Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Prośba

Prośba

Data: 2014-08-23 19:22:28
Autor: TheGhost
Prośba
Witam!

Biorąc pod uwagę, że jak dotąd nie bardzo miałem styczność z obsługą i serwisem hamulców tarczowych byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś konkretne, w miarę wyczerpujące kompendium wiedzy na ten temat. Tym bardziej, że słyszałem, iż można czasem podczas ich regulacji (wymiana oleju, zapowietrzanie, etc.) więcej napsuć niż zreperować.

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-08-23 22:05:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
Prośba
Użytkownik "TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL> napisał w wiadomości news:ltajnk$hj4$1mx1.internetia.pl...
Witam!

Biorąc pod uwagę, że jak dotąd nie bardzo miałem styczność z obsługą i serwisem hamulców tarczowych byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś konkretne, w miarę wyczerpujące kompendium wiedzy na ten temat. Tym bardziej, że słyszałem, iż można czasem podczas ich regulacji (wymiana oleju, zapowietrzanie, etc.) więcej napsuć niż zreperować.

Mam w planach napisanie czegoś takiego, ale póki co przeczytaj instrukcje producenta hamulców oraz pooglądaj ich filmy serwisowe - to BARDZO dużo daje.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/08/2014 Mostek Dartmoor Trail

Data: 2014-08-23 22:43:08
Autor: atm
Prośba
On 2014-08-23 19:22, TheGhost wrote:
Witam!

Biorąc pod uwagę, że jak dotąd nie bardzo miałem styczność z obsługą i
serwisem hamulców tarczowych byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś
konkretne, w miarę wyczerpujące kompendium wiedzy na ten temat. Tym
bardziej, że słyszałem, iż można czasem podczas ich regulacji (wymiana
oleju, zapowietrzanie, etc.) więcej napsuć niż zreperować.

Pozdrawiam, M.


NIe lej DOTa do hamulcow Shimano - nieszczy uszczelki, przetestowane :]

Data: 2014-08-23 20:56:24
Autor: masti
Prośba
atm wrote:

On 2014-08-23 19:22, TheGhost wrote:
Witam!

Biorąc pod uwagę, że jak dotąd nie bardzo miałem styczność z obsługą i
serwisem hamulców tarczowych byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś
konkretne, w miarę wyczerpujące kompendium wiedzy na ten temat. Tym
bardziej, że słyszałem, iż można czasem podczas ich regulacji (wymiana
oleju, zapowietrzanie, etc.) więcej napsuć niż zreperować.

Pozdrawiam, M.


NIe lej DOTa do hamulcow Shimano - nieszczy uszczelki, przetestowane :]

ale którego? bo one są bardzo różne

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-08-24 08:10:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
Prośba
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:ltav5o$76u$1dont-email.me...
atm wrote:

On 2014-08-23 19:22, TheGhost wrote:
Witam!

Biorąc pod uwagę, że jak dotąd nie bardzo miałem styczność z obsługą i
serwisem hamulców tarczowych byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś
konkretne, w miarę wyczerpujące kompendium wiedzy na ten temat. Tym
bardziej, że słyszałem, iż można czasem podczas ich regulacji (wymiana
oleju, zapowietrzanie, etc.) więcej napsuć niż zreperować.

Pozdrawiam, M.


NIe lej DOTa do hamulcow Shimano - nieszczy uszczelki, przetestowane :]

ale którego? bo one są bardzo różne

DOT 4 oraz DOT 5.1 Do Shimano najlepszy jest olej Shimano :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
15/08/2014 Mostek Dartmoor Trail

Data: 2014-08-24 09:34:29
Autor: atm
Prośba



NIe lej DOTa do hamulcow Shimano - nieszczy uszczelki, przetestowane :]

ale którego? bo one są bardzo różne


DOT-4

Data: 2014-08-24 01:47:56
Autor: TheGhost
Prośba


NIe lej DOTa do hamulcow Shimano - nieszczy uszczelki, przetestowane :]

Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem powyżej. Niemniej jednak dziękuję za chęci :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-08-24 09:37:08
Autor: atm
Prośba
On 2014-08-24 01:47, TheGhost wrote:


NIe lej DOTa do hamulcow Shimano - nieszczy uszczelki, przetestowane :]

Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem powyżej. Niemniej jednak
dziękuję za chęci :-)

Pozdrawiam, M.

