Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Prokuratura wytyka ch艂ystkowi z MSZ

Prokuratura wytyka ch艂ystkowi z MSZ

Data: 2013-12-02 18:19:47
Autor: Mark Woydak
Prokuratura wytyka ch艂ystkowi z MSZ
PiS-owski PSYCHOPATA podpisuj膮cy si臋 "Mark Woydak" (u偶ywaj膮cy r贸wnie偶 innych
ksywek) piszacy z mx05.eternal-september.org uzywajacy czytnika
40tude_Dialog/2.0.15.1pl to OSZO艁OM PODSZYWANIEC. Fakt, ze podszywa sie pod
moje dane swiadczy o daleko posunietej chorobie psychicznej. Pity bez umiaru
denaturat i p臋dzony ze zgni艂ych burak贸w samogon z 3-ciego t艂oczenia dokonaly
calkowitego spustoszenia w m贸zgu tego osobnika. Nie ma juz dla niego
ratunku! M贸dlmy si臋 bracia i siostry! Wspierajmy go w tych ci臋zkich
chwilach! Nie ma nikogo opor贸cz nas! Nawet zdychaj膮cy pies i wylenia艂y ze
staro艣ci kot go opu艣cili! Pies nasra艂 mu pod drzwiami, a kot do
zaple艣nia艂ego od brudu wyra, kt贸re ten nieszcz臋艣nik nazywa 艂贸zkiem. 艢wir ten
po ca艂onocnym fistingu z podobnym sobie indywidium wylaz艂 z nory i zn贸w
zasrywa grup臋 z rozwalonego odbytu. M贸dlmy si臋 bracia i siostry! Nadzieja na
pe艂ny powr贸t do zdrowia psychicznego tego osobnika jest niewielka, a nawet
bliska zera ale spe艂nijmy chrze艣cia艅ski obowi膮zek! Wno艣my mod艂y za
PiS-owskiego chorego psychicznie brata!

MW

--

U偶ytkownik "Mark Woydak" <mark.woydak@forst.gm.de> napisa艂 w wiadomo艣ci news:rfudt3znoa40$.1bovfxm9zyre5$.dlg40tude.net...



Prokuratura wytyka MSZ bezpodstawne przed艂u偶anie notyfikacji wizyty Lecha
Kaczy艅skiego w Katyniu w 2010 roku. Gra, jak膮 podj膮艂 z Kremlem Rados艂aw
Sikorski, umo偶liwi艂a Moskwie sabotowanie g艂owy polskiego pa艅stwa.



Mimo ponownego umorzenia 艣ledztwa dotycz膮cego cywilnego w膮tku organizacji
wizyt w Katyniu w kwietniu 2010 r. w ponad 300-stronicowym dokumencie dw贸ch
艣ledczych Prokuratury Okr臋gowej Warszawa-Praga J贸zef Gacek i Micha艂
Machniak wskazuje na szereg b艂臋d贸w i uchybie艅 w dzia艂aniu Ministerstwa
Spraw Zagranicznych i polskiej ambasady w Moskwie.

Dokumenty notyfikacyjne przele偶a艂y w szufladach Rados艂awa Sikorskiego
prawie dwa miesi膮ce.

D艂ugotrwa艂a zw艂oka w oficjalnym zawiadomieniu (notyfikacji) strony
rosyjskiej o wizycie polskiego prezydenta w Katyniu w 2010 r. to jaskrawy
przyk艂ad nieprawid艂owo艣ci w dzia艂aniu resortu spraw zagranicznych 鈥 wytyka
prokuratura.

