Prośba o informację

Data: 2016-06-09 10:32:27
Autor: J.F.
Prośba o informację
Użytkownik "arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nja3ki$pf3$1@mx1.internetia.pl...
Mama zmarła kilka lat temu, ojciec 10 lat wcześniej. Z pewnych względów rodzinnych razem z siostrą nie rozpoczęliśmy jeszcze postępowań spadkowych. Kilka dni temu zarządca w pismach do właścicieli mieszkań wzywa ich wszystkich ( pomijając nas - ustawowych spadkobierców) do

Wy jestescie dla niego nikim, to czemu mialby was informowac  :-)

zagłosowania na uchwałę w sprawie skierowania do sądu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku po naszych zmarłych rodzicach ( zaskoczeni sąsiedzi rodziców powiadomili nas o tej uchwale).

Ale kto mialby nabyc ? Zarzadca, wspolnota, czy Wy ?

J.

Data: 2016-06-11 19:05:43
Autor: arek
Prośba o informację
W dniu 2016-06-09 o 10:32, J.F. pisze:
[...]

Po jaką cholerę wymuszają tym działaniem szybsze uregulowanie stanu prawnego mieszkania po zmarłych rodzicach? Z tego co wiem w Polsce nie ma przepisów nakazujących spadkobiercom wszczęcie procedur spadkowych w jakimś określonym czasie.

--
arek

Data: 2016-06-11 20:51:40
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-11 o 19:05, arek pisze:
[...]

Po to, że mają w tym pewnie interes prawny (jaki - tego się spadkobiercy dowiedzą ze wniosku o stwierdzenie nabycia spadku).

--
Liwiusz

Data: 2016-06-12 10:31:27
Autor: J.F.
Prośba o informację
Dnia Sat, 11 Jun 2016 20:51:40 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

A nie powinno byc juz w projekcie uchwaly ?
Czy zarzadca sobie wpisze dopiero na wniosku ?

W kadym badz razie nie rozumiem - czy wspolnota ma skierowac wniosek w
sprawie ustalenia nabycia spadku przez dzieci, czy nabyc ma wspolnota?

Ale jesli tak im zalezy na ustaleniu ...
-moze ciazy na nich obowiazek ustalenia stanu faktycznego, a sie
wlasnie dowiedzieli o smierci,

-chca wspolnote czyms obciazyc i potrzebuja wszystkich czlonkow
wymienic ? J.

Data: 2016-06-12 12:47:27
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-12 o 10:31, J.F. pisze:

-moze
-chca

Powodów może być mnóstwo, a akurat zdziwienie "dlaczego im może zależeć" świadczy o jakieś potężnej ignorancji i braku wyobraźni.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-12 14:33:07
Autor: J.F.
Prośba o informację
Dnia Sun, 12 Jun 2016 12:47:27 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

A lekcewazyc "dowiedza sie z wniosku" to nie ?

Moze sie nie dowiedza, bo bedzie ogolnie napisane, i dowiedza sie z
drugiego ?

A moze sie trzeba zainteresowac juz dzis, co tam jeszcze wspolnota
"uchwalila" ?

J.

Data: 2016-06-12 17:07:37
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-12 o 14:33, J.F. pisze:
[...]

Nie bardzo rozumiem co powyższe ma związek z moją wypowiedzią.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-12 21:37:54
Autor: witek
Prośba o informację
On 6/12/2016 10:07 AM, Liwiusz wrote:

Nie bardzo rozumiem

I to zdaje się już od dłuższego czasu.

Data: 2016-06-13 04:48:02
Autor: Liwiusz
Prośba o informację
W dniu 2016-06-13 o 04:37, witek pisze:
On 6/12/2016 10:07 AM, Liwiusz wrote:

Nie bardzo rozumiem

I to zdaje się już od dłuższego czasu.

Ty już dałeś dowód swej ignorancji w tym wątku, więc łaskawie zamilknij.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-11 23:36:43
Autor: Kris
Prośba o informację
W dniu sobota, 11 czerwca 2016 19:05:46 UTC+2 użytkownik arek napisał:

> [...]
Po jaką cholerę wymuszają tym działaniem szybsze uregulowanie stanu prawnego mieszkania po zmarłych rodzicach? Z tego co wiem w Polsce nie ma przepisów nakazujących spadkobiercom wszczęcie procedur spadkowych w jakimś określonym czasie.
Kilka lat temu kupowałem strych od wspólnoty(dwa mieszkania z niego robiłem)
Udziały w częściach wspólnych się zmieniły każdemu wtedy i też była konieczność uregulowania własności w jednym z mieszkań. Formalny właściciel nie żył lat kilka już, mieszkała tam córka która sprawy spadkowe uregulowane nie miała. Ale załatwiliśmy to szybko.

Prośba o informację