Propozycja

Data: 2016-02-18 02:00:05
Autor: TheGhost
Propozycja
Witam!

Bior±c pod uwagę, że należy i¶ć z duchem czasu mam pomysł, który jednocze¶nie pomoże zrobić malutki kroczek na przód (np. z punktu widzenia zamieszczania i publikacji multimediów), a jednocze¶nie być może pomoże zachować dojrzało¶ć i miejmy nadzieję "klimat" dotychczasowych grup usenet (szczególnie, iż coraz trudniej czasem znaleĽć serwer który takowe obsługuje i nie jest to już wbrew pozorom takie proste i banalne jak kiedy¶) . Otóż utworzyłem na fb grupę pl.rec.rowery - przedstawicielstwo na fb :-)- https://www.facebook.com/groups/1017218121652972/ , do której wszystkich serdecznie zapraszam.

Zalety - moim zdaniem - takiego rozwi±zania:
- odpada temat zamieszczania multimediów (np. zdjęć) za po¶rednictwem zewnętrznych serwisów takich jak imageshack, czy fileshare
- łatwiejsza dostępno¶ć z poziomu telefonów komórkowych (szczególnie przydatne na warsztacie, gdzie czasem przydaj± się szybkie odpowiedzi, za¶ o dobrego klienta usenet na telefon komórkowy - nie licz±c czytników bez możliwo¶ci publikacji - na prawdę trudno)
- łatwiejszy kontakt z pozostalymi czestnikami grupy

Oczywi¶cie jest to tylko moja propozycja. Nikogo do niczego nie zmuszam. W takich kanałach komunikacji jak BBS (już chyba nie istnieje), IRC (sporadycznie wprawdzie, ale nadal), czy usenet uczestniczę (choć pocz±tkowo pod innym nickiem) od 1997 roku, a więc prawie od 20 lat. Szanuję dorobek, charyzmę USENETU, niemniej jednak zaczynam dostrzegać duże zalety współczesnych technologii (choć nie ukrywam, że brakuje mi tam czasem znanej z grup news dojrzało¶ci i "oldschoolowego" klimatu. Dlatego też, aby i¶ć z duchem czasu proponuję przenie¶ć czę¶ć aktywno¶ci wła¶nie tam, aby i tutaj móc skorzystać jednocze¶nie z dobrodziejstw współczesnych technologii zachowuj±c jednocze¶nie dojrzało¶ć i charyzmę grup news (w tym przypadku konkretnie pl.rec.rowery). Oczywi¶cie nie wiem jak zareagujecie na moj± propozycję, jest to całkowicie dobrowolne (nikogo do niczego nie zmuszam) niemniej jednak my¶lę, że temat warto poddać pod dyskusję. Nie mam zamiaru "rozbijać" grupy, acz fakt faktem, że coraz większe problemy z konfiguracj± klienta news skłaniaj± troszeczkę w kierunku poszukiwania jaki¶ alternatyw. W zwi±zku z powyższym utworzyłem powyższ± grupę (choć nie wiem, czy temat się przyjmie), niemniej jednak wszystkich zainteresowanych do niej zapraszam :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-02-18 01:39:45
Autor: Jacek G.
Propozycja
W dniu czwartek, 18 lutego 2016 02:00:14 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:

W zwi±zku z powyższym utworzyłem powyższ± grupę (choć nie wiem, czy temat się przyjmie), niemniej jednak wszystkich zainteresowanych do niej zapraszam :-)

Dla mnie i my¶lę, że dla wielu osób FB, to platforma zamknięta, wykluczaj±ca tych którzy z jakich¶ powodów nie chc± mieć tam konta. Z news'ów możesz korzystać maj±c tylko mail'a - na dowolnym serwerze jaki chcesz. A żeby porozmawiać z kim¶ na FB musisz mieć FB, choć nie jest ci to do niczego innego potrzebne.
Powiedzmy, że ja mam konto na NK i zakładam tamże grupę rowerow±. Chciałby¶ się zapisać na NK, je¶li nie masz tam konta - tylko po to, aby pogadać tam o rowerach z osobami, które z jakich¶ powodów założyły tam profil?
Inne wady grupy na FK, to brak w±tkowania i hierarchizacji tematów, co przy czasem rozwiniętych dyskusjach jakie się tu trafiaj± może spowodować niezły bajzel. Generalnie strony na FB sprawiaj± na mnie wrażenie jednego wielkiego ¶mietnika. Do prezentowania jakich¶ bież±cych spraw i wydarzeń i krótkiej wymiany informacji może s± OK, ale do dyskusji typu usenet moim zdaniem s± mało funkcjonalne.
Możliwo¶ć zał±czania zdjęć - zwłaszcza takich techniczno-instruktażowych na pewno jest przewag±, ale już wszelkie relacje wolę ogl±dać w indywidualnie stworzonych, zewnętrznych galeriach.
Ale oczywi¶cie nie zabraniam nikomu korzystania z FB, choć sam nie zamierzam zakładać tam konta.
--
Jacek G.

Data: 2016-02-18 11:59:30
Autor: TheGhost
Propozycja
Dla mnie i my¶lę, że dla wielu osób FB, to platforma zamknięta, wykluczaj±ca tych którzy z jakich¶ powodów nie chc± mieć tam konta. Z news'ów możesz korzystać maj±c tylko mail'a - na dowolnym serwerze jaki chcesz.

