Prośba o radę

Data: 2012-07-08 07:19:40
Autor: Stefan Tabak
Prośba o radę
Dostałem od kolegi z Niemiec starego Herculesa dwururkę. Jak dla mnie b. fajny
rower i lepszego mi nie trzeba /b. dobry mi skradziono/.
Jest to ewidentnie przerabiany rowerek.
Tylne koło jest nieoryginalne /grubsza opona, kaseta 6-cio zębatkowa z czego
działają tylko 4/.
Dołożony został mechanizm korbowy /2 zębatki/, ale jak dla mnie są źle dobrane
/z tej większej nie korzystam w ogóle/, a mam problemy z podjazdem na
wzniesienia/.
Chciałbym, aby ta mniejsza zębatka była uzupełniona o jeszcze mniejszą.
Czy da się to zrobić i jak to zrobić najtaniej /nie chciałbym za dużo
pieniędzy w jakby nie było b. stary rower/.

Data: 2012-07-08 03:24:38
Autor: rmikke
Prośba o radę
On Sunday, July 8, 2012 9:19:40 AM UTC+2, Stefan Tabak wrote:
[...]

Ja tam wpakowałem trochę pieniędzy w stary rower, dzięki czemu mam rower wyglądający dość obleśnie, ale dokładnie odpowiadający mi.

Do korby raczej zębatki nie dołożysz, ja bym zaczął od wymiany tylnej piasty.
Jak rower nie ma pionowych haków, to może warto coś z przerzutką w piaście?

Data: 2012-07-08 15:43:48
Autor: Maria Siarkiewicz
Prośba o radę
rmikke <spamcatch@mailinator.com> napisał(a):
> [...]
z czego
> dzia=B3aj=B1 tylko 4/.
> Do=B3o=BFony zosta=B3 mechanizm korbowy /2 z=EAbatki/, ale jak dla mnie s=
=B1 =BCle dobrane
> /z tej wi=EAkszej nie korzystam w og=F3le/, a mam problemy z podjazdem na
> wzniesienia/.
> Chcia=B3bym, aby ta mniejsza z=EAbatka by=B3a uzupe=B3niona o jeszcze mni=
ejsz=B1.
> Czy da si=EA to zrobi=E6 i jak to zrobi=E6 najtaniej /nie chcia=B3bym za =
du=BFo
> pieni=EAdzy w jakby nie by=B3o b. stary rower/.

Do korby raczej zębatki nie do=B3o=BFysz, ja bym zacz=B1=B3 od wymiany ty=
lnej piasty.
 A wymiana całej korby z innymi zębatkami?

Data: 2012-07-08 09:01:03
Autor: rmikke
Prośba o radę
On Sunday, July 8, 2012 5:43:48 PM UTC+2, Maria Siarkiewicz wrote:
rmikke <spamcatch@mailinator.com> napisał(a): > On Sunday, July 8, 2012 9:19:40 AM UTC+2, Stefan Tabak wrote:
 A wymiana całej korby z innymi zębatkami?

Pewnie jak najbardziej wykonalna (choć w naprawdę starym rowerze może się okazać, że należy wymienić również suport, a i ten jest nietypowy - lepiej upewnić się w serwisie).

Ale zwróciło moją uwagę, że tylna część napędu i tak źle działa, stąd sugestia, żeby zacząć od tej strony.

Prośba o radę