Prosba o ocene stanu zebatek

Data: 2012-06-13 11:25:49
Autor: Piotr Klimek
Prosba o ocene stanu zebatek
Hej,
Czy ktoś z Was mógłby rzucić okiem na te zębatki:
https://picasaweb.google.com/114323693805602457106/Zebatki_Aprilia
I powiedzieć czy Waszym zdaniem można jeszcze na nich jeździć czy już
wymagają wymiany? Łańcuch, który na nich pracował już nie nadawał się do
niczego więc go wymieniłem, ale nie potrafię ocenić stanu zębatek.

Z góry dzięki.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-13 04:33:59
Autor: ursyn
Prosba o ocene stanu zebatek
Się powoli zaczynają zęby wyginać w kierunku ruchu wskazówek zegara - subiektywne moje wrażenie. Nie przyspieszy to zużycia łańcucha? Pozdrawiam
    ursyn.

W dniu środa, 13 czerwca 2012 13:25:49 UTC+2 użytkownik Piotr Klimek napisał:
[...]

-- Pozdrawiam

Data: 2012-06-13 13:33:49
Autor: AZ
On 06/13/2012 01:25 PM, Piotr Klimek wrote:
[...]

Ty tak na poważnie? Przecież to padliny są :-) Na zębatkach możesz jeździć
ale w takim stanie zjedzą Ci nowy łańcuch.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-13 11:40:57
Autor: Piotr Klimek
Prosba o ocene stanu zebatek
Dnia (Wed, 13 Jun 2012 13:33:49 +0200) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Poważnie pytam, czyli zębatki do wymiany... Akurat łańcuch to zwykły
bezoringowy RK w cenie dwóch baków, więc przesadnie bym się nim nie
przejmował. Wydaje mi się, że tylną mogę wymienić samodzielnie, ale do
zdjęcia przedniej chyba by się przydał klucz udarowy?

Zdaję sobie sprawę, że moje pytania są banalne, ale dopiero od niedawna
zająłem się własnoręcznym serwisowaniem.

Data: 2012-06-13 13:47:05
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-06-13 13:40, Piotr Klimek pisze:

Poważnie pytam, czyli zębatki do wymiany...

Tak

Akurat łańcuch to zwykły bezoringowy RK w cenie dwóch baków, więc przesadnie bym się nim nie
przejmował.

No ale zdechnie szybko, a jeszcze moze sie trafic ze bedzie przeskakiwac na zebatce.

Wydaje mi się, że tylną mogę wymienić samodzielnie, ale do
zdjęcia przedniej chyba by się przydał klucz udarowy?

Zalezy, ale nawet jesli to kup
http://allegro.pl/klucz-elektryczny-udarowy-1-2-1250w-klucze-i2385519796.html
i masz problem z glowy (ale nasadki sa z gownolitu, wiec trzeba sobie dokupic po pierwszym/drugim uzyciu). Dosc szybko sie to zwraca, a taki klucz wystarcza w zupelnosci dla amatora bez kasy :)
Przy jednorazowym uzyciu oczywiscie finansowo bardziej sie oplaca podjechac do jakiegos warsztatu, ale wygoda posiadania takich rzeczy w garazu jest warta tych pieniedzy :)

pozdr
newrom z kluczem udarowym za miske ryzu
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-06-13 12:11:42
Autor: Piotr Klimek
Prosba o ocene stanu zebatek
Dnia (Wed, 13 Jun 2012 13:47:05 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
[...]

Na oko to te nasadki będą pasowały z zestawu proxxona, który już posiadam.
Może faktycznie to jest myśl. Dzięki.

Data: 2012-06-13 14:21:39
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-06-13 14:11, Piotr Klimek pisze:

Na oko to te nasadki będą pasowały z zestawu proxxona, który już posiadam.

Nie wiem jak te z proxxona, ale honiton ma za miekkie gniazda i widac ze sie trzpien na nich odciskuje. Dlatego kupilem kingtony (na razie tylko 2 szt).

pozdr
newrom

Data: 2012-06-15 20:18:43
Autor: Ivam
Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrn.pl.jth0rv.8f7.usenet@piko.homelinux.net...
Na oko to te nasadki będą pasowały z zestawu proxxona, który już posiadam.

