Prosba o pomoc w określeniu rozmiaru ramy

Data: 2014-12-27 11:37:57
Autor: Jan
Prosba o pomoc w określeniu rozmiaru ramy
Czy "najbardziej optymalny" to bardziej optymalny od optymalnego? Czyli taki najpotymalniejszy może?

Użytkownik "TheGhost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m7hig4$2pq$1@mx1.internetia.pl...

Witam!

ma  prośbę. Proszę o okreslenie rozmiaru ramy załączonej  n zdjęciu (jej
odpowiednik z podanym rozzmiarem). Rama była malowana, więc roszeczkę trudno
mi okreslić jej rozmiar - http://w649.wrzuta.pl/obraz/6MQRV5qi9Z3/rama .
poza tym nie bardzo znam się na dobieraniu rozmiarów ram FR, dlatego
chciałbym zapytać ekspertów. Przy okazji ajki byłby odpowiedni i najbardziej
optymalny rozmiar dla chłopa, lat 34, 190 cm, ok 95 kg i czy tego rodzaju
rama takiego chłopa wytrzyma, czy lepiej ją doprowadzić do stanu
używalności, sprzedać i kupić nową, większą :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-12-27 13:16:31
Autor: Piotr Ratyński
W dniu 2014-12-27 o 11:37, Jan pisze:
Czy "najbardziej optymalny" to bardziej optymalny od optymalnego? Czyli
taki najpotymalniejszy może?

Tak samo jak najbardziej czepialski to bardziej czepialski od czepialskiego. Czyli taki najczepialniejszy. :-D

--
Piotr Ratyński

Data: 2014-12-27 14:06:21
Autor: Alf/red/
On 27/12/14 13:16, Piotr Ratyński wrote:
W dniu 2014-12-27 o 11:37, Jan pisze:
Czy "najbardziej optymalny" to bardziej optymalny od optymalnego?
Tak samo jak najbardziej czepialski

Ale ma rację. Zamień "optymalny" na "najlepszy" i zrozumiesz.

--
Alf/red/

Data: 2014-12-27 14:23:07
Autor: Piotr Ratyński
W dniu 2014-12-27 o 14:06, Alf/red/ pisze:
[...]

Stare ale jare:

Ilu grupowiczów potrzeba, żeby odpowiedzieć jak zmienić żarówkę?

1 - który napisze co zrobić żeby żarówka została zmieniona

14 - którzy podzielą się podobnymi doświadczeniami przy zmienianiu żarówki i napiszą o tym jak inaczej można było to zrobić

7 - którzy ostrzegą o niebezpieczeństwach grożących przy zmianie żarówki

1 - którzy przeniesie temat do grupy „Oświetlenie"

2 - którzy zaczną się kłócić i przeniosą to do grupy „Elektryka”

7 - którzy wytkną błędy gramatyczne/ortograficzne w postach na temat wymiany żarówki

5 - którzy pojadą tym co wytykali błędy

3-  ktĂłrzy poprawią te błędy

6 - którzy będą się kłócić czy pisze się „żarówka” czy „rzarówka” i

6 - którzy powiedzą im że są głupi

2 - profesjonalnych elektryków którzy poinformują wszystkich że mówi się „lampa”

15 - wszechwiedzących którzy twierdzą że siedzieli w tym temacie i mówi się „żarówka”

19 - którzy napiszą że to forum nie jest o żarówkach i powinno się to przenieść do grupy o żarówkach

11 - którzy obronią temat mówiąc że wszyscy używają żarówek więc temat pasuje

36 - którzy będą debatować która metoda zmieniania żarówek jest lepsza, gdzie kupić żarówki, jakiej marki i które są wadliwe

7 - którzy podeślą linki gdzie można zobaczyć różne przykłady żarówek

4 - którzy napiszą że te linki nie działają i podeślą nowe

13 - którzy zacytują kilkanaście postów pod cytatami pisząc: „Ja też” / „Zgadzam się”

5 - którzy napiszą że odchodzą z forum bo nie mogą dłużej znieść kontrowersji wokół żarówek

4 - którzy napiszą że „BYŁO!”

13 - którzy napiszą żeby „szukać” zanim napisze się kolejne pytania o żarówki

1 - który zrobi mały hijack i zapyta się jak wymienić klakson

1 - który odpowie na oryginalny post po pół roku i zacznie temat od nowa.

--
Piotr Ratyński
Ludzie znacznie więcej wiedzą, niż rozumieją...

