Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012

Data: 2018-05-22 22:36:11
Autor: Uzytkownik
Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012
W dniu 2018-05-22 o 12:15, Bolko pisze:
Wed³ug najnowszego projektu przygotowanego przez unijn± komisjê, w roku 2021 lista wyposa¿enia seryjnego fabrycznie nowych samochodów sprzedawanych na terenie UE mia³aby siê rozszerzyæ o inteligentne systemy. Przyk³ad? Po wej¶ciu w ¿ycie zapisów auta bezp³atnie otrzymywa³yby:

system autonomicznego hamowania
system odblokowuj±cy zap³on po badaniu alkomatem
system kontroluj±cy uwagê kierowcy
system rejestruj±cy parametry jazdy

Dobrze, ¿eby jeszcze zrobili system automatycznej kontroli prêdko¶ci, kontroli nie zatrzymania siê przed czerwonym i pomarañczowym ¶wiat³em, a nawet da³oby siê zrobiæ system sprawdzania wymuszeñ no i do tego automatyczne nak³adanie mandatów i odbierania uprawnieñ PJ. Mog³oby to dzia³aæ w taki sposób, ¿e samochód zanim by odpali³, sprawdza³by czy dany osobnik posiada PJ lub czy te¿ nie zosta³o mu ono zatrzymane. Mo¿na by to by³o zorganizowaæ na podstawie odcisku palca, albo wszczepionego transpondera, albo jeszcze lepiej obydwu.
Ponadto w samochodach powinny byæ zamontowane systemy diagnostyczne, a ich wyniki automatycznie wysy³ane na centralny serwer. Jak auto zacznie kopciæ lub nie spe³niaæ wymagañ technicznych to takie auto powinno byæ automatycznie unieruchamiane, a na miejsce powinny byæ wysy³ane s³u¿by, które bêd± zabiera³y auto do z³omowania oczywi¶cie z obci±¿eniem w³a¶ciciela.
Oczywi¶cie wszystkie auta powy¿ej 5 roku powinny byæ natychmiast wyz³omowane.
Dziêki temu by³by porz±dek na drogach, a rz±d mia³by ¶rodki na 500+. Na szczê¶cie orwellowska postaæ "Wielkiego brata" w postaci pierwszego sekretarza jednej, jedynie s³usznej partii ju¿ siê zaczyna ziszczaæ dziêki poparciu spo³eczeñstwa.

system utrzymuj±cy pojazd na pasie ruchu
inteligentnego asystenta prêdko¶ci
awaryjny sygna³ ,,Stop"
czujniki parkowania z ty³u lub kamerê cofania.

https://www.autofakty.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo-na-drogach-ue-11-systemow-bezpieczenstwa/

Data: 2018-05-23 07:56:47
Autor: z
W dniu 2018-05-22 o 22:36, Uzytkownik pisze:

Dobrze, ¿eby jeszcze zrobili system automatycznej kontroli prêdko¶ci, kontroli nie zatrzymania siê przed czerwonym i pomarañczowym ¶wiat³em, a nawet da³oby siê zrobiæ system sprawdzania wymuszeñ

ciach

To jest ¶lepa uliczka. Te systemy nic nie daj±.

Realn± popraw± bezpieczeñstwa by³oby uczynienie wszystkich pojazdów autonomicznymi. (powi±zanymi w sieæ)
Je¶li gdzie¶ tu siê bêdzie ci±gle pa³êtaæ czynnik ludzki zawsze bêdzie sprawia³ zagro¿enie dla ¿ycia.

Pytanie tylko czy chcieliby¶my byæ tacy "bezpieczni"
Pewnie NIE

Dlatego pó³¶rodki w postaci obecnych "systemów" s³u¿± tylko nabijaniu kasy i tworzeniu kolejnych stanowisk dla biurokratów.
A lemingi ³ykaj±ce reklamy sobie poprawiaj± humor ¿e s± bezpieczniejsi. Przedszkole normalnie.

To jest OKRADANIE nas obywateli i ³amanie podstawowych wolno¶ci
(modne s³owo ;-) )

Data: 2018-05-23 08:45:35
Autor: Cavallino
W dniu 23-05-2018 o 07:56, z pisze:
[...]

Je¼dzi³e¶ autem z aktywnym tempomatem?
Ju¿ zwyk³y daje bardzo du¿o, wiêc nie gadaj g³upot.

