Prokuratura naciskała na policję w sprawie działki europosła Jacka Kurskiego?

Data: 2010-02-17 22:09:08
Autor: Artur Borubar
Prokuratura naciskała na policję w sprawie działki europosła Jacka Kurskiego?
Były policjant mówi o prokuratorskich naciskach na swoich kolegów. Policjanci mieli dostać polecenie przerwania czynności w sprawie "działki Kurskiego".

Czy prokuratorzy dzwonili do policjantów, żeby ci natychmiast zaprzestali czynności sprawdzających w sprawie zakupu ziemi przez Jacka Kurskiego? Sławomir T., były Komendant Powiatowy Policji z Malborka, zeznał przed prokuratorem i sądem, że na początku 2006 r. prokurator z Kwidzyna zadzwonił na komendę w Sztumie i polecił policjantom niezwłocznie przesłać wszystkie zebrane materiały dotyczące zakupu działki przez Jacka Kurskiego.

Policjanci poprosili o polecenie na piśmie. Prokurator miał odmówić i stwierdzić, że działa na polecenie swoich przełożonych. W efekcie policjanci musieli przerwać czynności i wysłać do Kwidzyna materiały. Tak zeznawał Sławomir T.

Ustaliliśmy, że rzeczywiście postępowanie w Komendzie Policji w Sztumie w tej sprawie trwało nadzwyczaj krótko - zaledwie 8 dni.
Sławomir T. zeznawał, że to był bardzo wstępny etap i wiele można było jeszcze ustalić - gdyby nie polecenie z prokuratury. Zdaniem byłego policjanta wówczas sprawę "ukręcono".

W 2008 r. prokuratorzy z Gdańska badali sprawę zakupu ziemi przez Jacka Kurskiego. O istnieniu zeznań Sławomira T., a o możliwościach "nacisków", prokuratura w Gdańsku dowiedziała się od nas - pomimo, że prokuratorzy z Krakowa zeznania te mają od listopada 2006 r.

Do transakcji - sprzedaży gruntu Jackowi Kurskiemu, doszło w listopadzie 2001r., doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa w tej sprawie wpłyneło cztery lata później. Wówczas cena 17 ha działki wynosiła 69 tys. zł. Było wiadomo że ten grunt zostanie odrolniony - wtedy ruszyła już procedura zmiany planu zagospodarowania. Dziś, po odrolnieniu, działki te są 10 razy droższe niż w 2001 r.

Pytanie do europosła:

- Sławomir T., były zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Malborku zeznał przed prokuratorem i sądem, że w styczniu 2006 roku prokurator z Kwidzyna dzwonił do policjantów ze Sztumu z poleceniem natychmiastowego zakończenia śledztwa w sprawie nieprawidłowości związanych z zakupem przez pana ziemi w Starym Dzierzgoniu. Czy może pan to skomentować?

Jacek Kurski, europoseł PiS:
Nie mam z ta sprawą nic wspólnego, nie znam osoby, którą pan wymienił. Wygląda mi to na jakąś dętą prowokację, która jest po to, żeby ożywiać stary temat, który niegdyś poruszyły osoby pomawiające mnie i które będą musiały mnie przeprosić. Nigdy nie dzwoniłem do żadnych policjantów, nigdy w życiu nie dzwoniłem do żadnych prokuratorów z jakimikolwiek prośbami, naciskami, oczekiwaniami. Nie wiedziałem też, że jest jakieś postępowanie - aż do momentu, kiedy poproszono mnie o złożenie wyjaśnień.To już był 2008 rok. Jak przypuszczam, ta sprawa teraz pojawia się w kontekście mojego ewentualnego kandydowania na prezydenta Gdańska. Układ może się czuć zagrożony i dlatego są wyciągane różne sprawy przeciwko mnie.

http://www.dziennikbaltycki.pl/stronaglowna/222497,prokuratura-naciskala-na-policje-w-sprawie-dzialki,id,t.html

Przemek

--
Sledztwo w sprawie afery hazardowej Jarosława Kaczyńskiego wykazało, że w czasie rządów PiS
liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc., a wicepremier Gosiewski lobbował na rzecz Totalizatora Sportowego.

http://pepepe.pl/

Prokuratura naciskała na policję w sprawie działki europosła Jacka Kurskiego?