Propozycja trasy enduro w Gorcach?

Data: 2009-09-04 18:02:16
Autor: Wooyek
Propozycja trasy enduro w Gorcach?
Mam prośbę do osób, które Gorce mają zjeżdżone i wiedzą, które szlaki są "obowiązkowe", a których należy się wystrzegać.

Wybieram się na 3-dniowe "wakacje enduro"  i chciałbym mieć jakiś zarys trasy poparty Waszymi doświadczeniami. Gdybyście planowali trasę na 3 dni jeżdżenia, najlepiej z noclegami w schroniskach (bez zjeżdżania do większych wiosek), to na co byście się zdecydowali?

Preferencje: tak do 50 km dziennie, jak najmniej asfaltu i szerokich szutrów, oczywiście jak najwięcej singli i klimatycznych ścieżek po lasach i łąkach - no ale cóż innego by oczekiwać ;)

Start najchętniej dostępny za pomocą PKP - czyli Rabka Zdrój i te okolice.

Z góry dzięki za pomoc!

Data: 2009-09-04 18:35:10
Autor: Solar
Wooyek pisze:

Start najchętniej dostępny za pomocą PKP - czyli Rabka Zdrój i te okolice.

U mnie pewenie oglądałeś. :)
Bardzo fajny jest zielony Gorc-Turbacz. Ale chyba właśnie w tą stronę. Fajny jest zjazd czerwonym Turbacz-Rabka - trzeba lecieć nie główną drogą, ale singielkami tuż obok - jest to na mojej stronie. Fajny jest zjazd czerwonym Turbacz-Knurowska.
Główny przez Lubań jest taki 0/1 - krótkie ostre podejścia i krótkie ostre zjazdy.
W sumie trasa Rabka-Turbacz-Knurowska-Lubań-zawinięcie na Gorc-Turbacz to z 60-70 km. Taka niewymagająca trasa na 2 dni z noclegiem w Krościenku. Bo sam e Gorce dość małe są...
Na 3 dni to może Rabka-Krościenko przez Lubań, Krościenko-Krościenko przez Przehybę, Krościenko-Rabka przez Gorc.
Albo Rabka-Krościenko przez Gorc, potem jakaś Biała Woda, Obidza, Wysoka, Szczawnica na 2. dzień i 3. to Szczawnica-Rabka przez Lubań. Zaliczysz Małe Pieniny ładne widokowo.

"Gdyby trójkąty stworzyły sobie boga, ten miałby na pewno 3 boki."
                                     Monteskiusz

Data: 2009-09-05 02:23:02
Autor: mucher
On Sep 4, 6:35 pm, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

Albo Rabka-Krościenko przez Gorc, potem jakaś Biała Woda, Obidza,
Wysoka, Szczawnica na 2. dzień i 3. to Szczawnica-Rabka przez Lubań.
Zaliczysz Małe Pieniny ładne widokowo.

po tych 2 dniach deszczów można utonąć będzie w błocie ;) byłem w
lekkim szoku, że właśnie tam było najwiecej błota podczas czerwcowej
jazdy w Sądeckim/Gorcach to właśnie M. Pieniny były najbardziej
ubłocone. Tym niemniej warto - zresztą jakoś tak we wschodniej części
Sądeckiego chyba bardziej można pokombinować ze szlakami - zjechać do
Rytra itp. No i odcinek Przehyba-Obidza naprawdę przyjemny (a ostatnio
robiłem go w pogodzie typu 4 stopnie, deszcz i wiatr - coś w tym
stylu:

http://www.pstobierski.net/2009/003/P1011319.html
).

Swoją drogą tego lepiej unikać: http://www.pstobierski.net/2009/003/P1011312.html
- to szlak rowerowy wg GPN (jeden z tych startujących przy stacji
krzesła w Koninkach).

mucher

Data: 2009-09-05 09:24:13
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Propozycja trasy enduro w Gorcach?
to ja dodam cos od siebie jescze
d1: rabka-turbacz-luban-kroscienko
d2:kroscienko-radziejowa-przehyba-dzwonkowka-cebulowka-lacko
d3:lacko-modyn-mogielica-gorc-turbacz-rabka

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-09-04 18:45:42
Autor: Legut
Wooyek pisze:
[...]

