Prośba o porade - mSHELL

Data: 2011-09-14 12:19:41
Autor:
Prośba o porade - mSHELL
Witam,
jakis czas temu, pojawilo sie pytanie na grupie wraz z odpowiedzia. Chodzi o: http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm/browse_thread/thread/e4976bb351c98227/eb7c721a35b516ba?hl=pl&lnk=gst&q=mshell#eb7c721a35b516ba

Po wklepaniu kodu z
http://www.m-shell.net/documentation/library_phone_module.html#qqs405 i
uruchomieniu, pojawia sie komunikat:
*** No such global variable.

Mam ogromna prosbe o podanie wskazowki, co trzeba jeszcze uzupelnic w skrypcie
zeby chcial sie uruchomic i oczywiscie dzialac poprawnie.

Z gory dziekuje.
Daniel

Data: 2011-09-15 08:10:44
Autor: Dominik & Co
Prośba o porade - mSHELL
W dniu 14-09-2011 14:19, danielforte@NOSPAM.gazeta.pl rzecze:

Po wklepaniu kodu z
http://www.m-shell.net/documentation/library_phone_module.html#qqs405 i
uruchomieniu, pojawia sie komunikat:
*** No such global variable.

Na 99,9% zapomniałeś dać "use nazwamodułu" na początku.

Czyli jeśli chodzi o

// make a one minute call to +41797654321
if phone.dial("+41797654321", 30000) then
   sleep(60000);
   phone.hangup()
end

to daj przed pierwszą linijką

use phone

BTW: mShell ma też swoje forum.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-09-16 08:40:13
Autor:
Prośba o porade - mSHELL
Dominik: wiekie dzieki za wskazowke. Od wczoraj walcze zeby skompilowany plik
wrzucic do PC przez BT lub e-mail ale jak na razie ... poleglem w walce.
rzucilem okiem na forum i nie znalazlem podobnego watku.

Data: 2011-09-16 13:03:28
Autor: Dominik & Co
Prośba o porade - mSHELL
W dniu 16-09-2011 10:40, danielforte.SKASUJ@gazeta.pl rzecze:

Dominik: wiekie dzieki za wskazowke. Od wczoraj walcze zeby skompilowany plik
wrzucic do PC przez BT lub e-mail ale jak na razie ... poleglem w walce.

Do PC z komórki? Twoja komórka nie obsługuje OBEX?
U mnie na każdej (Samsung E250, Nokia E50, E51, Benq-Siemens S68)
działa i czymkolwiek rozumiejącym obex (np. Nautilus czy Obex Commander)
można wygodnie przeglądać filesytem komórczaka...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-09-16 12:39:38
Autor:
Prośba o porade - mSHELL
[...]

Zainstalowalem Obex Commander - polaczyl sie ladnie przez BT, ale podczas
przegladania C:\ wszystkie katalogi mam puste - zadnych plikow. Dodam ze mam
zainstalowana aplikacje HackIT i ROMPatcher+ (niby mam zlamanego Symbiana) -
czy to moze byc przyczyna ze mam w/w problemy? Widze w Nokii C:\DATA\Documents (pusty) a mShell siedzi C:\Documents\mShell (z
tego co mi Nokia pokazuje)

Data: 2011-09-16 14:50:54
Autor: Dominik & Co
Prośba o porade - mSHELL
W dniu 16-09-2011 14:39, danielforte.SKASUJ@gazeta.pl rzecze:

Zainstalowalem Obex Commander - polaczyl sie ladnie przez BT, ale podczas
przegladania C:\ wszystkie katalogi mam puste - zadnych plikow. Dodam ze mam

Przekopiuj jakimś lokalnym browserem (np. Y-browser czy czego tam
używasz) do lokalizacji, do której masz dostęp z zewnątrz (np. E:).
A najlepiej po prostu na E:\ trzymaj skrypty- w niczym
to nie wadzi, a dostęp lepszy.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-09-16 20:17:09
Autor:
Prośba o porade - mSHELL
[...]

Dzieki wielkie za wskazowki. w 95% udalo mi sie operacje zakonczyc sukcesem!
faktycznie - instalacja pakietu na karcie pamieci rozwiazala problem
(Y-Browser sie zainstalowal niby ale nie bylo ikonki).

Przegladajac dokumentacje, znalazlem ciekawa opcje wylaczanie telefonu.

Wklepalem kod:

// turn the phone off if it has been idle
// longer than an hour
while true do
  if ui.idletime() > 3600 * 1000 then
    system.shutdown()
  end;
  sleep(600 * 1000) // wait for ten minutes
end

zakrzyczalo o "global variable" - wiec zaglebilem sie w dokumentacje i
wpisalem na poczatku use ui, system. Wartosc 3600 zmienilem na 30; a (600*100)
na (30*100).

