Prośba o poradę: jaki bank na konto "bieżące"

Data: 2010-09-07 10:33:10
Autor: Łukasz \"Huzar\" Bugaj
Prośba o poradę: jaki bank na konto "bieżące"
Witam!

Nie będę się chwalił, gdzie mam teraz konto, bo wstyd i hańba...

Więc "nadejszła wiekopomna chwiła" na zmianę banku.

Założenia są takie:
- Wypłacam $$ z bankomatów PKOBP, Euronet, ING, Bank Spółdzielczy,
czasem bankomat SKOK (takie mam w okolicy);
- Przelewy przez internet, z innych form nie korzystam
- Koniecznie 2 karty (jedna moja, druga żony)
- Miło by było jakieś konto oszczędnościowe do tego podpiąć
- Kartą płacę dość rzadko, miesięcznie 200 - 300 PLN
- Najchętniej zero opłat :-)
- Na konto ma spływać $$ z wypłaty mojej i żony.

Z tego co można poczytać w sieci na razie moimi faworytami są DBNet i
Nordea. Które z tych dwóch możecie polecić, ewentualnie jakie inne?

--
Pozdr
There is no spoon

Data: 2010-09-07 08:46:29
Autor: xbartx
Dnia Tue, 07 Sep 2010 10:33:10 +0200, Łukasz \"Huzar\" Bugaj napisał(a):

Z tego co można poczytać w sieci na razie moimi faworytami są DBNet i
Nordea. Które z tych dwóch możecie polecić, ewentualnie jakie inne?

Popatrz też na Aliora, Inteligo, ING Direct, Open i możesz nawet ofertę Citi przeglądnąć. mBank odpada, ze względu na bankomaty, no chyba że włączysz sobie wszystkie bankomaty w pl za 5pln/m-c.

--
xbartx

Data: 2010-09-07 10:44:23
Autor: grin

Użytkownik ""Łukasz \"Huzar\" Bugaj"" <hoozar@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c85f8ca$0$27042$65785112news.neostrada.pl...
[...]

żadne  z w/w
ING,EB, mBank

Data: 2010-09-07 11:00:45
Autor: SQLwiel
Łukasz "Huzar" Bugaj pisze:
[...]

Jeśli "$$" u Ciebie nie oznacza USD, to:

Wszystko zależy od tego, na czym Ci bardziej zależy.
Tak naprawdę w pełni darmowych, to chyba nie ma (pomijam "darmowe przy
depozycie 5kPLN" i gó...ne %).
mBank - jeśli odpowiadają Ci hasła SMS, to jest darmowy z dokładnością
do bankomatów Euronet (i paru innych: BZWBK, Cash4you). Brak placówek.
Najpopularniejszy wśród sprzedawców internetowych. Pomoc tf - "na czwórkę".
ING - darmowe wszystkie bankomaty, ale płacisz za kartę, chyba, że
wyrobisz obrót (wyrabiasz, więc ING będzie OK). Gęste oddziały. Konto
Direct nie może być wspólne, ale możesz być pełnomocny do konta żony.
Kiepski % depo (3.25 minus belka). Interfejs mało przejrzysty, ale
sprawny. Pomoc "konsultantów" - żałosna.
Eurobank - dobre % i atrakcyjne depozyty, ale wymagane wpływy na konto
(spełniasz). Mało placówek, wq...cy i kulejący interfejs internetowy.
Pomoc - jak w mB.

A więc trza siąść do Excela i policzyć na czym Ci bardziej zależy.
Nieprzeliczalnym cechom będziesz musiał przypisać wagi.

Z tego co można poczytać w sieci na razie moimi faworytami są DBNet i
Nordea. Które z tych dwóch możecie polecić, ewentualnie jakie inne?

To może ktoś inny...

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-07 11:17:43
Autor: Łukasz \"Huzar\" Bugaj
W dniu 07.09.2010 11:00, SQLwiel pisze:
Łukasz "Huzar" Bugaj pisze:
[...]

