Prośba o ocenę zestawu

Data: 2009-07-28 22:07:24
Autor: BartekK
Prośba o ocenę zestawu
Rako pisze:
Jestem na etapie składania zestawu do GFI (Gry-Filmy-Internet). Nie ukrywam, ze fajnie by bylo pograc na wysokich detalach w takie gry jak GTA IV (i tu można skończyć, jeśli GTA pójdzie to wszystko pójdzie)
A teraz clue programu:
-Core 2 Quad Q9550 12 MB (Intel Boxed)
-Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB (chyba głupi pomysł?)
Chętnie zobacze inne typy jeśli chodzi o podzespoły. Pytanie też takie, czy procesor ma szanse mi posłużyć przez ok 3 lata? Wtedy biorę Q9550 (którego już na nic nie wymienię), wymieniam co roku grafikę i mam dobrego kompa. Rozmawiał ktoś niedawno ze szklaną kulą? ;)

Powiem ci tak: jak wyżej, Q9550 kręcony trochę (troche ponad 3GHz), HD-4870x2 (ustawienia domyślne, bo wyje jak dusza potępiona), płyta na P45 (MSI Platinium cośtam), 4GB ramu 800+, i gta-4 (orginal, z najnowszymi paczami itp) w 1280x1024 nie ma szans chodzić w najwyższych detalach. Tzn włączyć się da, ale gdy zaczyna się większa akcja (więcej postaci, aut, dym, wybuchy itd) to fps i ogólnie "płynność" skacze tak, że ciężko celować...
GTA4 jest tak pięknie spieprzony, że chyba na niczym nie pójdzie sensownie na wysokich detalach.

Data: 2009-07-29 18:18:48
Autor: Rako
Prośba o ocenę zestawu
"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:h4nmco$5s2$1nemesis.news.neostrada.pl...
Rako pisze:
[...]

To mnie nie pocieszyłeś... chciałem pograć w 1920x1080 :(
A ile masz ramu na grafice? I czy w 4870x2 działa to tak, ze ram jest per układ, czyli mając 2GB zawartość jest "zduplikowana" (określenie umowne).?

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-07-29 19:39:12
Autor: BartekK
Prośba o ocenę zestawu
Rako pisze:
To mnie nie pocieszyłeś... chciałem pograć w 1920x1080 :(
W sumie.. załważyłem po zmianie monitora na 1680x1050 że działa praktycznie tak samo (marnie). Byćmoże wpływ rozdzielczości nie jest tak istotny jak się wydaje, ale 1920x1080 może być już ciężko, to prawie 2x więcej danych do obróbki

A ile masz ramu na grafice? I czy w 4870x2 działa to tak, ze ram jest per układ, czyli mając 2GB zawartość jest "zduplikowana" (określenie umowne).?
4870x2 to dwie oddzielne karty (z crossfire) tyle że zrealizowane na 1 płytce fizycznej, każda z nich ma (u mnie) 1GB ramu, nie istnieje coś takiego jak jego współdzielenie czy dynamiczna alokacja. W dodatku widzę po temperaturach obu czipów że gta w ogóle z drugiego GPU nie korzysta - tylko jednemu rośnie znacznie temperatura (drugiemu tylko trochę, z powodu ogólnego wzrostu temperatury w obudowie/na karcie).
Tak więc 1x 4980 1GB na pewno będzie szybsze i lepsze niż 4870x2 z 2x512MB.
W dodatku przy gta suwak ilości detali/czegośtam robi się żółty i nie pozwala jechać dalej w kierunku maksimum, twierdząc że już używam ~980MB z 1024MB ramu grafiki (bo karta ma 2x 1GB, a nie jak marketoidy piszą 2GB), tak więc nie zaryzykowałbym karty z 512MB

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Prośba o ocenę zestawu