Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.

Data: 2010-01-05 14:20:36
Autor: Artur Borubar
Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.
Lubelska prokuratura umorzyła śledztwo w sprawie wpisu na blogu posła Janusza Palikota (PO), w którym prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego brata nazwał "kurduplami". Prokuratura sprawdzała, czy doszło do znieważenia prezydenta RP.
Jak poinformowała rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Lublinie Beata Syk-Jankowska, prokurator podjął decyzje o umorzeniu śledztwa "wobec braku znamion czynu zabronionego", tj. publicznego znieważenia prezydenta RP.

Ponadto prokuratura uznała, że nie ma interesu społecznego w obejmowaniu ściganiem z urzędu czynu, który ma charakter zniesławienia i może być rozpatrywany w trybie prywatno-skargowym.

Syk-Jankowska dodała, że kluczowa dla prokuratury była opinia biegłego z zakresu językoznawstwa. Jej treści, jak i treści uzasadnienia decyzji o umorzeniu, prokuratura nie ujawnia, zanim nie zapoznają się z nią strony postępowania.

Decyzja prokuratury jest nieprawomocna. Przysługuje na nią zażalenie do Sądu Okręgowego w Warszawie, gdyż jak ustalono, Palikot dokonał wpisu na blogu właśnie w Warszawie.

Śledztwo w sprawie wpisu Palikota na blogu prowadziła Prokuratura Rejonowa Lublin-Północ, ponieważ lubelski Sąd Okręgowy uchylił wcześniejszą decyzję tej prokuratury o odmowie śledztwa w tej sprawie. W listopadzie ub. roku w charakterze świadka został przesłuchany poseł Palikot. Treści jego zeznań prokuratura nie ujawniła.

Palikot powiedział wówczas dziennikarzom, że użył określenia "kurduple" wobec Jarosława i Lecha Kaczyńskich w odniesieniu do ich dzieciństwa, a jego intencją było pokazanie powodów ich lęków i niepewności siebie.

Poseł zaznaczył, że jego wpis na blogu głównie dotyczył Jarosława Kaczyńskiego i odwołania jego wizyty w Kraśniku, a "Lech Kaczyński był tam na doczepkę". Powtórzył też, że zapis kodeksu karnego o karaniu za obrazę prezydenta uważa za absurdalny.

Sprawa dotyczy wpisu Palikota z 22 kwietnia ub. roku o tym, że gra "w grę wymyśloną przez Kaczyńskich", i "przejmując ich metody" usiłuje znaleźć motywację, która nimi kieruje. "I widzę tylko tę jedną: przesłonięcie własnego tchórzostwa. Próbę wymazania kompleksów z młodości - kurdupli, przeganianych na podwórkach Żoliborza przez silniejszych kolegów, kompleksu słabosilnych, którzy respektują twarde zasady wyłącznie wobec słabszych od siebie. A kiedy nie dają sobie rady, chowają się za barykadą kobiecych spódnic lub sięgają po kaczuszkę" - napisał poseł.

Palikot na blogu, a także na konferencji prasowej, pytał też, czy Lech Kaczyński cierpi "na chorobę alkoholową". Wypowiedzi te miały związek z informacjami Radia ZET, że w lutym i kwietniu ub. roku Kancelaria Prezydenta zakupiła za ok. 3 tys. zł blisko 500 miniaturowych buteleczek ("małpek") alkoholu.

Lubelska prokuratura w czerwcu ub. roku odmówiła wszczęcia śledztwa w tej sprawie, gdyż uznała, że czyn Palikota nie stanowi przestępstwa z oskarżenia publicznego, może natomiast być przedmiotem oskarżenia prywatnego. Zażalenie na to postanowienie złożył do sądu pełnomocnik prezydenta utrzymując, że przypisywanie prezydentowi skłonności do nadużywania alkoholu jak i używanie wobec niego słów obelżywych wypełnia znamiona przestępstwa.