Po uplywie 30 sekund wyskakuje mi komunikat "ExCNotPermitted. Operation not
permitted by user. Zastanawiam sie co jest nie tak (Nokia z S60v3, wygaszcz,
zegar na lcd itp)

Wyslalem Ci maila tez, zeby nie zasmiecac grupy :)

Data: 2011-09-19 07:32:15
Autor: Dominik & Co
Prośba o porade - mSHELL
W dniu 16-09-2011 22:17, danielforte.SKASUJ@gazeta.pl rzecze:

Po uplywie 30 sekund wyskakuje mi komunikat "ExCNotPermitted. Operation not
permitted by user. Zastanawiam sie co jest nie tak (Nokia z S60v3, wygaszcz,
zegar na lcd itp)

Najpewniej sławetny certyfikat ("za słabe" tzw developer capabilities).
Czym podpisałeś instalkę m-shell?

Aha, Nokia i tak już od jakiegoś czasu ma w dupie szarego użytkownika
telefonu (on jest nie od grzebania, on ma ściągać (najlepiej płatne)
aplikacje z OVI i za dużo nie myśleć) i porządny certyfikat developerski
jest w tej chwili nie do zdobycia (pisałem na grupie, wszystkie strony
oferujące takowy nie banglają- prośba o certyfikat jest "pending").

Zatem zapewne pozostaje kabelkowe "złamanie systemu".

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-09-19 12:49:13
Autor:
Prośba o porade - mSHELL
Zatem zapewne pozostaje kabelkowe "złamanie systemu".

Jakis czas temu nabylem certfikat wraz z programem (OPDD* + signSis.exe) i tym
podpisywalem soft. Pozniej pomyslalem ze mozna byloby zlamac system w
telefonie, wiec zastosowalem HackIT z RomPatcher+ (chyba zadzialalo, bo cos
tam innego nie). Chcialem teraz zainstalowac mShell na karcie pamieci wg.
Twojej wskazowki i wykrzyczalo o podpis. Podpisalem mShell certyfikatem sprzed
roku i zadzialalo. Generalnie teraz jest tak ze co chce instalowac musze
podpisywac starym sposobem.
Niestety, nie siedze gleboko w temacie Symbiana zeby miec obszerna wiedze.

Cos polecasz bdb do "kabelkowego" pozbyacia sie "bestii" ?

Data: 2011-09-19 14:52:47
Autor: Dominik & Co
Prośba o porade - mSHELL
W dniu 19-09-2011 14:49, danielforte.SKASUJ@gazeta.pl rzecze:

Jakis czas temu nabylem certfikat wraz z programem (OPDD* + signSis.exe) i tym
podpisywalem soft. Pozniej pomyslalem ze mozna byloby zlamac system w

Jeśli już masz stary, "mocny" certyfikat to powinno banglać.
Tylko weź wersję DC (developer certificate) m-shella.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-09-23 10:27:09
Autor:
Prośba o porade - mSHELL
Jeśli już masz stary, "mocny" certyfikat to powinno banglać.
Tylko weź wersję DC (developer certificate) m-shella.

Dzieki za wskazowke, ale chyba pozostane na tym co mam :) Nie do konca wiem o
co chodzi z tym DC, a nie wiem czy mam czas i ochote dalej sie z tym meczyc :( --

Data: 2011-09-23 13:47:25
Autor: Dominik & Co
Prośba o porade - mSHELL
W dniu 23-09-2011 12:27, danielforte.SKASUJ@gazeta.pl rzecze:

Dzieki za wskazowke, ale chyba pozostane na tym co mam :) Nie do konca wiem o
co chodzi z tym DC, a nie wiem czy mam czas i ochote dalej sie z tym meczyc :(

http://www.m-shell.net/documentation/tutorial_sec_installation.html#qqs37

"For Symbian 3rd/5th Edition devices (Symbian 9 and higher),
there are three variants due to platform security"

i dalsze.

Ty zapewne wybrałeś (jeśli był tylko jeden plik
instalacyjny to na 100%) wersję "self-signed"
i stąd brak dostępu do bardziej "zaawansowanych" funkcji.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-09-23 19:33:15
Autor:
Prośba o porade - mSHELL
Ty zapewne wybrałeś (jeśli był tylko jeden plik
instalacyjny to na 100%) wersję "self-signed"
i stąd brak dostępu do bardziej "zaawansowanych" funkcji.

Masz racje. Mialem zainstalowana zwykla wersje, zreszta - z ta DC kombinowalem
zupelnie inaczej bo google wskazywalo na symbiansigned.com i koniecznosc
zaplacenia $$.

Proby instalacji wersji DC zakonczyly sie wielkim niepowiedzeniem. Wycialem
3.05, podpisalem na nowo 3.07 (z aktualna data) i zainstalowalem: srodowisko
DC (mEnvi***DC) + wersje DC 3.07 - jednakze... komunikat mam wciaz ten sam co
poprzednio :-( "Operation not permitted..."
Certyfikat do podpisywania wyrabiany jakies ... 1.5 roku temu.
Pozdrowienia

Data: 2011-09-24 12:23:36
Autor:
Prośba o porade - mSHELL
Ty zapewne wybrałeś (jeśli był tylko jeden plik
instalacyjny to na 100%) wersję "self-signed"
i stąd brak dostępu do bardziej "zaawansowanych" funkcji.

Zapomnialem dodac, ze pacjent to "byla" brandowana NOKIA, od jakiegos 1.5 roku
 z niebrandowanym ostatnim softem zassanym z nokia.pl

--

Prośba o porade - mSHELL