Sory, ze dopiero teraz, ale nie uzywaj zwyklych nasadek do kluczy udarowych. Szybko wykonczysz nawet bardzo dobre nasadki reczne (oczywiscie zdazaja sie wyjatki, ale jest ich malo). Koniecznie zaopatrz sie w koncowki udarowe, ktore sa utwardzone powierzchniowo. Powszechnie przyjete jest (zeby latwo odroznic te udarowe od zwyklych), ze maja podtoczony rowek, tak jak ta:

http://www.narzedziowy.com.pl/img_prod/2008-03-14_12-22-10-1cal.jpg

Na pocieszenie dodam, ze koncowek udarowych mozesz uzywac do narzedzi recznych:)

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-06-15 19:09:46
Autor: Piotr Klimek
Prosba o ocene stanu zebatek
Dnia (Fri, 15 Jun 2012 20:18:43 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
[...]

Dzieki za podpowiedź. Jeszcze się za to nie zabrałem. Prawdę mówiąc trochę
zgłupiałem, bo mechanik który przy okazji wymiany opon oglądał tylną
zębatke stwierdził, że jest jeszcze zdrowa. Być może te zębatki są jakieś
niefotogeniczne i na zdjęciach wyglądają na zużyte :)

Data: 2012-06-15 22:18:52
Autor: AZ
On 06/15/2012 09:09 PM, Piotr Klimek wrote:

[...]

Przednia szybciej się zużywa więc jak wymieniłeś sam napęd to wymien i zębatki.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-16 07:17:32
Autor: Piotr Klimek
Prosba o ocene stanu zebatek
Dnia (Fri, 15 Jun 2012 22:18:52 +0200) ktos podajacy sie za AZ
[...]

Krakowskim targiem wymienie tylko przednią :) Nie chodzi o oszczędność za
wszelką cenę tylko nie widzę sensu wymiany czegoś co jeszcze może
pojeździć a jakoś sam nie potrafię ocenić stanu zębatek pomimo tego, że w
garażu stoją trzy motocykle i mogę sobie porównać zużycie. Jak kupie nowe
to sobie zrobie zdjęcie nie zużytej i nie będę już dupy zawracał :)

Data: 2012-06-15 23:34:40
Autor: Ivam
Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrn.pl.jtn23t.8f7.usenet@piko.homelinux.net...
Dzieki za podpowiedź. Jeszcze się za to nie zabrałem.

To Ci odradze tamten klucz udarowy;)

Polece Ci za to jakikolwiek markowy (variant, yato, od biedy bass) klucz pneumatyczny i nawet maly (24 litry) kompresor (najtanszy sensowny markowy to polski kupczyk). Jesli tylko masz gdzie trzymac - kompresor sie przyda do przedmuchania gaznika, pierdniecia w oponke, odkurzania samochodu (wydmuchiwanie kurzu z zakamarkow), wydmuchania kurzu z kompa/laptopa, etc. 24 litry jest na tyle maly, ze bez wysilku mozna go przetransportowac. Ja nawet po myciu auta sobie wydmuchuje wode ze szpar (np. lusterka, przy szybach), zeby nie bylo zaciekow jak sama wyplynie i zaschnie.

A jak juz stwierdzisz, ze bez kompresora sie nie da normalnie egzystowac, to poszukasz sensownego (np. kupczyk, wan) urzadzenia ze zbiornikiem o wiekszej pojemnosci (ja mam komplet 24l + 150l i sobie chwale taka kombinacje).

zgłupiałem, bo mechanik który przy okazji wymiany opon oglądał tylną
zębatke stwierdził, że jest jeszcze zdrowa.

Przednia 100% do dupy (zeby ewidentnie sa pokrzywione). Ja u siebie akurat wymieniam kompletnie niezgodnie z ksiazka - np. sama przednia, a tylna wyglada tak jak u Ciebie i jezdze. Ale jak Ci sie chce to wymien obie. Jak nie to chociaz przednia.

Data: 2012-06-13 13:52:02
Autor: AZ
On 06/13/2012 01:47 PM, Roman Niewiarowski wrote:
newrom z kluczem udarowym za miske ryzu

Miska ryżu za 159,95? Miska czy ryż taki drogi u Was?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-13 14:12:39
Autor: Roman Niewiarowski
Prosba o ocene stanu zebatek
W dniu 2012-06-13 13:52, AZ pisze:

Miska ryżu za 159,95?