Dwa miesi膮ce w szufladzie

鈥濸roces notyfikacji Prezydenta Lecha Kaczy艅skiego w Smole艅sku i Katyniu by艂
ca艂kowicie niezrozumia艂y, tak偶e dla strony rosyjskiej, i nale偶y oceni膰 go
negatywnie鈥 鈥 pisz膮 prokuratorzy. I dodaj膮: 鈥濸omimo 偶e Ministerstwo Spraw
Zagranicznych zosta艂o powiadomione o zamiarze udzia艂u Prezydenta w
obchodach 70. Rocznicy Zbrodni Katy艅skiej w dniu 27 stycznia 2010 r.,
notyfikacja nast膮pi艂a dopiero 16 marca 2010 r., co umo偶liwi艂o stronie
rosyjskiej (wypowiedzi Ambasadora W艂adimira Grinina i Dyrektora Siergieja
Nieczajewa) zasadne w tym okresie twierdzenie, i偶 nic nie wiedz膮 o
planowanym udziale Prezydenta RP w uroczysto艣ciach katy艅skich, a tak偶e
op贸藕ni艂o przygotowania do uroczysto艣ci w Kancelarii Prezydenta鈥.

艢ledczy precyzuj膮, 偶e chodzi o 鈥 jak pisz膮 鈥 鈥瀕iczne鈥 nieprawid艂owo艣ci
polegaj膮ce w og贸lno艣ci na op贸藕nieniach w przekazywaniu informacji mi臋dzy
podmiotami, kt贸re organizowa艂y wizyty, oraz braku szybkiej reakcji na
nieudzielanie przez Rosj臋 偶膮danych informacji.

Najbardziej jaskrawym przyk艂adem nieprawid艂owo艣ci ze strony MSZ by艂o,
zdaniem prokuratury, op贸藕nienie w notyfikowaniu stronie rosyjskiej terminu
wizyty prezydenta Lecha Kaczy艅skiego.

Resort spraw zagranicznych zosta艂 poinformowany o prezydenckich zamiarach
udzia艂u w obchodach 70. rocznicy zbrodni katy艅skiej bezpo艣rednio w Rosji na
pocz膮tku roku, 27 stycznia 2010 roku. Jednak przez prawie dwa miesi膮ce MSZ
nie wyst膮pi艂o z notyfikacj膮. Zamiast tego minister spraw zagranicznych
Rados艂aw Sikorski sugerowa艂 prezydentowi Lechowi Kaczy艅skiemu udzia艂 w
uroczysto艣ciach鈥 9 maja w Moskwie.

W tym czasie strona rosyjska twierdzi艂a, jak w wypowiedziach ambasadora
Rosji w Polsce W艂adimira Grinina, jakoby nic nie wiedzia艂a o zamierzeniach
polskiego prezydenta. By艂 to perfidny wybieg, poniewa偶 jednocze艣nie za
po艣rednictwem polskiego MSZ o tych zamiarach zosta艂 powiadomiony rosyjski
ambasador i zaproszony do om贸wienia szczeg贸艂贸w wizyty w Katyniu.

Plany te potwierdzi艂 po raz wt贸ry 贸wczesny szef Kancelarii Prezydenta RP
W艂adys艂aw Stasiak 23 lutego. Ale i wtedy MSZ nie wyst膮pi艂o o notyfikacj臋.
Dopiero kolejne potwierdzenie prezydenckich zamierze艅 15 marca przez
ministra Mariusza Handzlika wymusi艂o reakcj臋 resortu. MSZ wystosowa艂o 16
marca pismo do polskiej ambasady w Moskwie, aby dokonano takiej
notyfikacji.

鈥 Na bie偶膮co monitorowa艂am sytuacj臋, wszystkie o艣wiadczenia stron. I
przyznam, 偶e by艂am bardzo zaniepokojona. Kontaktowa艂am si臋 w贸wczas z
Kancelari膮 Prezydenta, samym prezydentem, by艂am niezwykle zaniepokojona tym
ping-pongiem o艣wiadcze艅 ambasadora Grinina i polskiego MSZ 鈥 m贸wi 鈥濶aszemu
Dziennikowi鈥 Anna Fotyga, by艂a minister spraw zagranicznych.