Data: 2018-05-23 09:25:31
Autor: z
W dniu 2018-05-23 o 08:45, Cavallino pisze:
Je¼dzi³e¶ autem z aktywnym tempomatem?
Ju¿ zwyk³y daje bardzo du¿o, wiêc nie gadaj g³upot.

W moim zastosowaniu auta tempomat nie jest mi potrzebny.

Chcê mieæ wybór a nie przymus jego posiadania.

Chcê byæ wolnym _bia³ym_ cz³owiekiem (wiem boli i ma boleæ :-) )

Data: 2018-05-23 19:34:32
Autor: kk
W dniu 2018-05-23 o 09:25, z pisze:
W dniu 2018-05-23 o 08:45, Cavallino pisze:
Je¼dzi³e¶ autem z aktywnym tempomatem?
Ju¿ zwyk³y daje bardzo du¿o, wiêc nie gadaj g³upot.

W moim zastosowaniu auta tempomat nie jest mi potrzebny.

No ale np system zapewniaj±cy wyhamowanie samochodu jak Ci siê kimnie chyba by¶ chcia³ mieæ, co ?

Data: 2018-05-23 19:52:08
Autor: z
W dniu 2018-05-23 o 19:34, kk pisze:
No ale np system zapewniaj±cy wyhamowanie samochodu jak Ci siê kimnie chyba by¶ chcia³ mieæ, co ?

NIE
Raz z powodu psychologicznego. Nie muszê chyba t³umaczyæ.
Dwa z powodu mo¿liwej jego usterki która bêdzie kolejnym zagro¿eniem czyhaj±cym na moje ¿ycie. :-)

Miedzy kierownic±, hamulcem a mn± nie mo¿e byæ po¶redników którym nagle siê mo¿e wydawaæ ¿e zrobi± mi dobrze :-)

Data: 2018-05-23 22:20:29
Autor: kk
W dniu 2018-05-23 o 19:52, z pisze:
[...]

Nie musisz, ja Ci wyt³umaczê :-) Prêdzej czy pó¼niej za¶niesz albo tylko zagapisz siê. Kwesti± szczê¶cia bêdzie jaki bêdzie tego skutek.

Dwa z powodu mo¿liwej jego usterki która bêdzie kolejnym zagro¿eniem czyhaj±cym na moje ¿ycie. :-)

Ale, ¿e samochód tak zacznie hamowaæ ¿e do ty³u pojedzie czy o co chodzi ?

Ja tam chcia³bym mieæ ró¿ne systemy wspomagaj±ce. Np parkowania. Czujniki cofania nie zmierz± mi luki. Chcia³bym te¿ by mi siê dach zamyka³ jak deszcz zacznie padaæ. To nie s± jakie¶ cudowne technologie. Bardzo dobrze czujê siê z automatycznymi ¶wiat³ami, wycieraczkami, ESP.

Miedzy kierownic±, hamulcem a mn± nie mo¿e byæ po¶redników którym nagle siê mo¿e wydawaæ ¿e zrobi± mi dobrze :-)

Masz jakie¶ kompleksy :-)

Data: 2018-05-24 07:30:03
Autor: z
Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012
W dniu 2018-05-23 o 22:20, kk pisze:

Masz jakie¶ kompleksy :-)

Trochê ¿yjê na tym ¶wiecie i widzê "jako¶æ" tych wszystkich uszczê¶liwiaj±cych mnie wynalazków dyktowan± przez ksiêgowych i banki.

Jak kto¶ lubi takie sporty to proszê bardzo.

Ale zmuszaæ mnie do kupowania tego NIE POZWOLÊ :-)

Data: 2018-05-26 19:55:41
Autor: jerzu.xyz
On Wed, 23 May 2018 19:52:08 +0200, z <z@z.pl> wrote:

Miedzy kierownic±, hamulcem a mn± nie mo¿e byæ po¶redników którym nagle siê mo¿e wydawaæ ¿e zrobi± mi dobrze :-)

Zostaje Ci rower, najlepiej Wigry 3,tam nawet przerzutek nie by³o ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-05-23 21:29:33
Autor: Cavallino
W dniu 23-05-2018 o 09:25, z pisze:
W dniu 2018-05-23 o 08:45, Cavallino pisze:
Je¼dzi³e¶ autem z aktywnym tempomatem?
Ju¿ zwyk³y daje bardzo du¿o, wiêc nie gadaj g³upot.