Lubelski sąd podzielił opinię prokuratury, że sugestie dotyczące nadużywania alkoholu mogą być rozpatrywane w trybie prywatno-skargowym. Uznał jednak, że użyte przez Palikota na blogu określenie "kurduple" można traktować jako obraźliwe i znieważające, dlatego polecił prokuraturze przeprowadzić śledztwo w tym zakresie.

http://fakty.interia.pl/polska/news/prokuratura-kurdupel-nie-zniewaza-prezydenta,1419706

Przemek

--

- PiS stał się niewydolny jak realny socjalizm w okresie późnego Breżniewa. Taka jest cena braku wewnętrznej debaty, i otaczania się potakiwaczami - pisze w liście otwartym do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego Jacek Świetlicki, Przewodniczący Klubu Radnych PiS w Sejmiku Województwa Śląskiego. I ogłasza odejście z partii, w której był od początku jej powstania.

http://jedyniesluszne.blox.pl/2007/09/Czlonkowie-PZPR-w-szeregach-PiS.html

Data: 2010-01-05 09:14:44
Autor: alojzy bibuła
Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta .
Co Cię bawi przygłupie? wzrost polityków ?

Nie porośli nam panowie i tyle w temacie

Przemyslaw Gosiewski (PiS) - 167 cm.
Marek Borowski (LiD) - 168 cm.
Jaroslaw Kaczynski (PiS) - 168 cm.
Lech Kaczynski (PiS) - 168 cm.
Lech Walesa (bezpartyjny) - 169 cm
Jan Rokita (PO) - 170 cm
Adam Lipinski (PiS) - 170 cm.
Aleksander Szczyglo (PiS) - 170 cm
Andrzej Lepper (SO) - 171 cm.
Aleksander Kwasniewski (LiD) - 172 cm.
Donald Tusk (PO) - 174 cm.
Zbigniew Ziobro (PiS) - 174 cm.
Bronislaw Komorowski (PO) - 174 cm.
Kazimierz Marcinkiewicz (PiS) - 175 cm.
Kazimierz Ujazdowski (PiS) - 175 cm.
Wojciech Olejniczak (LiD) - 175 cm.
Wlodzimierz Cimoszewicz (LiD) - 176 cm.
Bogdan Zdrojewski (PO) - 177 cm.
Andrzej Olechowski (PO) - 178 cm
Radoslaw Sikorski (PiS) - 181 cm.
Pawel Zalewski (PiS) - 182 cm.
Ludwik Dorn (PiS) - 188 cm.
Roman Giertych - 196 cm

Data: 2010-01-05 18:36:10
Autor: mkarwan
Użytkownik "alojzy bibuła" <bil69@vp.pl> napisał w wiadomości news:4bdaca6d-6d1e-4aed-9c01-c2db00ea290aa32g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Kawsiur sam jest kurduplem.

Data: 2010-01-06 12:33:54
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

Nazwac go kurduplem, oznacza powiedziec prawde.

AR

Data: 2010-01-06 12:42:07
Autor: Artur Borubar
Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.

Użytkownik "alojzy bibuła" <bil69@vp.pl> napisał

Co Cię bawi przygłupie? wzrost polityków ?

Lech Kaczynski (PiS) - 168 cm.

Jak on ma 168, to ja mam 250cm, he, he, he. Mierzyłeś ich matole?

Przemek

Data: 2010-01-05 14:46:28
Autor: Slawek SWP
Użytkownik Artur Borubar napisał:
Lubelska prokuratura umorzyła śledztwo w sprawie wpisu na blogu posła
[...]
http://fakty.interia.pl/polska/news/prokuratura-kurdupel-nie-zniewaza-prezydenta,1419706

Czy ten półtusk wie jakie gówno miesza w celu wylania sobie na głowę? Przecież on ma szansę zostać wybranym na prezydenta tej nienormalności!

--
Sławek SWP
Małpę od człowieka odróżnia się po zachowaniach ludycznych z tym, że trafiają się przypadki niemal nieodróżnialne...