     150 km po Gorcach to przesada - to pasmo jest za małe ;)
Ale jak z Rabki to na czerwonym na Turbacz spodziewaj się dużej ilości amatorów sportów motorowych. Z Turbacza zielonym na Gorc to klasyka. Tak samo czerwony na przełęcz Knurowską i dalej na Lubań.
    Nie polecam żółtego szlaku z Przysłopu do Ochotnicy.
  Droga spod Bulandowej kapliczki do Rzek to błotna autostrada zryta ciężkim sprzętem.
Możesz zahaczyć o Beskid Wyspowy: Jasień  i Krzystonów.

Osobiście moja ulubiona trasa to pętla: Rzeki - niebieski na przeł Borek - żółty na Turbacz - zielony na Gorc - Rzeki, to jest jakieś 35 km.

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-09-04 22:11:03
Autor: Wojtek Paszkowski
"Legut" <rlegutko@ad-acta.pl> wrote in message news:h7rgqt$h2d$1nemesis.news.neostrada.pl...

Osobiście moja ulubiona trasa to pętla: Rzeki - niebieski na przeł Borek

a tam nie jest podobnie jak na stokówce do kapliczki, tzn nie jest zryte i wypłukane? (tak przynajmniej wyglądało mi to pod 1,5 warstwą śniegu ;) Tak swoją drogą, znasz może oficjalne przyczyny zamknięcia tego szlaku? (chyba nie ze względu na jakąś specjalną trudność czy niebezpieczeństwo, bo np. zjazd od Turbacza na Przełęcz Knurowską ze szlakiem rowerowym dla przeciętnego rowerzysty też nie ma nic wspólnego, a oznakowany jest ;)

pozdr

Data: 2009-09-05 02:16:34
Autor: mucher
Propozycja trasy enduro w Gorcach?
On Sep 4, 10:11 pm, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:
"Legut" <rlegu...@ad-acta.pl> wrote in message

> Osobiście moja ulubiona trasa to pętla: Rzeki - niebieski na przeł Borek

a tam nie jest podobnie jak na stokówce do kapliczki, tzn nie jest zryte i
wypłukane? (tak przynajmniej wyglądało mi to pod 1,5 warstwą śniegu ;)

Powinno być OK, ta droga była brukowana (jak sama nazwa wskazuje ;)).
Swoją drogą droga z Potaszni do przeł. Borek też zamknięta niestety -
kiedyś korespondowałem z GPN i mieli ją otworzyć 'zamiast' - szkoda,
bo byłby to fajny łącznik do zamykania pętelki z Koninek (Koninki-
Potasznia-Borek-Turbacz i potem zjazd do Koninek lub też czerwonym do
Maciejowej i stamtąd zielonym - ten odcinek taki se, może być). Nie
wiem jak wygląda żółty - na mapie nawet ciekawie, ale ostatnio nie
udało mi się go w terenie znaleźć.

BTW - na końcu zielonego wpada się na najszybszy asfalt po jakim
jechałem, prędkości ok. 85 km/h bez dokręcania.

[...]

Prawdopodobnie chodzi o pieszych. GPN to tacy trochę faszyści w tym
względzie (swoją drogą szlak na przeł. Borek doliną Kamienickiego
Potoku oficjalnie jest zamknięty chyba dla wszystkich) - a to główne
jednak utwardzona droga OIDP. Co do wariantów - można na przykład
jeszcze z czerwonego odbić na zielony na Starych Wierchach i zjechać
na Obidową, a stamtąd trawersem na Bukowinę Obidowską. i dalej
grzbietem na Turbacz.

Fajne single są w okolicach Kudłonia, tyle że to też nielegal (można
pchać żółtym, można jechać doliną Kamienicy i wbić się bodaj zielonym
na Gorc Troszacki, tuż przed szczytem Kudłonia. Czarny z Kudłonia to
taki FR/DH klasyk z tego co kumpel mówił. Z tego co ktoś już pisał -
faktycznie warto jechać z Rzek na Krzystoniów żółtym, a dalej zielonym
do Mszany.

