Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)

Data: 2010-10-17 13:26:57
Autor: jonygliwice
Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)
Witam,
przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Maksymalnie mogę wydać
4500 zł. Z moich obserwacji wynika że w tej cenie mogę otrzymać rower
niezłej marki na aluminiowej ramie i osprzęcie Tiagra lub sporadycznie
Shimano 105. Znalazłem jednak przecenę na rower Merida Scultura 904-
COM, model 2009 z karbonową ramą i osprzętem Shimano 105. Teoretycznie
jest to rower o klasę wyższy od np. Specialized Alezz Sport, Lapierre
Audacio 400, Cannondale CAAD 8 Tiagra, Centurion Hyperdrive 2000
Corratec, Dolomiti Tiagra lub Cube Peloton, itd..

Dodam, że jestem amatorem, rocznie przejeżdżam ok 5000 km. Słyszałem
niezbyt pochlebne opinie na temat karbonu w tańszych rowerach, stąd
moja prośba o pomoc w wyborze: czy kupić wspomnianą Meridę, czy rower
z ramą aluminiową (jeśli alu to jaki).

Oto link do Merida Scultura 904-COM:
http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1089/Merida.Scultura.904-COM/

Data: 2010-10-17 13:32:25
Autor: Konik
On 17 Paź, 22:26, jonygliwice <jonygliw...@gmail.com> wrote:
[...]

nie bierz szosówki, weź przełaja za taką kasę, zwłaszcza, że to nie ma
być profi ściganie ;]
http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=445&kr=2009
na polskie drogi super sprawa, a zjechać na leśną ścieżynę też można.
po założeniu slicków dalej nie jest to pełnoprawna szosa, ale naprawdę
blisko.

Data: 2010-10-18 06:42:03
Autor: piecia aka dracorp
Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)
Dnia Sun, 17 Oct 2010 13:32:25 -0700, Konik napisał(a):

Przełajówka to dobry pomysł, tym bardziej że z roku na rok coraz więcej dziurawych dróg.
Sam bym może teraz kupował ale ostatnio w bikeboard zobaczyłem ciekawą szosówkę z mocowaniem na bagażniki jak i dodatkową parą hamulców w górnym chwycie i zachorowałem na nią.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-18 11:04:22
Autor: Kapsel
Mon, 18 Oct 2010 06:42:03 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

Z miesiąc mam już tricrossa i 4 dźwignie hamulców są super, za to same
hamulce - po przesiadce z hydraulicznych tarczówek - niezbyt ;) Ale rower
po całości daje radę, lekusieńki, zwinny, a i po lesie faktycznie daje
radę.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-10-18 10:33:40
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 18 Oct 2010 11:04:22 +0200, Kapsel napisał(a):

[...]
Muszę coś poszukać na alledrogo, bo 4k nie chcę wydawać.
Z chęcią zamienię Olsha na tricrossa :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-18 13:55:18
Autor: Kapsel
Mon, 18 Oct 2010 10:33:40 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

Ja wyszarpałem za 3500 używkę w doskonałym stanie =)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-10-18 04:58:46
Autor: Michał Wolff
On 18 Paź, 13:55, Kapsel <kapsulskiWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

Ja wyszarpałem za 3500 używkę w doskonałym stanie =)

Ale to model z karbonową ramą czy alu? I jak się to ewentualnie nadaje
do jazdy z bagażem? Bo niby mocowania pod bagażniki ma (co nieczęste w
podobnym sprzęcie) ale z drugiej strony rama wygląda dość
anorektycznie
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-10-18 15:44:40
Autor: Kapsel
Mon, 18 Oct 2010 04:58:46 -0700 (PDT), Michał Wolff napisał(a):

[...]

U mnie to jest wersja kombinowana, tj. w tylnym trójkącie mam widełki
karbonowe, widelec też w znacznej części z tworzywa. W większości jednak
rządzi alu. Bagażnika nie montowałem, teraz nie mam pod ręką maszyny, ale montaż bodaj
w elementach alu jest. Rama, jak dla mnie, nie jest specjalnie delikatna, w porównaniu z
klasycznymi szosówkami, widać pewną solidność. Ale znów nie chciałbym tu
wyrokować, bo rower mam miesiąc i niczego ciężkiego nim nie ciągnąłem... w
każdym razie nie pomyślałbym, że rama mogłaby nie dać rady :]

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-10-17 22:56:27
Autor: Marcin J.
Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)
Jak zwykle przypominam, że najważniejsza jest geometria roweru na którą składają się: rama (szczególnie efektywna długość górnej rury ale także np. odległość suport - tylna oś), długość korb, Q-factor (odległość między pedałami), mostek i kierownica. Jeśli już wiesz czego chcesz - szukaj aż znajdziesz najbliższy odpowiednik i wynegocjuj ze sprzedawcą odpowiednie poprawki. Jeśli nie wiesz - proponuję zakup używki, jednej, drugiej,... aż w końcu bedziesz wiedział i dopiero wtedy warto wydać więcej na sprzęt docelowy. Po drodze może się okazać, że wcale nie potrzebujesz fafnastu zębatek z tyłu ani kompaktowej korby i nie zauważasz różnicy w masie na poziomie 1 kg. I nie piszę tego tyko dlatego, że właśnie jedną uzywkę sprzedaję ;)

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-10-18 08:56:28
Autor: bans
W dniu 2010-10-17 22:26, jonygliwice pisze:

[...]

http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/tcr.1.compact/7707/45211/

Ale ja się nie znam, znalazłem taki dla siebie, bo geometria jest dla mnie idealna. Ale go nie kupię, bo dla mnie 4500 za zabawkę (dla mnie) to zdecydowanie za dużo :(

Chlip...

--
bans

Data: 2010-10-18 22:28:38
Autor: schliesky
On 2010-10-17 22:26, jonygliwice wrote:
Witam,
przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Maksymalnie mogę wydać
4500 zł.

Za mniej więcej tyle, na jesiennej wyprzedaży(100E spuścili), można było kupić taki rowerek:

http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2106

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2010-10-19 13:27:28
Autor: darthRara
[...]

Jeśli rowerek nie jest potrzebny na już! teraz! w tej chwili! może warto troszkę zgłębić temat i poskładać coś samemu? Za 4500zł można uzyskać dużo lepszy efekt niż Tiagra cz 105. Okres jesienno-zimowy jest do takich projektów idealny: dużo części na Allegro, mokra pogoda :D
Można zaoszczędzić dużo pieniędzy kupując używane części typu przerzutka przednia, siodełko, mostek, klamkomanetki, rama...
Poza tym czy trzeba ograniczać się do wyrobów Shimano?
Campagnolo... :D

pozdrawiam

Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)