Data: 2010-01-05 14:58:18
Autor: =heÂŽsk=
Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.
On Tue, 05 Jan 2010 14:46:28 +0100, Slawek SWP
<skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> wrote:

Czy ten półtusk wie jakie gówno miesza w celu wylania sobie na głowę?

 wielbicielu talentu prezesa. to nie tusk decuduje o wyrokach sadu.
 wiem, ze wam pisowcom trudno to pojac, u was decyduje prezes.

Przecież on ma szansę zostać wybranym na prezydenta tej nienormalności!

 no to bedziecie mieli okazje sie wyzyc ;o)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-01-05 15:29:15
Autor: Slawek SWP
Prokuratura: "Kurdupel" nie zniewaĹźa prezyde nta.
Użytkownik =he®sk= napisał:
[...]

To dobrze! Dobrze... To kiedy niezależna prokuratura umorzy postępowanie w sprawie szeroko zakrojonych konsultacji na temat tworzenia ustawy o grach i zakładach wzajemnych...?

Przecież on ma szansę zostać wybranym na prezydenta tej nienormalności!

  no to bedziecie mieli okazje sie wyzyc ;o)))

Nieee... A po co(?) To nie są metody PiS. Ten rozwydrzony dzieciak co to musi mieć TĄ zabawkę to nie z PiS on jest, o nie!

Data: 2010-01-05 15:33:25
Autor: =heÂŽsk=
Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.
On Tue, 05 Jan 2010 15:29:15 +0100, Slawek SWP

> [...]

To dobrze! Dobrze... To kiedy niezależna prokuratura umorzy postępowanie w sprawie szeroko zakrojonych konsultacji na temat tworzenia ustawy o grach i zakładach wzajemnych...?

 ???

>   no to bedziecie mieli okazje sie wyzyc ;o)))

Nieee... A po co(?) To nie są metody PiS.

 czyzby? a tabloidy, strona www, cyrki w mediach?
 coz to, skleroza? dziadek z wermachtu to czyj wymysl?

Ten rozwydrzony dzieciak co to musi mieć TĄ zabawkę

 masz na mysli straszak ktorym w windzie jaroslaw grozil donkowi?

to nie z PiS on jest, o nie!

 chyba, ze to ktorys z dawnych koalicjantow...  moze wicepremier lepper albo wicepremier giertych ?  obciach, nie ? ;o)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-01-05 15:47:21
Autor: Slawek SWP
Użytkownik =he®sk= napisał:

>   ???

Tak właśnie myślałem - amnezja wybiórcza

>   czyzby? a tabloidy, strona www, cyrki w mediach?
>   coz to, skleroza? dziadek z wermachtu to czyj wymysl?

Smutne :( niestety PiS w tej walce przegrywa z zawodowcami

>   masz na mysli straszak ktorym w windzie jaroslaw grozil donkowi?

Patrz no, "mógł strzelić a nie strzelił"... Ale byłby ubaw z oszczanych spodni...

>   chyba, ze to ktorys z dawnych koalicjantow...
>   moze wicepremier lepper albo wicepremier giertych ?
>   obciach, nie ? ;o)))

A co ty chcesz od Giertycha? Mylisz propagandę WSI24 z realem! Poza tym to było jedno zdania, idź do szkoły niech ci oddadzą pieniądze.

Data: 2010-01-05 17:54:33
Autor: = heÂŽsk =
Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.
On Tue, 05 Jan 2010 15:47:21 +0100, Slawek SWP

 >   ???

Tak właśnie myślałem - amnezja wybiórcza

 wlasnie. kiedy?
 >   masz na mysli straszak ktorym w windzie jaroslaw grozil donkowi?
Patrz no, "mógł strzelić a nie strzelił"...

 jak stalin. mogl nawet zabic...

Ale byłby ubaw z oszczanych spodni...

 czy grozenie nawet straszakiem to nie przejaw choroby psychicznej?
 >   chyba, ze to ktorys z dawnych koalicjantow...
 >   moze wicepremier lepper albo wicepremier giertych ?
 >   obciach, nie ? ;o)))

A co ty chcesz od Giertycha?

 ja, nic. koalicjant jaki byl kazdy widzial.
 a co z lepperem? tez byl ok ? ;o)))

Mylisz propagandę WSI24 z realem!

 nie ogladam WSI24. a koalicjantow PiS ogladalem w realu.
 co za buractwo ! kogo ten jaroslaw wybral na kompanow !