"Tym bardziej, że słyszałem, iż można czasem podczas ich regulacji (wymiana oleju, zapowietrzanie, etc.) więcej napsuć niż zreperować."

"NIe lej DOTa do hamulcow Shimano - nieszczy uszczelki, przetestowane"

Ktora czesc jest nie na temat?

Data: 2014-08-24 09:29:06
Autor: solar
Prośba
W dniu 2014-08-23 19:22, TheGhost pisze:
Witam!

Biorąc pod uwagę, że jak dotąd nie bardzo miałem styczność z obsługą i
serwisem hamulców tarczowych byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś
konkretne, w miarę wyczerpujące kompendium wiedzy na ten temat. Tym
bardziej, że słyszałem, iż można czasem podczas ich regulacji (wymiana
oleju, zapowietrzanie, etc.) więcej napsuć niż zreperować.

Regulacja to nie wymiana oleju/płynu.
Poza tym, łatwiej byłoby, gdybyś podał nazwę konkretnych hamulców, skoro chcesz komkretne kompendium wiedzy.
Na youtube jest sporo filmów serwisowych konkretnych modeli. Zalewanie/odpowietrzanie trochę się różni w różnych hamulcach, ale ogólna zasady są podobne.

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"...człowiek jest bezwolnym elementem w trybach organizacji. Ma szerzyć słowo Boże w jedynie słusznej interpretacji zalecanej przez autorytet instytucji."
                                     św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2014-08-25 08:38:30
Autor: TheGhost
Prośba

Regulacja to nie wymiana oleju/płynu.
Poza tym, łatwiej byłoby, gdybyś podał nazwę konkretnych hamulców, skoro chcesz komkretne kompendium wiedzy.
Na youtube jest sporo filmów serwisowych konkretnych modeli. Zalewanie/odpowietrzanie trochę się różni w różnych hamulcach, ale ogólna zasady są podobne.

Dzięki. Myślę, że chociaż taka zdawkowa, jednak w miare konkretna odpowiedź będzie dla mnie czymś w rodzaju motywacji do tego, aby od czasu do czasu podzielić się moją dotychczasową (choć może wciąż nie do końca na poziomie "rowerowego guru") wiedzą i doświadczeniem z innymi użytkownikami tejże grupy, którzy czasem wrzucają tutaj podobne wątki mając nadzieję, że są tu wysokiej klasy fachowcy od rowerów, którzy zechcą podzielić się z nimi swoją wiedzą i pomogą rozwiązac bieżące problemy związane z użytkowaniem oraz serwisowaniem rowerów.

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-08-25 17:08:51
Autor: Titus Atomicus
Prośba
In article <ltemo7$gss$1@mx1.internetia.pl>,
 "TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL> wrote:

Dzięki. Myślę, że chociaż taka zdawkowa, jednak w miare konkretna odpowiedź będzie dla mnie czymś w rodzaju motywacji do tego, aby od czasu do czasu podzielić się moją dotychczasową (choć może wciąż nie do końca na poziomie "rowerowego guru") wiedzą i doświadczeniem z innymi użytkownikami tejże grupy, którzy czasem wrzucają tutaj podobne wątki mając nadzieję, że są tu wysokiej klasy fachowcy od rowerów, którzy zechcą podzielić się z nimi swoją wiedzą i pomogą rozwiązac bieżące problemy związane z użytkowaniem oraz serwisowaniem rowerów.

"Wasze uznanie jest dla mnie bodzcem do jeszcze intensywniejszej pracy"
BP MSPANC
:-)
--
TA

Data: 2014-08-25 17:29:58
Autor: solar
Prośba
W dniu 2014-08-25 08:38, TheGhost pisze:

Regulacja to nie wymiana oleju/płynu.
Poza tym, łatwiej byłoby, gdybyś podał nazwę konkretnych hamulców,
skoro chcesz komkretne kompendium wiedzy.
Na youtube jest sporo filmów serwisowych konkretnych modeli.
Zalewanie/odpowietrzanie trochę się różni w różnych hamulcach, ale
ogólna zasady są podobne.

