Propozycja/pytanie: FB w wersji light?

Data: 2010-10-22 09:54:08
Autor: s
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
Licze na konstruktywna krytyke (czy na Yahoo/ESPN mozna stworzyc lige
wg mojego pomyslu? jesli to ma w ogole sens: jaki format punktacji
wybrac?) i ewentualne wyrazy zainteresowania. W idealnym przypadku
moze uda sie taka lige zorganizowac przed wtorkiem :-)

Co by nie wymyslec w tym temacie - bedzie mialo tyle samo wspolnego z koszykowka, co tradycyjny fb, a moze i mniej (bo brak transferow w sezonie to dla mnie wlasnie krok oddalajacy zabawe od klimatu NBA).

Liga FB Best miala zawsze wiecej wspolnego z koszykowka, bo na okolicznosc draftu zwyklismy robic meczyk. Ostatnio tradycja ta upadla, zaluje.

Ale potwierdzam, idz na PASPN. Nawet swego czasu proponowalem odstapienie niezlej druzyny. Klopot bedziesz miec ten sam - wiekszosc lig pewnie dawno juz podraftowala.
Mozliwosc handlowania tam sa, ale przeciez nikt nie nakazuje z tego korzystac.

Pozdr
Slawek

Data: 2010-10-22 03:37:45
Autor: Daniel Kazaniecki
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
OK, ucze sie dalej. Przerobilem kilka mock draftow i opcje przy
tworzeniu ligi, poczytalem o formatach punktacji, stworze wlasna lige
(na zasadach zupelnie odmiennych od tych standardowych, wiec pewnie i
tak nie znajde chetnych tak pozno, ale do odwaznych swiat nalezy).

Najwazniejsze problemy (subiektywnie ofkors) i pomysly na ich
rozwiazanie:

Problem 1. W NBA jest 30x5=150 starterow, czyli powiedzmy 200 ludzi
ktorzy w kazdej chwili starterami moga sie stac. W typowej lidze jest
12 druzyn, czyli 12x13=156 zawodnikow. Czyli na FA mozesz z palcem w
nosie znalezc kogos, kto jutro zagra 30 minut. Nie podoba mi sie to.
Ale, jak wspomnial ktos powyzej, zakaz transferow i FA oznaczalby zero
zabawy podczas gry. Wiec zamiast zakazywac, wole ograniczyc (np. 5 na
sezon?), a marzy mi sie liga duzo glebsza: 20 druzyn (limit na Y i
ESPN, ktos zna miejsce na 30?) po 15 zawodnikow (czyli normalna
druzyna NBA), podzielonych na typowa rotacje: 2x kazda pozycja + 5 na
lawce (tudziez w gajerku). Moim zdaniem w rotacji typowej druzyny NBA
jest ok. 10 ludzi (5 na lawce pozwoli poradzic sobie z kontuzjami), a
2x kazda pozycja to sposob, w jaki powinna byc zbudowana kazda
druzyna. Jak juz pisalem, chce na kazdym kroku zblizyc te zabawe do
koszykowki. Plus uczynic ja duzo mniej czasochlonna, tak aby kazdy
mogl spokojnie grac jednoczesnie w normalna FB i mojego potwora.

Problem 2. System punktacji. H2H wydaje mi sie sztuczny i
czasochlonny, dodatkowo promujac krotkoterminowe kombinowanie. Roto
juz lepiej, ale sposob punktacji wciaz malo naturalny na moj gust,
choc fajnie ze promuje wyrownane druzyny. Mimo wszystko proponuje po
prostu punkty, wg domyslnych wspolczynnikow. Yahoo daje mi ponad 20 do
wyboru, dzieki ktorym moznaby opisac wydarzenia na parkiecie baaardzo
dokladnie. Na pewno istnieje kilka doktoratow do prawidlowego
ustawienia wspolczynnikow, ktos ma jakis link?

