Prometeusz

Data: 2012-06-11 20:45:06
Autor: rs
Prometeusz
On Mon, 11 Jun 2012 15:08:23 +0200, Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Co jest grane?

Premiera światowa była tydzień temu. Polska premiera ma być dopiero 20 lipca! Kto to wymyślił?

Jak tu nie obejrzeć wcześniej? Jak tu się dziwić piractwu?

Szczerze chciałem iść na to do kina, ale chyba nie wytrzymam...

cholera, a moi znajomi juz widzieli. myslem, ze premiera juz byla, ale
oni to jacys krytycy czy cus. w kazdnym razie ja przed seansem polecam
mocno obnizyc sobie oczekiwania. <rs>

Data: 2012-06-12 07:42:04
Autor: Habeck Colibretto
Prometeusz
Dnia 12.06.2012, o godzinie 02.45.06, na pl.rec.film, rs napisał(a):

[...]

Dzięki. Jak bardzo w serii Obcego? Mam obniżyć do części 1, 2, 3 czy 4?

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2012-06-12 13:40:08
Autor: Jacek Osiecki
Prometeusz
Dnia Tue, 12 Jun 2012 07:42:04 +0200, Habeck Colibretto napisał(a):
[...]

Obcy miał trzy części, obcy miał trzy części, obcy miał trzy części...

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-06-12 12:55:42
Autor: rs
Prometeusz
On Tue, 12 Jun 2012 13:40:08 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
<joshua@ceti.pl> wrote:

[...]

hehehehe. lepiej obnizyc do czwartej, bo tu to takie ni psy ni wydry
brykaja. z obcego to wlasciwie tylko statek kosmiczny zostal i
nazwisko rezysera. reszte mozna tylko naciagac. no moze jeszcze kwas
fluorowy.
ogladajcie szybko, to moze mi ktos wytlumaczy, co autor chcial
powiedziec. <rs>

Data: 2012-06-13 08:30:29
Autor: qed
Prometeusz
[...]

Mam wrażenie, że nikt z Was nie widział na oczy komiksów "Alien".
Chociaż "Obcy" powołany do życia został przez Scotta, komiksy niemożebnie rozwinęły tę serię.
Zdarzenia przedstawione w "Prometeuszu" w znacznej części opierają się na tym właśnie uniwersum, stąd "ni psy ni wydry" (czyli jakieś tam pretoriany, czy rozpruwacze, których do tej pory w filmowym cyklu nie było).
Wyluzujcie poślady.

QED

Data: 2012-06-13 03:26:23
Autor: rs
Prometeusz
On Wed, 13 Jun 2012 08:30:29 +0200, qed <qedqed@poczta.fm> wrote:

[...]

a powiedz ty mi, co mnie moga komiksy obchodzic i dlaczego niby ich
znajomosc mialaby, w jakikolwiek sposob wplywac na odbior tego filmu,
tym bardziej, ze powstaly poza universum kreacji Scotta? jak beda rozdawac, przed wejsciem do kina, ktoras z tych gazetek, to
sie wtedy bede zastanawac, o co autorowi chodzilo. inaczej to niech
komixy beda sobie w spokoju. mam jednak wrazenie, ze ty filmu nie
widziales, bo zupelnie nie wiem do ktorych postaci w filmie doczepic
pretorian czy rozpruwaczy. <rs>

Data: 2012-06-13 11:32:22
Autor: qed
Prometeusz

[...]

Wydaje mi się, że wtedy miałbyś bardziej otwarte spojrzenie?

Jak psy i wydry, to chyba rozpruwacze :) ale fakt, filmu nie widziałem; mogę sprecyzować po "premierze", polskiej znaczy się...

QED

Data: 2012-06-13 12:36:37
Autor: rs
Prometeusz
On Wed, 13 Jun 2012 11:32:22 +0200, qed <qedqed@poczta.fm> wrote:

[...]

dlatego, ze mam otwarte spojrzenie to tego fimu nie zrozumialem, bo za
wiele zostawia dla widza do jego interpretacji i mozna sobie
kombinowac do oslepniecia.

Jak psy i wydry, to chyba rozpruwacze :) ale fakt, filmu nie widziałem; mogę sprecyzować po "premierze", polskiej znaczy się...

to obejrzyj, ale nie sadze, zeby ci komixy w czyms pomogly. <rs>

Data: 2012-06-13 08:42:51
Autor: Ghost
Prometeusz

Użytkownik "qed" <qedqed@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jr9c26$lnr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie da sie, to zbyt skomplikowane dla ciebie.

