Projektor - duza odleglosc i duzy ekran

Data: 2011-10-07 14:57:07
Autor: Sergiusz Rozanski
Projektor - duza odleglosc i duzy ekran
Dnia 03.10.2011 RemeK <go@dev.null> napisa艂/a:
Witam

Potrzebuje znalezc projektor HD, ktory bedzie wyswietlal obraz na sporym
ekranie o szerokosci 4,5-5m. Odleglosc do maksymalnie 7m (jesli trzeba).
Projektor bedzie w 80% wykorzystywany do KD, ale w 20% do prezentacji
biznesowych, choc bedzie w pomieszczeniu piwnicznym, bez okien, wiec latwo
tam o polmrok.

Na co szczegolnie zwracac uwage? Jakiej mocy (jasnosci lampy) szukac? Na co
jeszcze patrzec?

Nie 艣ledz臋 rynku nowo艣ci, ale mo偶e pomog臋 z moich do艣wiadcze艅. Mam benq mp-735.
W skr贸cie: 3000 ANSI lumen贸w, halfhd 1280 x 800 natywnie, dlp, komplet wej艣膰.

I tak:

- praca w domu - rolety i 艣ciana - obraz bardzo jasny zar贸wno w eco jak i full
u偶ywam jako ekranu t艂a foto 2.70m.

- konferencje/szkolenia/wyk艂ady - bez problemu 3m w podstawie na dobry ekran -
mo偶na zachowa膰 艣wiat艂o (byle nie w ekran :) dla robienia notatek.

- praca w terenie - u偶ywa艂em na 艣cianie o podobnych warunkach jak opisujesz:
p贸艂piwnica i 5m podstawy i benq 5-7m od 艣ciany - na full dawa艂 rad臋.
艢ciana by艂a przy tym kompletnie nie przygotowana - stary brudny tynk miejscami
ceg艂a, wi臋c warunki ma艂o komfortowe jak dla 艣wiat艂a. Dzia艂a艂 na galerii
bezdomnej w Kaliszu i mam zdj臋cia:

http://bezdomna.photo.kalisz.pl/serek-16/14.html
http://www.bezdomna.photo.kalisz.pl/krzysztof-galant/35.html
http://www.bezdomna.photo.kalisz.pl/krzysztof-galant/30.html

manekiny daj膮 skal臋 odniesienia - doros艂y cz艂owiek.

http://bezdomna.photo.kalisz.pl/serek-16/21.html

Tu jeszcze o艣wietlony 偶ar贸wk膮, ale daje poj臋cie o ustawieniu:

http://bezdomna.photo.kalisz.pl/jolanta-chowanska/44.html

Je艣li zapewnisz dobry ekran to potraktowa艂bym 3000 ANSI jako 艣wiat艂o kt贸re
spokojnie spe艂ni warunek. Co do HD, to kupuj膮c ww por贸wnywa艂em z full hd i
powiem tak: nie kosztem jasno艣ci - og贸lnie prze偶u膰 ca艂y budrzet na jasno艣膰.

Data: 2011-10-07 20:55:21
Autor: Ghost
Projektor - duza odleglosc i duzy ekran

U偶ytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@media-lab.com.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:slrnj8u4q2.led.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...

[...]

Nein, nein, nein.

Ja mam hd i mam porownanie bd z dvd - dvd na duzym ekranie to jak vhs na tv.

Data: 2011-10-09 23:04:54
Autor: Sergiusz Rozanski
Projektor - duza odleglosc i duzy ekran
Dnia 07.10.2011 Ghost <ghost@everywhere.pl> napisa艂/a:

[...]

Mo偶e si臋 nie zrozumieli艣my. Za t膮 sam膮 kas臋 kupi si臋 albo ja艣niejszy halfhd,
albo ciemniejszy fullhd - proponuj臋 pierwsz膮 opcj臋 - poniewa偶 z jasno艣ci si臋
wi臋cej skorzysta ni偶 z rozdzielczo艣ci. Oczywi艣cie opcja - do艂o偶y膰 do jasnego
fullhd powi臋ksza budrzet :)

Projektor - duza odleglosc i duzy ekran