Prośba o poradę - czy tak można postępować?

Data: 2009-10-01 14:37:18
Autor: Amir
Prośba o poradę - czy tak można postępować?
Kilka dni temu, otrzymałam podwyżkę o  kilkadzięsiąt złotych (Budżetówka).
coś na zasadzie aneksu do umowy.

Koleżanka z pracy dowiedziała się ile zarabiam, okazało się, że jej
wynagrodzenie jest
mniejsze o kilkadziesiąt zł, stanowisko pracy to samo lecz ona dłużej
pracuje.

Poszła zrobić afere, wynik był taki jak spodziewałam się
odebrano mi tę kwotę, kadrowa kazała oddac ten aneks i nowy podpisać.

Aneksu jeszcze nie oddałam, bo nie mam przy sobie, ale obowiązkowo kazali mi
go dostarczyć

Czy tak może postępowac pracodawca?
Dodam, ze dyrektor powiedział " jak się nie podoba coś komus to może juz
pisac wypowiedzenie"

Data: 2009-09-30 14:43:10
Autor: SDD

Użytkownik "Amir" <didotom@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9vjg2$6j3$1inews.gazeta.pl...

Czy tak może postępowac pracodawca?
Dodam, ze dyrektor powiedział " jak się nie podoba coś komus to może juz
pisac wypowiedzenie"

No oczywiscie, ze nie moze. Nie musisz oddawac aneksu - poki jest, nie maja prawa Ci zabrac tej pseudopodwyzki (sorry, rownowartosc paczki wacikow trudno nazwac podwyzka). Tylko co z tym zrobisz?
Twoja sprawa, czy chcesz byc niewolnikiem, czy tez znasz swoja wartosc i jestes przygotowana na ewentualna zmiane pracy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-01 14:51:04
Autor: Amir
[...]

Wojować też nie mam zamiaru bo kwota i nie duża, chciałam tylko wiedzieć czy tak można postępować.
Praca sprawia mi przyjemność i na szczęście nie jest głównym źródłem utrzymania rodziny
Ale kopie kwitka sobie zachowam na pamiątkę, niestety niesmak pozostanie

pozdrawiam

Data: 2009-09-30 19:54:04
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Amir" <didotom@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9vkba$a5n$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie kopię, tylko oryginał. Powiedz, ze Ci zginął albo pies zjadł. Dziecko potargało. nie masz obowiązku go przechowywać. to tylko twoje prawo. Ciekawe, co zrobią w takiej sytuacji. Ale jeśli obniżą płacę, to masz takiego haka na przełożonego, że lepiej, by się od razu podał do dymisji.

Data: 2009-10-01 01:20:10
Autor: p47

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ha06il$im$1inews.gazeta.pl...
[...]

Albo złośliwie, jesli szef ci podpadł;- zrób  kopię na ksero kolorowym i oddaj tę kopię nic nie mówiąc.. Jak się nie połapią i pensje obniżą to...patrz wyżej. Ale hak działać będzie przez ograniczony czas;-)

p47

Data: 2009-09-30 14:52:00
Autor: Raist
[...]

jak sie dowiedziala ile zarabiasz?

Raist

Data: 2009-10-05 15:05:30
Autor: Amir
Prośba o poradę - czy tak można postępować?

jak sie dowiedziala ile zarabiasz?

przelozona zapytala w jej obecnosci o ile dostałam podwyzke
odpowiedziałam, przeciez to chodziło o zaledwie 40zł

A ciekawostka z piątku  to taka, ze osoba skrażąca dostała podwyzke na mi
obnizono pęsje, bardzo nietaktowne zachowanie

Data: 2009-09-30 16:18:03
Autor: Piotr [trzykoty]
Prośba o poradę - czy tak można postępować?

"Amir" <didotom@gazeta.pl> wrote
Aneksu jeszcze nie oddałam, bo nie mam przy sobie, ale obowiązkowo kazali mi
go dostarczyć

To czy im ten aneks oddasz to Twoja prawna wola.
Umowa została zawarta. "Obowiązkowo oddać", proszę bardzo..., niech tylko przedstawią żądanie na piśmie z podstawą prawną albo kolejny aneks z podstawą obniżenia kwoty...

Data: 2009-09-30 19:37:08
Autor: macso
Prośba o poradę - czy tak można postępować?

Użytkownik "Amir" <

Czy tak może postępowac pracodawca?
Dodam, ze dyrektor powiedział " jak się nie podoba coś komus to może juz
pisac wypowiedzenie"

a czy ta koleżanka nie powinna wziąść tych słów do siebie bardziej niż ty ?

macso

Data: 2009-09-30 22:39:12
Autor: Jotte
Prośba o poradę - czy tak można postępować?
W wiadomości news:h9vjg2$6j3$1inews.gazeta.pl Amir <didotom@gazeta.pl>
pisze:

[...]
Nie.
Ten tzw. "aneks" to porozumienie zmieniające - zgodziliście się na zmianę warunków płacowych (przecież mogłaś odmówić ;)). Jest to obecnie obowiązująca umowa, dokument stanowi twoją własność. Kadrowa nie jest także - jak mniemam - twoim przełożonym - więc może ci skoczyć a nie kazać. (BTW - w różnych sytuacjach bardzo dobrze działa żądanie wydania polecenia służbowego na piśmie)
Nie musisz podpisywać żadnego nowego aneksu. Pracodawca może jednak wręczyć ci wypowiedzenie zmieniające, w którym zaproponuje nowe warunki (np. płacowe, czyli tu obniżenie do poprzedniego poziomu). Jeśli sie nie zgodzisz stanie się ono wypowiedzeniem zwykłym i po upływie jego okresu nie pracujesz.

Dodam, ze dyrektor powiedział " jak się nie podoba coś komus to może juz
pisac wypowiedzenie"
Jak to cham. Nie sobie gada. Nie można zmusić pracownika żeby złożył wypowiedzenie.

--
Jotte

Data: 2009-10-03 20:20:20
Autor: Rentier
Prośba o poradę - czy tak moż na postępować?

Czy tak może postępowac pracodawca?
Dodam, ze dyrektor powiedział " jak się nie podoba coś komus to może juz
pisac wypowiedzenie"
Skoro to budżetówka to tak czy tak raczej masz przesrane.
Nawet jak pracownik jest dobry, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sie go pozbyć.
1.Zrób aferę dotyczącą ochrony danych- kto wypaplał babie i twoich pieniądzach. Ale uwaga, powinnaś mieć odpowiedni zapis w regulaminie wynagradzania czy cos w tym rodzaju.
2.Oddaj im ten gówniany aneks i powiedz dyrektorowi,że strasznie sie rozczarowałaś takin jego stanowiskiem

Hardcore: nie oddawaj, idź do związków. zarzuć szefowi s- syństwo i walcz.

Prośba o poradę - czy tak można postępować?