Tak, natomiast czasem znalezienie serwera, który obsługuje grupy news czasem graniczy z cudem. W domenie tpnet.pl nie można korzystać z innych serwerów, do netii trzeba mieć internetia.pl, dotychczasowe news.task.gda.pl, pwr, etc nie działaja lub działj± na zasadzie "You have no permission to talk". Gdyby nie to, że w końcu udało się znaleĽć atmana nawet pomimo tego, że w usenecie siedzę już X lat pewnie musiałbym zrezygnować z uczestnictwa w grupie. Szczegolnie, że interfejs WEB googla do mnie niezbyt przemawia i nie wiem czy mógłbym się do niego przyzwyczaić. W takim razie może jest to kwestia rekonfiguracji kilku serwerów news, ale w dzisieszych czasach admini niespecjalnie się już tym chyba przejmuj±. St±d taka propozycja. na fb też uczestnicze w kilku grupach o tematyce rowerowej, ale faktycznie brakuje mi tam troche usenetowej dojrzało¶ci, natomiast faktycznie od strony funkcjonajnej bardzo mi odpowiadaj±. To, że kto¶ nie ma konta na fb nie oznacza, że musi je zakładać. My¶lalem raczej o multimedialnym "rozszereniu" dotychczasowej grupy. Nie o migracji tam :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-02-18 12:24:02
Autor: ±ćęłń󶼿
Propozycja
Problemem wszelkich prywatnych for moze byc to, że dzis jest jutro nie ma i wszystko poszło się j... .
A jak dla mnie główne zagadnienie to tępota tzw. adminów/moderatorów.
Nie życzę sobie, aby jaki¶ jak do¶wiadczenie wskazuje ćwierćinteligent któremu żona nie daje mnie moderował (nie bierz tego osobiscie ;-))

-- -- -
Tak, natomiast czasem znalezienie serwera, który obsługuje grupy news czasem graniczy z cudem.

Data: 2016-02-18 12:34:04
Autor: TheGhost
Propozycja

" ±ćęłń󶼿" <nie@dla.spamerow> wrote in message news:na49ki$4of$2node1.news.atman.pl...
[...]

Trzy szkoły skończyłem (w tym jedn± wyższ±, aktualnie kontynuuje naukę w czwartej), więc może nie do końca ćwierćinteligent, acz rozumiem o co chodzi. Nie obrażam się, acz zwracam uwagę :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-02-20 15:36:20
Autor: TheGhost
Propozycja
W sumie teraz tak faktycznie myslę, że poza nieco "aroganckim" i bardzo nieprzyjemnym "aspektem ćwierćinteligenta" masz trochę racji, dlatego możnaby wybrać spo¶ród Starszyzny Grupowej kogo¶, kto mógłby tym administrować (kilka osób). To też jest plus, acz ja - podobnie jak tutaj - uważam, że w takich sytuacjach rola administratora powinna ograniczać się do pilnowania, czy na grupie faktycznie zachowany jest jako taki poziom (nie za¶ jak to ma miejsce na IRC`u do jawnego podkre¶lania na każdym kroku swojej pozycji). Oczywi¶cie je¶li s± tu takie osoby to żadnym problemem byloby przynać im admina / moderatora i niech sobie tam porz±dku pilnuja. Jesli chodzi o mnie - grupa ma spełniać aspekt użytkowy i funkcjonalny. Nie mam zapędów "totalitarnych" i w sumie tak szczerze - utworzyłem grupę - nie koniecznie musze ni± administrować :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-02-20 13:31:38
Autor: Rowerex
Propozycja
W dniu sobota, 20 lutego 2016 15:36:26 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:
> [...]
W sumie teraz tak faktycznie myslę, że poza nieco "aroganckim" i bardzo nieprzyjemnym "aspektem ćwierćinteligenta" masz trochę racji, dlatego możnaby wybrać spo¶ród Starszyzny Grupowej kogo¶, kto mógłby tym administrować (kilka osób).

Moderatorzy, admini, rz±dy równych i równiejszych; ważni, ważniejsi, chciani niechciani; cenzura, regulaminy, zakazy, nakazy, bany - "wszystkie zwierzęta s± równie, ale niektóre ..." - zażartować często nie można, bo mu zaraz posta skasuj± i banem zagroż± - na sam± my¶l o tym robi się człowiekowi niedobrze...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-02-29 23:47:57
Autor: TheGhost
Propozycja
[...]

Ja o multimedialnym rozszerzeniu, ten o zagrożeniu dla internetowej demokracji.

Pozdro, M.

BTW: bez komentarza!

Data: 2016-02-21 10:11:36
Autor: AL
Propozycja
"TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL> Wrote in message:
> Dla mnie i myślę, że dla wielu osób FB, to platforma zamknięta,
wykluczająca tych którzy z jakichś powodów nie chcą mieć tam konta. Z news'ów możesz korzystać mając tylko mail'a - na dowolnym serwerze jaki chcesz.

Tak, natomiast czasem znalezienie serwera, który obsługuje grupy news czasem graniczy z cudem. W domenie tpnet.pl nie można korzystać z innych serwerów, do netii trzeba mieć internetia.pl, dotychczasowe news.task.gda.pl, pwr, etc nie działaja lub działją na zasadzie "You have no permission to talk". Gdyby nie to, że w końcu udało się znaleźć atmana nawet pomimo tego, że w usenecie siedzę już X lat pewnie musiałbym zrezygnować z uczestnictwa w grupie. Szczegolnie, że interfejs WEB googla do mnie niezbyt przemawia i nie wiem czy mógłbym się do niego przyzwyczaić. W takim razie może jest to kwestia rekonfiguracji kilku serwerów news, ale w dzisieszych czasach admini niespecjalnie się już tym chyba przejmują. Stąd taka propozycja. na fb też uczestnicze w kilku grupach o tematyce rowerowej, ale faktycznie brakuje mi tam troche usenetowej dojrzałości, natomiast faktycznie od strony funkcjonajnej bardzo mi odpowiadają. To, że ktoś nie ma konta na fb nie oznacza, że musi je zakładać. Myślalem raczej o multimedialnym "rozszereniu" dotychczasowej grupy. Nie o migracji tam :-)

Pozdrawiam, M.
od dłuższego czasu używam serwera news.eternal-september.org Działa.
--
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-02-21 16:42:29
Autor: Jacek G.
Propozycja
W dniu 2016-02-21 10:11, AL napisał(a)::
[...]