Swoją drogą ja jutro planuję ósemkę z Rzek (w kolejności: niebieski/
żółty/czerwony/zielony/czarny/żółty/czerwony/zielony/niebieski).. Chyba
że siła wyższa zarzadzi inaczej.

mucher

Data: 2009-09-05 13:35:05
Autor: Legut
Propozycja trasy enduro w Gorcach?
Woj
[...]

http://picasaweb.google.com/legut.com.pl/Gorce15Lipiec2007# zdjęcia od 2 do 5 to ten szlak

jest tak może 5-10 min noszenia roweru ale generalnie wszystko przejezdne

szlak ma zakaz wstępu od Rzek, od strony przełęczy Borek nie ma żadnej informacji o tym że nie wolno

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-09-07 01:41:59
Autor: mucher
On Sep 5, 1:35 pm, Legut <rlegu...@ad-acta.pl> wrote:

jest tak może 5-10 min noszenia roweru ale generalnie wszystko przejezdne

szlak ma zakaz wstępu od Rzek, od strony przełęczy Borek nie ma żadnej
informacji o tym że nie wolno

Update - już nie. Cud się stał i na przeł. Borek mozna legalnie
jechać. Do Czoła Turbacza już niekoniecznie - tzn. nie wolno, ale
można. Za to podobał mi się znak ostrzegawczy własnie w okolicach
rozjazdu na stokówkę: "Uwaga zrywka drzewa. Droga błotnista i
grząska". Zastanawiam się jak by to wyglądało w praktyce?

Fotki z wczoraj:
picasaweb.google.com/mucher/GorceOsemka

BTW - jakby co, track jest też na bikebrotherze; udało mi się trochę
zamieszać i zamiast w Rzekach wylądowałem w Ochotnicy Dolnej, no ale
dzięki temu zwiedziłem sobie jeszcze dodatkowo kilkanaście km.

mucher

Data: 2009-09-08 20:42:16
Autor: Solar
Legut pisze:

   Nie polecam żółtego szlaku z Przysłopu do Ochotnicy.

Dlaczego?

Osobiście moja ulubiona trasa to pętla: Rzeki - niebieski na przeł Borek - żółty na Turbacz - zielony na Gorc - Rzeki, to jest jakieś 35 km.

Niebieski na Borek to szuter? A żółty przez Kudłoń jak wygląda?

"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."
              Richard Dawkins

Data: 2009-09-08 12:18:28
Autor: mucher
On Sep 8, 8:42 pm, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
Legut pisze:

>    Nie polecam żółtego szlaku z Przysłopu do Ochotnicy.

Dlaczego?

Też się podepnę. Ja zjeżdżałem ostatnio nieznakowanym grzbietem spod
Gorca - całkiem fajnie, ale chyba wolałbym śmignąć zielonym.

> Osobiście moja ulubiona trasa to pętla: Rzeki - niebieski na przeł Borek
> - żółty na Turbacz - zielony na Gorc - Rzeki, to jest jakieś 35 km.

Niebieski na Borek to szuter?

Ano - w tych fotkach co wrzuciłem, jest. Taka autostrada na Turbacz,
od Borka już sympatyczniej. Z powrotem, z Gorca lepiej przesiąść się
na czarny - koniec niebieskiego to błotniste g**o, na czarnym tak z
kilometr singla, potem szuter - tyle że trzeba wracać asfaltem.

A żółty przez Kudłoń jak wygląda?

Z 4.5 kilometra z Przysłopu na Kudłoń 3 km to pchanie (można jechać po
halach). Zjazd z Kudłonia fajny, singlowy. Widokowo - rewelacja, o
takie na przykład lanszafty:

http://picasaweb.google.com/mucher/Kudlon

Właściwie można dojechać niebieskim do zielonego i wejść przez Gorc
Troszacki (cały zielony to pchanie); FR-owcy pchają żółtym i zjeżdżają
czarnym.;). Oczywiście pozostaje kwestia legalności (z opisanej trasy
legalny jest tylko niebieski na Borek i zielony na Jaworzynę).

mucher

Data: 2009-09-08 21:21:41
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-08, mucher wrote:
[...]

Zjeżdżają czarnym do Konin czy do Lubomierza? Bo jeśli do Lubomierza, to
jestem pod wrażeniem, przecież tam trzeba nawet schodzić ostrożnie.

Data: 2009-09-09 00:43:46
Autor: mucher
Propozycja trasy enduro w Gorcach?
On Sep 8, 11:21 pm, Jan Srzednicki
<w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> wrote:
On 2009-09-08, mucher wrote:
> [...]