Problem 3: Jaki draft? Wezyk wydaje mi sie po prostu nudny (i kaze mi
zastanawiac sie, czemu wszyscy z nr 1 biora po prostu swietnego
strzelca, a dopiero potem kogos, kto jest bezsprzecznie najlepszym
koszykarzem na swiecie, gra 40 minut jako point forward otoczony
strzelcami, tudziez chwilowo ma bardzo duzo do udowodnienia calemu
swiatu, ale nie odbiegajmy od tematu), wiec moja preferencja jest
aukcja. Choc wiem, ze weterani zjedza mnie w niej na sniadanie. Tylko
ile godzin/dni/tygodni trwalaby aukcja 300 koszykarzy?

Problem 4: ESPN, Yahoo, cos innego? Kiedy zrobic aukcje? Sobota lub
niedziela, np. 21h00 w PL? (15h00 East, 12h00 West)

OK, konkrety:
a) radzcie co do powyzszych,
b) jakby ktos mial ochote sprobowac, zapraszam!

Peace,
D.

Data: 2010-10-22 08:22:40
Autor: frolow
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
On 22 Paź, 12:37, Daniel Kazaniecki <danielkazanie...@gazeta.pl>
wrote:
[...]

podoba mi sie twoj tok rozumowania tez uwazam, ze ilość dokonywanych
wymian oddala FB od realiow NBA. jestem za liga w ktorej ilosc tradow
jest limitowana. Co do draftu to jestem zwolennikiem wezyka czyli
formuly najbardziej zblizonej do draftu NBA. Aukcja to porazka. moze
jest to emocjonujace, ale za to pozwala stworzyc druzyny dziwolagi z
trzema All-stars w skladzie. Jesli uda ci sie stworzyc  lige wedlug
prezentowanych tutaj przez ciebie  pomyslow to chetnie w niej zagram.
pzdr G.

Data: 2010-10-22 08:38:36
Autor: Daniel Kazaniecki
[...]

Zalozenie jest takie, ze nawet przy aukcji musisz wybrac 15 zawodnikow
i nie bedziesz mogl ich za 5 minut wymienic, a 300 najlepszych
koszykarzy za chwile sie rozejdzie. Wiec jesli wydasz 90% na nowe
wielkie trio, szybko pozalujesz. Z drugiej strony, nie upieram sie
przy aukcji. Chcialbym zebrac grupe ludzi wstepnie zainteresowanych,
po czym dogadac szczegoly na zywo.

Draft w niedziele o 21h00, ostateczna dyskusja tuz przed na Skype
(znajdziesz mnie jako stefek-burczymucha).

Wrzucilem pomysl na kilkanascie forow za oceanem, powoli zbiera sie
ciekawa ekipa!

@Slawek:
1. "obecna punktacja" = ??? (pamietaj, ze nigdy nie gralem, wiec
jasniej pls)
2. probuje PASPN, ale w niczym nie przypomina mi to mojego pomyslu,
wiec albo sie nie rozumiemy, ale nie wiem, jak to dziala. Gram jako GM
i JEDYNA opcja jest przejecie juz gotowej ekipy, nie widze zadnego
draftu. Bo chyba nie chodzilo o gre jako agent?

Data: 2010-10-22 19:21:38
Autor: wiLQ
Daniel Kazaniecki napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Draft w niedziele o 21h00, ostateczna dyskusja tuz przed na Skype
(znajdziesz mnie jako stefek-burczymucha).

Skoro robicie draft na 300 zawodnikow to radze blizej godziny 18... ;-)

@Slawek:
1. "obecna punktacja" = ??? (pamietaj, ze nigdy nie gralem, wiec
jasniej pls)

W grupowych ligach fp jest taka punktacja:
Field Goals Attempted (FGA)   -0.9 Field Goals Made (FGM)   2 Free Throws Attempted (FTA)   -1.5 Free Throws Made (FTM)   2 3-point Shots Made (3PTM)   1 Points Scored (PTS)   1 Offensive Rebounds (OREB)   2.5 Defensive Rebounds (DREB)   2 Assists (AST)   2.5 Steals (ST)   3 Blocked Shots (BLK)   3 Turnovers (TO)   -2
[...]