A ja jak się okazuje mam ustawiony: news.neostrada.pl choć nie mam neostrady i też działa od dłuższego czasu bez problemów.
--
Jacek G.

-- -

Data: 2016-02-21 19:23:12
Autor: Jacek Maciejewski
Propozycja
Dnia Sun, 21 Feb 2016 16:42:29 +0100, Jacek G. napisał(a):

A ja jak się okazuje mam ustawiony: news.neostrada.pl choć nie mam neostrady i też działa od dłuższego czasu bez problemów.

Bo to serwer Tepsy a ty zapewne (albo twój prowajder) masz od niej net.
--
Jacek
-Jeden człowiek nigdy nie może wiele zrobić. Wystarczy, żeby to co robi,

Data: 2016-02-18 13:02:03
Autor: borsuk
Propozycja
W dniu 2016-02-18 o 10:39, Jacek G. pisze:

[...]

Zgadzam się, FB to dowód, że tylko co¶ beznadziejnie głupiego może zyskać powszechn± akceptację. Niestety, usenet odchodzi już do historii....

Data: 2016-02-18 06:09:02
Autor: Kris
Propozycja
W dniu czwartek, 18 lutego 2016 13:02:02 UTC+1 użytkownik borsuk napisał:
Zgadzam się, FB to dowód, że tylko co¶ beznadziejnie głupiego może zyskać powszechn± akceptację.
Nie żebym bronił FB ale tak wyrażać kategoryczne opinie nie korzystaj±c, nie znaj±c portalu?

Data: 2016-02-18 21:18:47
Autor: 2late
Propozycja
On 18/02/2016 02:09, Kris wrote:

Zgadzam się, FB to dowód, że tylko coś beznadziejnie głupiego może
zyskać powszechną akceptację.
Nie żebym bronił FB ale tak wyrażać kategoryczne opinie nie korzystając, nie znając portalu?

Dokladnie, wystarczy tez miec odrobine oleju w glowie zeby zadbac o swoja prywatnosc na facebooku. A usenet swoje przetrwal i pewnie przetrwa facebooka, co nie znaczy ze trzeba sie ograniczac do ktoregos z rozwiazan.

Data: 2016-02-18 22:54:31
Autor: Rowerex
Propozycja
W dniu czwartek, 18 lutego 2016 15:09:09 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
Nie żebym bronił FB ale tak wyrażać kategoryczne opinie nie korzystaj±c, nie znaj±c portalu?

Mam konto na FB, służ±ce wył±cznie do przegl±dania wpisów na różnych grupach rowerowych, w tym paru z mojego miasta. I to mi wystarcza do tego, by zgodzić się z negatywnymi opiniami, naprawdę nie rozumiem ogólnej fascynacji tym czym¶...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-02-19 08:52:59
Autor: m
[OT]Re: Propozycja
On 19.02.2016 07:54, Rowerex wrote:
> [...]

Mam konto na FB, służ±ce wył±cznie do przegl±dania wpisów na różnych grupach rowerowych, w tym paru z mojego miasta. I to mi wystarcza do tego, by zgodzić się z negatywnymi opiniami, naprawdę nie rozumiem ogólnej fascynacji tym czym¶...

Fascynacja tym czym¶ jest spowodowana tym, że jednym poci±gnięciem
formularza rejestracyjnego i wysłaniem zdjęcia profilowego, masz swoj±
stronę WWW, ze wszystkim co ta strona ma mieć, bez tego co zwykły user
nie chce mieć (czyli bez konieczno¶ci konfigurowania czegokolwiek). I
już jeste¶ "w internetach".

W porównaniu z tym co muszę zrobić ja, niefejsbókowy, po to żeby
postawić własn± stronę - muszę wybrać providera, muszę wybrać
oprogramowanie, zainstalować, skonfigurować, adaptować szablon b±dĽ go
samemu stworzyć, albo wiedzieć co¶ albo komu¶ zapłacić.... I to wszystko
po to żeby mieć stronę na któr± nikt nie zajrzy, bo w jakim¶ dziwnym
miejscu, nie w fejsbóku.

p. m.

Data: 2016-02-18 13:34:43
Autor: atm
Propozycja
On 2016-02-18 13:02, borsuk wrote:
[...]

Odchodzi od dluzszego czasu i chyba nie ma co nad tym plakac.
Swego czasu guru na grupie GPS byl GPSManiak, ktory w pewnym momencie odpuscil sobie subskrypcje tej grupy i przeniosl sie na forum poswiecone GPS http://www.garniak.pl/ . Tematy odpowiednio posortowane, moderatorzy z zapalem lepszej sprawy walcza o porzadek, ktory swoja droga udaje im sie trzymac, wyszukiwanie dziala sprawnie, kontakt publiczny i prywatny, mozliwosc wrzucania zdjec itd.
Oczywiscie trzeba założyć uzytkownika ale obecnie zdecydowanie wiecej czasu zajmuje znalezienie sprawnie dzialajacego serwera a w zamian uzyska sie dostep do dosc hermetycznej grupy gdzie i owszem czesto mozna pogadac ale z realna specjalistyczna pomoca czesto bywa juz gorzej.