W moim zastosowaniu auta tempomat nie jest mi potrzebny.

Co mnie obchodzi Twoje zastosowanie auta?
Zreszt± przecie¿ i tak nowego nie zamierzasz kupiæ, wiêc co Ci za ró¿nica?

Chcê byæ wolnym _bia³ym_ cz³owiekiem (wiem boli i ma boleæ :-) )

To sobie konia kup i na step siê wybierz.

Data: 2018-05-24 07:33:30
Autor: z
W dniu 2018-05-23 o 21:29, Cavallino pisze:

Co mnie obchodzi Twoje zastosowanie auta?

A co mnie obchodzi ¿e lubisz siê rozleniwiaæ w aucie na bezsensownych d³ugich trasach ;-)

Znaczy obchodzi bo Ty stwarzasz w ten sposób zagro¿enie na jezdni ;-) (kotek NIE?) :-)

Zreszt± przecie¿ i tak nowego nie zamierzasz kupiæ, wiêc co Ci za ró¿nica?

Bo kupiê potem 5 letnie ;-) i mnie to obchodzi

Data: 2018-05-24 07:35:57
Autor: Cavallino
W dniu 24-05-2018 o 07:33, z pisze:
W dniu 2018-05-23 o 21:29, Cavallino pisze:

Co mnie obchodzi Twoje zastosowanie auta?

A co mnie obchodzi

Nie wiem, t³uczesz tylko dla robienia dymu, o rzeczach które w zerowym stopniu Ciebie dotycz±.
Na ca³e szczê¶cie masz zerowy wp³yw na cokolwiek.

Zreszt± przecie¿ i tak nowego nie zamierzasz kupiæ, wiêc co Ci za ró¿nica?

Bo kupiê potem 5 letnie ;-) i mnie to obchodzi

W 5 letnich tym bardziej nie zauwa¿ysz ró¿nicy w cenie, a systemy s± wy³±czalne.
Wiêc pierdzielisz dla samego pierdzielenia.

Data: 2018-05-23 19:33:00
Autor: kk
[...]

Co niby zwyk³y daje ? Konieczno¶æ koncentrowania siê na obs³udze tempomatu zamiast mimowolnego operowania peda³em gazu i hamulca ?

Data: 2018-05-23 21:30:42
Autor: Cavallino
W dniu 23-05-2018 o 19:33, kk pisze:
[...]

Co niby zwyk³y daje ?

Odpoczynek dla nogi.

Data: 2018-05-23 21:49:38
Autor: Adam
W dniu 2018-05-23 o 21:30, Cavallino pisze:
[...]

Ja to widzê tak:

Jad±c na trasie autem bez tempomatu, to albo jaki¶ wariat mnie wyprzedza, albo jaka¶ melepeta blokuje ruch. Ci±gle siê wkurzam i jadê metod± gaz-hamulec.

Jad±c autem z tempomatem s³ucham muzyki i mam w g³êbokim powa¿aniu tych, co mnie wyprzedzaj± - znaczy: nie przeszkadzaj±. Jadê odprê¿ony i bezstresowo.

Czas przejazdu 1-szego wariantu 4 godziny, czas w 2-gim wariancie 4:15.

Oczywi¶cie nieco przerysowujê, ale tak to z regu³y jest. Je¶li jadê autem z tempomatem, tym bardziej aktywnym, to go uruchamiam.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-23 21:56:06
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
W dniu .05.2018 o 21:49 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

Jad±c autem z tempomatem s³ucham muzyki i mam w g³êbokim powa¿aniu tych,  co mnie wyprzedzaj± - znaczy: nie przeszkadzaj±. Jadê odprê¿ony i  bezstresowo.

Jeste¶ zdekoncentrowany, im szybciej to zrozumiesz tym d³u¿ej po¿yjesz.
Tempomat jest super na 5 - 10 min aby daæ odpocz±æ nodze, poruszaæ ni±  trochê. D³u¿sza jazda na tempomacie jest niebezpieczna - zmieniaj± Ci siê  odruchy, w awaryjnej sytuacji bêdziesz wciska³ pauzê lub liczy³ na  asystenta.

TG

Data: 2018-05-24 00:00:52
Autor: Adam
[...]

