Prośba o pomoc w diagnozie

Data: 2011-10-20 17:05:06
Autor: Vince
Prośba o pomoc w diagnozie
Problem jest prosty i banalny - komp nie odpala! Nie wyświetla się nic (tak jakby nie było sygnału do monitora). Płyta główna ECS K7S6A (coś takiego: http://www.in4.pl/recenzje/ecsk7s6a/index.htm). Wiem że na pewno nie jest to:

- grafa (bo sprawdzałem na innym komputerze i działa)
- monitor i kabel zasilający

Temat zasilacza: wiatraczek procesora się kręci, więc jakieś napięcie jest. Przypuszczam, że może to być płyta, aczkolwiek chciałbym mieć pewność, że na 100% nie jest to coś innego (jakiś inny, mniej kosztowny "drobiazg").

Pozdrawiam, M. (aka Maverick No2)

Data: 2011-10-20 17:30:55
Autor: Szyk
Prośba o pomoc w diagnozie
zasilacz, procesor, płyta - w takiej kolejności bym sprawdzał - jak nie masz możliwości sprawdzenia we własnym zakresie to tylko wizyta w serwisie

Data: 2011-10-22 00:39:40
Autor: Feromon
Prośba o pomoc w diagnozie

Użytkownik "Vince" <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:j7pdbm$ptk$1news.task.gda.pl...
[...]

Problem jest banalny jak masz podzespoły na podmianę...
"Jakieś" napięcie nie wystarcza.

Feromon

Data: 2011-10-22 01:51:30
Autor: Remek
Prośba o pomoc w diagnozie
Użytkownik "Feromon" napisał:

Problem jest banalny jak masz podzespoły na podmianę...

Niestety nie jest banalny. Taki zestaw potrafi się uszkodzić "wrednie", tzn.
procesor+płyta. Włożenie dobrego procesora do uszkodzonej płyty skutkuje
uszkodzeniem procesora. Z kolei włożeenie uszkodzonego procesora do dobrej płyty
uszkadza płytę. I nie ma sposobu na bezpieczną diagnozę. Pozostaje pomiar napięć
zasilacza. Jeśli są prawidłowe to zestaw procesor + płyta do wyrzucenia.

Remek

Data: 2011-10-24 08:19:59
Autor: Vituniu
Prośba o pomoc w diagnozie
Z kolei włożeenie uszkodzonego procesora
do dobrej płyty uszkadza płytę.

Hę?

Malo prawdopodobne.
AFAIR nie slyszalem o takim przypadku.
Rzecz jasna poza tymi, gdzie procesor byl
w jakis sposob uszkodzony mechanicznie.

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-10-24 16:46:42
Autor: Remek
Prośba o pomoc w diagnozie
Użytkownik "Vituniu" napisał:

Hę?

Malo prawdopodobne.
AFAIR nie slyszalem o takim przypadku.
Rzecz jasna poza tymi, gdzie procesor byl
w jakis sposob uszkodzony mechanicznie.

To, że nie słyszałeś może świadczyć jedynie o Twoim słabym słuchu. To są fakty
wynikające z konstrukcji procesorów AMD na socket A. Nie mają one zabezpieczenia
przed przegrzaniem i w razie np. zatrzymania wentylatora i wzrostu temperatury
rdzeń ulega wręcz stopieniu (jak w reaktorze :)). Co powoduje zwarcie i spalenie
układów zasilających procesor na płycie. Jeśli uszkodzenie nastąpi w ten sposób,
że procesor dostanie 3,3V zamiast właściwego to natychmiast się uszkodzi.
Włożenie go do dobrej płyty znów uszkodzi układ zasilania procesora.
Przećwiczyłem to niestety na własnej skórze. Uszkodziłem w ten sposób 3 płyty i
5 procesorów. Mogę Ci je wysłać do sprawdzenia.

Remek

Data: 2011-10-24 12:56:13
Autor: Vituniu
Prośba o pomoc w diagnozie
To są fakty wynikające z konstrukcji procesorów AMD na socket A.
Nie mają one zabezpieczenia przed przegrzaniem

Maja. Z roznych wzgledow o znacznie gorszej skutecznosci niz w
procesorach Intela z tamtej epoki, ale maja.

Polecam lekture:
http://ixbtlabs.com/articles/pentium4athlonxpthermalmanagement/

i w razie np.
zatrzymania wentylatora i wzrostu temperatury
rdzeń ulega wręcz stopieniu (jak w reaktorze :)).
Co powoduje zwarcie i spalenie układów zasilających procesor na płycie.

Problem z ta teoria jest taki, ze sie nie sprawdza.
Gdyby tak bylo, to procesor po "wrecz stopieniu" natychmiast zabijalby
plyte, w ktorej ulegl uszkodzeniu. We wszystkich wypadkach, w ktorych
mialem doczynienia z uszkodzoniem procesorow z Socket A, czy to ze
wzgledu na przegrzanie, czy tez ukruszenie rdzenia, wymiana procesora
zalatwiala sprawe.

Jeśli uszkodzenie nastąpi w ten sposób,
że procesor dostanie 3,3V zamiast właściwego to natychmiast się uszkodzi.
Włożenie go do dobrej płyty znów uszkodzi układ zasilania procesora.

Nie twierdze, ze nie jest to mozliwe. Twierdze natomiast, ze malo
prawdopodobne.

Przećwiczyłem to niestety na własnej skórze.
Uszkodziłem w ten sposób 3 płyty i 5 procesorów.

Coz... Druga plyta to pech, ale trzecia swiadczy juz o Tobie.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-10-25 22:52:38
Autor: Remek
Prośba o pomoc w diagnozie
Użytkownik "Vituniu" napisał:

Maja. Z roznych wzgledow o znacznie gorszej skutecznosci niz w
procesorach Intela z tamtej epoki, ale maja.

Maja, nie maja i co maja? Mowa o konkretnej płycie, a nie o teorii zabezpieczeń.
A ta konkretna płyta nia maja.

Problem z ta teoria jest taki, ze sie nie sprawdza.

Fakty to wg Ciebie teoria?

Coz... Druga plyta to pech, ale trzecia swiadczy juz o Tobie.

Pytałem Cię o opinię o sobie? Wycieczki osobiste świadczą o tym, że jesteś
palantem. Może celowo uszkodziłem te płyty, aby potwierdzić pewne obserwacje?
Gówno Ci do tego. Chodzi o meritum. Tak się psują płyty ECS socket A po
przegrzaniu procesora AMD. I to są fakty niezależnie od tego czy jakieś inne
płyty maja, czy nie maja. Wysłać Ci te płyty?  Może stwierdzisz, że to
niemożliwe by się uszkodziły?

Remek

Data: 2011-10-26 09:09:42
Autor: Vituniu
Prośba o pomoc w diagnozie
Mowa o konkretnej płycie, a nie o teorii zabezpieczeń.

Nie. Napisales
    "To są fakty wynikające z konstrukcji procesorów
    AMD na socket A. Nie mają one zabezpieczenia
    przed przegrzaniem"
co nie jest prawda.

A ta konkretna płyta nia maja.

Takze nie jest to prawda.

K7S6A posiada czujnik temperatury umieszczony
pod socketem, a w BIOS jest opcja wylaczenia sprzetu
po przekroczeniu zadanej temperatury.

Prawda jest natomiast, ze takie zabezpieczenie jest
malo skuteczne w wypadku, gdy np. radiator
straci nagle kontakt z rdzeniem procesora.

O czym z reszta traktowal linkowany przeze mnie tekst.

Problem z ta teoria jest taki, ze sie nie sprawdza.
Fakty to wg Ciebie teoria?

Wg. mnie odosobniony fakt niekoniecznie kladzie cala teorie.

Proponuje poczekac na wynik remontu komputera,
o ktory sie spieramy.
Tu prosba do watkotworcy o pamiec i publikacje wynikow,
jesli rzecz jasna zdecyduje sie staruszka naprawiac. :)

Wycieczki osobiste świadczą o tym, że jesteś
palantem.

Popraw mnie jesli sie myle, ale to chyba Ty pisales
cos o moim kiepskim sluchu?

Gówno Ci do tego.

A to w takim razie przepraszam i zegnam sie uprzejmie.
Nie fatyguj sie z dalszymi odpowiedziami.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-11-14 15:44:51
Autor: Remek
Prośba o pomoc w diagnozie
Użytkownik "Vituniu" napisał:

A to w takim razie przepraszam i zegnam sie uprzejmie.
Nie fatyguj sie z dalszymi odpowiedziami.

Kto sieje wiatr ten zbiera burzę. Krzyżyk na drogę.

Remek

Data: 2011-10-24 19:28:13
Autor: Szyk
Prośba o pomoc w diagnozie

[...]

Nie zawsze to jest prawdą, bo były płyty z diodą mierzącą temperaturę procka i była opcja w Biosie awaryjnego wyłączenia w razie przegrzania. Ale jak to działała w praktyce to nie wiem, ale podejrzewam, że nie najgorzej.

Prośba o pomoc w diagnozie