Data: 2016-02-21 10:05:45
Autor: AL
Propozycja
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
W dniu czwartek, 18 lutego 2016 02:00:14 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:

W związku z powyższym utworzyłem powyższą grupę (choć nie wiem, czy temat się przyjmie), niemniej jednak wszystkich zainteresowanych do niej zapraszam :-)

Dla mnie i myślę, że dla wielu osób FB, to platforma zamknięta, wykluczająca tych którzy z jakichś powodów nie chcą mieć tam konta. Z news'ów możesz korzystać mając tylko mail'a - na dowolnym serwerze jaki chcesz. A żeby porozmawiać z kimś na FB musisz mieć FB, choć nie jest ci to do niczego innego potrzebne.
Powiedzmy, że ja mam konto na NK i zakładam tamże grupę rowerową. Chciałbyś się zapisać na NK, jeśli nie masz tam konta - tylko po to, aby pogadać tam o rowerach z osobami, które z jakichś powodów założyły tam profil?
Inne wady grupy na FK, to brak wątkowania i hierarchizacji tematów, co przy czasem rozwiniętych dyskusjach jakie się tu trafiają może spowodować niezły bajzel. Generalnie strony na FB sprawiają na mnie wrażenie jednego wielkiego śmietnika. Do prezentowania jakichś bieżących spraw i wydarzeń i krótkiej wymiany informacji może są OK, ale do dyskusji typu usenet moim zdaniem są mało funkcjonalne.
Możliwość załączania zdjęć - zwłaszcza takich techniczno-instruktażowych na pewno jest przewagą, ale już wszelkie relacje wolę oglądać w indywidualnie stworzonych, zewnętrznych galeriach.
Ale oczywiście nie zabraniam nikomu korzystania z FB, choć sam nie zamierzam zakładać tam konta.

Uważam dokładnie tak jak przedmówca.

Główna wada fb to brak wątkowania i przy wielu jednocześnie
 toczących się tematach czy dyskusjach ogólny (potencjalny)
 burdel.

Data: 2016-02-18 07:56:33
Autor: Coaster
Propozycja
TheGhost wrote:
[...] mam pomysł [...] nie wiem, czy temat się przyjmie [...].

Hmmm...
https://www.facebook.com/plrecrowery-128967487127265/

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2016-02-18 11:43:33
Autor: TheGhost
Propozycja
Strona, a grupa - dwie różne opcje :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-02-18 08:52:25
Autor: twistedme
Propozycja
W dniu 2016-02-18 o 02:00, TheGhost pisze:
Witam!

Otóż utworzyłem na fb grupę
pl.rec.rowery - przedstawicielstwo na fb :-)-

Raczej nie s±dzę, żeby miało to wzięcie...

Chociaż fakt, że na usenecie najbardziej brakuje możliwo¶ci szybkiego wstawiania obrazków, szkoda, że nikt już (chyba) tego nie rozwija.

Data: 2016-02-18 21:53:09
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Propozycja
W dniu 2016-02-18 o 08:52, twistedme pisze:
[...]

Wstawienie linka do stworzonej galerii jest na grupie OK

Szybkie wstawianie obrazków itd owocuje raczej natłokiem fotek z r±si
i "tracked 40 km on strava" ;-)

Poza tym dzięki formie czysto tekstowej grupy użytkownicy doskonal± swój język ;-)

Seco

Data: 2016-02-18 09:02:07
Autor: JDX
Propozycja
On 2016-02-18 02:00, TheGhost wrote:
Otóż utworzyłem na fb grupę
pl.rec.rowery - przedstawicielstwo na fb :-)-
https://www.facebook.com/groups/1017218121652972/ , do ktĂłrej wszystkich
serdecznie zapraszam.
Wymaga logowania. W każdym razie chciałbym poinformować, że istnieją
osoby, które nie mają i nie zamierzają mieć konta na FB tudzież innym
serwisie, za przeproszeniem, społecznościowym. :-D A gdybym już chciał
korzystać z jakiegoś forum (w sensie oprogramowania) zamiast klienta
Usenet to założyłbym konto np. na http://www.forumrowerowe.org zamiast
szwendać się po jakich stronkach dla gimbusów typu FB, których
podstawowym celem jest śledzenie użytkowników i „atakowanie” ich reklamami.

[...]
Dlatego też, aby iść z duchem czasu proponuję przenieść część aktywności
właśnie tam, aby i tutaj móc skorzystać jednocześnie z dobrodziejstw
współczesnych technologii
No wiesz, dla niektĂłrych skorzystanie nowej technologii jakÄ… jest
możliwość używania pl-literek podczas pisania mejli i niusów stanowi
niemoĹĽliwy do rozwiÄ…zania problem. :-D

Data: 2016-02-18 09:25:23
Autor: Szuwarek
Propozycja
JDX pisze:
On 2016-02-18 02:00, TheGhost wrote:
Otóż utworzyłem na fb grupę
[...]
Popieram w całej rozciągłości.
Drugi argument, który mnie zniechęca do nowych technologii - to wszelkie programy i strony internetowe (m.in. różnego rodzaju fora) działające przez przeglądarkę jak dla mnie są zbyt wolne.
Pocztę i usenet czytam przez Thunderbirda - po załadowaniu kolejne posty wczytują się błyskawicznie.
Jak dla mnie postęp nie zawsze oznacza poprawę.
Pozdrawiam Szuwarek

