[Cross] Propagacja a CB Radio

Data: 2011-08-06 23:39:00
Autor: Dominik
[Cross] Propagacja a CB Radio
Cześć
Dzisiaj jadąc z Puław do Ryk słyszałem pytania o drogę do Wrocławia i Lubina. W okolicy Ryk - pytali o Zieloną Górę :)
Później na tvn24.pl pisali o erupcji na słońcu.

Czy ktoś ma informacje, albo podpowie jak szukać (nie wiem, może źle zapytuję wujka Google, a moje stare źródło - http://hamradio.pl/sq9jdo/ zablokowane) jak długo potrwa taka sytuacja ?

Ciężko było usłyszeć kogoś, kto był ode mnie o ok 2-3 km, za to tych z 400-500 km wyśmienicie :)

--
Dominik

Data: 2011-08-06 23:57:25
Autor: Bydl
[Cross] Propagacja a CB Radio
On 2011-08-06 23:39:00 +0200, Dominik <dominik.wojcik@gmail.com> said:

Cze
Dzisiaj jadc z Puaw do Ryk syszaem pytania o drog do Wrocawia i Lubina. W okolicy Ryk - pytali o Zielon Gr :)
Pniej na tvn24.pl pisali o erupcji na socu.

Czy kto ma informacje,(...)
 jak dugo potrwa taka sytuacja ?

Jakie 5 miliardw lat. Bo potem Soce zamieni siw czerwonego olbrzyma...
;-)

Czy kto ma informacje, albo podpowie jak szuka...

Gglami.
Albe wejciem na dowolny, przepraszam za wyraenie, portal, jeszcze raz przepraszam;

"Anomalie zwizane z wybuchami na Socu powinny zakoczy si jutro."

--
Bydl

Data: 2011-08-10 15:54:18
Autor: r.
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-06 23:39, Dominik pisze:
[...]

Pisałem o tym parę dni temu w wątku o podobnym temacie:

Potwierdzam ! Wczoraj (26.07.2011) w czasie jazdy miałem obustronną łączność z autostrady z mobila (antena lemm-1200) koło Zadaru z bazówką koło Barwinka (niestety nie wiem kto). Gdybym nie miał na to świadków i sam tego nie słyszał to bym nie uwierzył. Dystans około 900km.

pozdrawiam
radar

Data: 2011-08-10 20:17:07
Autor: Krzysztof BOROWIAK
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 10-08-11 15:54, r. pisze:

[...]

Stary, nie podniecaj się!

Przecież to wiedza, którą krótkofalowcy posiedli już dziesiątki lat
wcześniej, iż w czasie dużej aktywności słońca (która się powtarza
w cyklach 11-letnich) robi się DX-y z drugiej półkuli.

Sam z mocą 1 wata (ale - co prawda - z dobrą anteną stacjonarną)
robiłem łączności z Australią i Amerykami (obiema).

A więc nihil novi sub sole! ;-)

73 de sp3eld

--
"na kursie i na sciezce!”

http://borowiak.pl

Data: 2011-08-10 22:15:29
Autor: Czarek Daniluk
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-10 20:17, Krzysztof BOROWIAK pisze:

[...]

Nie ma się czym podniecać, na 10m, z anteny na 11m słyszałem w ciągu dnia Chorwację ;) troszku więcej km niż 900 :) Niestety naszej stacji SP5 z Piaseczna, robiącej z Chorwatem łączność, która była ode mnie około 70-80km w linii prostej już ani słychu :)
Kiedyś jeszcze na Unidenie prostszym słyszałem spokojnie żabojadów przy podwyższonych warunkach.

73 od sq5buf ;)

Data: 2011-08-11 00:34:41
Autor: Fox Mulder
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-10 22:15, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Mam jakieś szanse zrobić łączność Alanem 38 z fabryczną anteną? Zdarzało mi się usłyszeć rozmowy z różnych krajów, niestety na brejka nikt reagował ;)

Pozdrawiam!

Data: 2011-08-11 12:35:07
Autor: Krzysztof BOROWIAK
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 11-08-11 00:34, Fox Mulder pisze:

Mam jakieś szanse zrobić łączność Alanem 38 z fabryczną anteną?