Sytuacji awaryjnych mia³em sporo. Ale rzadko na trasach.
Ale nigdy nie zdarzy³o mi siê nawet zadrapanie pojazdu, a bywa³o, ¿e musia³em siê ewakuowaæ na pobocze albo postawiæ auto na dwa ko³a, aby przejechaæ w±skie  miejsce.
A je¿d¿ê ju¿ od lat 80-tych, przy ka¿dej pogodzie i najró¿niejszymi samochodami, od najprostszych ga¼nikowców do Lexusów serii LS. Nie mia³em tylko jeszcze okazji je¼dziæ Tesl±.
Nie dekoncentrujê siê. Poza tym umiem siebie obserwowaæ - sporo by³o w podrêcznikach Wy¿szej Szko³y Techniki Jazdy, sporo o tym pisali inni, jak np. Witold Rychter albo Sobies³aw Zasada.

Natomiast znam ludzi, których dekoncentruje absolutnie wszystko, pocz±wszy od radia, przez rozmowê z pasa¿erem. Nie wiem, jak uda³o im siê zrobiæ prawo jazdy i jak prze¿yli do teraz ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-24 00:35:13
Autor: Adam
Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012
W dniu 2018-05-24 o 00:00, Adam pisze:
(...)
[...]

Zapomnia³em o jednym, do¶æ istotnym:

Wszystkie tempomaty, z którymi mia³em do czynienia, dzia³aj± tak, ¿e jak naci¶niesz gaz, to przy¶piesza, a jak pu¶cisz gaz to wraca do prêdko¶ci zadanej. Natomiast wci¶niêcie hamulca wy³±cza tempomat.
Gdzie tu miejsce (i po co?) na zabawy klawiszami czy d¼wigienk± tempomatu w trakcie niespodziewanej sytuacji? Jakie odruchy?
Raczej nie.

Tyle, ¿e wszystkie auta z tempomatem to by³y (i s±) ze skrzyni± automatyczn±. Nie je¼dzi³em tempomatem ze skrzyniami rêcznymi ani preselekcyjnymi.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-24 01:45:34
Autor: J.F.
Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012
Dnia Thu, 24 May 2018 00:35:13 +0200, Adam napisa³(a):
[...]

Sa takie, gdzie sobie predkosc mozesz przestawic.
widzisz ze hen daleko lewy pas zajety - pyk, pyk i jedziesz wolniej, aby zdazyc na zwolnienie tego pasa.
Sie zwolni - pyk, pyk - wracamy do poprzedniej.

Na naszych drogach inny raczej nie ma sensu - predkosc co chwila inna.

Tyle, ¿e wszystkie auta z tempomatem to by³y (i s±) ze skrzyni± automatyczn±. Nie je¼dzi³em tempomatem ze skrzyniami rêcznymi ani preselekcyjnymi.

na autostradzie sobie radzi. Tyle ze wcisnieciu sprzegla tez sie
wylacza.

No coz - przyjemnie sie jezdzi z tempomatem ... ale popsul mi sie i
jakos bardzo mi nie brakuje. No coz, cale zycie jezdzilem bez ...

J.

Data: 2018-05-24 21:50:50
Autor: kk
W dniu 2018-05-24 o 01:45, J.F. pisze:
[...]

Peda³ gazu dzia³a lepiej

Data: 2018-05-24 07:16:19
Autor: Cavallino
W dniu 24-05-2018 o 00:35, Adam pisze:

[...]

Z rêcznymi jest dok³adnie tak samo jak pisa³e¶.

Data: 2018-05-24 20:42:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .05.2018 o 00:00 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

Sytuacji awaryjnych mia³em sporo. Ale rzadko na trasach.
Czyli gdzie je mia³e¶?

Ale nigdy nie zdarzy³o mi siê nawet zadrapanie pojazdu, a bywa³o, ¿e  musia³em siê ewakuowaæ na pobocze albo postawiæ auto na dwa ko³a, aby  przejechaæ w±skie  miejsce.
Kiedy¶ u mnie na wsi przyjecha³ taki objazdowy cyrk samochodowy - tam te¿  je¼dzili na dwóch ko³ach- zawsze w takiej sytuacji pasa¿er wychyla³ siê  przez okno bêd±ce w górze i robi³ za balast.  Ale oni zanim postawili auto  na boku musieli najechaæ na rampê. Jak Ty to robisz na publicznej drodze?