[...]

Przeciez psy byly w trzeciej czesci.

Data: 2012-06-13 11:33:23
Autor: qed
Prometeusz
W dniu 13.06.2012 08:42, Ghost pisze:

Przeciez psy byly w trzeciej czesci.

Ale tylko w wersji kinowej. W reżyserskiej są wołki, co Kasia pasała.

QED

Data: 2012-06-13 11:43:37
Autor: Ghost
Prometeusz

Użytkownik "qed" <qedqed@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jr9mp3$2gq$2node1.news.atman.pl...
W dniu 13.06.2012 08:42, Ghost pisze:

Przeciez psy byly w trzeciej czesci.

Ale tylko w wersji kinowej. W reżyserskiej są wołki, co Kasia pasała.

No tak. W kazdym razie juz dawno obcy nie jest jakims konkretnym stworem, tylko czyms co szybko ewoluuje wykorzystujac informacje genetyczna z ktora mial stycznosc, wiec w prometeuszu jak najbardziej moga byc inne wersje.

Data: 2012-06-13 10:27:20
Autor: Corso
Prometeusz
Dnia Wed, 13 Jun 2012 08:30:29 +0200, qed napisał(a):

[...]

Na oczy widziałem, ale nie rozumiem co komiksy mają wspólnego z "P"? Ba -
"P" każe wywalić większość z nich do kosza, bo najnormalniej zaprzecza
większości tego co tam pokazano. SJ - komiksy opierają się na tezie, że ich
wygląd z Aliena to nie kombinezon ale faktycznie ich ciała - no i są o
wiele, wiele więksi niż pokazani w "P". Poza tym z jeśli już pokazaywano
związek Sj i A - to raczej nie wynikało z tego, że SJ byli twórcami obcych,
ale natkneli się na tą rasę podczas swoich podróży i od tej pory z nią
walączą. Kilka razy było lekko zasugerowane, że to być może oni są
odpowiedzialni za rozprzestnienieni się tego gatunku praktycznie w całym
znanym kosmosie. Co też zapewne się przyczyniło do upadku ich cywilizacji.
Co do dziwnego aliena z "P" też nigdzie w komiksach nie można go
przypasować, ponieważ komiksy operiają się na mało skomplikowanej
konstrukcji: jest królowa, królowa znosi jaja, jajo zapładnia jakąś istotę
z której później wychodzi larwa, która później przemienia się w dorosłego
osobnika. W "P" nic się nie zgadza - rodzi się dorosły osobnik, kształtem
przypomina xenomorpha - ale nie zgadzają się szczegóły:szczęka, głowa, ktoś
mi zwrócił uwagę, że ten w "P" nie posiadał ogona. I nie może być tak, że
to przodek aliena w którego dopiero się zmieni - jaja z "A" były na statku
gdzie pilot zdążył zamienić się w skamielinę. A jak już jesteśmy przy
komiksach to było w nich zaznaczone, że znaleziono ich obceność na naszej
planecie 3,5 mld late temu. Wszelkie różnice w wyglądzie opierają się na
założeniu, że obcy podczas dojrzewania przejmuje część DNA nosiciela
(teoria powstała na użytek alien 3). Tutaj to nie pasuje. A podział na
pretorian, drony i wojowników (to chyba wymysliły gry, ale nie jestem
pewnien na 100%) wział się z posunięcia dalej analogi do ula. Jedno było
zawsze jasno powiedziane - SJ nienawidzili obcych i panicznie ich się
obawiali. Mogę się zgdzodzić, że jakąś tam inspiracją dla początkowych
wersji scenariusza mógł być komiks "Anioły zagłady", wydany też u nas - ale
jeśli tak było to odeszli od oryginału o wiele dalej niż Anderson w "AvP".
Pomimo, że sytuacja jak ta nie jest niczym nowym: po każdym filmie z
alienami wychodziły komiksy kontynuujace wątki filmowe w zupełnie inny
sposób niż czyniły to późniejsze filmy, więc każdy film kasowała taką
"alternatywną linię wydarzeń", tutaj jednak Ridley postanowił wszystko
wymyślić na nowo (nie mówię, że nie miał do tego prawa) no i w dodaktu
udzielił tak małej ilości wyjaśnień, że na ten moment nie ma to sensu. Może
w kolejnych częściach będzie miało.

