Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Promocja w markecie i brak przestrzegania jej

Promocja w markecie i brak przestrzegania jej

Data: 2011-01-27 21:53:20
Autor: cyklista
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
Kiedy¶ była podobna "promocja" w niemieckim Kauflandzie i należało się 5 DM.
Raz wypłacili bez dyskusji, innym razem już nie, a wytłumaczenie było takie, że to Polacy s± winni tych kolejek, bo kupuj± słodycze i olej paletami.

Innym razem byłen w Polce w "Piccahat". W menu było napisane, że w przypadku oczekiwania dłuższego niż 20 min. pizza jest za darmo. Czekali¶my dobr± godzinę, ale musieli¶my zapłacić, "bo to nie ich wina, tylko komputer się zawiesił".

Data: 2011-01-28 08:51:55
Autor: cyklista
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
Użytkownik cyklista napisał:


Innym razem byłen w Polce w "Piccahat". W menu było napisane, że w
przypadku oczekiwania dłuższego niż 20 min. pizza jest za darmo.
Czekali¶my dobr± godzinę, ale musieli¶my zapłacić, "bo to nie ich wina,
tylko komputer się zawiesił".

No to nowoczesna pizzeria jak maj± piece, stolnice, kucharza, sterowane komputerowo.

Data: 2011-01-28 10:05:28
Autor: Marian PaĽdzioch
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
Użytkownik "cyklista" <cyklista0@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ihslvr$a2l$1news.dialog.net.pl...
Innym razem byłen w Polce w "Piccahat". W menu było napisane, że w przypadku oczekiwania dłuższego niż 20 min. pizza jest za darmo. Czekali¶my dobr± godzinę, ale musieli¶my zapłacić, "bo to nie ich wina, tylko komputer się zawiesił".

Dlaczego zapłaciłe¶?

Pzdr.
M.

Data: 2011-01-28 10:13:47
Autor: Liwiusz
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 2011-01-28 10:05, Marian PaĽdzioch pisze:
Użytkownik "cyklista"<cyklista0@interia.pl>  napisał w wiadomo¶ci
news:ihslvr$a2l$1news.dialog.net.pl...
Innym razem byłen w Polce w "Piccahat". W menu było napisane, że w
przypadku oczekiwania dłuższego niż 20 min. pizza jest za darmo.
Czekali¶my dobr± godzinę, ale musieli¶my zapłacić, "bo to nie ich wina,
tylko komputer się zawiesił".

Dlaczego zapłaciłe¶?


Bo był w krawacie :)

--
Liwiusz

Data: 2011-01-28 10:30:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 28.01.2011 10:05, Marian Pa�dzioch pisze:
Dlaczego zap�aci�e�?

Pewnie dlatego, że czasami lepiej olać debila niż kopać się z koniem.

ATPO: Napraw polskie znaki:
http://www.grzegorz.net/oe/config.php

--
Przemysław Adam Śmiejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-28 13:28:01
Autor: Marian PaĹşdzioch
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:ihu2bn$9rr$5news.onet.pl...
ATPO: Napraw polskie znaki:
http://www.grzegorz.net/oe/config.php

Przepraszam. Już powinno (?) działać :).

Pzdr.
M.

Data: 2011-01-28 12:27:14
Autor: cyklista
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 28.01.2011 10:05, Marian PaĹşdzioch pisze:
UÂżytkownik "cyklista"<cyklista0@interia.pl>  napisaÂł w wiadomo¶ci
news:ihslvr$a2l$1news.dialog.net.pl...
Innym razem byÂłen w Polce w "Piccahat". W menu byÂło napisane, Âże w
przypadku oczekiwania dÂłuÂższego niÂż 20 min. pizza jest za darmo.
Czekali¶my dobr± godzinê, ale musieli¶my zap³aciæ, "bo to nie ich wina,
tylko komputer siĂŞ zawiesiÂł".

Dlaczego zap³aci³e¶?
  Bo byĹ‚em z kobietÄ… i nie chciaĹ‚em wyjść na takiego, co siÄ™ handryczy o jakieĹ› tam marne 120 zĹ‚. ;)

Data: 2011-01-28 13:28:27
Autor: Marian PaĹşdzioch
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej

Użytkownik "cyklista" <cyklista0@interia.pl> napisał w wiadomości news:ihu96h$511$1news.dialog.net.pl...
 Bo byĹ‚em z kobietÄ…

A to wybaczam :).

Pzdr.
M.

Data: 2011-01-28 10:26:35
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 27.01.2011 21:53, cyklista pisze:
Polacy s± winni tych kolejek, bo kupuj± słodycze i olej paletami.

A to swoj± drog± jest ciekawe zjawisko w takich większych sklepach, że
się limituje towar.
Wydawało mi się, że sprzedawca powinien się cieszyć, że kto¶ więcej
kupuje, a sam już widziałem w różnych sklepach kartki ,,nie prowadzimy
sprzedaży hurtowej, zakup do XX sztuk''.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało w¶ród nas, i ujrzeli¶my chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-28 10:29:14
Autor: Liwiusz
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 2011-01-28 10:26, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
W dniu 27.01.2011 21:53, cyklista pisze:
Polacy s± winni tych kolejek, bo kupuj± słodycze i olej paletami.

A to swoj± drog± jest ciekawe zjawisko w takich większych sklepach, że
się limituje towar.
Wydawało mi się, że sprzedawca powinien się cieszyć, że kto¶ więcej
kupuje, a sam już widziałem w różnych sklepach kartki ,,nie prowadzimy
sprzedaży hurtowej, zakup do XX sztuk''.

To znaczy, że nie zarabia na takim towarze, a ma go w takiej cenie tylko dlatego, aby przyci±gn±ć klienta i aby kupił wówczas również co¶ innego.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-28 10:35:39
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 28.01.2011 10:29, Liwiusz pisze:
To znaczy, że nie zarabia na takim towarze, a ma go w takiej cenie tylko
dlatego, aby przyci±gn±ć klienta i aby kupił wówczas również co¶ innego.

A takie limitowanie jest zgodne z prawem?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało w¶ród nas, i ujrzeli¶my chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-28 10:39:56
Autor: Liwiusz
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 2011-01-28 10:35, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
W dniu 28.01.2011 10:29, Liwiusz pisze:
To znaczy, że nie zarabia na takim towarze, a ma go w takiej cenie tylko
dlatego, aby przyci±gn±ć klienta i aby kupił wówczas również co¶ innego.

A takie limitowanie jest zgodne z prawem?

Nie chce mi się teraz szukać i my¶leć, ale "w ciemno" obstawiam, że tak. W końcu nawet kody PKD/EKD rozróżniaj± sprzedaż detaliczn± i hurtow± czego¶-tam.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-28 11:37:01
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 28.01.2011 10:39, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-01-28 10:35, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
W dniu 28.01.2011 10:29, Liwiusz pisze:
To znaczy, że nie zarabia na takim towarze, a ma go w takiej cenie tylko
dlatego, aby przyci±gn±ć klienta i aby kupił wówczas również co¶ innego.

A takie limitowanie jest zgodne z prawem?

Nie chce mi się teraz szukać i my¶leć, ale "w ciemno" obstawiam, że tak.
W końcu nawet kody PKD/EKD rozróżniaj± sprzedaż detaliczn± i hurtow±
czego¶-tam.

No ale kiedy się zaczyna hurtowa?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało w¶ród nas, i ujrzeli¶my chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-28 11:38:30
Autor: Liwiusz
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 2011-01-28 11:37, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
W dniu 28.01.2011 10:39, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-01-28 10:35, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
W dniu 28.01.2011 10:29, Liwiusz pisze:
To znaczy, że nie zarabia na takim towarze, a ma go w takiej cenie tylko
dlatego, aby przyci±gn±ć klienta i aby kupił wówczas również co¶ innego.

A takie limitowanie jest zgodne z prawem?

Nie chce mi się teraz szukać i my¶leć, ale "w ciemno" obstawiam, że tak.
W końcu nawet kody PKD/EKD rozróżniaj± sprzedaż detaliczn± i hurtow±
czego¶-tam.

No ale kiedy się zaczyna hurtowa?

W sprawach spornych swoje zdanie wyrazi s±d.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-28 12:29:27
Autor: cyklista
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 28.01.2011 11:37, Przemysław Adam ¦miejek pisze:

No ale kiedy się zaczyna hurtowa?
A od ilu wypadniętych włosów zaczyna się łysina?

Data: 2011-01-28 13:05:31
Autor: cyklista
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
Użytkownik Przemysław Adam ¦miejek napisał:
W dniu 28.01.2011 10:39, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-01-28 10:35, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
W dniu 28.01.2011 10:29, Liwiusz pisze:
To znaczy, że nie zarabia na takim towarze, a ma go w takiej cenie tylko
dlatego, aby przyci±gn±ć klienta i aby kupił wówczas również co¶ innego.

A takie limitowanie jest zgodne z prawem?

Nie chce mi się teraz szukać i my¶leć, ale "w ciemno" obstawiam, że tak.
W końcu nawet kody PKD/EKD rozróżniaj± sprzedaż detaliczn± i hurtow±
czego¶-tam.

No ale kiedy się zaczyna hurtowa?


zależnie od interpretacji: od 1 sztuki kupionej w celu dalszej odsprzedaży do 1 palety lub innego hurtowego opakowania zbiorczego

Data: 2011-01-28 11:17:12
Autor: jureq
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
Dnia Fri, 28 Jan 2011 10:35:39 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

A takie limitowanie jest zgodne z prawem?

Są różne interpretacje Kodeksu wykroczeń

Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

Data: 2011-01-28 12:22:33
Autor: Maddy
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 28-01-2011 12:17, jureq pisze:
Dnia Fri, 28 Jan 2011 10:35:39 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

A takie limitowanie jest zgodne z prawem?

Są różne interpretacje Kodeksu wykroczeń

Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
przyczyny odmawia sprzedaĹĽy takiego towaru, podlega karze grzywny.

Teraz pytanie, co to jest "uzasadniona przyczyna"?

--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-01-28 11:29:49
Autor: jureq
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
Dnia Fri, 28 Jan 2011 12:22:33 +0100, Maddy napisał(a):

W dniu 28-01-2011 12:17, jureq pisze:
Dnia Fri, 28 Jan 2011 10:35:39 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
napisał(a):

A takie limitowanie jest zgodne z prawem?

Są różne interpretacje Kodeksu wykroczeń

Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie
handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa
przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez
uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaĹĽy takiego towaru, podlega karze
grzywny.

Teraz pytanie, co to jest "uzasadniona przyczyna"?

Właśnie w tej kwestii są różne interpretacje. Większość znanych mi wskazuje, że przyczyna musi być obiektywna a nie wynikająca np tylko z interesu ekonomicznego sprzedawcy. Niektórzy jednak uważają, że każda przyczyna jest wystarczająca.

Data: 2011-01-28 12:36:43
Autor: Liwiusz
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 2011-01-28 12:29, jureq pisze:

Właśnie w tej kwestii są różne interpretacje. Większość znanych mi
wskazuje, że przyczyna musi być obiektywna a nie wynikająca np tylko z
interesu ekonomicznego sprzedawcy. NiektĂłrzy jednak uwaĹĽajÄ…, ĹĽe kaĹĽda
przyczyna jest wystarczajÄ…ca.


Nie każda przyczyna, tylko "uzasadniona" przyczyna, a to różnica.

Kiedyś ludzie stali w kolejkach po cukier i kupowali po kilogramie, i jakoś nikomu nie przyszło do głowy się z tego powodu sądzić :)

W zeszłym roku przez pewien czas w jednym z sądów była wywieszka, iż sprzedają maksymalnie po 10 sztuk znaków sądowych każdego z nominałów.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-28 15:41:08
Autor: SDD
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ihu9oe$85e$1news.onet.pl...

W zeszłym roku przez pewien czas w jednym z s±dów była wywieszka, iż sprzedaj± maksymalnie po 10 sztuk znaków s±dowych każdego z nominałów.

Hehe - moze jacys filatelisci sie sadzili :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-01-28 10:28:34
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
W dniu 27.01.2011 21:53, cyklista pisze:
Innym razem byłen w Polce w "Piccahat". W menu było napisane, że w
przypadku oczekiwania dłuższego niż 20 min. pizza jest za darmo.
Czekali¶my dobr± godzinę, ale musieli¶my zapłacić, "bo to nie ich wina,
tylko komputer się zawiesił".

A mi nie uwzględnili reklamacji ciasta w Dominium czy jak tam ten szajs
się nazywa....
Zamówiłem na grubym cie¶cie, dostałem jaki¶ cieniutki placuszek.
Powiedzieli, że ,,widocznie nie wyrosło, bo nie takie ciasto było, ale
wagowo się zgadzało''.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało w¶ród nas, i ujrzeli¶my chwałę Jego
(J 1,14)

Promocja w markecie i brak przestrzegania jej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona