Prokuratura i Policja

Data: 2016-01-17 17:55:43
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
Data: 2016-01-17 22:28:10
Autor: Robert Tomasik
Prokuratura i Policja
W dniu 17-01-16 o 17:55, Animka pisze:
http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2016/01/prokuratura-i-policja-na-uslugach-bankow/

Autor artykułu interpretuje przepisy bez znajomości rzeczy i stąd mu wyszedł taki trwożliwy artykuł. By bank mógł żądać wydania tego pojazdu zapewne wcześniej doszło do tzw. przewłaszczenia, czyli na czas spłaty kredytu bank stał się właścicielem pojazdu i na podstawie umowy powierzył go kredytobiorcy. Z chwilą wypowiedzenia umowy powierzenie przestało istnieć. Oni są jego właścicielem i mogą się domagać jego wydania. Osoba, która wbrew żądaniu właściciela rzeczy odmawia mu jej wydania popełnia przestępstwo przywłaszczenia. Stąd ani postępowanie cywilne, ani komornik tu nie są potrzebne.

Data: 2016-01-17 22:44:14
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
[...]

Nie przeczytałeś dokładnie i wszystkiego. Pożyczkobiorca Alior Banku kupił sobie samochód za ten kredyt. Potem trudniej było mu splacać kredyt, więc miał zamiar odstąpić samochód innemu człowiekowi. Czlowiek chętny na ten samochód złozył w Banku pismo, że to on będzie spłacał raty. Alior się nie zgodził i dalej już cały łańcuszek spraw.
Autor napisał jakie były fakty.

--
animka

Data: 2016-01-18 00:55:35
Autor: Marek
Prokuratura i Policja
On Sun, 17 Jan 2016 22:44:14 +0100, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
[...]

Nie, jednak nie zrozumiaÅ‚aÅ›, wÅ‚aÅ›cicielem  samochodu zawsze byÅ‚.bank. Dlatego bank może żądać zwrotu JEGO wÅ‚asnoÅ›ci (bez udziaÅ‚u komornika) a korzystajÄ…cy ma psi obowiÄ…zek w zÄ™bach ten pojazd oddać prawnemu wÅ‚aÅ›cicielowi.

--
Marek

Data: 2016-01-18 01:25:51
Autor: Robert Tomasik
Prokuratura i Policja
W dniu 18-01-16 o 00:55, Marek pisze:
[...]

Dlatego bank może żądać zwrotu JEGO własności (bez udziału komornika) a
korzystający ma psi obowiązek w zębach ten pojazd oddać prawnemu
właścicielowi.

A ów właściciel, zamiast go zwrócić, to jeszcze sprzedał cudzy samochód kolejnemu nabywcy, który kupując go nie sprawdził, kto jest właścicielem chyba - no bo przecież nie kupował by świadomie od kogoś innego, niż właściciel.

Data: 2016-01-18 17:46:31
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
W dniu 2016-01-18 o 00:55, Marek pisze:
[...]

Nie samochodu, tylko pieniędzy jakie pożyczył od banku i spłacał bankowi raty.
Bank mu samochodu nie finansował.

Data: 2016-01-19 02:18:38
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
W dniu 2016-01-18 o 17:46, Animka pisze:
[...]

Bank nie może żadać zwrotu bez wyroku sądu! Przepisy się teraz troche zmieniły.

--
animka

Data: 2016-01-21 21:51:00
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
W dniu 2016-01-20 o 02:15, Marek pisze:
On Mon, 18 Jan 2016 17:46:31 +0100, Animka <animka@tonieja.wp.pl> wrote:
Nie samochodu, tylko pieniędzy jakie pożyczył od banku i spłacał
bankowi
raty.

OK stary dziadku :-)

--
animka

Data: 2016-01-18 01:24:14
Autor: Robert Tomasik
Prokuratura i Policja
W dniu 17-01-16 o 22:44, Animka pisze:
[...]

