Promile we krwi

Data: 2012-05-24 15:17:53
Autor: inst4nce
Promile we krwi
Witam

Jakie są konsekwencje, jeśli policja zatrzyma do kontroli kierowcę i alkomat wykaże 0,19 promila. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu, ale niektórzy mówią, że mogą być problemy.

Data: 2012-05-25 03:42:39
Autor: jp
Promile we krwi
On 24 Maj, 15:17, inst4nce <inst4...@gazeta.pl> wrote:
Witam

Jakie s± konsekwencje, je¶li policja zatrzyma do kontroli kierowcę ialkomatwykaże 0,19 promila. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu,
ale niektórzy mówi±, że mog± być problemy.

Witam ! Co¶ mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik
w mg/l , promile s± dla krwi.
Janusz Peryt ustniki@ustniki.pl

Data: 2012-05-25 04:08:38
Autor: gr
Promile we krwi
On 25 Maj, 12:42, jp <perytjan...@gmail.com> wrote:
> [...]

> ale niektórzy mówi±, że mog± być problemy.

Witam ! Co¶ mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik
Janusz Peryt ustn...@ustniki.pl

Po prostu inne jednostki.

Data: 2012-05-25 21:33:32
Autor: t-1
Promile we krwi

Użytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2a19f797-dd89-4f53-9ba4-c93f4cace3c6eh4g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

> ale niektórzy mówi±, że mog± być problemy.

Witam ! Co¶ mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik

Jednak alkomat nie mierzy bezpo¶rednio parametru podanego pierwotnie w kodeksie, bo tam jest mowa o zawarto¶ci alkoholu we krwi.
Mierzy ilo¶ć alkoholu (i dodatkowo o czym nikt nie mówi, innych gazów organicznych) w wydychanym powietrzu i przelicza wg. jakiej¶ krzywej uzyskanej w warunkach laboratoryjnych.
Wszystko wielce niepewne, zależy od osobnika czasu od spożycia, chorób itp.

t-1

Data: 2012-05-26 00:02:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Promile we krwi
On Fri, 25 May 2012, t-1 wrote:

[...]

s/organicznych/palnych/

  Fakt, że najłatwiej o organiczne (w tym syntezowane z rzadka
w sposób naturalny, np. aceton, nic to że to stan patologiczny),
ale mierzy wszystko co podejdzie i wydziela energię przy utlenianiu,
bez wnikania w rodzaj i pochodzenie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-25 08:01:13
Autor: BETON
Promile we krwi

Użytkownik "inst4nce" <inst4nce@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jplcdp$6bt$1inews.gazeta.pl...
[...]

ktĂłrzy  - i co mĂłwiÄ… konkretnie?

Data: 2012-05-25 10:30:19
Autor: inst4nce
Promile we krwi
W dniu 2012-05-25 08:01, BETON pisze:

[...]

Mówią, że jak kierowca będzie miał stłuczkę, to nawet 0,01 promila zaszkodzi i zabiorą prawko.

Data: 2012-05-25 11:14:51
Autor: Andrzej Lawa
Promile we krwi
W dniu 25.05.2012 10:30, inst4nce pisze:

ktĂłrzy - i co mĂłwiÄ… konkretnie?

Mówią, że jak kierowca będzie miał stłuczkę, to nawet 0,01 promila
zaszkodzi i zabiorÄ… prawko.

A mówią może jeszcze, że jak kobieta w ciąży założy korale, to dziecko
zostanie uduszone pępowiną?

Data: 2012-05-25 11:41:03
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Promile we krwi
W dniu 24.05.2012 15:17, inst4nce pisze:
Wydaje mi się, że nie powinno być problemu, ale niektórzy mówią, że mogą
być problemy.

No mogą, bo pewnie gościa na badanie krwi wezmą, bo badanie alkomatem
jest tylko pi razy drzwi i na uznanie wyniku muszą się zgodzić obie strony.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-25 17:23:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Promile we krwi
On Fri, 25 May 2012, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No mog±, bo pewnie go¶cia na badanie krwi wezm±, bo badanie alkomatem
jest tylko pi razy drzwi i na uznanie wyniku musz± się zgodzić obie strony.