Data: 2014-12-27 06:16:36
Autor: Ignac
W dniu sobota, 27 grudnia 2014 14:23:13 UTC+1 użytkownik Piotr Ratyński napisał:

> [...]

7 - którzy wytkną błędy gramatyczne/ortograficzne w postach na temat wymiany żarówki

3-  którzy poprawią te błędy

[...]

Ale nikt się nie zapytał,kiedy wymienić żarówkę.Bo to niby oczywiste!

Data: 2014-12-27 20:58:57
Autor: Jan
Prosba o pomoc w określeniu rozmiaru ramy
A wiesz czemu sułtan nosi zielone szelki?

Data: 2014-12-28 15:52:53
Autor: Jan
Prosba o pomoc w określeniu rozmiaru ramy
Rozumiem, nie wiesz. Odpowiedź "najbardziej optymalna", żeby mu gacie nie spadły.
Tautologia może być literackim środkiem wyrazu. Ale ciebie o to nie podejrzewam.

  A wiesz czemu sułtan nosi zielone szelki?

Data: 2014-12-28 09:28:44
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 15:52:57 UTC+1 użytkownik Jan napisał:
Rozumiem, nie wiesz. Odpowiedź "najbardziej optymalna", żeby mu gacie nie spadły.

A kolega Piotr Ratyński wyraźnie przestrzegał,aby nie używać kolokwializmów,
bo "szlag trafia"jego dwóch kolegów filologów jak coś podobnego czytają.
Ponadto,ci koledzy najwyraźniej nie wiedzą,że kolokwializm,to mowa potoczna
przeniesiona do języka literackiego,jako środek ekspresji,czy element
stylizujący wypowiedz.

Data: 2014-12-28 18:42:51
Autor: Piotr Ratyński
W dniu 2014-12-28 o 18:28, Ignac pisze:
[...]

Albo starasz się być ironiczny, albo na przyszły rok pójdziesz już do gimnazjum. W obu przypadkach życzę powodzenia, jeszcze masz dużo pracy przed sobą.
A kolokwializm, to _wyraz, lub wyrażenie_ używane w mowie potocznej, a nie mowa potoczna. Żeby przenosić coś do języka literackiego, to trzeba najpierw stworzyć jakieś dzieło literackie...

--
Piotr Ratyński

Data: 2014-12-29 12:33:38
Autor: Jan
Prosba o pomoc w określeniu rozmiaru ramy
Kończę, bo zaczyna się typowo polskie "przeżuwanie szmat".
A jak się komuś coś podoba najbardziej optymalnie to niech się cieszy.
I cieszmy się na 2015.

Data: 2014-12-31 18:26:38
Autor: borsuk
W dniu 2014-12-29 12:33, Jan pisze:
Kończę, bo zaczyna się typowo polskie "przeżuwanie szmat".
Zaczyna się? Mam nadzieję, że się kończy.
11 odpowiedzi (wliczam swoją) i żadna na temat.

Data: 2014-12-28 18:19:55
Autor: Piotr Ratyński
W dniu 2014-12-28 o 15:52, Jan pisze:
Rozumiem, nie wiesz. Odpowiedź "najbardziej optymalna", żeby mu gacie
nie spadły.

Ło Boże, nie dość, że pytanie infantylne (z tego powodu nie odpowiedziałem) to jeszcze odpowiedź głupawa i nielogiczna, bo gacie na szelkach to nikt nie ma potrzeby nosić, szczególnie sułtan.
Tu masz cały zestaw pytań o podobnej wartości intelektualnej,
http://www.agaludka.republika.pl/pytania.html
na pewno znajdziesz kilka, na które odpowiesz bez problemu.

Tautologia może być literackim środkiem wyrazu. Ale ciebie o to nie
podejrzewam.

Nie podejrzewasz mnie, że mogę być środkiem wyrazu?

Tautologię popełnia się w większości przypadków nieświadomie, również w powyższym przypadku nie ma to nic wspólnego z literatem.

PS
Zacznij pisać po ludzku, czyli odpowiedzi pisz pod cytatami, bo pisanie ich nad, jest niezgodne z netykietą i logicznym porządkiem. Cytujemy w celu zaprezentowania czytającemu na co odpowiadamy, a nie w celu spowodowania u niego oczopląsu.

--
Piotr Ratyński

Prosba o pomoc w określeniu rozmiaru ramy