A je¿d¿ê ju¿ od lat 80-tych, przy ka¿dej pogodzie i najró¿niejszymi  samochodami,
Kto¶ tu ju¿ to napisa³ co i ja zawsze mówiê: do¶wiadczenie za kó³kiem nie  ro¶nie wraz z up³ywaj±cym czasem, do¶wiadczenie zdobywa siê z ka¿dym  przejechanym kilometrem. Mój Te¶æ np. ma prawo jazdy od po³owy lat  piêædziesi±tych (i mimo ponad 80 lat na karku ci±gle je¼dzi) - a przy  który¶ imieninach wysz³o, ¿e przez ca³e swoje ¿ycie zrobi³ mniej  kilometrów ni¿ ja robiê w rok...

TG

Data: 2018-05-24 21:41:52
Autor: Adam
Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012
W dniu .05.2018 o 00:00 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

Sytuacji awaryjnych mia³em sporo. Ale rzadko na trasach.
Czyli gdzie je mia³e¶?

Nie, nie tak.
Statystycznie mniej na trasach. Najczê¶ciej w wiêkszych miastach (jak np. Trójmiasto, Warszawa, Kraków, ¦l±sk), pó¼niej mniejsze miasteczka, a najmniej na trasach szybkiego ruchu.

[...]

Nie robi siê balastu - jest niepotrzebny. Ustawiasz samochód w równowadze i mo¿esz w zasadzie dowolnie d³ugo tak jechaæ. Tyle, ¿e do takich jazd jest wymagana blokada mostu, aby dzia³a³ napêd.

postawili auto na boku musieli najechaæ na rampê. Jak Ty to robisz na publicznej drodze?

Jak jest wysoko ¶rodek ciê¿ko¶ci, to siê da.
Zanim siê spostrzeg³em, to ju¿ jecha³em w pochyleniu - zadzia³a³y odruchy.
Co¶ podobnego - jak je¼dzisz rajdowo, to nie zastanawiasz siê nad ka¿dym ruchem - nie ma czasu. Wtedy jest po prostu ci±g³a sekwencja ruchów.
Jak jedziesz autem nadsterownym z po¶lizgiem to podobnie: promieñ skrêtu ustalasz peda³em gazu, robisz to jakby pod¶wiadomie.

[...]

Pod warunkiem, ¿e je¼dzi siê ¶wiadomie.
Tu polecam wspomnianego ju¿ Witolda Rychtera, a konkretnie jego ksi±¿ki, jak choæby "Do¶wiadczony kierowca radzi" albo "Moja dwa i cztery kó³ka".

Mój tato mia³ kolegê, ten¿e je¼dzi³ na taryfie. Co dziwne - to do koñca ¿ycia nie nauczy³ siê skrêcaæ do ty³u - robi³ to na wyczucie i ewentualnie korygowa³, gdy da³ w drug± stronê, ni¿ trzeba.

piêædziesi±tych (i mimo ponad 80 lat na karku ci±gle je¼dzi) - a przy który¶ imieninach wysz³o, ¿e przez ca³e swoje ¿ycie zrobi³ mniej kilometrów ni¿ ja robiê w rok...

Ja du¿o nie je¿d¿ê. Bywa³o, ¿e robi³em kilka tys. km. w tydzieñ, teraz kilka tys. w miesi±c. Zale¿y, jak czêsto i gdzie je¿d¿ê do klientów. A teraz programy takie, ¿e same siê uaktualniaj±, updaty przez Internet, narzêdzia typu TeamViewer - st±d te¿ coraz rzadziej siê je¼dzi osobi¶cie. Chocia¿ mam klientów, do których jadê na drugi koniec Polski sprawdziæ drukarkê fiskaln± i podbiæ dokumenty. Roboty na kilka minut, jazdy prawie ca³y dzieñ.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-24 07:35:14
Autor: z
[...]

Polaæ temu Panu :)

Data: 2018-05-23 22:45:59
Autor: kk
W dniu 2018-05-23 o 21:49, Adam pisze:
[...]

No ale jak to robisz tempomatem pasywnym ? Ustawiasz sobie prêdko¶æ ni¿sz± ni¿ wszyscy inni by nie musieæ go dezaktywowaæ i aktywowaæ ?

