[Cross] Propagacja a CB Radio

Data: 2011-08-10 15:54:18
Autor: r.
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-06 23:39, Dominik pisze:
Cze艣膰
Dzisiaj jad膮c z Pu艂aw do Ryk s艂ysza艂em pytania o drog臋 do Wroc艂awia i
Lubina. W okolicy Ryk - pytali o Zielon膮 G贸r臋 :)
P贸藕niej na tvn24.pl pisali o erupcji na s艂o艅cu.

Czy kto艣 ma informacje, albo podpowie jak szuka膰 (nie wiem, mo偶e 藕le
zapytuj臋 wujka Google, a moje stare 藕r贸d艂o - http://hamradio.pl/sq9jdo/
zablokowane) jak d艂ugo potrwa taka sytuacja ?

Ci臋偶ko by艂o us艂ysze膰 kogo艣, kto by艂 ode mnie o ok 2-3 km, za to tych z
400-500 km wy艣mienicie :)

Pisa艂em o tym par臋 dni temu w w膮tku o podobnym temacie:

Potwierdzam ! Wczoraj (26.07.2011) w czasie jazdy mia艂em obustronn膮 艂膮czno艣膰 z autostrady z mobila (antena lemm-1200) ko艂o Zadaru z baz贸wk膮 ko艂o Barwinka (niestety nie wiem kto). Gdybym nie mia艂 na to 艣wiadk贸w i sam tego nie s艂ysza艂 to bym nie uwierzy艂. Dystans oko艂o 900km.

pozdrawiam
radar

Data: 2011-08-10 20:17:07
Autor: Krzysztof BOROWIAK
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 10-08-11 15:54, r. pisze:

[...]

Stary, nie podniecaj si臋!

Przecie偶 to wiedza, kt贸r膮 kr贸tkofalowcy posiedli ju偶 dziesi膮tki lat
wcze艣niej, i偶 w czasie du偶ej aktywno艣ci s艂o艅ca (kt贸ra si臋 powtarza
w cyklach 11-letnich) robi si臋 DX-y z drugiej p贸艂kuli.

Sam z moc膮 1 wata (ale - co prawda - z dobr膮 anten膮 stacjonarn膮)
robi艂em 艂膮czno艣ci z Australi膮 i Amerykami (obiema).

A wi臋c nihil novi sub sole! ;-)

73 de sp3eld

--
"na kursie i na sciezce!鈥

http://borowiak.pl

Data: 2011-08-10 22:15:29
Autor: Czarek Daniluk
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-10 20:17, Krzysztof BOROWIAK pisze:

[...]

Nie ma si臋 czym podnieca膰, na 10m, z anteny na 11m s艂ysza艂em w ci膮gu dnia Chorwacj臋 ;) troszku wi臋cej km ni偶 900 :) Niestety naszej stacji SP5 z Piaseczna, robi膮cej z Chorwatem 艂膮czno艣膰, kt贸ra by艂a ode mnie oko艂o 70-80km w linii prostej ju偶 ani s艂ychu :)
Kiedy艣 jeszcze na Unidenie prostszym s艂ysza艂em spokojnie 偶abojad贸w przy podwy偶szonych warunkach.

73 od sq5buf ;)

Data: 2011-08-11 00:34:41
Autor: Fox Mulder
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-10 22:15, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Mam jakie艣 szanse zrobi膰 艂膮czno艣膰 Alanem 38 z fabryczn膮 anten膮? Zdarza艂o mi si臋 us艂ysze膰 rozmowy z r贸偶nych kraj贸w, niestety na brejka nikt reagowa艂 ;)

Pozdrawiam!

Data: 2011-08-11 12:35:07
Autor: Krzysztof BOROWIAK
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 11-08-11 00:34, Fox Mulder pisze:

Mam jakie艣 szanse zrobi膰 艂膮czno艣膰 Alanem 38 z fabryczn膮 anten膮?

W膮tpi臋... Panowie, w 艂膮czno艣ci radiowej najwa偶niejsza jest antena!
Powieszona wysoko, z dala od innych rzeczy, pe艂nowymiarowa lub
(najlepiej) kierunkowa z zyskiem. Bawi臋 si臋 w radio od ponad 40 lat,
wi臋c mo偶ecie mi wierzy膰 ;-)

73 de sp3eld

--
"na kursie i na sciezce!鈥

http://borowiak.pl

Data: 2011-08-11 03:49:58
Autor: Czarek Daniluk
Propagacja a CB Radio
On Aug 11, 12:35 pm, Krzysztof BOROWIAK
<krzysztof.u...@usun.borowiak.pl> wrote:
W dniu 11-08-11 00:34, Fox Mulder pisze:

> Mam jakie szanse zrobi 潮czno舵 Alanem 38 z fabryczn anten?

W眛pi... Panowie, w 潮czno禼i radiowej najwa縩iejsza jest antena!
Powieszona wysoko, z dala od innych rzeczy, pe硁owymiarowa lub
(najlepiej) kierunkowa z zyskiem. Bawi si w radio od ponad 40 lat,
wi阠 mo縠cie mi wierzy ;-)

73 de sp3eld

--
"na kursie i na sciezce!"

http://borowiak.pl

Eeeeee tam, zdarza硑 si ju i takie warunki w mojej nie 40-letniej
historii 縠 zrobi砮m W-wa - Brze舵 (bia硂ruski) na 70cm, z raportami w
obie strony jak lokalne stacje :)
na 2m w FMie przy antenie dook髄nej wtedy najdalej s硑sza砮m Ukrain
chyba ze 400km, ode mnie, niestety nie dokrzycza砮m si do koleg體.
Takie warunki na UKFie to trafi砮m tylko raz :)
Przy dobrej propagacji to mo縠 by si i dokrzycza, ale 4W to chyba
b阣zie ciut ma硂 jak na AM :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-08-11 21:05:56
Autor: jerzu
[Cross] Propagacja a CB Radio
On Wed, 10 Aug 2011 22:15:29 +0200, Czarek Daniluk
<czarek@nospamcedaniluk.com> wrote:

Nie ma si czym podnieca, na 10m, z anteny na 11m s硑sza砮m w ci眊u dnia Chorwacj ;) troszku wi阠ej km ni 900 :) Niestety naszej stacji SP5 z Piaseczna, robi眂ej z Chorwatem 潮czno舵, kt髍a by砤 ode mnie oko硂 70-80km w linii prostej ju ani s硑chu :)

Ojciec robi dwa tygodnie temu 潮czno禼i z Donieckiem. Z Alana 87, z
dzia砶i w warszawskiego Wawra. Antena -
http://www.pixhost.org/show/1205/8504816_20100626_131121.jpg

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-11 22:43:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-11 21:05, jerzu pisze:
[...]

Ojciec robi艂 dwa tygodnie temu 艂膮czno艣ci z Donieckiem. Z Alana 87, z
dzia艂ki w warszawskiego Wawra. Antena -
http://www.pixhost.org/show/1205/8504816_20100626_131121.jpg

Zmie艅 ten aparat, bo to jaki艣 staro膰. On si臋 nadaje tylko do robienia s艂itfoci wielko艣ci pocztowego znaczka. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-08-12 00:36:54
Autor: Marcin
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 11.08.2011 22:43, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

Alan 87 to dobry sprz臋t. Zrobi艂em na nim 艂膮czno艣ci z 84 krajami w 4 lata, mam to potwierdzone qsl'kami.

Marcin
161VE101

Data: 2011-08-12 00:39:50
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
[Cross] Propagacja a CB Radio
W dniu 2011-08-12 00:36, Marcin pisze:

[...]

Alan 87 to dobry sprz臋t.

Fszczonsajonce ! Czy mo偶esz rozwin膮膰 ?

--
          Czas na odwa偶ne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-08-15 15:22:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
[Cross] Propagacja a CB Radio
Hello jerzu,

Thursday, August 11, 2011, 9:05:56 PM, you wrote:

[...]

Ja si na tym nie znam ale wiem, 縠 od kilku dni co najmniej jest
burza magnetyczna na s硂馽u, co skutkuje rozb硑skami i wariackimi
warunkami propagacyjnymi.

dnych kilka lat temu, w podobnych warunkach, na telewizorze mia砮m
programy na wszystkich kana砤ch. O ile czeskie mnie nie zdziwi硑, bo
oni nadaj z taka moc, 縠 jeszcze w Kaliszu si ich odbiera, to mocno
mnie zdziwi硑 programy niemieckie i jeden program... rosyjski.
Telewizor "multisystem", radz眂y sobie dobrze zar體no z dziwnymi
foniami jak i starym SECAMem ruskim.

--
Best regards,

[Cross] Propagacja a CB Radio