Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)

Data: 2010-10-17 13:32:25
Autor: Konik
Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)
On 17 Paź, 22:26, jonygliwice <jonygliw...@gmail.com> wrote:
Witam,
przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Maksymalnie mogę wydać
4500 zł. Z moich obserwacji wynika że w tej cenie mogę otrzymać rower
niezłej marki na aluminiowej ramie i osprzęcie Tiagra lub sporadycznie
Shimano 105. Znalazłem jednak przecenę na rower Merida Scultura 904-
COM, model 2009 z karbonową ramą i osprzętem Shimano 105. Teoretycznie
jest to rower o klasę wyższy od np. Specialized Alezz Sport, Lapierre
Audacio 400, Cannondale CAAD 8 Tiagra, Centurion Hyperdrive 2000
Corratec, Dolomiti Tiagra lub Cube Peloton, itd..

Dodam, że jestem amatorem, rocznie przejeżdżam ok 5000 km. Słyszałem
niezbyt pochlebne opinie na temat karbonu w tańszych rowerach, stąd
moja prośba o pomoc w wyborze: czy kupić wspomnianą Meridę, czy rower
z ramą aluminiową (jeśli alu to jaki).

Oto link do Merida Scultura 904-COM:http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1089/Merida.Scultura.904-COM/

nie bierz szosówki, weź przełaja za taką kasę, zwłaszcza, że to nie ma
być profi ściganie ;]
http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=445&kr=2009
na polskie drogi super sprawa, a zjechać na leśną ścieżynę też można.
po założeniu slicków dalej nie jest to pełnoprawna szosa, ale naprawdę
blisko.

Data: 2010-10-18 06:42:03
Autor: piecia aka dracorp
Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)
Dnia Sun, 17 Oct 2010 13:32:25 -0700, Konik napisał(a):

Przełajówka to dobry pomysł, tym bardziej że z roku na rok coraz więcej dziurawych dróg.
Sam bym może teraz kupował ale ostatnio w bikeboard zobaczyłem ciekawą szosówkę z mocowaniem na bagażniki jak i dodatkową parą hamulców w górnym chwycie i zachorowałem na nią.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-18 11:04:22
Autor: Kapsel
Mon, 18 Oct 2010 06:42:03 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

Z miesiąc mam już tricrossa i 4 dźwignie hamulców są super, za to same
hamulce - po przesiadce z hydraulicznych tarczówek - niezbyt ;) Ale rower
po całości daje radę, lekusieńki, zwinny, a i po lesie faktycznie daje
radę.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-10-18 10:33:40
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 18 Oct 2010 11:04:22 +0200, Kapsel napisał(a):

[...]
Muszę coś poszukać na alledrogo, bo 4k nie chcę wydawać.
Z chęcią zamienię Olsha na tricrossa :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-10-18 13:55:18
Autor: Kapsel
Mon, 18 Oct 2010 10:33:40 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

Ja wyszarpałem za 3500 używkę w doskonałym stanie =)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-10-18 04:58:46
Autor: Michał Wolff
On 18 Paź, 13:55, Kapsel <kapsulskiWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

Ja wyszarpałem za 3500 używkę w doskonałym stanie =)

Ale to model z karbonową ramą czy alu? I jak się to ewentualnie nadaje
do jazdy z bagażem? Bo niby mocowania pod bagażniki ma (co nieczęste w
podobnym sprzęcie) ale z drugiej strony rama wygląda dość
anorektycznie
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-10-18 15:44:40
Autor: Kapsel
Mon, 18 Oct 2010 04:58:46 -0700 (PDT), Michał Wolff napisał(a):

[...]

U mnie to jest wersja kombinowana, tj. w tylnym trójkącie mam widełki
karbonowe, widelec też w znacznej części z tworzywa. W większości jednak
rządzi alu. Bagażnika nie montowałem, teraz nie mam pod ręką maszyny, ale montaż bodaj
w elementach alu jest. Rama, jak dla mnie, nie jest specjalnie delikatna, w porównaniu z
klasycznymi szosówkami, widać pewną solidność. Ale znów nie chciałbym tu
wyrokować, bo rower mam miesiąc i niczego ciężkiego nim nie ciągnąłem... w
każdym razie nie pomyślałbym, że rama mogłaby nie dać rady :]

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Prośba o pomoc w wyborze roweru szosowego (do 4500)