Pomijajac, ze przejmowanie druzyn jest bardziej realistyczne niz
draftowanie calej ligi to jak najbardziej sa drafty plus ta platforma
zdaje sie spelniac Twoje podstawowe warunki: 30 druzyn to norma i bez
trejdow kazdy ma staly sklad przez caly sezon.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-10-22 09:02:33
Autor: frolow
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
On 22 Paź, 17:38, Daniel Kazaniecki <danielkazanie...@gazeta.pl>
wrote:
> [...]

i JEDYNA opcja jest przejecie juz gotowej ekipy, nie widze zadnego
draftu. Bo chyba nie chodzilo o gre jako agent?

bede sie upieral ze wezyk jest jednak blizszy reliow NBA niz aukcja.
ale to oczywiscie rzecz do uzgodnienia
niestety w niedziele o 21 mam draft do trdycyjnej FB:(

Data: 2010-10-22 18:29:32
Autor: Tomasz Radko
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
Sam zobaczysz, że draft wężykiem jest niesprawiedliwy. Im więcej drużyn,
tym bardziej. Przy punktacji typu Fantasy Points Total w ogóle nie ma o
czym mówić. Zrób sobie wykres - ilu graczy osągnęło w zeszłym sezonie
kolejne poziomy produkcji, będziesz wiedział, dlaczego.

A gra na FP Total jest po prostu nudna. Sami to zobaczycie.

Data: 2010-10-22 09:57:03
Autor: frolow
On 22 Paź, 18:29, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
[...]

Wykresy, poziomy produkcji... nie ja jednak podchodze do tego jak do
zabawy:)  ale na podstawie skromnego doswiadczenia(rocznego) moge
stwierdzic że wolę:
 1. roto od H2H i FP total
  2 wezyk od oglupiajacej, tworzacej dream-teamy, aukcji( choc nie
uwazam ze wezyk jest rozwiazaniem idealnym)
 3. limity dotyczace handlu FA  od orgii trejdow i wymian
Dlatego uwazam  pomysly Daniela za interesujace i warte zastosowania

Data: 2010-10-22 19:12:13
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2010-10-22 18:57, frolow pisze:
[...]

Najlepszym systemem, IMO, jest roto połączone z H2H.

  2 wezyk od oglupiajacej, tworzacej dream-teamy, aukcji( choc nie
uwazam ze wezyk jest rozwiazaniem idealnym)

Przy wężyku i 30 drużynach w lidze w zasadzie zespoły poniżej 10 miejsca
mogą się pakować.

 3. limity dotyczace handlu FA  od orgii trejdow i wymian
Dlatego uwazam  pomysly Daniela za interesujace i warte zastosowania

Fantasy sport bez wymian? Khem... Przypomina mi się nie wiedzieć czemu
stary, trockistowski żarcik:
- Czy można zbudować komunizm w jednym kraju?
- W zasadzie można, tylko kraju szkoda.

Data: 2010-10-22 10:32:07
Autor: frolow
On 22 Paź, 19:12, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:

> [...]

stary, trockistowski żarcik:
- Czy można zbudować komunizm w jednym kraju?

a czy trockisci potrafia czytac ze zrozumieniem? bo nie wydaje mi sie
zebym odrzucil idee trejdow. ot tylko uwazam, ze jesli ktos dokonuje w
RS ponad 50 wymian to gra przybiera komiczny wymiar. Resume: trejdy-
tak, ale z ograniczeniami( np od 5 do 10 w sezonie)

Data: 2010-10-22 11:05:15
Autor: Daniel Kazaniecki
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
1. choc nigdy nie gralem, zgadzam sie, ze wezyk na 30 luda to
niesprawiedliwosc. bo 1+60 > 30+31. wybierasz duranta czy innego
lebrona i masz nieziemska produkcje gwarantowana. poza tym aukcja
pozwala ci skupic sie bardziej na wlasnych ulubiencach, bo w wezyku
bedzie na nich zawsze troche za pozno lub troche za wczesnie. dlatego
bardzo sklaniam sie ku aukcji.