Dzięki. Myślę, że chociaż taka zdawkowa, jednak w miare konkretna
odpowiedź będzie dla mnie czymś w rodzaju motywacji do tego, aby od
czasu do czasu podzielić się moją dotychczasową (choć może wciąż nie do
końca na poziomie "rowerowego guru") wiedzą i doświadczeniem z innymi
użytkownikami tejże grupy, którzy czasem wrzucają tutaj podobne wątki
mając nadzieję, że są tu wysokiej klasy fachowcy od rowerów, którzy
zechcą podzielić się z nimi swoją wiedzą i pomogą rozwiązac bieżące
problemy związane z użytkowaniem oraz serwisowaniem rowerów.

Ale czego się spodziewałeś po tak ogólnym pytaniu? Elaboratu na 2 strony A4? Poza tym, żaden opis nie zastąpi filmiku, gdzie fachowiec pokazuje, co zrobić. Masz świetne filmiki i profesjonalnych serwisowców, i takie robione w domu.
Jeśli kupisz nowe hamulce i nie będziesz ich katował, to jedyne, co będziesz musiał robić, to naciskać klamkę i może raz na 1-2 lata zmienić klocki.

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak samo, jak ten, co idzie przez ogień, narażony jest na poparzenie stóp."
                                               św. Franciszek z Asyżu

Data: 2014-08-26 11:34:24
Autor: Andrzej Ozieblo
Tektro HDC 300,
Przy okazji pytania moze ktos doradzi. Takie hamulce sa w rowerze zony. Tyl zaczal delikatnie popiskiwac, a ja zaczalem sie zastanawiac dlaczego. I stad kilka pytan.

1. Czy takie hamulce w ogole sie reguluje? Nie widac zadnej srubki regulacyjnej. Popiskiwanie bierze sie stad, ze jeden z klockow delikatnie pociera o tarcze. Da sie cos z tym zrobic?

2. Czy trzeba co jakis czas wymieniac plyn? Zakladajac, ze przebiegi nie beda duze, powiedzmy 1000 - 1500 km rocznie w raczej suchych warunkach.

Filmik na youtube ogladalem.

Data: 2014-08-26 18:19:27
Autor: solar
Tektro HDC 300,
W dniu 2014-08-26 11:34, Andrzej Ozieblo pisze:

1. Czy takie hamulce w ogole sie reguluje? Nie widac zadnej srubki
regulacyjnej. Popiskiwanie bierze sie stad, ze jeden z klockow
delikatnie pociera o tarcze. Da sie cos z tym zrobic?

Prawdopodobnie jeden tłoczek zaczął wysuwać się trochę inaczej niż drugi. Jeśli tarcza jest na pewno prosta, to najszybciej poluzować zacisk na śrubach mocujących, zacisnąć klamkę (nie za mocno, tak, jak normalnie się hamuje) i dokręcić zacisk, zwracając uwagę, żeby nie przesunął się w trakcie dokręcania.
Dopiero, gdy jeden tłoczek przestaje zauważalnie wychodzić, trzeba kombinować z jego rozruszaniem, a w ostateczności rozbiórką zacisku.

2. Czy trzeba co jakis czas wymieniac plyn? Zakladajac, ze przebiegi nie
beda duze, powiedzmy 1000 - 1500 km rocznie w raczej suchych warunkach.

Teoretycznie jak w samochodzie, co roku podobno trzeba wymienić. Ale dopóki hamulce działają i nie planuje się alpejskich zjazdów, ja bym dał spokój. W moich starych Hayesach wymieniłem po 3 latach podczas dłubania własnie przy tłoczku.

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424

Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść.

Data: 2014-08-27 10:27:12
Autor: Andrzej Ozieblo
Tektro HDC 300,
Dzieki za porady. Zrobie jak radzisz, choc z tym popiskiwaniem da sie zyc.

Prośba

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona