Prorosyjskie komentarze w polskim Internecie

Data: 2014-03-05 17:04:46
Autor: u2
Prorosyjskie komentarze w polskim Internecie

http://niezalezna.pl/52543-propagandowa-wojna-kremla-prorosyjskie-komentarze-w-polskim-internecie

W Internecie pojawia się coraz więcej prorosyjskich komentarzy. Jeden z portali, newsweek.pl wyliczył, że 80 procent z nich „wysłano z nieprawdziwych kont”. Według serwisu anonimowe trolle mogą zarabiać na tym nawet 2,4 tys. zł miesięcznie. Kilka dni temu profil MSZ Rosji na Twitterze omyłkowo, zamiast w prywatnej wiadomości, w publicznym wpisie instruował, by w komentarzach pisać „powściągliwe pochwały słusznej analizy” jednego z tekstów w niemieckim „Der Spiegel”.

- Sytuacja zawsze wygląda w ten sam sposób. Gdy publikujemy artykuł dotyczący sytuacji na Ukrainie, na początku pojawiają się wyważone komentarze dotyczące zaangażowania stron w konflikcie. Jednak w pewnym momencie, jakby na akord, liczba komentarzy dramatycznie wzrasta, stają się one bardzo prorosyjskie, anty-ukraińskie i anty-polskie, często wulgarne. Merytoryczna dyskusja całkowicie ginie, internetowi trolle przejmują temat, normalne komentarze są spychane w niebyt – tak aktywność prorosyjskich internautów opisuje portal newsweek.pl i zauważa, że „po ustaleniu adresów IP i ich geolokalizacji, okazało się, że ponad 80 procent z ponad pięćdziesięciu skontrolowanych prorosyjskich wpisów nie pochodzi z Polski, a z najróżniejszych miejsc na świecie”.

Portal cytuje kilka z powtarzających się komentarzy. „Jakby nie lubić Ruskich,to trzeba przyznać, że akcja na Krymie jest rzeczywiście formą akcji stabilizacyjnej. I nie ma nad czym płakać ani się oburzać, a pobrzękiwanie szabelką jest wbrew polskiej racji stanu” – brzmi jeden z nich.

Z kolei jeden z głównych profili nieformalnej organizacji hakerskiej „Anonymous” w serwisie twitter.com, od samego początku rosyjskiej agresji na Ukrainę komentuje sytuację przychylnie dla władz Kremla oraz udostępnia masowo wpisy stacji „Russian Today”. Profil @AnonymousWiki śledzony jest przez ponad 40 tys. użytkowników Twittera, w dużej mierze ludzi młodych ze Stanów Zjednoczonych, dzięki czemu w Internecie narracja Kremla skutecznie rywalizuje z przekazem Białego Domu.

- Popieramy Putina i rosyjski rząd za działanie tak zdecydowane w kryzysie. Ich pełnoprawne i usprawiedliwione działania były sprowokowane przez Zachód – czytamy w jednym z wpisów Anonymous.

W poniedziałek na oficjalnym koncie MSZ Rosji na Twitterze przez pomyłkę została opublikowana prośba do nieujawnionych osób o „powściągliwe pochwały” (w komentarzach na Twitterze i Facebooku) wobec „słusznej analizy” sytuacji na Ukrainie, opublikowanej przez niemiecki tygodnik „Der Spiegel”. Autorem artykułu, który należało pochwalić, jest niemiecki dziennikarz Uwe Klußmann. Pomyłka została szybko zauważona przez pracowników obsługujących profil rosyjskiego resortu dyplomacji i wpis został skasowany.

Na ten temat:
UJAWNIAMY: internauci przyłapali MSZ Rosji na propagandowej manipulacji
--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2014-03-05 17:15:00
Autor: boukun
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:53174b1f$0$2159$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Der Spiegel ma tylko kłamliwą syjonistyczną propagandę, jak GWno w całej Polsce...

https://www.youtube.com/watch?v=_EOyz8yS5cc

boukun

Data: 2014-03-05 17:19:48
Autor: u2
W dniu 2014-03-05 17:15, boukun pisze:
Der Spiegel ma tylko kłamliwą syjonistyczną propagandę, jak GWno w całej
Polsce...

do tej pory jakos nie protestowales, kiedy pisali nieprawde na temat Polski, zasrancu.

Data: 2014-03-05 18:01:30
Autor: boukun
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:53174ea4$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale co, jak i kiedy? Jak toś krytykował cokolwiek lub kogokolwiek za niepisanie prawdy, to byłem to tylko ja...

boukun

Data: 2014-03-05 18:07:38
Autor: u2
W dniu 2014-03-05 18:01, boukun pisze:
do tej pory jakos nie protestowales, kiedy pisali nieprawde na temat
Polski,

Ale co, jak i kiedy? Jak toś krytykował cokolwiek lub kogokolwiek za
niepisanie prawdy, to byłem to tylko ja...

nigdy nie skrytykowales niemcow za pisanie nieprawdy.

