Propozycje min. fin. czyli Belka 2012 raz jeszcze

Data: 2011-05-19 20:06:49
Autor: Arek
Propozycje min. fin. czyli Belka 2012 raz jeszcze
  Zajrzałem do http://tnij.org/projekt_ord_pit  (.pdf) Ten projekt
teoretycznie może nie sostać przyjęty. Można nawet pokusić się
o wyliczenie prawdopodobieństwa :)
  Przyznaję, że nie doczytałem, czy projekt uściśla moment naliczania
podatku (formalne naliczenie i kapitalizacja czy rzeczywiste postawienie
do dyspozycji klienta).
  Wg mnie do końca roku odsetki codzienne byłyby opodatkowane jak
dotychczas, czyli na "antybelkowych" podatek=0 a po 1.01.2012
wg projektu, czyli zaokrąglenia prawie (bo w górę) "naturalne". Efekt
jakby po 1.01 zmieniło się skuteczne oprocentowanie. Chyba, że szykuje
się też przegląd warunków lokat i któryś się podłoży zbyt ostentacyjnie
pisząc, że odsetki dopiero na końcu, bo wtedy "Belka" od wsztystkiego...

Arek

Data: 2011-05-19 23:00:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Propozycje min. fin. czyli Belka 2012 raz jeszcze

"Arek" ir3m8j$lth$1@news.onet.pl

 Zajrzałem do http://tnij.org/projekt_ord_pit  (.pdf) Ten projekt
teoretycznie może nie sostać przyjęty. Można nawet pokusić się
o wyliczenie prawdopodobieństwa :)

Nie lepiej pokusić się o podpowiedzenie, jak napisać ustawę,
aby półgroszówka była nie jednodniowa, ale jednogodzinna? ;)

[...]

A ja tak sobie myślę i myślę -- wiem, że wielu uważa mnie za bezmyślnego...
Więc tak sobie myślę i myślę, że na pewno są jakieś nagrody czy inne premie
pozbawione opodatkowania... A gdyby tak bank nie dawał odsetek, ale właśnie
nagrody?...

Data: 2011-05-20 07:50:50
Autor: Krzysiek
[...]

ta.. nie wiem czy wiesz, ale nawet jak pracodawca organizuje pracownikom imprezę, to każdy z pracowników powinien wliczyć to w dochód i odprowadzić podatek :)

Data: 2011-05-20 10:33:06
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Krzysiek" <anonim@anonim.pl> napisał w wiadomości news:ir4vep$of5$1news.onet.pl...
[...]

A jak by było z podatkiem od sprzedaży klientom Euro po odpowiednio dobranym kursie w ilości proporcjonalnej do kwoty na lokacie ?

Data: 2011-05-20 10:45:03
Autor: Waldek

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał w wiadomości news:4dd62745$1news.home.net.pl...

A jak by było z podatkiem od sprzedaży klientom Euro po odpowiednio dobranym kursie w ilości proporcjonalnej do kwoty na lokacie ?
Ale kombinujecie :D
 - mnie by tam wystarczyl np. talon na paliwo (w ramach koniecznego dojazdu do banku) LOL
albo bonus na prad - przy korzystaniu z dostepu internetowego  :D

Data: 2011-05-21 03:29:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Propozycje min. fin. czyli Belka 2012 raz jeszcze

"Krzysiek" ir4vep$of5$1@news.onet.pl

ta.. nie wiem czy wiesz, ale nawet jak pracodawca organizuje
pracownikom imprezę, to każdy z pracowników powinien wliczyć
to w dochód i odprowadzić podatek :)

A keszbek karciany?

 -- bank zwraca 100% wydatków karcianych, ale nie więcej
    niż 4% w skali roku od złożonych depozytów ;)

Talony -- o których piszą inni w tym wątku? Wiśnie banki dają za free.
Mogłyby dawać talony, przewalutowania, obniżone oprocentowanie kredytów
hipotecznych wskazanych klientów, zwrot kosztów dojazdu do banku i kosztu
elektryczności za korzystanie z komputera oraz kosztów dostępu do internetu...
Talony na zakupy w wybranych sklepach... Albo punkty w Cerfurowych Rodzinkach. ;)

Wreszcie -- mogliby dawać za darmo ;) ubezpieczenia komunikacyjne czy medyczne...
Człowiek boi się o swoje oszczędności (na dodatek trzymane bez grosza odsetek)
banki więc załatwiają mu ubezpieczenie zdrowotne -- też za darmo... ;)

Możliwości obejścia Belki bez płacenia podatku jest więc chyba sporo. :)

Propozycje min. fin. czyli Belka 2012 raz jeszcze