2. co do trejdow (a zwlaszcza FA pickups) jest tak jak mowi frolow:
nawet 5 to sporo jak na realia NBA. a ja szukam wlasnie realizmu, a
nie kombinatorow...

@wiLQ thx za punkty. re paspn: wkrecam sie w to dosc szybko (w dwoch
roznych ligach poprowadze Utah mierzac wysoko i Sacto po wyborze W.
Johnsona zamiast Cousinsa), ale dalej nie widze opcji wydraftowania
calej ligi from scratch jak w FB. wiec te dwie formy zabawy sa dla
mnie bardzo odlegle.

ps$ktos mi moze wytlumaczyc, w czym roto jest lepsze od fp total? bo
do h2h zupelnie nie moge sie przekonac...

Data: 2010-10-22 21:54:56
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2010-10-22 20:05, Daniel Kazaniecki pisze:
[...]

A co ma zbieranie zbiórek, przechwytów czy zgoła total points wspólnego
z NBA? Chcesz realizmu, dawałem namiary na dolphingames.

ps$ktos mi moze wytlumaczyc, w czym roto jest lepsze od fp total? bo
do h2h zupelnie nie moge sie przekonac...

Bardziej realistyczne. Umożliwia wielowymiarową ocenę gracza. Zwiększa
liczbę obustronnie korzystnych wymian.

Data: 2010-10-22 21:52:40
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2010-10-22 19:32, frolow pisze:

[...]

Jasne, socjalizm tak, wypaczenia nie. Jeżeli znajdziesz kogoś chętnego
na zabawę w rodzaju 30 drużyn, draft wężykiem, FP total, 5 wymian na
sezon, to gratulacje. Jak dla mnie atrakcyjność czegoś takiego jest
ujemna. No ale ja się na fantasy league nie znam.

Data: 2010-10-22 19:23:07
Autor: wiLQ
Tomasz Radko napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

A gra na FP Total jest po prostu nudna. Sami to zobaczycie.

Eeeee, nie dla debiutantow w fantasy...

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-10-22 19:13:32
Autor: wiLQ
frolow napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Aukcja to porazka. moze
jest to emocjonujace, ale za to pozwala stworzyc druzyny dziwolagi z
trzema All-stars w skladzie.

No tak, bo jak ostatnie offseason dobitnie pokazalo trzech All-starow w
jednym skladzie w NBA sie po prostu nie zdarza ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-10-22 15:02:27
Autor: Leszczur
On 22 Paź, 19:13, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]

No tak, bo jak ostatnie offseason dobitnie pokazalo trzech All-starow w
jednym skladzie w NBA sie po prostu nie zdarza ;-)

Bo jakby wczesniej takie rzeczy nie miały nigdy miejsca, a Bulls
Jordana, Lakers Magica i Celtics Birda to tylko jakieś grupki
baśniowych stworzeń wymyślonych przez Tolkiena.
Chłopaki chcą realizmu to niech grają tylko na punkty - zadne tam
penalizowanie za straty, nietrafione osobiste czy premiowanie bloków.
A draft najlepiej jest zrobić przy pomocy tarczy z nazwiskami
zawodników w którą będzie się na oślep ciskało rzutkami. Zupełnie jak
w drafcie NBA.
Masz fart - trafiasz LeBrona. Nie masz? Proszę bardzo oto Kwame
Brown.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-10-24 03:17:07
Autor: Daniel Kazaniecki
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
The league is now set up as specified below.
You can find it at http://games.espn.go.com/fba/leagueo...eagueId=150192
The draft will take place today at 3PM ET (9PM CEST).
Please feel free to join directly, first come first serve (note that
this project is being discussed on multiple forums simultaneously).