Poza tym to było jedno zdania, idź do szkoły niech ci oddadzą pieniądze.

 brak argumentow czy zwykly wstyd ?

--

 HeSk

Data: 2010-01-05 18:23:06
Autor: Slawek SWP
Użytkownik = he®sk = napisał:

  >    ???

Tak właśnie myślałem - amnezja wybiórcza

  wlasnie. kiedy?

Obiecali w lutym, termin! Na to nie ma siły. Komisja kaput to i śledztwa nikt nie pociągnie - sprawca nie znany a poza tym niska szkodliwość...

  >    masz na mysli straszak ktorym w windzie jaroslaw grozil donkowi?
Patrz no, "mógł strzelić a nie strzelił"...

  jak stalin. mogl nawet zabic...

Kojarzysz :) właściwie

Ale byłby ubaw z oszczanych spodni...

  czy grozenie nawet straszakiem to nie przejaw choroby psychicznej?

Niestety w tej sprawie to tylko słowo przeciw słowu.
Ponieważ Don Sole Peru jest nie -omylny -przekupny -prawdopodobnie słowny to przepadło, Kaczoński celował z kąta windy w wielkie serce męża od niedawna narodu i swej żony.

> [...]
  >    obciach, nie ? ;o)))

A co ty chcesz od Giertycha?

  ja, nic. koalicjant jaki byl kazdy widzial.

Lepper nie był OK, nadawał się tylko do zwiększenia liczby głosów.

Mylisz propagandę WSI24 z realem!

  nie ogladam WSI24. a koalicjantow PiS ogladalem w realu.
  co za buractwo ! kogo ten jaroslaw wybral na kompanow !

POPiS mógł zmienić konstytucję, ordynację wyborczą, wyplenić komuchów, rozliczyć finanse Pewexu, FOZZu, udupić kliki zawodowe od sędziów po górników i całą masę innych rzeczy. Niestety dzieciak rzucił się na ziemię i walił głową o trotuar wrzeszcząc wniebogłosy "JA CHCĘ!"

Poza tym to było jedno zdania, idź do szkoły niech ci oddadzą pieniądze.

  brak argumentow czy zwykly wstyd ?

Ale to rzeczywiście było jedno zdanie, które podzieliło ci się na dwa o całkiem innym znaczeniu niż zamierzone przeze mnie. Rozumiem, prawdopodobnie niechcący... Więc raczej brak argumentów.

Data: 2010-01-06 11:55:31
Autor: =heÂŽsk=
Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.
On Tue, 05 Jan 2010 18:23:06 +0100, Slawek SWP

>   wlasnie. kiedy?
Obiecali w lutym, termin! Na to nie ma siły.

 wyzej piszesz o prokuraturze ktora umorzy postepowanie.
 zdecyduj sie - prokuratura czy komisja.

Komisja kaput to i śledztwa nikt nie pociągnie - sprawca nie

 komisja to "cialo" polityczne.
 nie myl zadan komisji z zadaniami prokuratury.
 ta jest niezalezna. wczesniej tak. od prezesa pis ;o))

znany a poza tym niska szkodliwość...

sam wiec widzisz, ze z pierdniecia kleryka zrobiono el nino.

>   jak stalin. mogl nawet zabic...
Kojarzysz :) właściwie

 ty tez. tym cechuja sie wybitne jednostki ;o)))

>   czy grozenie nawet straszakiem to nie przejaw choroby psychicznej?
Niestety w tej sprawie to tylko słowo przeciw słowu.

 jaroslaw nie zaprzeczyl wiec fakt mial miejsce.
 ksywka "hetman" padla mu na psychike czy co?