Data: 2016-02-18 09:28:27
Autor: Jawi
Propozycja
W dniu 2016-02-18 o 09:02, JDX pisze:
Wymaga logowania. W każdym razie chciałbym poinformować, że istnieją
osoby, które nie mają i nie zamierzają mieć konta na FB tudzież innym
serwisie, za przeproszeniem, spoĹ‚ecznoĹ›ciowym.:-D  A gdybym juĹĽ chciaĹ‚
korzystać z jakiegoś forum (w sensie oprogramowania) zamiast klienta
Usenet to zaĹ‚oĹĽyĹ‚bym konto np. nahttp://www.forumrowerowe.org  zamiast
szwendać się po jakich stronkach dla gimbusów typu FB, których
podstawowym celem jest śledzenie użytkowników i „atakowanie” ich reklamami.
I wszystko w temacie :)
Sama prawda.

Data: 2016-02-18 09:49:15
Autor: atm
Propozycja
On 2016-02-18 09:28, Jawi wrote:
[...]

Z drugiej zas strony kisimy sie we wlasnym sosie, patrzac zas na ilosc postow mozna byloby dojsc do wniosku, ze rowery to wymarly gatunek.
Problem zreszta dotyczy wszystkich grup, w koncu trzeba bedzie zrobic migracje.

Data: 2016-02-18 01:26:43
Autor: Olivander
Propozycja
Wcale nie wymarły gatunek, tylko resztę gatunku homo sp. odmóżdżył FB. Istnieje hipoteza, że reszta gatunku, jako nie daj±ca rady usenetowi, to być może jest niższy gatunek, jakie¶ ogniwo przej¶ciowe?

Ja nawet zacz±łem rejestrować konto fb, ale przy kolejnym dziiiwnym pytaniu "niezbędnym" do rejestracji wkurzylem się, dokończyłem rejestracji jako 16-letnia  wysokomleczna Niemka blond, ale potem nie używalem tego konta. Wchodzę na linki fb, jak s± publiczne, to mnie wpuszczaja, a jak zabezpieczone przed obcymi, to niech się wypchaj±. Dałem spokój i mam spokój. Np. porównuj±c obci±żenie filtrów spamu mailu moich i kolegów używaj±cych FB, NK, VK itp - nie ma porównania.

Co macie do linków do obrazków?! Czy my jeste¶my grupa porno, by potrzebować wklejania grafiki do każdego posta?  A poza wszystkim obrazki na FB s± optymalizowane na ajfona. Rozci±gniesz jedn± o¶, ale drugiej nie - dla krótkowidza, jak ja, FB nie ma obrazków wcale, tylko rozmazane miniaturki.

Data: 2016-02-18 10:47:23
Autor: Jacek Maciejewski
Propozycja
Dnia Thu, 18 Feb 2016 01:26:43 -0800 (PST), Olivander napisał(a):

Wcale nie wymarły gatunek, tylko resztę gatunku homo sp. odmóżdżył FB.

Jasne, zgoda. Ale skoro jeste¶ zwolennikiem usenetu to pisz±c z GG
mógłby¶ wciskać enter po 70 znaku :) A najlepiej nie pisać z GG wcale.

Data: 2016-02-18 10:54:22
Autor: twistedme
Propozycja
W dniu 2016-02-18 o 10:26, Olivander pisze:
 resztę gatunku homo sp. odmóżdżył FB.

Mam wrażenie, że sama wiedza, że co¶ takiego jak usenet istnieje jest do¶ć, można rzec elitarna :), a w dzisiejszych czasach to już w ogóle...

Ja sam dowiedziałem się przez przypadek 15 lat temu od kolegi z pracy. Trafiłem chyba na złoty okres.

W kręgu moich znajomych - nie informatyków/grafików/programistów nikt w ogóle nie wie o czym mówię, jak wspominam o grupach. W najlepszym wypadku my¶l±, że mówię o jaki¶ forach.

Data: 2016-02-18 01:27:58
Autor: Olivander
Propozycja

Data: 2016-02-18 12:01:19
Autor: TheGhost
Propozycja
[...]

Wybacz, ale akurat na tym forum swego czasu spotkalem siÄ™ swego czasu ze strasznym buractwem :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-02-18 14:25:55
Autor: Ignac
Propozycja
W dniu czwartek, 18 lutego 2016 12:01:24 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:

Wybacz, ale akurat na tym forum swego czasu spotkalem się swego czasu ze strasznym buractwem :-)

Czyżby z tym:

W dniu wtorek, 16 lutego 2016 20:04:39 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

>Jak sobie wyobrażasz pojechać tam do Ostravy za mniej niż 60zł?

Na rowerze, ćwoku.

Data: 2016-02-18 10:13:20
Autor: m
Propozycja
On 18.02.2016 02:00, TheGhost wrote:
[...]

Jest to też i wada - grupa zamieni się w FAQ. Już lepiej się udzielać na
czym¶ w rodzaniu StackOverflow (pewnie jest taki - nie chce mi się
googlać).

No i jest druga, bardzo poważna wada - trzeba mieć konto na FB, którego
ja np. nie mam i dopóki naprawdę nie muszę - mieć nie będę.

p. m.

Data: 2016-02-18 23:52:47
Autor: rmikke
Propozycja
[...]

Zagl±dam na kilka społeczno¶ciówek, bo znajomi mi się porozłazili
i porozjeżdżali. Wszędzie s± jakie¶ grupy rowerowe. Na każdej widzę
jakie¶ rowerowe grupy. Spo¶ród nich, tylko na wykopie trafiaj± się
ciekawe w±tki, a i te gin± w zalewie donosów ze stravy, endomondo itp..