鈥 Odnotowa艂am wywiad 贸wczesnego rzecznika MSZ Piotra Paszkowskiego, kt贸ry
pod koniec marca powiedzia艂, 偶e w zasadzie Rosjanie uznaj膮 za notyfikowan膮
wizyt臋, je偶eli wszyscy cz艂onkowie delegacji s膮 zg艂oszeni. Rzecznik doda艂:
鈥濧le my to mamy jeszcze czas鈥 鈥 relacjonuje. 鈥 Kr贸tko m贸wi膮c, MSZ nie
notyfikowa艂o. Wiedzia艂o, 偶e s膮 jakie艣 rosyjskie wymogi, nie komunikowa艂o
tych wymog贸w, zreszt膮 by艂y one sztuczne, co Kancelaria Prezydenta bardzo
dobrze rozumia艂a. Delegacja zosta艂a okre艣lona, a nadal uwa偶ano, 偶e to jest
prywatna wizyta prezydenta, przecie偶 takie by艂y informacje o spotkaniu
ambasadora Bahra w rosyjskim MSZ z panem Nieczajewem, kt贸ry m贸wi艂, 偶e nic
formalnie nie wiedz膮 o takiej wizycie prezydenta 鈥 podkre艣la Fotyga.

鈥 Jednym s艂owem, MSZ prowadzi艂o gr臋, w kt贸rej mia艂y sw贸j udzia艂 inne
instytucje, jak Kancelaria Prezesa Rady Ministr贸w, w kt贸rej sabotowano wol臋
prezydenta. Moim zdaniem, jest to oczywisty delikt konstytucyjny 鈥 s膮dzi
by艂a szefowa MSZ. 鈥 Jest to sprawa dla prawnik贸w i kwestia analizy
umorzenia, kt贸re moim zdaniem nosi mn贸stwo znak贸w zapytania. Nawet przy
bardzo pobie偶nej analizie wida膰, 偶e by艂 to rodzaj gry prowadzonej przeciwko
prezydentowi 鈥 dodaje.

Podobnie uwa偶a by艂y wiceminister spraw zagranicznych. 鈥 Rz膮d i MSZ gra艂y na
podzielenie tych wizyt 鈥 m贸wi Witold Waszczykowski. 鈥 Kwesti臋 organizacji
wizyty nale偶y ocenia膰 jako wielkie niedoci膮gni臋cie, jako zaniedbanie
urz臋dniczych obowi膮zk贸w. Ten w膮tek jest do udowodnienia 鈥 stwierdza
polityk, dzi艣 pose艂 PiS. 鈥 Wyjazd prezydenta zosta艂 zakwalifikowany jako
wyjazd prawie p贸艂prywatny na wydarzenie niepa艅stwowe, w zwi膮zku z tym mo偶na
by艂o zakwalifikowa膰 ten wyjazd jako taki, w odniesieniu do kt贸rego nie
trzeba by艂o po艣wi臋ci膰 wszelkich procedur zabezpieczenia 鈥 zaznacza.

Arabski potwierdzi艂 10 kwietnia

Fakt prowadzenia gry obliczonej na podzielenie wizyt prezydenta i premiera
potwierdzaj膮 konkluzje zawarte w prokuratorskim dokumencie opatrzonym dat膮
20 wrze艣nia br. 鈥濲eszcze przed dniem 3 lutego 2010 roku zosta艂a podj臋ta
kluczowa decyzja, i偶 uroczysto艣ci w Katyniu odb臋d膮 si臋 10 kwietnia 2010  r.鈥
鈥 pisz膮 prokuratorzy Gacek i Machniak. 艢ledczy rekonstruuj膮 proces, w jaki
spos贸b dosz艂o do wskazania i potwierdzenia tego terminu 鈥 uwaga 鈥 przez
Kancelari臋 Prezesa Rady Ministr贸w, czyli premiera Donalda Tuska.

18 stycznia 2010 r. zgody na wyznaczenie daty 10 kwietnia udzieli艂 Tomasz
Arabski 鈥 wskazuj膮 jasno prokuratorzy.

Potajemna zamiana dat

Sytuacja uleg艂a radykalnej zmianie po telefonie W艂adimira Putina do Donalda
Tuska 3 lutego 2010 roku. 鈥濽dzia艂 w obchodach Premiera FR zosta艂 podany do
publicznej wiadomo艣ci, ale termin wizyty 7 kwietnia 2010 r. uzgodniony
przez ministr贸w Tomasza Arabskiego i Jurija Uszakowa, podczas rozmowy 4
lutego 2010 r., nie by艂 w贸wczas potwierdzony i rozpowszechniony鈥 鈥
rekonstruuj膮 艣ledczy. Podj臋cie decyzji o rozdzieleniu wizyt Arabski ukrywa艂
nawet przed urz臋dnikami KPRM. 鈥濬akt, i偶 termin wizyty premiera Donalda
Tuska w dniu 7 kwietnia 2010 r. nie by艂 powszechnie znany, potwierdza
okoliczno艣膰, i偶 nie zna艂a go cho膰by Emilia Surowska, organizuj膮ca t臋 wizyt臋
w ramach Departamentu Spraw Zagranicznych KPRM鈥 鈥 czytamy w prokuratorskim
dokumencie.

Niemy 艣wiadek

Grafik wizyt i spotka艅 zagranicznych datowany na 1 marca przes艂any do MSZ
przez Surowsk膮 przewidywa艂, 偶e pierwszym planowanym wydarzeniem w kwietniu
by艂 udzia艂 Donalda Tuska w obchodach 70. rocznicy zbrodni katy艅skiej (10
kwietnia), nie za艣 udzia艂 w wizycie zagranicznej w Federacji Rosyjskiej, bo
taki status mia艂 wyjazd Tuska 7 kwietnia.

鈥濿 tym czasie 鈥 pisz膮 prokuratorzy 鈥 pomimo wys艂anych oficjalnych pism i
prowadzenia nieformalnych rozm贸w, urz臋dnicy MSZ nadal nie traktowali
informacji o udziale Prezydenta RP w uroczysto艣ciach jako oficjalnej鈥.

Jak podkre艣laj膮 prawnicy, za wykonywanie tego typu obowi膮zk贸w odpowiada
istniej膮cy w strukturze MSZ protok贸艂 dyplomatyczny. Jednym z jego zada艅
jest w艂a艣nie uczestniczenie w organizacji wizyt przedstawicieli
Rzeczypospolitej, np. prezydenta, premiera czy ministra spraw
zagranicznych.

Jakie by艂y konsekwencje odwlekania notyfikacji przez resort spraw
zagranicznych?

Takie dzia艂ania oczywi艣cie op贸藕ni艂y przygotowania organizacyjne wizyty ze
strony Kancelarii Prezydenta. Inny element mia艂 charakter wizerunkowy.
Wed艂ug prokuratury, takie post臋powanie mog艂o wywo艂a膰 wra偶enie
鈥瀘piesza艂o艣ci鈥 polskich s艂u偶b dyplomatycznych, a nawet wra偶enie
鈥瀒gnorowania鈥 przedstawicieli najwy偶szych urz臋d贸w.

Ca艂y proces notyfikacji wizyty prezydenta, kt贸ry wymaga艂 zaanga偶owania MSZ,
艣ledczy oceniaj膮 鈥瀗egatywnie鈥. Jednak te dzia艂ania, okre艣lane jako
uchybienia i nieprawid艂owo艣ci, trudno oceni膰 prawnie.

Ekspert prawa mi臋dzynarodowego publicznego dr hab. Karol Karski (UW)
wskazuje, 偶e kwestie organizacji wizyt zagranicznych s膮 regulowane przez
prawo krajowe.

Tymczasem w prawie polskim brakuje odpowiednich przepis贸w, w miejsce
kt贸rych stosuje si臋 zwyczajowo przyj臋te post臋powania. Problem ten
sygnalizuje prokuratura w swoim umorzeniu. I rozk艂ada r臋ce.