Wątpię... Panowie, w łączności radiowej najważniejsza jest antena!
Powieszona wysoko, z dala od innych rzeczy, pełnowymiarowa lub
(najlepiej) kierunkowa z zyskiem. Bawię się w radio od ponad 40 lat,
więc możecie mi wierzyć ;-)

73 de sp3eld

--
"na kursie i na sciezce!”

http://borowiak.pl

Data: 2011-08-11 03:49:58
Autor: Czarek Daniluk
Propagacja a CB Radio
On Aug 11, 12:35 pm, Krzysztof BOROWIAK
<krzysztof.u...@usun.borowiak.pl> wrote:
W dniu 11-08-11 00:34, Fox Mulder pisze:

> Mam jakie szanse zrobi czno Alanem 38 z fabryczn anten?

Wtpi... Panowie, w cznoci radiowej najwaniejsza jest antena!
Powieszona wysoko, z dala od innych rzeczy, penowymiarowa lub
(najlepiej) kierunkowa z zyskiem. Bawi si w radio od ponad 40 lat,
wic moecie mi wierzy ;-)

73 de sp3eld

--
"na kursie i na sciezce!"

http://borowiak.pl

Eeeeee tam, zdarzay si ju i takie warunki w mojej nie 40-letniej
historii e zrobiem W-wa - Brze (biaoruski) na 70cm, z raportami w
obie strony jak lokalne stacje :)
na 2m w FMie przy antenie dooklnej wtedy najdalej syszaem Ukrain
chyba ze 400km, ode mnie, niestety nie dokrzyczaem si do kolegw.
Takie warunki na UKFie to trafiem tylko raz :)
Przy dobrej propagacji to moe by si i dokrzycza, ale 4W to chyba
bdzie ciut mao jak na AM :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-08-11 21:05:56
Autor: jerzu
[Cross] Propagacja a CB Radio
On Wed, 10 Aug 2011 22:15:29 +0200, Czarek Daniluk
<czarek@nospamcedaniluk.com> wrote:

Nie ma si czym podnieca, na 10m, z anteny na 11m syszaem w cigu dnia Chorwacj ;) troszku wicej km ni 900 :) Niestety naszej stacji SP5 z Piaseczna, robicej z Chorwatem czno, ktra bya ode mnie okoo 70-80km w linii prostej ju ani sychu :)

Ojciec robi dwa tygodnie temu cznoci z Donieckiem. Z Alana 87, z
dziaki w warszawskiego Wawra. Antena -
http://www.pixhost.org/show/1205/8504816_20100626_131121.jpg

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-11 22:43:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-11 21:05, jerzu pisze:
[...]

Ojciec robił dwa tygodnie temu łączności z Donieckiem. Z Alana 87, z
działki w warszawskiego Wawra. Antena -
http://www.pixhost.org/show/1205/8504816_20100626_131121.jpg

Zmień ten aparat, bo to jakiś staroć. On się nadaje tylko do robienia słitfoci wielkości pocztowego znaczka. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-08-12 00:36:54
Autor: Marcin
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 11.08.2011 22:43, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

Alan 87 to dobry sprzęt. Zrobiłem na nim łączności z 84 krajami w 4 lata, mam to potwierdzone qsl'kami.

Marcin
161VE101

Data: 2011-08-12 00:39:50
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-12 00:36, Marcin pisze:

[...]

Alan 87 to dobry sprzęt.

Fszczonsajonce ! Czy możesz rozwinąć ?

--
          Czas na odważne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-08-15 15:22:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
[Cross] Propagacja a CB Radio
Hello jerzu,

Thursday, August 11, 2011, 9:05:56 PM, you wrote:

[...]

Ja si na tym nie znam ale wiem, e od kilku dni co najmniej jest
burza magnetyczna na socu, co skutkuje rozbyskami i wariackimi
warunkami propagacyjnymi.

adnych kilka lat temu, w podobnych warunkach, na telewizorze miaem
programy na wszystkich kanaach. O ile czeskie mnie nie zdziwiy, bo
oni nadaj z taka moc, e jeszcze w Kaliszu si ich odbiera, to mocno
mnie zdziwiy programy niemieckie i jeden program... rosyjski.
Telewizor "multisystem", radzcy sobie dobrze zarwno z dziwnymi
foniami jak i starym SECAMem ruskim.

--
Best regards,

[Cross] Propagacja a CB Radio