Nie widzę tej grupy w społeczno¶ciówkach. A już na pewno nie na facebooku,
wielkiej stercie ¶miecia. Może jakie¶ forum, o ile wszyscy chcieliby
się przenie¶ć. A nie chc±, jak widać.

Mi się tu podoba, a z brakami guglowej bramki mogę żyć.

Data: 2016-02-19 10:40:54
Autor: Jacek Maciejewski
Propozycja
Dnia Thu, 18 Feb 2016 02:00:05 +0100, TheGhost napisał(a):

Oczywi¶cie nie wiem jak zareagujecie na moj± propozycję, jest to całkowicie dobrowolne (nikogo do niczego nie zmuszam) niemniej jednak my¶lę, że temat warto poddać pod dyskusję.

Ja, jak na dziadka przystało jestem tradycjonalist± z niechęci± do fejsa. Niby konto mam, ale nie zagl±dam tam za często. Trudno wydłubać co¶ sensownego z zalewu ¶miecia. Smierć usenetu IMO odtr±biono zdecydowanie za wcze¶nie. Rolę fejsa widzę w obsłudze lokalnych grup pedalarzy, co niedzielę zmawiaj±cych się na przejażdżkę i publikujacych tam z niej zdjęcia i opowiadaj±cych plotki. A p.r.r służy raczej do rozwi±zywania nietypowych problemów i obsługuje kraj. I spoko, dopóki ludzie jeżdż± rowerami, p.r.r nie zdechnie, no, chyba że news.eternal-september.org wył±cz± :)

Data: 2016-02-19 01:58:35
Autor: zbrochaty
Propozycja
I spoko, dopóki ludzie jeżdż± rowerami, p.r.r nie zdechnie, no, chyba że news.eternal-september.org wył±cz± :)

Nie bylbym taki pewien.
Swego czasu zagladalem na grupe pl.rec.windsurfing - od kilkunastu lat plywam na desce. Pare lat temu ilosc postow byla porownywalna z preclem rowerowym. Teraz w czytniku googla na jednym ekranie masz posty z ostatnich 2 lat. Mimo ze np na Półwyspie Helskim, w Rewie czy nieoslonietych drzewami jeziorach srodladowych w wietrzny dzien zagli jest pelno. Co prawda sporo ludzi przesiadlo sie na kitesurfing i to ten sport jest bardziej na fali, ale nikt o winsurfingu na usenecie nie pisze.
Rowniez na swiatowym rec.windsurfing

Data: 2016-02-21 10:16:06
Autor: AL
Propozycja
zbrochaty@gmail.com Wrote in message:
> I spoko, dopóki
ludzie jeżdżą rowerami, p.r.r nie zdechnie, no, chyba że news.eternal-september.org wyłączą :)

[...]

Ja tam zaglądam (i pływam również, syn także, mamy dwa komplety) i
 niestety potwierdzam to co piszesz.

Data: 2016-02-22 22:08:24
Autor: Jacek Maciejewski
Propozycja
Dnia Fri, 19 Feb 2016 01:58:35 -0800 (PST), zbrochaty@gmail.com
napisał(a):

I spoko, dopóki ludzie jeżdż± rowerami, p.r.r nie zdechnie, no, chyba że news.eternal-september.org wył±cz± :)

Nie bylbym taki pewien.

Każdy z nas jeĽdzi czasem z jakim¶ towarzystwem, wystarczy opowiedzieć i
zareklamować  grupę. Wczoraj mi się zdarzyło odpytać swoje fejsiaste
towarzystwo czy co¶ wiedz± o usenecie i p.r.r. Oczywi¶cie, nikt nic...
No więc napisałem info na ich fejsie. Jakby każdy to zrobił w swoim
¶rodowisku, sporo ludzi by tu trafiło.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-02-22 23:48:34
Autor: m
Propozycja
napisał(a):

[...]

Przez całe prawie 2 dekady przygody z internetem, udało mi się przekonać
1 (słownie 'jedn±') nieinformatyczn± osobę do usenetu. I to tylko
dlatego że zainstalowałem jej czytnik i skonfigurowałem. Po
przeinstalowaniu systemu usenetu przestała używać.

Przy wszystkich zaletach usenetu, między bajki należy włożyć to że komu¶
się o usenecie powie i on weĽmie i zacznie używać.

p. m.

Data: 2016-02-23 00:06:23
Autor: rmikke
Propozycja
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 23:48:05 UTC+1 użytkownik m napisał:
> [...]

Przy wszystkich zaletach usenetu, między bajki należy włożyć to że komu¶
się o usenecie powie i on weĽmie i zacznie używać.

Ale w czym problem podrzucić link via Google groups?

Data: 2016-02-23 11:18:06
Autor: m
Propozycja
On 23.02.2016 09:06, rmikke wrote:
> [...]

się o usenecie powie i on weĽmie i zacznie używać.

Ale w czym problem podrzucić link via Google groups?

Ok, rzeczywi¶cie zapomniałem o tej opcji. Drzewiej jej nie było, teraz
jest czę¶ciowo tylko używalna, wyparłem j± ze swojej ¶wiadomo¶ci.

p. m.