鈥 W momencie kiedy prezydent zg艂asza do protoko艂u dyplomatycznego, 偶e chce
uczestniczy膰 w jakich艣 uroczysto艣ciach, to organizuje si臋 przede wszystkim
wizyt臋 prezydenta 鈥 podkre艣la Anna Fotyga. 鈥 Z ca艂膮 si艂膮 aparatu pa艅stwa
sonduje si臋 i zabiega o mo偶liwo艣膰 zr贸wnowa偶enia poziomu delegacji
odpowiedniego szczebla z drugiej strony, w贸wczas by艂 to prezydent
Miedwiediew, ale nie mieli艣my informacji na ten temat, czy w og贸le MSZ o to
zabiega艂o. Nie znalaz艂am 偶adnych informacji o tym, 偶eby polski ambasador
zwr贸ci艂 si臋 o to, a by艂 to jego obowi膮zek 鈥 akcentuje pos艂anka.

鈥 Wszystkie organy pa艅stwa by艂y zobowi膮zane do lojalno艣ci wewn臋trznej,
dlatego kiedy podnosi艂am kwesti臋 wsp贸艂dzia艂ania bardziej z w艂adzami innego
pa艅stwa ni偶 z w艂asnym prezydentem, to przede wszystkim mia艂am na my艣li
w艂a艣nie taki aspekt 鈥 zaznacza.

Fotyga przypomina, 偶e Konstytucja nak艂ada na ministra spraw zagranicznych
konieczno艣膰 wsp贸艂dzia艂ania w polityce zagranicznej z prezydentem i
premierem. 鈥 Jest zapisane w Konstytucji, 偶e to prezydent jest najwy偶szym
przedstawicielem pa艅stwa w stosunkach zewn臋trznych 鈥 zwraca uwag臋.

Ale to nie koniec zastrze偶e艅 prokuratury. MSZ dopu艣ci艂o si臋 tak偶e wielu
innych uchybie艅. Pracownicy polskiej ambasady w Moskwie wykazali
鈥瀘lbrzymi膮鈥 opiesza艂o艣膰 w uzyskaniu zg贸d dyplomatycznych na przelot
samolot贸w specjalnych w dniach 7 i 10 kwietnia 2010 roku. Nie nadzorowa艂a
tego centrala MSZ i dopiero dzie艅 przed wylotem znane by艂y ich numery.
Zamiast Wydzia艂u Protokolarnego MSZ za艂atwianiem zezwole艅 na przelot
samolot贸w zajmowa艂a si臋 ambasada.

Resort spraw zagranicznych wiedzia艂 te偶 o stanie lotniska w Smole艅sku,
poniewa偶 to do niego trafia艂y informacje przekazywane z Rosji via ambasada
w Moskwie. MSZ samo wskazywa艂o kancelarii premiera, 偶e wizyta w Katyniu
mo偶e si臋 odby膰 z wykorzystaniem tego lotniska.

Poza tym kilkoro pracownik贸w ambasady polskiej nie mia艂o przed kwietniem
2010 r. jasno okre艣lonego zakresu swoich obowi膮zk贸w, co oczywi艣cie mog艂o
rzutowa膰 na ich prac臋.

W ambasadzie nie reagowano zreszt膮 specjalnie, gdy strona rosyjska zwleka艂a
z udzieleniem informacji na r贸偶ne pytania zwi膮zane z wizyt膮.

艢ledztwo dotyczy艂o niedope艂nienia obowi膮zk贸w przez urz臋dnik贸w pa艅stwowych,
m.in. MSZ, czy kancelarii premiera przy organizacji obu wizyt w Katyniu w
kwietniu 2010 roku. Jednak zdaniem prokuratury nawet mimo wielu
nieprawid艂owo艣ci urz臋dnicy ci nie pope艂nili przest臋pstwa, a stwierdzone
uchybienia nie godzi艂y w bezpiecze艅stwo lot贸w, poniewa偶 odpowiada艂 za to
rozwi膮zany ju偶 36. Specjalny Pu艂k Lotnictwa Transportowego.

Prokuratura wytyka ch艂ystkowi z MSZ

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona