Prośba o ocenę zestawu

Data: 2009-07-28 21:31:50
Autor: Rako
Prośba o ocenę zestawu
Witam,

Jestem na etapie składania zestawu do GFI (Gry-Filmy-Internet). Nie ukrywam, ze fajnie by bylo pograc na wysokich detalach w takie gry jak GTA IV (i tu można skończyć, jeśli GTA pójdzie to wszystko pójdzie), C&C 3 i 4 (jak wyjdzie), a takze Crysis. Do tego fajnie by było nie wydać fortuny na kompa. ;)
Kolejne priorytety to cisza, a dokładniej brak irytujących pisków, gwizdów, warkotów. Umiarkowany świst powietrza wentylatorów mi nie przeszkadza, a na noce komputer wyłaczam. Odnośnie gier to w grę wchodzi rozdzielczość 1920x1080, ewentualnie (mało prawdopodobne) 1900x1200. Monitora jeszcze nie kupiłem - też się z Wami skonsultuję, jak tylko będę miał jakieś typy :)

Zaczynając od łatwiejszej części:
-Sony NEC Optiarc AD-7203S lub Pioneer DVR 216DBK lub cokolwiek
-Corsair TX650W (starczy w przyszłości w razie dokupienia drugiej grafiki?)
-Cooler Master HAF 922
-Scythe Mugen Mugen 2 CPU Cooler lub Cooler Master Hyper 212 CPU Koler
-hdd 500GB SATA (nie będę kupował, wyłuskam z kieszeni USB)

A teraz clue programu:
-Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
-ASUS P5Q PRO

-Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz Processor
-Asus P6T SE Intel X58

-Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
-DFI LANPARTY DK X48-T2RS

500zl rozpiętości.

Do tego 4GB lub 8GB RAM, dla i7 6GB.
350zl rozpiętości

Czy jest sens ładować się w DDR3 z Core 2 Quad? Jest szansa, ze jesli za 2-4 lata wymienie na i5/7, to wykorzystam pamięć, czy nie liczyć na to?

Natomiast grafika najchętniej ATI, dlatego chcę płytę z CrossFire.
-XFX Radeon HD 4850 1 GB (ostateczność)
-Sapphire VAPOR-X HD 4870 1 GB
-Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB (chyba głupi pomysł?)
-Sapphire VAPOR-X HD 4890 1 GB

400zl rozpiętości (200zl bez 4850)

I teraz wyjaśnienie dlaczego tak dziwnie to wygląda. Otóż mówiąc bez ogródek nie stać mnie na wszystko na maksa, stąd prośba o pomoc w wyborze elementu do poświęcenia. Na czym namniej strace w grywalności, a najwięcej zyskam w budżecie. Myślałem też o kupnie teraz słabszej grafiki, a na początku przyszłego roku wymiana na jakiegoś smoka na DX11. Tylko równie dobrze moge sprzętu nie kupować teraz i czekać do przyszłego roku, w koncu gry to główne zastosowanie. Konsoli nie chcę - nie ta jakośc obrazu co PC.

Chętnie zobacze inne typy jeśli chodzi o podzespoły. Pytanie też takie, czy procesor ma szanse mi posłużyć przez ok 3 lata? Wtedy biorę Q9550 (którego już na nic nie wymienię), wymieniam co roku grafikę i mam dobrego kompa. Rozmawiał ktoś niedawno ze szklaną kulą? ;)

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-07-28 21:52:25
Autor: Tiber
Prośba o ocenę zestawu
Silly, silly Rako nabazgrału:

[...]

Albo rybki, albo akwarium, więc albo GTA IV, albo budżetowy zestaw. Konwersja jest spieprzona koncertowo i inaczej się nie da niż odpuszczając sobie akurat ten tytuł.

Jeśli nie masz takiego zamiaru, to proponuję wysłać tego posta także na pl.rec.gry.komputerowe - szansa na uzyskanie rzeczowych odpowiedzi niemniejsza.

--
tbr

Data: 2009-07-29 18:19:12
Autor: Rako
Prośba o ocenę zestawu
"Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl> wrote in message news:h4nktr$cc4$1news.onet.pl...
[...]

Dzięki, tak też zrobię.

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-07-28 21:58:47
Autor: Grzegorz Prędki
Prośba o ocenę zestawu

[...]

Problem jest taki, ze GTA4 korzysta glownie z procesora, karta graficzna jest mniej wazna. Odmiennie jak  winnych grach. Jesli nastawiasz sie glownie na to GTA to bierz 4rdzeniowca, moze byc i7 jesli masz kase, i jakiegos HD4870 1GB. Na crossfire bym sie nie nastawial - sa z nim rozne problemy, lepiej kupic jedna mocna karte zamiast dwoch slabszych.
Jesli jednak celujesz tez  winne gry to moze e8400 i hd4890 bedzie dobrym wyborem.

Data: 2009-07-29 18:29:05
Autor: Rako
Prośba o ocenę zestawu
"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:h4nl8j$5vs$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Przeciw i7 przemawia nie tyle sama cena procka (200zl ponad q9550, 450zl ponad E8440), ale całość procek+płyta+droższy ram.
Za i7 jest w zasadzie tylko przyszłościowa platforma (licząc na to, że za rok będę mógł kupić procka co najmniej 50% szybszego niż i7 i kompatybilnego z X58 i socket 1388. Wydajność w testach jest porównywalna z q9550.

Stąd mój dylemat - jakby sprawa była oczywista to bym po prostu kliknął i kupił ;)

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-07-28 21:59:42
Autor: games
Prośba o ocenę zestawu
"Konsoli nie chcę - nie ta jakośc obrazu co PC"

A ty widziales kiedykowliek na monitorze 32''- 52''FullHD  GTA albo Need For Speed z XBOX albo PS3 ?

Data: 2009-07-28 22:12:58
Autor: Grzegorz Prędki
Prośba o ocenę zestawu
games pisze:
"Konsoli nie chcę - nie ta jakośc obrazu co PC"

A ty widziales kiedykowliek na monitorze 32''- 52''FullHD  GTA albo Need For Speed z XBOX albo PS3 ?

CHyba tylko tym duzym TV sie mozna podniecac, bo na dobrym PC grafika jest lepsza. Nie mowiac juz o np. FEAR 2 na PS3 i PC. Tam to juz roznica jest bardzo duza. Komputer tez podlaczysz do takiego tv.

Data: 2009-07-28 22:36:05
Autor: games
Prośba o ocenę zestawu
Byc moze "FEAR 2"  ciut lepiej wyglada na PC nie wiem nie widzialem.

Ale juz GTA na PCta to porazka z tymi czestymi zacieciami.
Pamietaj tez ze Piec porownywalny do PS3 albo XBOX360 to koszt 2 razy wiekszy wielkosc nie wspomne i oczywiscie cena x2 ze o poborze mocy nie wspomne.

Chcialbym zobaczyc Pieca ktory z tak malymi zasobami dzialal by podobnie co dowolna wspolczesna konsola.

Data: 2009-07-28 22:42:54
Autor: Grzegorz Prędki
Prośba o ocenę zestawu
games pisze:
[...]

Nie oceniaj tego na podstawie jednej gry. Gdyby skopali GTA4 dla konsoli tak jak skopali dla pc to w ogole by ta gra nie wygladala. Nawet na 100 calowym tv.
Pozyczylem swego czasu od kumpla ps3, chcialem zobaczyc jak wygladaja gry i filmy blue-ray na tv 42 fullHD. Rozczarowalem sie mocny. Gry w ktore gram na pc, na ps3 wygladaja jakby detale mialy ustawione na low-medium. Nie ratuje nic duza rozdzielczosc. Filmy - ogladnalem kilka, czesc wyglada jakby byla zywcem zripowana z dvd i nagrana na inny nosnik, czesc rzeczywiscie wyglada bardzo fajnie. Ogolnie zaoszczedzilem z 1,5kzl, ktore chcialem wydac na konsole.

Data: 2009-07-28 23:07:49
Autor: Tiber
Prośba o ocenę zestawu
Silly, silly Grzegorz Prędki" <"klark[USUN nabazgrału:

[...]

Bo mają :)

Nie ratuje nic duza rozdzielczosc.

Nie ratuje, bo to nie jest duża rozdzielczość, ale gupi upscaling. Gier mających natywne 1080p, czyli magicznym Full HD, którym lubi się tak brandzlować rzesza konsolarzy, jest garstka.

--
tbr

Data: 2009-07-28 22:51:38
Autor: Tiber
Prośba o ocenę zestawu
Silly, silly games nabazgrału:

Ale juz GTA na PCta to porazka z tymi czestymi zacieciami.

Wina kretynów z Rockstara, wyłącznie. Prawdą jest, że nawet na mocnym sprzęcie ta gra graficznie wygląda so-last-season.

Pamietaj tez ze Piec porownywalny do PS3 albo XBOX360 to koszt 2 razy
wiekszy wielkosc nie wspomne i oczywiscie cena x2 ze o poborze mocy
nie wspomne.

Pamiętaj też, że jest to wątek kolegi, który jest nastawiony na kupno peceta, więc weź idź sobie z tą propagandą gdzieś indziej.

--
tbr

Data: 2009-07-28 23:16:47
Autor: games
Prośba o ocenę zestawu
Tiber pisze:
[...]

Nie mam zamiaru niczego propagowac mam i PS3 i PCta i niestety ale pcet nie ma PADow z wibracjami i gier ktore do dzialania wymagaja Winshita ktory moze sie zaciac w kazdej chwili . Poprostu wkladam gre do Blueraya i dziala.

Data: 2009-07-28 23:27:24
Autor: Tiber
Prośba o ocenę zestawu
[...]

To przestań.

mam i PS3 i PCta i niestety ale
pcet nie ma PADow z wibracjami

Są. A to, czy działa ona w portach na PC to już inna broszka, bo tak samo można argumentować, że FPS-y i RTS-y na konsole nie mają wsparcia dla klawiatury i myszy. jeden Unreal wiosny nie czyni.

i gier ktore do dzialania wymagaja
Winshita ktory moze sie zaciac w kazdej chwili .

Irrelewantne, kryterium jest grafika. Użytkowników systemów operacyjnych dzielimy na takich, którzy mają problemy z systemem i takich, którzy nie mają problemów z systemem.

Poprostu wkladam gre
do Blueraya i dziala.

Ale nie spełnia kryteriów fundatora wątku.

--
tbr

Data: 2009-07-28 23:32:09
Autor: games
Prośba o ocenę zestawu
Tiber pisze:
[...]

Ty no wybacz ale mam FHD i tyle konsola daje na wyjsciu a upscalowane to sa gry z PS2 i wygladaja jak kupa gowna to fakt.

Data: 2009-07-28 23:39:00
Autor: Tiber
Prośba o ocenę zestawu
[...]

Większość gier na PS3 też jest upscalowana. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

--
tbr

Data: 2009-07-29 18:15:10
Autor: Rako
Prośba o ocenę zestawu
"Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl> wrote in message news:h4nr5m$s9v$1news.onet.pl...
[...]

A specjalnie zaznaczyłem, ze konsola nie wchodzi w grę, żeby nie wywoływać tej dyskusji...

Zgadzam sie, że samochodówka na 50" wygląda lepiej niż na 22-24", ale 50" nie mam, a monitor i tak będę kupował, wiec problem jest sprowadzony do konsola na 24" czy PC na 24". I tu wygląda to trochę inaczej. Do tego dochodzi fakt, że poza wspomnianym GTAIV, chciałbym również pograć w strategię... no i tutaj parafrazując games'a, o ile widok dobrych wyścigów na konsoli wciska w fotel, to widok C&C Red Alert zgina w pół.

A żeby pogodzić zwaśnione strony: nie twierdze, że PC jest lepszym pomysłem niż konsola, po prostu tak wybrałem i kropka. Teraz szukam sposobu jak zminimalizować zniszczenia :)

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-07-29 18:31:39
Autor: Tiber
Prośba o ocenę zestawu
Silly, silly Rako nabazgrału:

A specjalnie zaznaczyłem, ze konsola nie wchodzi w grę, żeby nie
wywoływać tej dyskusji...

Och, taka deklaracja to często najkrótsza droga do wywołania takiej dyskusji :> Ja nie mam złudzeń, że osoby pytające o "laptopa do domu" zostaną poczęstowane "lepszym pecetem do domu", a szukające "peceta do gier" "zajebistszą konsolą". Przecież pytający nie ma prawa wiedzieć czego chce i być mieć pojęcia o innych platformach.

--
tbr

Data: 2009-07-29 18:34:10
Autor: Rako
Prośba o ocenę zestawu
"Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl> wrote in message news:h4pthb$t2l$1news.onet.pl...
[...]

Tak tak, widziałem w archiwum. Dobrze, że nie musiałem wymieniać zasilacza w komputerze, którego jeszcze nie posiadam ;)

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-07-29 20:06:23
Autor: Andre
Prośba o ocenę zestawu
Rako wrote:

[...]

polecam puscic gry z rzutnika.
nie ma lepszej opcji niz samochodowka na pol sciany! ;)
i oczu nie psujesz ;)

  Andre

Data: 2009-07-28 22:07:24
Autor: BartekK
Prośba o ocenę zestawu
Rako pisze:
[...]

Powiem ci tak: jak wyżej, Q9550 kręcony trochę (troche ponad 3GHz), HD-4870x2 (ustawienia domyślne, bo wyje jak dusza potępiona), płyta na P45 (MSI Platinium cośtam), 4GB ramu 800+, i gta-4 (orginal, z najnowszymi paczami itp) w 1280x1024 nie ma szans chodzić w najwyższych detalach. Tzn włączyć się da, ale gdy zaczyna się większa akcja (więcej postaci, aut, dym, wybuchy itd) to fps i ogólnie "płynność" skacze tak, że ciężko celować...
GTA4 jest tak pięknie spieprzony, że chyba na niczym nie pójdzie sensownie na wysokich detalach.

Data: 2009-07-29 18:18:48
Autor: Rako
Prośba o ocenę zestawu
"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:h4nmco$5s2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Rako pisze:
[...]

To mnie nie pocieszyłeś... chciałem pograć w 1920x1080 :(
A ile masz ramu na grafice? I czy w 4870x2 działa to tak, ze ram jest per układ, czyli mając 2GB zawartość jest "zduplikowana" (określenie umowne).?

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-07-29 19:39:12
Autor: BartekK
Prośba o ocenę zestawu
Rako pisze:
To mnie nie pocieszyłeś... chciałem pograć w 1920x1080 :(
W sumie.. załważyłem po zmianie monitora na 1680x1050 że działa praktycznie tak samo (marnie). Byćmoże wpływ rozdzielczości nie jest tak istotny jak się wydaje, ale 1920x1080 może być już ciężko, to prawie 2x więcej danych do obróbki

A ile masz ramu na grafice? I czy w 4870x2 działa to tak, ze ram jest per układ, czyli mając 2GB zawartość jest "zduplikowana" (określenie umowne).?
4870x2 to dwie oddzielne karty (z crossfire) tyle że zrealizowane na 1 płytce fizycznej, każda z nich ma (u mnie) 1GB ramu, nie istnieje coś takiego jak jego współdzielenie czy dynamiczna alokacja. W dodatku widzę po temperaturach obu czipów że gta w ogóle z drugiego GPU nie korzysta - tylko jednemu rośnie znacznie temperatura (drugiemu tylko trochę, z powodu ogólnego wzrostu temperatury w obudowie/na karcie).
Tak więc 1x 4980 1GB na pewno będzie szybsze i lepsze niż 4870x2 z 2x512MB.
W dodatku przy gta suwak ilości detali/czegośtam robi się żółty i nie pozwala jechać dalej w kierunku maksimum, twierdząc że już używam ~980MB z 1024MB ramu grafiki (bo karta ma 2x 1GB, a nie jak marketoidy piszą 2GB), tak więc nie zaryzykowałbym karty z 512MB

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Prośba o ocenę zestawu