Propozycja/pytanie: FB w wersji light?

Data: 2010-10-21 20:28:21
Autor: wiLQ
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
Daniel Kazaniecki napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

ktorej to autor jest weteranem FB i juz przymierza sie do
przehandlowania/wyrzucenia wiekszosci skladu, a na swojej stronie
opowiada, iz kluczem do wygrania gry moze sie okazac wczesne wstawanie
i wyszukiwanie talentow o poranku. Inny uczestnik uzala sie, ze tylko
kilka godzin, a nie tygodni, spedzil na przygotowywaniu arkuszy
kalkulacyjnych przed tegorocznym draftem. Doceniam poswiecenie, zapal,
spryt, tudziez wizje, a przede wszystkim ILOSC WOLNEGO CZASU, ale ja
nie tego szukam.

To raczej nie jest dobry pomysl by opierac sie na ekstremalnych
przypadkach, a Slawek jest jednym z nich ;-)

Czego szukam w takim razie? Czegos, co ma wiekszy zwiazek z
koszykowka.

Moglbys rozwinac w jakim sensie? By bardziej przypominalo gre na boisku?
Zachowanie prawdziwych GMow? Cos innego?

Nie znam dokladnie formuly, wiec nawet nie jestem w stanie
zaproponowac nic nazbyt konkretnego, ale na pierwszy rzut oka problem
mogloby rozwiazac ograniczenie transferow i FA do niezbednego minimum
(np. tylko w przypadku ciezkich kontuzji). Czyli wybierz swoja 13stke
bardziej odpowiedzialnie i nie grzeb w niej potem. Co rownoczesnie
byloby pomocne dla tych, ktorzy nie sledza ligi codziennie.

(Dodatkowym pomyslem mogloby byc zwiekszenie ilosci druzyn w lidze,
np. do 30 (duh), zeby kluczowa decyzja nie polegala na tym, by wycenic
LeBrona, tylko raczej cos glebszego, np. porownac jak rozwina sie
mlodzi - dajmy na to Wes Matthews vs. Marcus Thornton. Choc sam nie
wiem, czy ma to sens.)

Hmmm, probowales PASPN? Poczytaj o tym bo w/w opis wg mnie sugeruje, ze Ci sie spodoba.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-10-21 14:16:19
Autor: Daniel Kazaniecki
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
Tak, chodzi mi o coś, co wymagałoby dużo mniej ingerencji podczas
sezonu. Dzięki braku transferów musiałbyś dużo więcej uwagi poświęcić
mądremu wyborowi już pierwszego dnia, do samego końca ławki, a potem
ewentualnie dopingować swoich.

> Czego szukam w takim razie? Czegos, co ma wiekszy zwiazek z
> koszykowka.

Moglbys rozwinac w jakim sensie? By bardziej przypominalo gre na boisku?
Zachowanie prawdziwych GMow? Cos innego?

Chodziło mi o to, że FB w czystej formie bardziej przypomina mi grę
planszową. Grasz próbując wygrać partię (co jest oczywiście chwalebne,
o to chodzi w każdej grze), koszykówka schodzi na dalszy plan. Czyli
np. w tym przypadku kupujesz gwiazdy za grubą kasę, a resztę za
ochłapy, bo wiesz, że gra pozwoli ci zakombinować potem tak, by
stworzyć sobie dream team, bo w NBA gra dużo więcej koszykarzy niż w
twojej FB*. I wychodzi Lebron warty 185 razy więcej niż Charlie
Villanueva.

* - dlatego na szybko zaproponowałem głębszy draft, choć nie wiem czy
by pomogło

Hmmm, probowales PASPN?
Poczytaj o tym bo w/w opis wg mnie sugeruje, ze Ci sie spodoba.

Dzięki, poczytam!

A tak poza tym, kończąc już moje narzekania: chętnie spróbuję też
tradycyjnej FB. Będzie piąty draft?

Data: 2010-10-21 23:29:36
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2010-10-21 23:16, Daniel Kazaniecki pisze:

[...]

Zajrzyj do dolphingames. Jest symulator koszykówki, acz nie potrafię
wypowiedzieć się na temat jego jakości, football i baseball jest bardzo
dobry.

Data: 2010-10-22 00:20:02
Autor: wiLQ
> [...]

ewentualnie dopingować swoich.

> Hmmm, probowales PASPN?
> Poczytaj o tym bo w/w opis wg mnie sugeruje, ze Ci sie spodoba.

Daj znac czy o to chodzilo.

> [...]

planszową. Grasz próbując wygrać partię (co jest oczywiście chwalebne,
o to chodzi w każdej grze), koszykówka schodzi na dalszy plan.

Hmm, a w jakiego typu grze nie schodzilaby na dalszy plan?

* - dlatego na szybko zaproponowałem głębszy draft, choć nie wiem czy
by pomogło

Nie, tylko troche obnizy ceny i wciaz byloby ponad 100 do 1.

A tak poza tym, kończąc już moje narzekania: chętnie spróbuję też
tradycyjnej FB. Będzie piąty draft?

Na to juz raczej za pozno bo lada dzien zaczyna sie sezon. Jesli koniecznie chcesz sprobowac zapisz sie do jakiejs publicznej ligi
(zakladam, ze na wszystkich polskich forach sklady tez juz zostaly
zamkniete). Dosyc ironiczne jest to, ze w publicznych ligach GMowie
dosyc czesto odpuszczaja druzyny, wiec technicznie moze sie to
sprowadzic do tego kto wydraftowal najlepszy sklad ;-)

--
pzdr
wiLQ

Propozycja/pytanie: FB w wersji light?