Nie, oczywiście że nie. To tylko taka moja maniera na określenie
"zasobów pieniężnych", czyli kasy :-)

Wszystko zależy od tego, na czym Ci bardziej zależy.
W zasadzie kolejność, w jakiej napisałem jest zgodna z moimi priorytetami.

1. Bankomaty w okolicy mam różne i zależy mi na tym, żeby nie biegać
1,5km do następnego bankomatu, który nie zedrze ze mnie 5 PLN za wypłatę
20PLN (przykładowo).

2. Przelewów w miesiącu przez internet wykonuję około 20-30, więc jest
dla mnie ważne żeby ta forma bankowości była w miarę sprawna. Interface
- to kwestia gustu/upodobań/przyzwyczajeń, ważne żeby działał sprawnie.

3. <hmmm> Ech, te opłaty... Nie ukrywam, chciałbym je zmniejszyć, bo na
chwilę obecną sporo złotówek zostawiam w kieszeniach prezesów.

4. Dwie karty do konta.

Tak wyglądałoby to jeśli chodzi o kwestie ważności/priorytetów.

[...]

OK, poszukam jeszcze tu i tam, tymczasem dzięki za rzeczową pomoc.

--
Pozdr
There is no spoon

Data: 2010-09-07 11:41:27
Autor: Robert Wicik

Czyli chcesz darmowej karty z damowymi wypłatami z dowolnego bankomatu: http://openonline.pl/konta/kontooptymalne/

Data: 2010-09-07 11:47:20
Autor: Piotr Gałka
[...]

Sądzę, że mBank Ci przypasuje jeśli jakiś darmowy bankomat będzie w pobliżu.
Nie znam banku o sprawniej działającym systemie, ale może inni znają.
Sprawdź na mapce:
http://www.mbank.pl/przewodnik/bankomaty_wplatomaty/

P.G.

Data: 2010-09-07 22:36:48
Autor: krzysztofsf
On 7 Wrz, 11:17, "Łukasz \"Huzar\" Bugaj" <hoo...@interia.pl> wrote:

> To może ktoś inny...

OK, poszukam jeszcze tu i tam, tymczasem dzięki za rzeczową pomoc.

--

Nordea jest OK - tani debet w koncie, utrzymanie bezplatne i dwie
karty debetowe do bezplatnych wszystkich polskich bankomatow  po 1,5

DB nie znam, ale chyba rowniez jest OK.

Data: 2010-09-07 11:35:17
Autor: Jan Strybyszewski
Łukasz "Huzar" Bugaj pisze:
[...]

Jeśli wypłaty to Lukas, wszystkie bankomaty free, konto oszczednosciowe
oplata za konto okolo 3zl bodaj. Serwis transakcyjny z tokenem w tym fundusze Lukasa. Bardzo dobre warunki debety w koncie i pozyczki.

Data: 2010-09-07 16:41:43
Autor: Michal
Prośba o poradę: jaki bank na konto "bieżące"
W dniu 07.09.2010 10:33, "Łukasz \"Huzar\" Bugaj" pisze:

Witam!

[...]

Z tego co można poczytać w sieci na razie moimi faworytami są DBNet i
Nordea. Które z tych dwóch możecie polecić, ewentualnie jakie inne?

A ja napiszę jeszcze co innego niż przedmówcy- dzisiaj praktycznie każdy bank ma w ofercie rozsądne i niedrogie rachunki z darmowymi przelewami, a coraz więcej też z bezprowizyjnymi bankomatami.

Pasowałoby więc też wziąć pod uwagę, poza ceną, jakość i dostępność systemu online i tutaj mogę polecić:
- MBank
- Alior Bank

Obydwa banki mają dostępne wersje demo systemów, obydwa dema nie są tak dobre jak prawdziwy system ale oddają mniej więcej możliwości. Przeglądnąc i wybrać lepszy. Aha- na 2 karty Alior wyjdzie dość drogo, bo 10zł/miesiąc, no ale rachunek jest oprocentowany. W Mbanku 5zł / miesiąc kosztują wypłaty ze wszystkich bankomatów w PL bez względu na ilość kart. Alior za to dodaje gratis assistance, ma też darmowe polecenia zapłaty i wypłaty z POSów (np. na poczcie).

Michał