Porownaj to z cenami prawdziwych, dobrych, elektrycznych kluczy udarowych.

> Miska czy ryż taki drogi u Was?

Miska, duza, chyba od Minge bo co ja ludzie widza to mowia 'fju fju, MING'.

pozdr
newrom

Data: 2012-06-13 20:40:01
Autor: Kuczu
[...]

Ale co tam odkrecac udarem skoro tam nawet nie ma nakretki tylko seeger ?? Calkiem Wam juz odbilo z tym pouczaniem i nie umiecie juz nawet ogladac zdjec ze zrozumieniem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-14 09:48:13
Autor: Adam Wysocki
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Miałem taki - klucz też jest z gównolitu, ta przednia część obudowy przy którymś użyciu wzięła i się rozpękła.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-06-13 13:50:10
Autor: AZ
On 06/13/2012 01:40 PM, Piotr Klimek wrote:

[...]

Nie. Klucz + rurka albo długi klucz, wbijasz ostatni bieg, druga osoba trzyma
hamulec i dasz radę :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-13 04:57:16
Autor: zarafiq
Prosba o ocene stanu zebatek
On Wednesday, 13 June 2012 12:50:10 UTC+1, AZ  wrote:
[...]
Nie. Klucz + rurka albo długi klucz, wbijasz ostatni bieg, druga osoba trzyma
hamulec i dasz radę :-)

Ostatni? Jedynkę lepiej.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2012-06-14 11:22:13
Autor: OGONek~

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jr9upi$apa$1node1.news.atman.pl...

Nie. Klucz + rurka albo długi klucz, wbijasz ostatni bieg, druga osoba trzyma
hamulec i dasz radę :-)

Przeważnie tak - ale nie zawsze. Miałem przypadek że musiałem kupić udar i od razu poszło. Patent z rurką i hamulcem nie dał rady.

--
OGONek~

Data: 2012-06-15 19:09:06
Autor: Adampio
W dniu 2012-06-14 11:22, OGONek~ pisze:
Przeważnie tak - ale nie zawsze. Miałem przypadek że musiałem kupić udar
i od razu poszło. Patent z rurką i hamulcem nie dał rady.

Nie w moturze ale w reduktore od UAZ probowalem odkrecić nakrętke flanszy przy pomocy metrowej rury, na którą skakałem swoimi 110 kilogramami (na obudowie reduktora stal kolega, nieco szczuplejszy)

I dopiero pneumatyczny klucz udarowy pomógł, ale i to dopiero za którymś razem. Z tym ze klucz taki ma każdy wulkanizator, wiec "nie trzeba kupować browaru, żeby sie napić piwa" ;-)

Data: 2012-06-13 17:56:35
Autor: doomin13
Prosba o ocene stanu zebatek
Siema,
Przednia jest mocowana na pierscien seagera o ile dobrze pamietam, mialem taka aprę ale dawno temu. Nie potrzebujesz wiec do przedniej zadnego klucza :)
Jesli twoja aprilia jest z rotaxem 123 to mam nawet jedna przednia zebatke 13 zebow w domu, uzywana ale jeszcze polata do odbioru free.
Jestem z Ozarowa Maz.

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

Data: 2012-06-14 06:57:28
Autor: Piotr Klimek
Prosba o ocene stanu zebatek
Dnia (Wed, 13 Jun 2012 17:56:35 +0200) ktos podajacy sie za doomin13
[...]

O! Dzięki.

Jesli twoja aprilia jest z rotaxem 123 to mam nawet jedna przednia zebatke 13 zebow w domu, uzywana ale jeszcze polata do odbioru free.
Jestem z Ozarowa Maz.

Dzięki za propozycje, ale mam za daleko. Natomiast chętnie przygarnąłbym
serwisówkę jeśli posiadasz. W sieci znalazłem tylko do samego silnika.
Haynes ani Clymer nie wypuścili nic do tego modelu, cała nadzieja w
jakiejś wewnętrznej serwisówce dla warsztatów.