Data: 2012-06-13 11:52:19
Autor: qed
Prometeusz
W dniu 13.06.2012 10:27, Corso pisze:

[...]

No i o to mi chodzi. Rozpruwacze wyłażą wyłącznie z Pilotów właśnie.

[...]

j.w.
(...)
[...]

Zgadza się; większość podziałów, o których piszesz wyszła z gier, niemniej jednak kwestia "wylęgu"  z Pilota, to sprawa znacznie wcześniejsza i nie związana z żadną KONTYNUACJĄ któregokolwiek z filmów.
Również moim zdaniem, Scott może robić co chce i jak chce; przytoczyłem przykład możliwej inspiracji, żeby pokazać, że na "starej" serii Obcego świat się nie kończy - a nie wolno zapominać, że będzie jeszcze conajmniej sequel prequela he he i może wtedy historia stanie się bardziej klarowna.

Napisałem, żeby przygasić te negatywne emocje godne pl.pregierza, ale nie wiem czy pomogło...

QED

Data: 2012-06-13 04:14:52
Autor: Bartek Kacprzak
Prometeusz
On 13 Cze, 11:52, qed <qed...@poczta.fm> wrote:

Rasa PJ genetycznie zmodyfikowala obcego z Prometeusza i polaczyla go
z inna rasa, tworzac xenomorfow?
W efekcie czego zostali zniszczeni?

tak tylko gdybam

pozdrawiam

Data: 2012-06-13 13:41:24
Autor: Corso
Prometeusz
Dnia Wed, 13 Jun 2012 11:52:19 +0200, qed napisał(a):

No i o to mi chodzi. Rozpruwacze wyłażą wyłącznie z Pilotów właśnie.

Moment bo się zagubiłem - poprzez "rozpruwacze" masz na myśli Jock-Alien?

Data: 2012-06-14 12:54:20
Autor: qed
Prometeusz
W dniu 13.06.2012 13:41, Corso pisze:
Dnia Wed, 13 Jun 2012 11:52:19 +0200, qed napisał(a):

No i o to mi chodzi. Rozpruwacze wyłażą wyłącznie z Pilotów właśnie.

Moment bo się zagubiłem - poprzez "rozpruwacze" masz na myśli Jock-Alien?

No, chyba tak, Jock-Alien to potoczna nazwa wszystkiego co wyłazi z Pilotów (vel Gigantów).
Myślałem o nich w kontekście "ni pies, ni wydra" - są takie szaro-czarno-żółtawe, wyglądają jak te wypruwające klatę, ale znacznie większe.
Niestety Jock-Aliena z filmu bym nie poznał, choćby mnie w tyłek ugryzł, bo filmu nie widziałem jeszcze :(

QED

Data: 2012-06-12 15:57:09
Autor: Rais
Prometeusz
W dniu 2012-06-12 15:40, Jacek Osiecki pisze:
[...]

I wszystkie cztery są fajne!

:)

Data: 2012-06-12 12:56:08
Autor: rs
Prometeusz
On Tue, 12 Jun 2012 15:57:09 +0200, Rais <R@is> wrote:

[...]

chyba tak. kazda na swoj sposob. <rs>

Data: 2012-06-12 16:07:48
Autor: duddits
Prometeusz
On 12.06.2012 15:57, Rais wrote:
I wszystkie cztery są fajne!

I w kwartecie też lubię grę wszystkich trzech muzyków! :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-12 17:40:05
Autor: Ghost
Prometeusz

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnjtehln.gc3.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Znaczy nie liczysz tej drugiej, z reki pajaca Camerona?

Data: 2012-06-20 07:34:51
Autor: Jacek Osiecki
Prometeusz
Dnia Tue, 12 Jun 2012 17:40:05 +0200, Ghost napisał(a):
[...]

Znaczy nie liczę ostatniego szajsu, który jakościowo nijak nie przystaje do
poprzednich trzech.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-06-20 09:47:16
Autor: Ghost
Prometeusz

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnju2v8r.a2e.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Zaurtjem - wiedzialem,  ze chodzi Ci o to francuskie gowno, chcialem tylko zwrocic uwage, ze dwojka tez deczke spajacowana.

Data: 2012-06-12 22:56:20
Autor: Habeck Colibretto
Prometeusz
Dnia 12.06.2012, o godzinie 15.40.08, na pl.rec.film, Jacek Osiecki
napisał(a):

[...]

Czasem myślę sobie, że 2. Ale niestety 4.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Prometeusz