Ponieważ Don Sole Peru

 sadzisz, ze jak twego idola nazwe kurduplem to twoje samopoczucie
 zmieni sie na negatywne czy polepszy ? sprobuj dyskusji bez tego
 typu okreslen typowych zreszta dla elektoratu pis a swiadczacych
 wybitnie o braku jakichkolwiek argumentow i poczuciu niskiej
 wartosci.

jest nie -omylny -przekupny -prawdopodobnie

 radio erewan... prawdopodobnie prezes tez jest nieomylny ;o)))

słowny to przepadło, Kaczoński celował z kąta windy w wielkie
serce męża od niedawna narodu i swej żony.

 co swiadczy jedynie o kompleksach "celujacego".

>   ja, nic. koalicjant jaki byl kazdy widzial.
>   a co z lepperem? tez byl ok ? ;o)))
Lepper nie był OK, nadawał się tylko do zwiększenia liczby głosów.

 obciach i tyle. fornala zrobic wicepremierem? a gdzie godnosc?!!

>   nie ogladam WSI24. a koalicjantow PiS ogladalem w realu.
>   co za buractwo ! kogo ten jaroslaw wybral na kompanow !
POPiS mógł zmienić konstytucję, ordynację wyborczą, wyplenić komuchów,

 tak i zle sie stalo, ze durnowate ambicje wziely gore.

rozliczyć finanse Pewexu, FOZZu, udupić kliki zawodowe od sędziów po
górników i całą masę innych rzeczy. Niestety dzieciak rzucił się na
ziemię i walił głową o trotuar wrzeszcząc wniebogłosy "JA CHCĘ!"

 i tu sie mylisz. kaczynscy chcieli PO w koalicji ale na zasadzie:
 "jestescie, klaszczecie, siedzicie cicho. my rzadzimy." PO chciala
 byc partnerem ale zakompleksione fobie jaroslawa i lecha wziely gore.

 tez tak sadze.

Data: 2010-01-05 15:39:53
Autor: Piotr
Dnia Tue, 05 Jan 2010 14:58:18 +0100, =he®sk= napisał(a):

 to nie tusk decuduje o wyrokach sadu.

:-) Ale nie w Lublinie, he, he...
Piotr
--
Czego to ludzie z żalu nie zrobią:
http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI

Data: 2010-01-05 17:54:33
Autor: = heÂŽsk =
On Tue, 5 Jan 2010 15:39:53 +0100, Piotr <pnat@wp.pl> wrote:

Dnia Tue, 05 Jan 2010 14:58:18 +0100, =he®sk= napisał(a):

>  to nie tusk decuduje o wyrokach sadu.
:-) Ale nie w Lublinie, he, he...

 jaroslaw decydowal w calej Polsce...

--

 HeSk

Data: 2010-01-05 15:08:42
Autor: Artur Borubar

Użytkownik "Slawek SWP" <skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhvggf$3sd$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Czas Zbigniewu Ziobru od meblów minął i prokuratura jest niezależna. Nikt nie rozbija laptopów, nie goni do premiera z dokumentami, nie udaje, że mieszka z koleżanką, nie musi przepraszac lekarza za swoje kłamstwo itp, itd. Pomyliły ci się czasy, he, he, he!

Przemek

Data: 2010-01-05 15:31:22
Autor: Slawek SWP
[...]

Ach, minęły... Łza się w oku kręci na samo wspomnienie... Teraz jest inaczej! CBA się rozwiąże a reszta już wie co robić żeby roboty nie stracić :D

Data: 2010-01-05 15:41:45
Autor: Piotr
Dnia Tue, 5 Jan 2010 15:08:42 +0100, Artur Borubar napisał(a):

[...]

Ale ty głupi jesteś Jacek, jak but...
Piotr

Data: 2010-01-05 18:37:39
Autor: mkarwan
Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.

Nazwanie cie kurduplem, to powiedzenie prawdy o tobie.

Data: 2010-01-06 07:38:54
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 5 Jan 2010 18:37:39 +0100, mkarwan napisał(a):

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hhveb5$2cj$1news.onet.pl...

Nazwanie cie kurduplem, to powiedzenie prawdy o tobie.

a kto to jest kurwan?

Prokuratura: "Kurdupel" nie znieważa prezydenta.