Data: 2016-02-24 02:32:07
Autor: Olivander
Propozycja
eee, prawie zawsze bylo linkowanie
(no tylko w samych pierwocinach nie)
tylko dawniej linkowalo sie do strony gazety, a teraz najczesciej do google
ale to tez nie jedyna opcja, bo jest narkive i pare innych wersji dojscia przez www

rowery... czy do konca nam zalezy na liczebnosci usenetu za wszelka cene?
przede wszystkim wzrosnie liczba trolli... bagiennych, parszywych, wscieklych,
jak na onecie itp

Data: 2016-02-24 18:50:08
Autor: m
Propozycja
On 24.02.2016 11:32, Olivander wrote:
[...]

Co innego linkowanie a co innego uĹĽywanie w roli webczytnika.

p. m.

Data: 2016-02-23 07:33:42
Autor: zbrochaty
Propozycja
udało mi się przekonać
1 (słownie 'jedn±') nieinformatyczn± osobę do usenetu. I to tylko
dlatego że zainstalowałem jej czytnik i skonfigurowałem. Po
przeinstalowaniu systemu usenetu przestała używać.

A po co pamietac i konfigurowac? wystarczy to:
https://groups.google.com/forum/#!forum/pl.rec.rowery

Uzywam od prawie 7 lat, zapomnialem juz jak sie konfiguruje czytniki i dobrze mi z tym. A zaczelo sie od tego ze zaczalem uzywac roznych komputerow, na niektorych instalacja czegokolwiek byla zablokowana/utrudniona.

Ludzie uzywaja Gmail-a, moga uzywac rowniez google groups.
Okres przyzwyczajania sie u mnie trwal jakies 2h, a konserwatywny jestem w takich sprawach.
Na telefonie i tablecie tez nie trzeba niczego konfigurowac

Jedyny problem moze byc wtedy gdy Google odpusci sobie temat i przestanie supportowac grupy dyskusyjne, bywaly okresy ze zamiast polskich liter widzialem krzaki i to tez utrudnialo badz uniemozliwialo przeszukiwanie archiwum

Data: 2016-02-23 17:19:56
Autor: Jacek Maciejewski
Propozycja
Dnia Tue, 23 Feb 2016 07:33:42 -0800 (PST), zbrochaty@gmail.com
napisał(a):

wystarczy to:
https://groups.google.com/forum/#!forum/pl.rec.rowery

G... prawda. Brak pliter, brak zawijania wierszy, brak ucinania
sygnatur, brak w±tkowania i brak pewnie jeszcze paru innych rzeczy.  Jak
masz pisać albo polecać komu¶ pisanie z GG to już sobie lepiej odpu¶ć.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-02-23 09:02:21
Autor: zbrochaty
Propozycja

G... prawda.
Trochę kultury proszę...

Brak pliter,
±ę¶ćłńó - chyba s±, ja widzę, jak kto¶ inny pisze z konta Gmail to tez widać

brak zawijania wierszy,
zawija po 200 znakach, tak ze tekst mam na cala szeroko¶ć ekranu, gdy czytnik zawija po 70-80 znakach to tekst jest jak wierszyk - kolumna zajmuje zaledwie 1/5 szeroko¶ci ekranu, trzeba ci±gle przewijać, niewygodnie się czyta

brak ucinania sygnatur,
jest, co więcej zwija cytaty je¶li kto¶ odpowiada bez ciecia. Po kliknięciu na "rozwiń tekst"/"ukryj tekst" możesz zobaczyć wszystko

brak w±tkowania
jest widok drzewa w opcjach, chyba pomyliłe¶ z Twarzo-Ksi±żk± (facebook)

i brak pewnie jeszcze paru innych rzeczy.
to najpierw zajrzyj - piszesz hipotetycznie

Jak masz pisać albo polecać komu¶ pisanie z GG to już sobie lepiej odpu¶ć.
Czy nie pomyliłe¶ google groups z GG, czyli Gadu-gadu?

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, mi wygodniej się czyta posty wysłane przez innych z Google groups

Data: 2016-02-23 19:26:10
Autor: ±ćęłń󶼿
Propozycja
Wypraszam sobie ;-)

-- -- -
±ę¶ćłńó

Data: 2016-02-24 02:02:38
Autor: Kris
Propozycja
W dniu wtorek, 23 lutego 2016 18:02:23 UTC+1 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, mi wygodniej się czyta posty wysłane przez innych z Google groups

Pełna zgoda
No i najważniejsza zaleta google groups to synchronizacja postów jak kto¶ czyta/pisze naprzemiennie z kilku różnych sprzętów(komputery, tablet, telefon)
Korzystam od ładnych kilku lat i nie tęsknię za czytnikami.

Data: 2016-02-24 01:30:17
Autor: rmikke
Propozycja
napisał(a):

> wystarczy to:
> https://groups.google.com/forum/#!forum/pl.rec.rowery

G... prawda.

Nieprawd± jest, jakoby.

Brak pliter,

To było prawd± jako¶ dwa-trzy lata temu ostatnio.
PójdĽże, kiń tę chmurno¶ć w gł±b flaszy <-- brakuje czego¶?

brak zawijania wierszy,

Tu się czę¶ciowo zgodzę. Tzn. Gugiel sobie ¶wietnie radzi
i zawija "na miękko", natomiast mam ¶wiadomo¶ć, że je¶li ja
nie złamię ręcznie, to inni mog± mieć problemy przy czytaniu.
No to łamię ręcznie, nie jest to wielkim problemem.

brak ucinania sygnatur,

To się chyba zdarza, ale skoro i tak wycinam wszystko, na co
akurat nie odpowiadam...

brak w±tkowania

Ja tam widzę drzewko, mam zanaczone, czego nie czytałem,
a wewn±trz w±tku mam od razu rozwinięte nieprzeczytane posty.
Zdarzaj± się z tym kiksy, ale nic takiego, co przeważałoby
wygodę czytania grupy sk±dkolwiek i pozostawienia Guglowi
pamiętania, co przeczytałem (czytam z różnych kompów,
czasem z telefonu lub iPadła).

i brak pewnie jeszcze paru innych rzeczy.

