Pro¶ba o interpretację wskazań komputera

Data: 2011-10-05 17:55:22
Autor: jarek d.
Pro¶ba o interpretację wskazań komputera
Pacjent: Punto II 1,2 8V 2000r

P0105 | Czujnik ci¶n. w rurze dolotowej | Zwarcie do plusa
U1601 | CAN-komunikacja | Zwarcie plusa/masy lub przerwa
P0120 | Czujnik położenia przepustnicy | Przerwa/zwarcie do plusa

Mechanik mówi wymianie o przepustnicy.
Ale jako¶ tak bez przekonania.
Jutro ma dać znać ile będzie kosztowało.

Moje pytanie do grupowiczów: co jest do zrobienia i ile mniej - więcej moze to kosztować.
Nie wiem, czy ważne: lokalizacja Wrocław.

jarek d.

Data: 2011-10-05 17:23:09
Autor: Rafał Grzelak
jarek d. wrote:

[...]

Jak bez przekonania, to niech najpierwsz przeczysci te przepustnice.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-10-05 19:28:48
Autor: jarek d.
Rafał Grzelak wrote:
jarek d. wrote:

[...]

No tak mi się wydawało, że bez przekonania.
Ale może mi się tylko wydawało ;)
Zaproponuję

jarek d.

Data: 2011-10-05 17:52:34
Autor: Rafał Grzelak
jarek d. wrote:

> Jak bez przekonania, to niech najpierwsz przeczysci te przepustnice.

No tak mi się wydawało, że bez przekonania.
Ale może mi się tylko wydawało ;)
Zaproponuję

Sam niedawno mialem problem z przepustnica (miedzy innymi), moze nawet
ten sam kod bledu - ale glowy nie dam. W serwisie przeczyscili i
pomoglo.

Rozumiem, ze po odpaleniu auta masz podwyzszone obroty jalowe?

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-10-05 19:59:46
Autor: jarek d.
Rafał Grzelak wrote:
jarek d. wrote:

[...]

Nie mam obrotomierza, a na słuch wydaje mi się, że jałowe s± ok.
Natomiast po odpuszczeniu gazu na pewno zbyt wolno wraca do obrotów
jałowych. To słyszę.

jarek d.

Data: 2011-10-05 18:57:35
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-10-05 17:55, jarek d. pisze:
[...]

Czy to s± błędy z jakiego¶ konkretnego problemu, czy po prostu nałapane przez komputer być może latami?

Bo po podł±czeniu do komputera błędy należy skasować, przejechać się tak żeby zreprodukować problem, i odczytać ponownie.

Jeżeli wyskakuje Ci regularnie błędy z komunikacj± po CAN, to problemu szukaj przede wszystkim tam, bo w tych warunkach reszta błędów może być wynikiem błędów komunikacji.

Data: 2011-10-05 19:26:44
Autor: jarek d.
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Nie miałem wcze¶niej żadnych kłopotów z silnikiem.
Problem pojawił się niedawna. Objawy:
losowo:
- przy zapalaniu odpala dopiero za drugim razem
- po zapaleniu, będ±c na wolnych obrotach - po chwili ga¶nie
- przy ruszaniu, na pierwszym biegu, muli powoli kręci ale nie reaguje
na wciskanie pedału gazu
- po wrzuceniu na dwójkę muli, choć mniej niż na jedynce

lub zapala od pyknięcia i ¶miga jak gdyby nigdy nic :)

Za rad± mechanika, który akurat robił mi zawieszenie, kazałem
mu wymienić ¶wiece i kable WN, bo były jeszcze fabryczne. Ale nic to nie
zmieniło.  Więc ten się poddał i poradził wizytę u elektromechanika, co
też zrobiłem i st±d ta diagnoza z komputera.
Aha - mechanik od zawieszenia też sugerował, że co¶ z przepustnic±.

jarek d.

Data: 2011-10-06 19:50:30
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-10-05 19:26, jarek d. pisze:
Więc ten się poddał i poradził wizytę u elektromechanika, co
też zrobiłem i st±d ta diagnoza z komputera.

Jeżeli był to jednorazowy odczyt, to trudno cokolwiek powiedzieć.

Żeby odczyt błędów był miarodajny, błędy trzeba skasować, doprowadzić ponownie do wyst±pienia objawów i odczytać błędy ponownie.

Bo te błędy które masz, to może być wynik jaki¶ przypadkowych błędów, które wyst±piły dawno temu.

Data: 2011-10-07 17:35:29
Autor: jarek d.
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Dzięki za odp.

jarek d.

Pro¶ba o interpretację wskazań komputera