Pro¶ba o radę

Data: 2009-08-24 13:36:53
Autor: An
Pro¶ba o radę
Witam!

Od razu zaznaczam, że jestem kompletn± lamerk± (czy jak to się nazywa w slangu cyklistów) je¶li chodzi o rowery. A chcę sobie kupić rower, bo mam do¶ć wynalazku z hipermarketu na którym mi się tyłek obija.
Chcę - amortyzacji (żeby było w miarę miękko), chcę jeĽdzć po drogach, neikoniecznie asfaltowych, ale też nie po wertepach górskich. I chyba tyle chcę. Aha, nie chcę wydać na rower maj±tku. No i wypatrzyłam co¶ takiego:
http://www.allegro.pl/item721146143_damka_rixe_roadbiker_600_alu_rad_kola_28cali.html
Czy warto?

pozdrawiam

An.

Data: 2009-08-24 06:24:42
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Pro¶ba o radę
On Aug 24, 12:36 pm, "An" <avatarka@[siospam]onet.eu> wrote:
[...]

to ja powiem! firmy nie znam, rower wyglada normalnie, ale cena 550
PLN to przeciez wlasnie 'rower z hipermarketu' nie?

Powiedz jaki masz budzet i czy ma to byc rower na sezon, czy na lata?

Data: 2009-08-24 06:32:43
Autor: Flash
Pro¶ba o radę
> [...]

PLN to przeciez wlasnie 'rower z hipermarketu' nie?

Powiedz jaki masz budzet i czy ma to byc rower na sezon, czy na lata?

Mozliwe nawet ze ktos kupil ten rower w hipermarkecie za 400 zl i
teraz chce go sprzedac dalej z zyskiem ;)

Data: 2009-08-24 19:04:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Pro¶ba o radę
Dnia 24.08.2009 15:24 użytkownik frank.castle0407@googlemail.com napisał :
[...]

Ja tam nie wiem. Mam używanego, starego mieszczucha marki Rixe, jaki¶ staroć, więc je¶li to tylko to samo, to niekoniecznie jest makrokesz.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-24 19:10:59
Autor: Rem
Pro¶ba o radę
Remek wymodził:

www.rixe.de

Data: 2009-08-24 20:17:49
Autor: An
Pro¶ba o radę
Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomo¶ci news:97144013-29cb-4479-bb0e-d78d5a1be320g10g2000yqh.googlegroups.com...

to ja powiem! firmy nie znam, rower wyglada normalnie, ale cena 550
PLN to przeciez wlasnie 'rower z hipermarketu' nie?

Hm, ja kupiłam w hipermarkecie za 199 i jeĽdziłam na nim 4 lata ;)

Powiedz jaki masz budzet i czy ma to byc rower na sezon, czy na lata?

Na pewno na lata, tylko należy zaznaczyć, że jestem subteln± kobiet±, nie jeżdżę wyczynowo, tylko lajtowo i nie zajeżdżę nawet byle czego w sezon ;)))
Chcę kupić do 500zł, najchętniej używany.

:)

An.

Data: 2009-08-25 20:27:55
Autor: maksWYTNIJTO
Pro¶ba o radę

Na pewno na lata, tylko należy zaznaczyć, że jestem subteln± kobiet±, nie jeżdżę wyczynowo, tylko lajtowo i nie zajeżdżę nawet byle czego w sezon ;)))
Chcę kupić do 500zł, najchętniej używany.

  ...babeczko jeste¶ zajefajna...bardzo niziutki masz budżecik... a nie masz
  koło sibie jakiego¶ czarodzieja który to wszystko za Ciebie by wymy¶lił...
  puki co może tu co¶ Cię zainteresuje ,
    www.allegro.pl/16485_trekkingowe.html?
id=16485&shops=&hide_categories_form=0&state=0&city=&distance=1&postcode=&view=
gtext&order=t&buy=0&listing_sel=2&listing_interval=7&price_from=300&price_to=50
0&a_enum%5B52%5D=1&a_enum%5B180%5D=all&a_text_f%5B307%5D%5B0%5D=&a_text_f%
5B307%5D%5B1%5D=&a_text_f%5B420%5D%5B0%5D=&a_text_f%5B420%5D%5B1%
5D=&change_attr=Poka%C5%BC

  pozdrawiam
  Ignac

Data: 2009-08-25 20:41:18
Autor: maksWYTNIJTO
Pro¶ba o radę

 ...a może taki...ten z "amorem" z przodu

  http://www.allegro.pl/item718321284_kross_6_th_avenue_wyprzedaz_siedlce_gratis.
html

  pozdrawiam   Ignac

Data: 2009-08-25 20:58:52
Autor: maksWYTNIJTO
Pro¶ba o radę

   ...albo taki

 http://www.allegro.pl/item714131695_rower_gorski_mtb_kands_energy_500_kola_26_h
it.html

   pozdrawiam

   Ignac

Data: 2009-08-26 07:25:33
Autor: An
Pro¶ba o radę
Użytkownik <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7b4d.000002b4.4a942d2bnewsgate.onet.pl...

 ...babeczko jeste¶ zajefajna...bardzo niziutki masz budżecik... a nie masz
 koło sibie jakiego¶ czarodzieja który to wszystko za Ciebie by wymy¶lił...
 puki co może tu co¶ Cię zainteresuje ,

DZięki za propozycje, już bardziej ¶wiadomie się rozgl±dam po Allegro. A do czarodziejów odnoszę się z ogranczonym zaufaniem ;) Za¶ budżet przeznaczam na inne potrzeby, a rower - to nagła fanaberia. Cóż, może jak kupię co¶, po czym przez 3 dni nie będzie mnie bolało siedzenie, to zapałam większ± motywacj± do cyklistyki ;)

:)

A.

Data: 2009-08-26 09:38:59
Autor: fabian
Pro¶ba o radę
An wrote:
[...]

Ale to jest normalne, że tyłek boli - musi się przyzwyczaić. Jeżeli nie jeżdżę zim± to przez pierwszy tydzień sezonu boli, ale jak się jeĽdzi to przestaje.

Fabian.

Data: 2009-08-26 09:40:20
Autor: MichałG
Pro¶ba o radę
An pisze:
[...]

Po trzech dniach jazdy (jesli to pierwszy rower po dłuższej przerwie) NA PEWNO bedzie Cie bolało siedzenie... ;))). Potem bedzie coraz lepiej.
A co do amortyzacji, to polecałbym raczej amortyzowan± sztyce niż te namiastki na przednim kole....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-26 11:40:42
Autor: Tomasz Minkiewicz
Prośba o radę
On Wed, 26 Aug 2009 09:40:20 +0200
MichałG <grodmich@wp.pl> wrote:

An pisze:

Po trzech dniach jazdy (jesli to pierwszy rower po dłuższej przerwie) NA PEWNO bedzie Cie bolało siedzenie... ;))). Potem bedzie coraz lepiej.

Chyba, że nie będzie. Są tacy, co kombinują „tyłek mnie tak boli po tej
jeździe, że sobie zrobię tydzień przerwy zanim znów spróbuję”. :)

A co do amortyzacji, to polecałbym raczej amortyzowaną sztyce niż te namiastki na przednim kole....

Siodło na sprężynach!
Amortyzowana sztyca owszem też może być, ale przy niezbyt intensywnym
turlaniu rekreacyjno-transportowym skórzane, sprężynowe siodło daje
niezrównaną wygodę. Wadę ma właściwie tylko jedną. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-26 13:52:15
Autor: MichałG
Prośba o radę

An pisze:
[...]

No tak. Kosztuje wiecej niĹĽ reszta roweru ;)
Ale te żelowe też dla pan moga być pomocne.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-26 14:18:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
Prośba o radę
On Wed, 26 Aug 2009 13:52:15 +0200

Tomasz Minkiewicz pisze:

> [...]
> niezrównaną wygodę. Wadę ma właściwie tylko jedną. ;)

No tak. Kosztuje wiecej niĹĽ reszta roweru ;)

Niestety. Ale IMHO warto. Jak powiadają w mojej wsi – dupa jest jak
dupa, masz tylko jednÄ…. ;)
Poza tym można i tanio – osobiście użytkuję siodło wyszabrowane
z ruskiego grzmota, którego sąsiad wyrzucał i choć ładne nie jest,
to skĂłrÄ™ ma w przyzwoitym stanie i porzÄ…dane wygode zapewnia.

Ale te żelowe też dla pan moga być pomocne.

Ale one praktycznie nie amortyzują, tylko dopasowują się do kształtu,
rozkładając ciężar. A to, w zależności od indywidualnych preferencji
może być wygodne, ale może być też nie do zniesienia. Skórzane siodło
robi to samo, ale dodatkowo amortyzuje i tyłek się tak nie zapaca.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-24 13:30:12
Autor: Budzik
Pro¶ba o radę
Osobnik posiadaj±cy mail avatarka@ napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://www.allegro.pl/item721146143_damka_rixe_roadbiker_600_alu_rad_ko
la_28cali.html Czy warto?

trudno powiedziec, w opisie nie ma nic, poza tym, ze jest niebieski... :)

"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
najgło¶niejszy zew obowi±zku." Pablo Picasso

Data: 2009-08-24 16:21:34
Autor: Rem
Pro¶ba o radę
Remek wymodził:

[...]

Jak chcesz wydać mało to może taki:
http://www.allegro.pl/item722503882_alu_rower_triumph_na_shimano_acera_tanio.html

a w ogóle to pomy¶l czy musi być z damsk± ram±? (to chyba ogranicza
nieco wybór)
Generalnie w cenie do 500 to szukałbym używanego.
Rama żeby aluminiowa była.

Data: 2009-08-24 20:21:18
Autor: An
Pro¶ba o radę
Użytkownik "Rem" <reme.k@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h6u7ld$r59$1news.onet.pl...

[...]

Tak wła¶nie, chcę używany, lekki i ważna jest ta amortyzacja (bo wyobrażam sobie, że wtedy tyłek mniej sie obija,  a może to głupie oczekiwanie? Może amortyzacja służy czemu¶ innemu?) Męska rama w zasadzie moze być, jestem wysoka, i majtn±ć nog± nad ram± to żaden problem. A w spódnicach nie zamierzam jeĽdzić. Mimo wszystko ;)

:)

A.

Data: 2009-08-24 23:55:03
Autor: Rem
Pro¶ba o radę
Remek wymodził:

> [...]

Tak wła¶nie, chcę używany, lekki i ważna jest ta amortyzacja (bo wyobrażam sobie, że wtedy tyłek mniej sie obija,  a może to głupie oczekiwanie? Może amortyzacja służy czemu¶ innemu?) Męska rama w zasadzie moze być, jestem wysoka, i majtn±ć nog± nad ram± to żaden problem. A w spódnicach nie zamierzam jeĽdzić. Mimo wszystko ;)

Tak przy okazji to rower "profesjonalnie" to wsiada się zakładaj±c nogę
od tyłu, podobnie jak na konia :)

Data: 2009-08-25 18:37:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pro¶ba o radę
An bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Tak wła¶nie, chcę używany, lekki i ważna jest ta amortyzacja (bo wyobrażam sobie, że wtedy tyłek mniej sie obija,  a może to głupie oczekiwanie? Może amortyzacja służy czemu¶ innemu?)

Do nieobijania się tyła to s± sztyce amortyzowane. Zawieszenie ma służyć
głównie temu, żeby koło się trzymało powierzchni.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-08-26 07:22:21
Autor: An
Pro¶ba o radę
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1679mb54xa35z$.dlgpedaluje.ile.moze...

Do nieobijania się tyła to s± sztyce amortyzowane. Zawieszenie ma służyć
głównie temu, żeby koło się trzymało powierzchni.

A! To jest ważna informacja, bo powierzchni i tak się trzymam. Nie stwierdziłam u siebie tendencji do lewitacji przodu ;)

:)

A.

Data: 2009-08-26 09:42:54
Autor: MichałG
Pro¶ba o radę
An pisze:
[...]

cze¶ć grupowiczów w czasie jazdy w terenie lewituje kilkadziesi±t razy na minute.... i z przodu i z tyłu... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-24 20:23:32
Autor: An
Pro¶ba o radę
Użytkownik "Rem" <reme.k@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h6u7ld$r59$1news.onet.pl...
Jak chcesz wydać mało to może taki:
http://www.allegro.pl/item722503882_alu_rower_triumph_na_shimano_acera_tanio.html

Yhm, bardzo mi się podoba... :))) Mówisz, że wart uwagi?

:)

A.

Data: 2009-08-25 00:03:16
Autor: Rem
Pro¶ba o radę
Remek wymodził:

> Jak chcesz wydać mało to może taki:
> http://www.allegro.pl/item722503882_alu_rower_triumph_na_shimano_acera_tanio.html

Yhm, bardzo mi się podoba... :))) Mówisz, że wart uwagi?

No mi się widzi tak po fotkach.
Najlepiej żeby zobaczyć go przed kupieniem.
I nie wiem jak z wielko¶ci±.

Data: 2009-08-24 20:48:17
Autor: Marcin
Pro¶ba o rad
Ja bym Cię z kolei namawiał na co¶ w tym stylu:

www.bezkres.com/bikelog/p_2.jpg

Moja dziewczyna, która generalnie jeĽdzi mało i niechętnie, zakochała się w tym rowerze. Trzeba przyznać - jest niesamowicie wygodny. Co prawda nie ma amortyzatorów, ale można założyć amortyzowan± sztycę, poza tym siodełko samo w sobie jest tak miękkie i wygodne, że siedzi się jak na kanapie.

Je¶li planujesz używać roweru w mie¶cie/na asfaltach/dobrych drogach gruntowych to być może jest to sensowne rozwi±zanie. Dodatkowo przerzutka w pia¶cie czyni ten rower praktycznie "bezobsługowym", nie pobrudzisz się o łańcuch, i takie tam :))

Musiałaby¶ się w jakim¶ sklepie czy komisie przejechać i zobaczyć, czy taka pozycja Ci odpowiada...

--
Pozdrawiam!
Marcin

Pro¶ba o radę