Propozycja nie do odrzucenia z ITD?

Data: 2011-10-05 13:58:12
Autor: Marcin N
Propozycja nie do odrzucenia z ITD?
W dniu 2011-10-05 09:44, Franc pisze:
Witam grupę,

Właśnie dostałem na swoje ręcę poleconym propozycję nie do odrzucienia z
szanowgego ITD.
Przekroeczeni wg nich to 81/50 i do wyboru trzy bramki:
a) biorę to na siebie - nagroda to 200 PLN + 6 punktów
b) wskazuję osobę - nagroda 200 PLN + 6 punktów
c) nikogo nie wskazuje - nagroda to *300 PLN bez punktów*

O tym, że do listu nie dołączono zdjęcia nawet nie piszę, tak samo jak o
tym, że mam 7 dni na odesłanie wypełnionych formularzy.

Ale ta trzecia opcja - kasa bez punktów o 100 więcej - to już skandal. Co
za jakaś targowica....

Ćwiczył ktoś ostanio taki temat?

Ponieważ jestem zniesmaczony postępowaniem ITD (brakiem zdjęć załączonych jako dowód), oto, co proponuję:

Po pierwsze - nie masz obowiązku odpowiadać na ich druku. To, że taki formularz załączyli, to tylko takie "ułatwienie" z ich strony, żebyś łatwiej się przyznał do winy. W dodatku ten formularz nie daje szansy na odpowiedź ZGODNĄ Z POLSKIM PRAWEM.

Robisz więc tak: na ich formularzu piszesz: "wyjaśnienia w osobnym załączniku". Załącznik powinien wyglądać mniej więcej tak: "zgodnie z obowiązkiem nałożonym na mnie przez art 78 PORD, informuję, że dnia tego i tego upoważnione do kierowania pojazdem były następujące osoby: (i tu wymieniasz te osoby - w tym siebie - wraz z ich adresami)".

Możesz też dopisać, że gdyby Ci udostępnili zdjęcie, to być może rozpoznasz, kto na tym zdjęciu jest.

Do obowiązków właściciela pojazdu nie należy prowadzenie śledztwa - to kompetencja policji, która - gdy sprawa będzie ciągnięta dalej - wezwie wszystkie osoby z Twojej listy jako ŚWIADKÓW. Świadek tym różni się od oskarżonego, że ma obowiązek mówienia prawdy pod groźbą kary. Najczęściej świadek nie pamięta, co działo się dwa-trzy miesiące temu o konkretnej godzinie.

Jeśli świadkowie niewiele pamiętają - jedynym dowodem w sprawie jest to zdjęcie, które ITD tak starannie ukrywa. Gdy zdjęcie jest wykonane od tyłu - sprawa powinna zostać umorzona z braku dowodów. Gdy zdjęcie wykonano z przodu - należy uczciwie przyjąć zasłużoną karę.

Data: 2011-10-06 11:52:06
Autor: Hinek
Propozycja nie do odrzucenia z ITD?

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał

Robisz więc tak: na ich formularzu piszesz: "wyjaśnienia w osobnym załączniku".

Formularz można zignorować. Nie ma podstawy prawnej do wymuszania
wypełniania tego formularza. Udzieliłem odpowiedzi w normalnym piśmie.
Przysłano mi ponownie formularz. Poprosiłem o podanie podstawy
prawnej takiego postępowania.  Sprawa umarła - nie doczekałem się
odpowiedzi.
Pozdr

--
Hinek