Czasem tęsknię za KF i to chyba wszystko.

Jak masz pisać albo polecać komu¶ pisanie z GG to już sobie lepiej odpu¶ć.

Piszę od lat i odk±d Gugiel poradził sobie z pliterkami,
jako¶ nikt nie narzeka.

Data: 2016-02-24 02:52:30
Autor: Olivander
Propozycja
[...]

zgaduję że masz lichy czytnik, nie zawija ci linii, jak zapomne przyci±ć ręcznie

zestawienie wad np. brak w±tkowania znaczy że czytasz grupy google z tabletu i pozwalasz mu na pokazywanie widoku optymalizowanego na tablety.

na samym dole strony możesz przestawić na widok na "końputer" a tam bed±
i w±tki, i opcje długo¶ci linijki, i parę innych do których przywykłe¶ w lokalnym kliencie. nawet jak±¶ namiastkę killfile da się ponoć utawić.

niezłym dowodem na trwało¶ć no¶nika jest aktywno¶ć s±siadów, np. niemiecka rowerowa grupa usenetowa jest aktywniejsza niż p.r.r. i pisza tam nie tylko Niemcy

Data: 2016-02-24 12:48:04
Autor: Jacek Maciejewski
Propozycja
Dnia Wed, 24 Feb 2016 02:52:30 -0800 (PST), Olivander napisał(a):

masz pisać albo polecać komu¶ pisanie z GG to już sobie lepiej odpu¶ć.
Jacek
I hate haters.
Powyżej widać że nie wycina.

zgaduję że masz lichy czytnik, nie zawija ci linii, jak zapomne przyci±ć ręcznie
Mam najlepszy z możliwych. Tyle że zawijać muszę ręcznie ilekroć
natrafię na post z G.G.

zestawienie wad np. brak w±tkowania znaczy że czytasz grupy google z tabletu i pozwalasz mu na pokazywanie widoku optymalizowanego na tablety.
Guzik prawda. Ani w FF ani w Operze na moim desktopie nie ma ¶ladu
w±tkowania.

na samym dole strony możesz przestawić na widok na "końputer" a tam bed±
i w±tki, i opcje długo¶ci linijki, i parę innych do których przywykłe¶ w lokalnym kliencie. nawet jak±¶ namiastkę killfile da się ponoć utawić.
Akurat. "Zaloguj się aby odpowiedzieć" :) A ja nie cierpię zakładać kont
do każdej pierdoły i na dodatek się na nich logować.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-02-20 10:03:22
Autor: Olivander
Propozycja
Z tym calym krajem to nie zawsze wychodzi. P.r.z. cierpi na dc-centryzm. A Google ma wady, wiadomo. Ale usenet nie zależy od platforymy. Otwieram telefonem, otwieram ipadem, otwieram lapkiem, otwieram komputerem w pracy, otwieram u znajomego, jak jestem na statku, otwieram sluzbowym komputerem (brak foć to ZALETA! 90% foć to ¶mieci, tylko generuj± przesył, zaraz by mi admin obci±ł dostęp,  a przenigny nie obcinaj± dostępu textowego precla) jak nie mam terminala i jest goły system, otwieram .tinem. albo .pinem
Serwer jaki¶ zawsze się znajdzie, albo jest GG, choć oczywi¶cie  było znacznie lepiej gdy agora dawała dostęp na gazecie. Żal. Wiem, facynacja łobrazeczkami i gigabajtami nie przeminie. To trwały trynd. Ale niegraficzny p.r.z. mi odpowiada. Mimo tego, że niestety stajemy się elyt±.

;-)

Data: 2016-02-20 19:42:40
Autor: Jacek Maciejewski
Propozycja
Dnia Sat, 20 Feb 2016 10:03:22 -0800 (PST), Olivander napisał(a):

p.r.z.

Hej, co to jest p.r.z?

Data: 2016-02-22 11:50:22
Autor: Olivander
Propozycja
dysortografia (albo niechlujstwo), mialo byc p.r.r. ale jedyna grupa ktora czytam rownie czesto, a dawniej czesciej niz p.r.rowery to p.r.zeglarstwo
i tez dzi¶ uległa tryndom łobrazeczkowym, a znajomych wymiotlo na różne "forumy"
a kiedy¶ tam miałem 10% przesyłu (b dawno temu)

4me EOT

Data: 2016-02-24 16:45:13
Autor: __Maciek
Propozycja
Thu, 18 Feb 2016 02:00:05 +0100 "TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL>
napisał:

utworzyłem na fb grupę pl.rec.rowery - przedstawicielstwo na fb :-)- https://www.facebook.com/groups/1017218121652972/ , do której wszystkich serdecznie zapraszam.

Pejsbuka to ja mam na swoim komputerze:

C:\>cat /etc/hosts | grep facebook
127.0.0.1       facebook.com
127.0.0.1       www.facebook.com
127.0.0.1       facebook.net
127.0.0.1       connect.facebook.net

:-)

Data: 2016-02-24 21:41:45
Autor: Piotr aka dracorp
Propozycja
Dnia Wed, 24 Feb 2016 16:45:13 +0100, __Maciek napisał(a):

[...]

Na dyskietce, eh.

--
piecia aka dracorp

Propozycja