Promile we krwi

Data: 2012-05-25 03:42:39
Autor: jp
Promile we krwi
On 24 Maj, 15:17, inst4nce <inst4...@gazeta.pl> wrote:
Witam

Jakie są konsekwencje, jeśli policja zatrzyma do kontroli kierowcę ialkomatwykaże 0,19 promila. Wydaje mi się, że nie powinno być problemu,
ale niektórzy mówią, że mogą być problemy.

Witam ! Coś mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik
w mg/l , promile są dla krwi.
Janusz Peryt ustniki@ustniki.pl

Data: 2012-05-25 04:08:38
Autor: gr
Promile we krwi
On 25 Maj, 12:42, jp <perytjan...@gmail.com> wrote:
> [...]

> ale niektórzy mówią, że mogą być problemy.

Witam ! Coś mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik
Janusz Peryt ustn...@ustniki.pl

Po prostu inne jednostki.

Data: 2012-05-25 21:33:32
Autor: t-1
Promile we krwi

Użytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisał w wiadomości news:2a19f797-dd89-4f53-9ba4-c93f4cace3c6eh4g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

> ale niektórzy mówią, że mogą być problemy.

Witam ! Coś mi tu nie pasuje. Alkomat dowodowy-policyjny podaje wynik

Jednak alkomat nie mierzy bezpośrednio parametru podanego pierwotnie w kodeksie, bo tam jest mowa o zawartości alkoholu we krwi.
Mierzy ilość alkoholu (i dodatkowo o czym nikt nie mówi, innych gazów organicznych) w wydychanym powietrzu i przelicza wg. jakiejś krzywej uzyskanej w warunkach laboratoryjnych.
Wszystko wielce niepewne, zależy od osobnika czasu od spożycia, chorób itp.

t-1

Data: 2012-05-26 00:02:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Promile we krwi
On Fri, 25 May 2012, t-1 wrote:

[...]

s/organicznych/palnych/

  Fakt, że najłatwiej o organiczne (w tym syntezowane z rzadka
w sposób naturalny, np. aceton, nic to że to stan patologiczny),
ale mierzy wszystko co podejdzie i wydziela energię przy utlenianiu,
bez wnikania w rodzaj i pochodzenie.

pzdr, Gotfryd

Promile we krwi