Data: 2014-03-05 18:27:02
Autor: boukun
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:531759da$0$2228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kłamiesz, przecież z nimi się stale procesuję i na wiele różnych tematów pisałem i krytykowałem ich, a także Merkel, która przetrzymuje swoje teczki STASI u siebie w domu...

boukun

Data: 2014-03-05 18:55:53
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:lf7nnb$49v$1mx1.internetia.pl...
[...]

Skąd wiesz, że przetrzymuje u siebie w domu? Też go pilnowałeś?

MW

Data: 2014-03-05 19:02:04
Autor: boukun
Użytkownik "MarkWoydak" <mark.woydak@forest.gmx.de> napisał w wiadomości news:lf7og0$69p$4news.albasani.net...

[...]

QW Niemczech jest to tajemnica poliszynela... Mówił mi o tym jeden niemiecki lekarz, że w kręgach niemieckiej inetlegencji się o tym mówi...

Data: 2014-03-05 19:31:05
Autor: u2
W dniu 2014-03-05 19:02, boukun pisze:
QW Niemczech jest to tajemnica poliszynela... Mówił mi o tym jeden
niemiecki lekarz, że w kręgach niemieckiej inetlegencji się o tym mówi..

zaraz zaraz, tys zwykly prostak, za wysokie progi dla ciebie niemiecka yntelygencja ...-;)

Data: 2014-03-05 19:32:24
Autor: boukun
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:53176d69$0$2247$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zapomniałeś ju-tłuku, że dla BND robię...

boukun

Data: 2014-03-05 19:34:48
Autor: u2
Prorosyjskie komentarze w polskim Internecie
W dniu 2014-03-05 19:32, boukun pisze:
dla BND robię

ja pisalem o bnd a nie BND.

Data: 2014-03-06 00:07:40
Autor: khanula
Prorosyjskie komentarze w polskim Internecie
W dniu roda, 5 marca 2014 17:15:00 UTC+1 uytkownik boukun napisa:
Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:53174b1f$0$2159$65785112news.neostrada.pl...

> http://niezalezna.pl/52543-propagandowa-wojna-kremla-prorosyjskie-komentarze-w-polskim-internecie

> W Internecie pojawia si coraz wicej prorosyjskich komentarzy. Jeden z > portali, newsweek.pl wyliczy, e 80 procent z nich "wysano z nieprawdziwych > kont". Wedug serwisu anonimowe trolle mog zarabia na tym nawet 2,4 tys. z > miesicznie. Kilka dni temu profil MSZ Rosji na Twitterze omykowo, zamiast w > prywatnej wiadomoci, w publicznym wpisie instruowa, by w komentarzach pisa > "powcigliwe pochway susznej analizy" jednego z tekstw w niemieckim "Der > Spiegel".

Der Spiegel ma tylko kamliw syjonistyczn propagand, jak GWno w caej Polsce...

https://www.youtube.com/watch?v=_EOyz8yS5cc

boukun

za pare marnych srebrnikow sprzedales "dusze" wschodnimu satrapie.

Data: 2014-03-06 17:46:00
Autor: boukun
Prorosyjskie komentarze w polskim Internecie
Uytkownik <khanula@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:5cb29de3-2aa5-43e4-8f86-c687bf3bdd61googlegroups.com...
> [...]

boukun

za pare marnych srebrnikow sprzedales "dusze" wschodnimu satrapie.
-- -- --
W przeciwiestwie do ciebie ciemniaku, nie jestem tpym niewolnikem polskich syjonistw i nie klaszcz swemu panu, bo nie mam panw nad sob...

boukun

Data: 2014-03-05 18:14:54
Autor: MarkWoydak
[...]

Właśnie. Trybun zapewne jest jednym z nich, 2-gi to boukun.

MW

Data: 2014-03-05 18:31:17
Autor: u2
W dniu 2014-03-05 18:14, MarkWoydak pisze:
[...]

bekon liczy na dole od puty, a hadrys na dole od Kim Dzong Ila.

Data: 2014-03-06 03:49:28
Autor: stevep
W dniu .03.2014 o 17:04 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Tu przecież mamy trolla notorycznie podszywającego się pod Marka Woydaka.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-03-06 00:04:47
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości
[...]

Ten podszywacz podaje się za pisowskiego psychopatę ale faktycznie może być
to któryś z płatnych troli których wysyp ostatnio zaobserwowaliśmy na psp.
Znikąd pojawiły się wpisy gloryfikujące poczynania Rosji. Wychodzi na to, że
ten podszywacz to płatny troll. Jego wpisy sugerują, że jest propisowski,a
to już pozwala postawić wniosek, że za rysofobistycznymi tekstami stoi nikt
inny jak PiS, a to ozacza, że to dzieło obłudnego DamVam-a. Zapewne was też
zaskoczył nagły jego udział w KBN i klaskanie Tuskowi. Przycichł też Antoni,
a to oznacza, że w PiS aż roi się od rosyjskich agentów! Od dawna
twierdziłem, że Antoni to rosyjski agen!

MW

Prorosyjskie komentarze w polskim Internecie