Promesa w akcie notarialnym.

Data: 2010-05-03 19:04:52
Autor: Robert Tomasik
Promesa w akcie notarialnym.

Użytkownik "Nemo" <nemo@brak.adresu.pl> napisał w wiadomości news:hrmv1b$cej$1news.onet.pl...
Moja macocha wykupuje mieszkanie komunalne z bonifikatą /wartość ok.30.000/ lecz ja go finansuję - przelew z mojego konta. Czy istnieje możliwość umieszczenia promesy w akcie notarialnym, że ona dokona aktu darowizny mieszkania dla mnie po dokonaniu wpisu do księgi wieczystej,co może trwać nawet rok.Po wykupieniu stanie się ona jedynym włścicielem ponieważ mój ojciec nie żyje i nie mieli dzieci. Czy ja coś ryzykuję dając pieniądze na tę transakcję? Macocha ma w tej chwili 80lat.

Na dobrą sprawę macocha po nabyciu mieszkania może z nim cokolwiek zrobić, bo jest jego włąścicielem. Jakiekolwiek promesy jeśli nawet by się pojawiły, to będą co najwyżej jakąś obietnicą darowizny. Sposobów na ich ominięcie może być z tuzin. Prędzej już bym to rozwiązał poprzez pozyczkę tej kwoty pod zastaw mieszkania. Tyle, że trzebaby było się zastanwoić, jak to zrobić, skoro ona nie jest jego właścicielem. Wówczas w razie sprzedaży mieszkania nabywca musiałby Ci zwrócić te pieniądze przynajmniej.

Promesa w akcie notarialnym.