulicach mamy coraz lepsze samochody w coraz lepszym stanie i jakos nie słychac o regularnie powodowanych ypadkach przez niesprawne auta.

Reasumujac - przeglady działaja ok, mozna ewentualnie dyskutowac o uszczelnieniu (modne słowo ostatnio) systemu bo rzeczywiście czasami słyszy sie o samochodach ktore przegląd dostaja nie przyjezdzajac na stacje ale to jest jakis margines.

Data: 2015-07-10 01:19:41
Autor: Zenek Kapelinder
Projekt zmian w PORD
Jesteś z pokolenia " pokoloruj drwala"?

Data: 2015-07-10 10:00:46
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Jesteś z pokolenia " pokoloruj drwala"?

Kogo pytasz?

Data: 2015-07-11 11:42:29
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-10 06:00, Budzik wrote:

[...]

Tylko, że reasumując głównym celem przeglądów obowiązkowych jest właśnie eliminacja tego marginesu. Co stawia pod znakiem zapytania sensownośc całego przedsięwzięcia.

Shrek

Data: 2015-07-11 11:00:44
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

On 2015-07-10 06:00, Budzik wrote:

[...]

Czy aby na pewno taki jest cel?
Znaczy przeglady sa po to aby uswiadomic kierowcy zeby cos naprawił w aucie, czy po to aby nie dopuscic do ruchu tych samochodów o ktorych kierowcy wiedza, ze to złomy?

Przykładowo mi kiedys diagnosta dał znać, ze jedno koło hamuje duzo słabiej od drugiego - nie wiedziałem o tym i mogłbym sie nigdy nie dowiedziec, chyba ze nagle przyszłoby awaryjnie hamować...

Data: 2015-07-11 13:19:03
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 13:00, Budzik wrote:

Tylko, że reasumując głównym celem przeglądów obowiązkowych jest
właśnie eliminacja tego marginesu. Co stawia pod znakiem zapytania
sensownośc całego przedsięwzięcia.

Czy aby na pewno taki jest cel?

Skoro chce się wprowadzać sankcje w postaci podwójnej opłaty, to chyba tak.

Znaczy przeglady sa po to aby uswiadomic kierowcy zeby cos naprawił w
aucie, czy po to aby nie dopuscic do ruchu tych samochodów o ktorych
kierowcy wiedza, ze to złomy?

To jakie ma znaczenie czy dowiesz się o tym po 356 czy 357 dniach? I dlaczego nie na przykład po 250?

Przykładowo mi kiedys diagnosta dał znać, ze jedno koło hamuje duzo słabiej
od drugiego - nie wiedziałem o tym i mogłbym sie nigdy nie dowiedziec,
chyba ze nagle przyszłoby awaryjnie hamować...

Z drugiej strony - jak już napisałem, ścieżkę zdrowia przeszedłem, a po 2 miechach okazało się, że tylne hamulce są w stanie agonalnym, mimo że dwa miesiące wcześniej było oficjalnie ok. Ba podejrzewam, że na chwilę przed wymianą na ścieżce byłoby ok, bo ręczny nie odpuszczał na jednym zacisku do końca i ścieżka tego nie wyłapała.

Shrek.

Data: 2015-07-11 13:00:43
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Jeszcze raz powtorze - kilka miesiecy przetoczyla sie dyskusja wywolana przez wlascicieli coraz wiekszej liczby stacji diagnostycznej, ze 100zl za przeglad to za malo.
Pomysl upadl, to przeforsowali (wylobbowali) cos takiego.
Ta zmiana  w kontekscie podwojonej oplaty nie ma nic wspolnego z dbaniem o nasze bezpieczenstwo.

[...]

Ma tylko takie ze w koncu sie dowiesz.
Jakis zloty srodek trzeba bylo znalezc.

[...]

Zgoda. Mysle, ze gdyby nie bylo obowiazkowych przegladow to taka usluge i tak by swiadczono. Ale czy jezdzilbys czesciej niz co rok?

Podejrzewam, ze wielu by na nia nie jezdzilo.

Na szcescie wiekszosc awarii mozna jednak wyczuc po zachowaniu samochodu jezeli jestes jakims w miare normalnym kierowca.

Data: 2015-07-11 13:16:19
Autor: masti
Projekt zmian w PORD
Budzik wrote:

Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

dokładnie tak. A że jest to bardzo dobry biznes świadczy ilość otwartych
stacji diagnostycznych. A jak wiadomo, skoro wpływa dużo kasy to chcesz
jeszcze więcej.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-07-13 01:39:16
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "masti"

[...]

-- -
Nie chodzi o duże zarobki, ale że na pewno kupią

Data: 2015-07-11 15:18:53
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-11 15:00, Budzik wrote:

Zgoda. Mysle, ze gdyby nie bylo obowiazkowych przegladow to taka usluge i
tak by swiadczono. Ale czy jezdzilbys czesciej niz co rok?

Własnie - próbował ktoś podjechać na stację "poza" harmonogramem? Ile taka usługa kosztuje, bez pieczątki?

Shrek.

Data: 2015-07-11 17:12:05
Autor: t
Projekt zmian w PORD
Własnie - próbował ktoś podjechać na stację "poza" harmonogramem? Ile taka usługa kosztuje, bez pieczątki?

Jak chcesz skorzystać ze ściezki zdrowia, to zwykle usługa od ok 50zł w górę.

Pozdrawiam
Tor

Data: 2015-07-11 19:57:14
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Sat, 11 Jul 2015 17:12:05 +0200, "t" <tx@ok.pl> wrote:

Jak chcesz skorzystać ze ściezki zdrowia, to zwykle usługa od ok 50zł w górę.

Są stacje, gdzie zrobisz to za darmo, albo prawie za darmo. Ostatnio
widziałem taką promocję na SKP na Traktorzystów w Warszawie. Darmowe
sprawdzenie auta jak przedstawisz paragon ze stacji Shell, która się
tam znajduje. Nie wiem jaki mają w tym interes.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-07-11 19:00:30
Autor: Budzik
Projekt zmian w PORD
Użytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...

[...]

ze u nich zrobisz ewentualne potrzebne naprawy?

Data: 2015-07-12 20:38:54
Autor: jerzu
Projekt zmian w PORD
On Sat, 11 Jul 2015 19:00:30 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

ze u nich zrobisz ewentualne potrzebne naprawy?

Raczej nie, to nie jest warsztat tylko Stacja Kontroli Pojazdów.

Data: 2015-07-12 20:46:15
Autor: Shrek
Projekt zmian w PORD
On 2015-07-12 20:38, jerzu wrote:

ze u nich zrobisz ewentualne potrzebne naprawy?

Raczej nie, to nie jest warsztat tylko Stacja Kontroli Pojazdów.

Może liczą, że przyjedziesz na ten obowiązkowy. W sumie wiele ich to nie kosztuje - jakby nie było za free, to ilu takich co z nudów się na ścieżkę przejedzie? Inna sprawa, że skoro promocja nieformalna, to i zysk marketingowy raczej też liczony w promilach.

Shrek

Data: 2015-07-13 01:41:08
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Shrek"

[...]

Ale jaka "taka" ? Spaliny ludzie sprawdzają albo hamulce. Mają chyba normalną stawkę

Data: 2015-07-11 17:10:44
Autor: t
Projekt zmian w PORD
Tylko, że reasumując głównym celem przeglądów obowiązkowych jest
właśnie eliminacja tego marginesu. Co stawia pod znakiem zapytania
sensownośc całego przedsięwzięcia.

Guzik prawda. W takiej np. Francji o ile mi wiadomo, to przeglądy są co 2 lata. I jakoś auta jeżdża i nieraz w gorszym stanie niż u nas, a wypadków jakby mniej.

Pomysl upadl, to przeforsowali (wylobbowali) cos takiego.
Ta zmiana  w kontekscie podwojonej oplaty nie ma nic wspolnego z dbaniem o
nasze bezpieczenstwo.

Oczywiście nasi lobbysci muszą wyjść przed orkiestre. Co by było, jakby przegląd był co 2 lata, jak wyżej napisałem.
A stacja to jak widzę dobry biznes. Jak gadałem z jednym diagnostą, to mimo że wszyscy narzekają jaka bieda, to w jego okolicy niedawno wyrosły 2 albo 3 nastepne.
Weźcie pod uwagę, ze na wybudowanie stacji trzeba wydać lekką reką jakies 1,5mln zł + rózne pozwolenia do prowadzenia.

Pozdrawiam
Tor

Data: 2015-07-13 01:37:47
Autor: re
Projekt zmian w PORD

Użytkownik "Budzik"

[...]

Jeśli przez wiele lat tyle samo kosztuje to oczywiście coś tu nie gra. Ale tak samo nie gra, że przegląd z instalacją gazową jest o 70% droższy a wszystko co diagnosta robi to sprawdzenie ważność legalizacji zbiornika. Nie wiem, hybrydy też kosztują +70% ?

Pomysl upadl, to przeforsowali (wylobbowali) cos takiego.
Ta zmiana  w kontekscie podwojonej oplaty nie ma nic wspolnego z dbaniem o
nasze bezpieczenstwo.
-- -
A to ja nic nie wiem by oni za czymś lobbowali, ale tak czy siak, nie widzę powodu by właśnie to wylobbowali, bo to by oznaczało, że mogą wylobbować dowolnie głupią zasadę.

[...]

Złoty ? Przecież to zwykłe gówno jest

[...]

Jeździłby raz kupując samochód o ile używany bo jak nowy to w ogóle :-)

Podejrzewam, ze wielu by na nia nie jezdzilo.
-- -
Może faktycznie nie jest potrzebna

Na szcescie wiekszosc awarii mozna jednak wyczuc po zachowaniu samochodu
jezeli jestes jakims w miare normalnym kierowca.
-- -
Większości awarii to nie, ale tych co diagnosta stwierdza już tak np słaby ręczny, niedziałający klakson, zużyte ogumienie, pęknięta szyba, zardzewiałe cośtam pod spodem.  Spalin, hamulców, zawieszenia przeciętny ludzik nie sprawdzi. A diagnostyki komputerowej przy przeglądnie nie robi się. To nie wiadomo np czy ten EGR dopala czy nie dopala.

Projekt zmian w PORD