Zjeżdżają czarnym do Konin czy do Lubomierza? Bo jeśli do Lubomierza, to
jestem pod wrażeniem, przecież tam trzeba nawet schodzić ostrożnie.

Do Koniny..

BTW - własnie zobaczyłem galerię Sebasa z G3R - Kudłoń żółtym. Okazuje
się, że zielony przez Gorc Troszacki całkiem znośnie wygląda - jeśli
skończyła się zwózka, to mogło i przeschnąć (choć poczatek szlaku
wyglądał nieciekawie).

http://www.g3riders.com/sebas/2009/kudlon2/album/medium/0007.jpg

mucher

Data: 2009-09-09 12:53:19
Autor: Legut
Propozycja trasy enduro w Gorcach?

http://picasaweb.google.com/mucher/Kudlon

No to mnie skusiłeś. Dopisuję Kudłoń do "listy życzeń".

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-09-09 12:39:10
Autor: Legut
Solar pisze:
Legut pisze:

   Nie polecam żółtego szlaku z Przysłopu do Ochotnicy.

Dlaczego?

Jest tam spory odcinek który raczej trzeba pokonać z buta. Znacznie łatwiejszy jest zielony spod Gorca.

Niebieski na Borek to szuter?

w 90% tak

A żółty przez Kudłoń jak wygląda?

nie wiem - nie jechałem

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-09-05 17:53:15
Autor: Wooyek
Propozycja trasy enduro w Gorcach?
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi, mam nadzieję, że jeszcze jakieś się pojawią, choć już rysuje mi się plan trasy. Wolałbym się na tej wycieczce trzymać granic Gorc(ów?) - fakt, są małe, ale przynajmniej są na mapie ;) No i to pierwszy wypad w te rejony, więc chciałbym jak najlepiej wczuć się w ten osławiony gorczański klimat ;)

Nie liczyłem jeszcze kilometrów, ale wstępnie miałoby to wyglądać tak:

Dzień pierwszy pod znakiem czerwonego szlaku:
Rabka - Turbacz - przeł. Knurowska - Lubań - zjazd na nocleg w Krościenku albo Czorsztynie (co polecacie?).

Dzień drugi pod znakiem zielonego (trasa krótsza, bo może jeszcze by się udało rano wybadać trasę DH w Kluszkowcach):
Lubań - Ochotnica Dolna - Gorc - Turbacz (nocleg - jak w tym molochu przyjmują rowerzysów?)

Dzień trzeci pod znakiem szlaków rowerowych na północ od Turbacza (tereny GPN):
Turbacz - przeł. Borek (żółtym) - czerwony konny - czerwony/żółty rowerowy - Koninki (pod wyciągiem na Tobołczyk) - Tobołowy - zielonym pieszym na Obidowiec i dalej czerwonym do Rabki

O ile pierwsze dwa dni chyba nie budzą większych wątpliwości, to zastanawia mnie, ile warte są te szlaki rowerowe w GPN...

Data: 2009-09-05 11:34:03
Autor: mucher
Propozycja trasy enduro w Gorcach?
O ile pierwsze dwa dni chyba nie budzą większych wątpliwości, to zastanawia
mnie, ile warte są te szlaki rowerowe w GPN...

Na Tobołów - Przyzwoita stokówka - jak popatrzysz na galerię którą
linkowałem gdieś wyżej, pare zdjęć jest właśnie z tego szlaku - sam
Obidowiec warto objechać trawersem w prawo - omijasz pchanie na szczyt
(tak idzie zresztą szlak rowrowy). Ale są też takie w stylu 'błotny
hardkor'

mucher

Data: 2009-09-06 16:44:51
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Propozycja trasy enduro w Gorcach?
[ciah]
Dzień drugi pod znakiem zielonego (trasa krótsza, bo może jeszcze by się  udało rano wybadać trasę DH w Kluszkowcach):
Lubań - Ochotnica Dolna - Gorc - Turbacz (nocleg - jak w tym molochu  przyjmują rowerzysów?)

w schronisku nie ma problemu z rowerami. na poczatku sierpnia sie tam
nocowalismy podczas wycieczki z sakwami.