Napisał, ale na zdrowy rozsądek to po prostu nierealne. Właśnie to, ze to tak opisał świadczy o braku znajomości rzeczy. Gdyby samochód był nabywcy, to niby dlaczego by go ścigano karnie?

Data: 2016-01-18 22:09:35
Autor: J.F.
Prokuratura i Policja
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:569c30b0$0$22837$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No, scigano, bo sie prokurator z policja uwzial :-)

Kredyt byl "na samochod" czy gotowkowy (bez podania celu) ?
Przewlaszczenie przy kredytach samochodowych bylo rutynowym dzialaniem.
A kredyt gotowkowy na 90 tys ... no, reklamuja, ale to chyba rzadkosc .... albo i nie :-)

http://direct.money.pl/aliorbank/612/

J.

Data: 2016-01-19 02:15:49
Autor: nkab
Prokuratura i Policja
W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 22:55:43 UTC+1 u¿ytkownik Animka napisa³:

> Autor artyku³u interpretuje przepisy bez znajomo¶ci rzeczy i st±d mu > wyszed³ taki trwo¿liwy artyku³. By bank móg³ ¿±daæ wydania tego > pojazdu zapewne wcze¶niej dosz³o do tzw. przew³aszczenia, czyli na > czas sp³aty kredytu bank sta³ siê w³a¶cicielem pojazdu i na podstawie > umowy powierzy³ go kredytobiorcy. Z chwil± wypowiedzenia umowy > powierzenie przesta³o istnieæ. Oni s± jego w³a¶cicielem i mog± siê > domagaæ jego wydania. Osoba, która wbrew ¿±daniu w³a¶ciciela rzeczy > odmawia mu jej wydania pope³nia przestêpstwo przyw³aszczenia. St±d ani > postêpowanie cywilne, ani komornik tu nie s± potrzebne.

Nie przeczyta³e¶ dok³adnie i wszystkiego. Po¿yczkobiorca Alior Banku kupi³ sobie samochód za ten kredyt. Potem trudniej by³o mu splacaæ kredyt, wiêc mia³ zamiar odst±piæ samochód innemu cz³owiekowi.. Czlowiek chêtny na ten samochód z³ozy³ w Banku pismo, ¿e to on bêdzie sp³aca³ raty. Alior siê nie zgodzi³ i dalej ju¿ ca³y ³añcuszek spraw.
Autor napisa³ jakie by³y fakty.

-- animka

Czyli, ¿e klient banku powinien sprzedaæ na raty samochód
i te raty odprowadzaæ w terminie do banku.

Andrzej.

Data: 2016-01-21 21:49:32
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
W dniu 2016-01-19 o 11:15, nkab@toya.net.pl pisze:
Czyli, że klient banku powinien sprzedać na raty samochód
i te raty odprowadzać w terminie do banku.

Moim zdaniem to by było rozsądniejsze dla tego klienta, bo sam by raty spłacał. Oczywiście jakby ten co mu "poszedł na rękę" i chciał spłacać raty Bankowi spłacałby w ratach temu klintowi.

Data: 2016-01-21 23:08:48
Autor: Robert Tomasik
Prokuratura i Policja
W dniu 21-01-16 o 21:49, Animka pisze:
[...]

Nie może sprzedać, bo samochód jest banku, a nie jego.

Data: 2016-01-21 23:55:18
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
[...]

Nie przypominam sobie, żeby to Bank sfinansował mu samochód. Z tego co pamiętam kupił sobie sam, za otrzymany kredyt w Banku.

--
animka

Data: 2016-01-22 10:13:56
Autor: J.F.
Prokuratura i Policja
Użytkownik "Animka"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:56a163b2$0$22840$65785112@news.neostrada.pl...
Nie może sprzedać, bo samochód jest banku, a nie jego.
Nie przypominam sobie, żeby to Bank sfinansował mu samochód. Z tego co pamiętam kupił sobie sam, za otrzymany kredyt w Banku.