Rules:
http://img526.imageshack.us/img526/9792/fblite.jpg

Data: 2010-10-25 06:32:03
Autor: Daniel Kazaniecki
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
jesli ktos bardzo bardzo chcial, a wczoraj nie mogl, Gwiazdka w tym
roku wczesniej:

Update: yesterday we pulled it off, but the draft was a bit
disappointing due to a couple of absent GMs. And since this project is
designed to require very little time during the season, and I don't
mind playing a couple of roto leagues, there will be more tonight!

Two attempts of draft (one might be cancelled because of lack of
people, since it's a Monday: some Americans might not be ready for 4PM
ET, and the Europeans might find 7PM ET way too late), please join
BOTH if any of the two could be doable for you:

4PM:
http://games.espn.go.com/fba/leagueoffice?leagueId=165674

7PM:
http://games.espn.go.com/fba/leagueoffice?leagueId=163349

Data: 2010-10-26 05:13:15
Autor: Daniel Kazaniecki
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
To juz ostatni wpis, wiecej spamowac nie bede. Dzieki za pomoc,
panowie!

Two final auction drafts, please join BOTH if any timeslot of the two
could be doable for you.

3PM ET:
http://games.espn.go.com/fba/leagueoffice?leagueId=175073

6PM ET:
http://games.espn.go.com/fba/leagueoffice?leagueId=175075

(Yes, I've been creating a couple of those in the last few days. And
don't get me wrong, the ones already drafted were all full and the
draft was fun, so they have my full attention, but I'm still hoping
for that one great pool where almost all owners are active. Therefore,
I will give it my final shot tonight.)

Data: 2010-10-29 15:01:38
Autor: Daniel Kazaniecki
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?
Nie dotrzymam obietnicy i zaspamuję raz jeszcze, wybaczcie. Tym razem
rozchodzi się o to, ze gwarantuję tylko i wyłącznie aktywnych
właścicieli, czego wcześniej obiecać nie mogłem.

V. deep custom roto on Sunday

Fixed settings:
- very deep roto auction,
- only active owners.

Proposed settings, under discussion:
- 20 teams 15-deep,
- draft time: this Sunday 4PM ET (1PM PST, 10PM CET),
- stats: 14 in total.

More here:
http://games.espn.go.com/fba/leagueoffice?leagueId=200174

Whether you're really interested or just want to know more details,
please contact me per email directly: danielkazaniecki at gazeta.pl

Data: 2010-10-22 13:00:33
Autor: s
Propozycja/pytanie: FB w wersji light?

Najwazniejsze problemy (subiektywnie ofkors) i pomysly na ich
rozwiazanie:

Problem 1.

W PASPN gralem w lidze trzydziestodruzynowej, wiec kein problem.

Problem 2.

Nie znam doktoratow, mysmy macali temat punktacji przez lata i chyba ogolnie pasuje. Albo sie ludzie przyzwyczaili (w co watpie, bo tu sporo eksperymentatow jest) albo obecna punktacja zdaje sie nam byc okolooptymalna.

Problem 3: Jaki draft?

Rzecz gustu. Licytacja raczej daje wiecej wrazen i wiecej mozliwosci, ale i wezyk czasem z sentymentu chetnie machne.

Problem 4: ESPN, Yahoo, cos innego? Kiedy zrobic aukcje? Sobota lub
niedziela, np. 21h00 w PL? (15h00 East, 12h00 West)

Ty ewidentnie zakladasz cos zblizonego do PASPN.

Tylko PASPN afaik nie daje mozliwosci wyboru rodzaju draftu, no i system punktowania chyba jest sztywny. Ale ja w tym sezonie PASPNa nie analizowalem, wiec jezeli sie myle na pewno ktos sprostuje.

Pozdr
Slawek

Propozycja/pytanie: FB w wersji light?