  Podstawę prawna poproszę.

  Od lat tłukę, że WEDŁUG PRZEPISÓW prawa powszechnego, nie ma takiej
regulacji (a przynajmniej nie pamiętam żeby ktos ujawnił na nia
namiar).
  Po tym, jak "uznawanie tylko badania krwi" było problemem (bo z różnych
przyczyn częsc podejrzanych odmawiała), ustawodawca jak zwykle przegiał
i w przepisie zrównał badanie wartosci opałowej powietrze (de facto
to jest wartosć mierzona przez alkomat) z badaniem krwi, nie zapisujac
prawa do żadania aby powtórne badanie musiało być badaniem krwi.
  Oznacza to, że nie ma podstawy prawnej do zadania badania krwi.

  To, że policja stosuje własne "prawo powielaczowe", korzystne dla
podejrzanych(!), nie skutkuje niczym.

  Jak ktokolwiek takie badanie uniemożliwi, nijak nie podważysz
badania alkomatowego w sadzie, gadanie "bo chciałem badania krwi
ale go nie było" wiele nie da.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-25 19:43:53
Autor: gregor
Promile we krwi
[...]

Można odmówić dmuchania wtedy idziesz na "przymusowe" badanie krwi i po sprawie nikt ci nie karze dmuchać

gregor

Data: 2012-05-25 22:55:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Promile we krwi
On Fri, 25 May 2012, gregor wrote:

Można odmówić dmuchania

  Hm... własnie nie wiem czy można.
  Do tego dochodzi (i tak) wersja, że zainteresowany po dmuchnięciu
chciałby jednak jakiegos pomiaru mniej podatnego na (przyznaję: rzadkie,
ale możliwe) błędy.

wtedy idziesz na "przymusowe" badanie krwi

  O ile wiem, zmiana przepisów wzięła się własnie stad: to badania
krwi nie można wykonać *bezpiecznie*, jesli kontrolowany stawia
fizyczny opór.
  Bo odmawiać to on sobie mógł chcieć.
(i stad moja watpliwosc co do skutecznosci odmowy).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-29 19:49:34
Autor: gregor
Promile we krwi
[...]

zawsze możesz powiedzieć, że nie możesz dmuchn±ć bo masz chore płuca albo Cię boli klatka, wtedy przymus albo dobrowolne pobranie krwi ale zawsze mija czas czasem na niekorzy¶ć zależy kto kiedy pił

gregor

Data: 2012-05-30 01:15:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Promile we krwi
On Tue, 29 May 2012, gregor wrote:

[...]

  Jeszcze raz: dmuchasz, bo wydawało Ci się, że wszystko jest OK.
  Po dmuchnięciu nabierasz watpliwosci.
  Wynik JUŻ JEST (i swietle prawa ma tę sama "moc" co badanie krwi,
nie możesz mu zaprzeczać, mimo, że fizycznie zaprzeczanie ma sens)

wtedy przymus albo dobrowolne pobranie krwi

  No to się nie rozumiemy.
  Tzw. "wszyscy" twierdza, ze badanie krwi "się robi", włacznie z policja,
powołujaca się na wewnętrzne rozporzadzenia.
  Ale to jest "prawo powielaczowe" rodem z PRL (gdzie co urzad, to
urzędnik zbywał Cię "bo ja mam okólnik, o tu, widzi pan?") które
NIE DAJE Ci prawa do domagania się badania krwi.
  Tobie nie daje (to, że ew. funkcjonariusz odpowie dyscyplinarnie,
nijak nie poprawi Twojej sytuacji procesowej, skoro istnieje
"ważny" wynik i nie mogłes zapobiec temu, że uzyskał "klauzulę
ważnosci").
  W szczególnosci, jesli już dmuchnałes (bedac przekonanym, że
nie ma powodów aby nie dmuchać), to możesz być akurat tym, któremu
trafi się złosliwiec postanawiajacy się "uwalic".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-30 16:24:23
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Promile we krwi
 O ile wiem, zmiana przepisów wzięła się własnie stad: to badania
krwi nie można wykonać *bezpiecznie*, jesli kontrolowany stawia
fizyczny opór.