To popatrz na:
"Alior Bank pomimo złożenia obietnicy restrukturyzacji kredytu poprzez zmianę zabezpieczenia, wypowiada umowę kredytową w sierpniu 2013 roku i żąda zwrotu samochodu."

A czemu samochodu ?

Dalej mowa o dodatkowym zabezpieczeniu ... a co bylo poprzednim ?

Watek poboczny to uzywanie samochodu do celow sportowych ... zazwyczaj wymaga sprawdzenia umow - czy bank wyrazil zgode, jesli jest wlascicielem/wspolwlascicielem lub ma zabezpieczenie na samochodzie, czy polisa pokrywa itp.

P.S. Moze byc w ogole kredyt gotowkowy ?
W prawie bankowym zapisane "z przeznaczeniem na okreslony cel" ... a reszta to pozyczka.

A jednak banki sie z takimi kredytami reklamuja ...

J.

Data: 2016-01-22 22:11:05
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
W dniu 2016-01-22 o 10:13, J.F. pisze:
[...]

Tak, masz we wszystkim rację. Ja się nie znam na sprawach bankowych, a linka podałam jako "ciekawostkę" sprawy bardzo zagmatwanej.

--
animka

Data: 2016-01-22 18:00:48
Autor: Slon
Prokuratura i Policja
On Friday, January 22, 2016 at 4:12:26 PM UTC-5, Animka wrote:

> [...]
> W prawie bankowym zapisane "z przeznaczeniem na okreslony cel" ... a > reszta to pozyczka.
>
> A jednak banki sie z takimi kredytami reklamuja ...

Tak, masz we wszystkim racjê. Ja siê nie znam na sprawach bankowych, a linka poda³am jako "ciekawostkê" sprawy bardzo zagmatwanej.

Znasz sie na wszystkim dokladnie tak samo jak w tej sprawie,
w sprawie skanerow i we wszystkim innym.

Slon

Data: 2016-01-23 03:54:38
Autor: Animka
Prokuratura i Policja
W dniu 2016-01-23 o 03:00, Slon pisze:
[...]

Tak, masz we wszystkim racjÄ™. Ja siÄ™ nie znam na sprawach bankowych, a
linka podałam jako "ciekawostkę" sprawy bardzo zagmatwanej.
Znasz sie na wszystkim dokladnie tak samo jak w tej sprawie,
w sprawie skanerow i we wszystkim innym.

Slon
Po co się mądrzysz. Napisalam, że miałam kiedyś skaner Plustek, który skanował slaidy i zdjęcia na kliszach.
Żegnam.

--
animka

Data: 2016-01-23 01:06:38
Autor: Robert Tomasik
Prokuratura i Policja
W dniu 22-01-16 o 22:11, Animka pisze:

Tak, masz we wszystkim racjÄ™. Ja siÄ™ nie znam na sprawach bankowych, a
linka podałam jako "ciekawostkę" sprawy bardzo zagmatwanej.

Ależ tę sprawę jedynie dziennikarz zagmatwał chcąc usilnie przekonać nas, jakie te banki są straszne.

Data: 2016-01-25 17:23:49
Autor: G.S.
Prokuratura i Policja
On Fri, 22 Jan 2016, J.F. wrote:

P.S. Moze byc w ogole kredyt gotowkowy ?
W prawie bankowym zapisane "z przeznaczeniem na okreslony cel" ...
a reszta to pozyczka.

A jednak banki sie z takimi kredytami reklamuja ...

 Mo¿esz rzuciæ linkiem do takiej reklamy?
 Zapoda³em googlowi, na stronach pierwszych trafieñ
nie widzê nic co by pasowa³o.

 Ale co do pytania - owszem, wyobra¿am sobie, ¿e mo¿liwe
jest otrzymanie pieniêdzy (w gotówce) na okre¶lony cel
który sam bêdzie "pieniê¿ny".
 Na operacjê finansow± mianowicie :>
"Zakup franków" na przyk³ad ;)

pzdr, Gotfryd