Czas przejazdu 1-szego wariantu 4 godziny, czas w 2-gim wariancie 4:15.

Oczywi¶cie nieco przerysowujê, ale tak to z regu³y jest. Je¶li jadê autem z tempomatem, tym bardziej aktywnym, to go uruchamiam.

Na zakrêcie zwalnia ? Przyspiesza przy wyprzedzaniu by nie blokowaæ pasa ?

Data: 2018-05-23 22:40:20
Autor: kk
[...]

W jaki sposób ? Przecie¿ musisz tymi nogami sterowaæ pasywnym tempomatem. Inaczej bêdziesz jecha³ jak ciota a wiemy, ¿e nie lubisz tak je¼dziæ.

Data: 2018-05-23 19:31:54
Autor: kk
W dniu 2018-05-23 o 07:56, z pisze:
[...]

No jakby je sznurkami powi±zaæ tak by nie mog³y siê zderzaæ wzajemnie to by to zadzia³a³o.

Je¶li gdzie¶ tu siê bêdzie ci±gle pa³êtaæ czynnik ludzki zawsze bêdzie sprawia³ zagro¿enie dla ¿ycia.

No i nie da siê zrobiæ systemu autonomicznego bez udzia³u cz³owieka.

Data: 2018-05-23 19:54:40
Autor: z
W dniu 2018-05-23 o 19:31, kk pisze:
No jakby je sznurkami powi±zaæ tak by nie mog³y siê zderzaæ wzajemnie to by to zadzia³a³o.

Zapewne sobie jaja robisz (chocia¿ cholera wie ;-) ) i ogarniasz s³owo "sieæ" np. informatyczna :-)

No i nie da siê zrobiæ systemu autonomicznego bez udzia³u cz³owieka.

Wymiêkam :-)

Data: 2018-05-23 22:23:51
Autor: kk
W dniu 2018-05-23 o 19:54, z pisze:
[...]

No ogarniam, i mówiê, ¿e gdyby to by³a sieæ sznurków to by zadzia³a³o, z informatyczn± ró¿nie mo¿e byæ

No i nie da siê zrobiæ systemu autonomicznego bez udzia³u cz³owieka.

Wymiêkam :-)

Powiedz, robi³e¶ jakikolwiek system bezpieczny ?

Data: 2018-05-23 19:18:51
Autor: kk
[...]

A propos :-) Rano przestawia³em szafê i znalaz³em w niej stare numery "Zrób to sam". Rok 1991, cena 6900 z³otych :-) Na ok³adce "Zelektryfikowany wózek inwalidzki" ale nie to mnie zainteresowa³o. Wertuj±c natrafi³em na artyku³ o ... bezpieczeñstwie samochodów :-) Ró¿ne opowie¶ci a na koñcu "zdecydowanym krokiem naprzód ma byæ realizacja miêdzynarodowego programu Prometheus ... tj Programu Europejskiego Ruchu Drogowego o Najwy¿szej Sprawno¶ci i Niespotykanym Bezpieczeñstwie ... W pierwszym etapie prac zamierza siê wprowadziæ spójne systemy wymiany informacji samochód-droga oraz samochód-samochód dotycz±ce nawigacji oraz powiadamiania o niebezpiecznych miejscach i sytuacjach na drodze". Autorzy Wojciech Karwas i Stefan Go³±bek. No i mamy rok 2018, czyli minê³o 27 lat i ...

Data: 2018-05-25 11:27:50
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012
Powitanko,

samochód-samochód dotycz±ce nawigacji oraz powiadamiania o niebezpiecznych miejscach i sytuacjach na drodze". Autorzy Wojciech Karwas i Stefan Go³±bek. No i mamy rok 2018, czyli minê³o 27 lat i ...

.... i mamy Yanosika;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2018-05-26 21:55:18
Autor: kk
Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012
W dniu 2018-05-25 o 11:27, Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko,

samochód-samochód dotycz±ce nawigacji oraz powiadamiania o niebezpiecznych miejscach i sytuacjach na drodze". Autorzy Wojciech Karwas i Stefan Go³±bek. No i mamy rok 2018, czyli minê³o 27 lat i ...

... i mamy Yanosika;-)

Wy Yanosik czy Yanosik Was ?

Propozycje obowi±zkowych systemów od 2012