A alkotest można?

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2012-06-01 00:49:07
Autor: Robert Tomasik
Promile we krwi
Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jq5ain$r57$2inews.gazeta.pl...
 O ile wiem, zmiana przepisów wzięła się własnie stad: to badania
krwi nie można wykonać *bezpiecznie*, jesli kontrolowany stawia
fizyczny opór.

A alkotest można?

To już prędzej badanie krwi. Alkotesty wymy¶lono, bo wynik jest od razu, a nie za dwa tygodnie :-)

Data: 2012-06-01 21:44:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Promile we krwi
On Wed, 30 May 2012, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

 O ile wiem, zmiana przepisów wzięła się własnie stad: to badania
krwi nie można wykonać *bezpiecznie*, jesli kontrolowany stawia
fizyczny opór.

A alkotest można?

  Ile wytrzymasz bez oddychania?
  Upuszczenie krwi na ogoł nie występuje samoczynnie, a kłucie
szarpiacego się obwinionego rodzi ryzyko wbicia igły w jakis
ważniejszy narzad, wydechy raczej występuja bez stosowania
przymusu, zas przymus w zabezpieczeniu urzadzenia przed
pogryzieniem raczej nie grozi wylewem w narzady.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-25 19:42:58
Autor: gregor
Promile we krwi
W dniu 2012-05-24 15:17, inst4nce pisze:
[...]

alkomat mnożysz x2 tj. 0,19x2=0,38 i po sprawie gdybyś miał 0,09 to byłoby zwykłe wykroczenie

Data: 2012-05-27 09:40:30
Autor: Albercik
Promile we krwi
W dniu 25.05.2012 19:42, gregor pisze:
[...]

po przekroczeniu tych 0,09mg to dopiero wykroczenie, a po przekroczeniu 0,25mg to przestępstwo.

Data: 2012-05-28 12:10:39
Autor: inst4nce
Promile we krwi
W dniu 2012-05-27 09:40, Albercik pisze:
[...]

Ja wiem, że alkomat nie mierzy bezpośrednio w promilach. Ja zadałem pytanie konkretnie o PROMILE (już po przeliczeniu) a wszyscy się uparli z tymi miligramami i zaczęli przeliczać.

po przekroczeniu tych 0,09mg to dopiero wykroczenie, a po przekroczeniu
0,25mg to przestępstwo.

Czyli pomiędzy 0,2 promila a 0,5 promila to wykroczenie, a powyżej 0,5 promila to przestępstwo?
A co gdy kierowca będzie miał 0,19 promila (nie mg) a spowoduje stłuczkę

Data: 2012-05-28 12:47:37
Autor: Bydlę
Promile we krwi
On 2012-05-28 12:10:39 +0200, inst4nce <inst4nce@gazeta.pl> said:

A co gdy kierowca będzie miał 0,19 promila (nie mg) a spowoduje stłuczkę

A te promille to w trakcie, po, wyliczane z tabel, kiedy mierzone?
(diabeł zawsze tkwi w szczegółach)

--
Bydlę

Data: 2012-05-29 09:43:07
Autor: Robert Tomasik
Promile we krwi
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jpvl49$bo5$1cougar.axelspringer.pl...
On 2012-05-28 12:10:39 +0200, inst4nce <inst4nce@gazeta.pl> said:

A co gdy kierowca będzie miał 0,19 promila (nie mg) a spowoduje stłuczkę

Nawet, jak będzie miał 0,20, to też nic ni bedzie, bo najpewniej zmie¶ci się w marginesie błędu pomiaru. S±d bierze pod uwagę wynik pomiaru pomniejszony o maksymalny bł±d. Je¶li ten wynik nie przekroczy ustawowej normy, to uznaje się, ze go¶ć był trzeĽwy i tyle. Osobn± spraw± jest odpowiedzialno¶ć za spowodowanie stłuczki. Ale odpowiada, jak trzeĽwy.

Promile we krwi